Durf niet te bloedprikken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:22

Ik vind bloedprikken best grappig, net als een infuus... Misschien ben ik wel een beetje apart :+
Als je er niet tegen kunt, kijk je toch gewoon de andere kant op? ;)

Espoir_

Re: Durf niet te bloedprikken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:25

Ik was ook altijd bang voor naalden maar die naalden zijn tegenwoordig zoveel dunner als een aantal jaar geleden. Als je je eigen ontspant voel je echt bijna niks!
Ik heb een tijd lang vaak bloed moeten laten prikken dus ik moest wel. Nu ben ik toevallig eergister geweest en je voelt echt haast niks van die prik, misschien kan je er het beste op kijken, dat hielp bij mij goed. Dan keek ik precies wat ze deden en zo ben ik erover gekomen. 5 minuutjes na je prik ga je wel wat voelen :+.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:28

ze hebben tegenwoordig ook wel vleugelnaaldjes voor kinderen daar laat ik ook altijd mee prikken dan voel je het niet als ze het buisje erin klikken want dat is een naaltje met 2 vleugeltjes om vast te pakken en daan eerst een slangetje en dan pas het buisje en verder zou ik het gewoon aangeven

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:29

Rienn schreef:
Ik vind bloedprikken best grappig, net als een infuus... Misschien ben ik wel een beetje apart :+
Als je er niet tegen kunt, kijk je toch gewoon de andere kant op? ;)

het doet mij ook niks hoor zit ook altijd gefascineerd te kijken]ookal ben ik moeilijk te prikken ze hebben ook een keer 5keer misgeprikt wordt ik ook niet anders van :+

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:02

DebbieY schreef:
Ik was ook altijd bang voor naalden maar die naalden zijn tegenwoordig zoveel dunner als een aantal jaar geleden. Als je je eigen ontspant voel je echt bijna niks!
Ik heb een tijd lang vaak bloed moeten laten prikken dus ik moest wel. Nu ben ik toevallig eergister geweest en je voelt echt haast niks van die prik, misschien kan je er het beste op kijken, dat hielp bij mij goed. Dan keek ik precies wat ze deden en zo ben ik erover gekomen. 5 minuutjes na je prik ga je wel wat voelen :+.

wow dat hoef ik niet te proberen :+
Ik word altijd helemaal licht in m'n hoofd, zelfs als ik bijv. voor controlle ofzo naar het ziekenhuis moet ben ik al misselijk.
Laat staan dat ik naar een naald kan gaan zitten kijken :roll:

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:04

het doet echt geen pijn !! :D ik moest het ook het is zo gebeurt :D en ales je verteld dat je er niet van houdt dan kunnen ze daar vast wel rekening mee houden toch!?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:06

Ja, ik ga zowiezo idd zeggen dat ik er absoluut niet tegen kan, dat zulllen ze ongetwijfeld ook wel zien aan m'n bleke hoofd op dat moment :P haha
en ik ga vragen of ik niet ergens kan liggen ofzo

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:58

Aah, volgens mij denk je dat het erger wordt dan het eigenlijk is hihi. Ik werd de eerste keer ook misselijk maar die mensen prikken aan één stuk door, de één na de ander. Die komen er ook allemaal rustig en lacherig uit, dus ik had echt zoiets van huh, is dit het? Ze gaan gewoon lekker met je praten en dan heb je het niet eens door, maar echt 1 tip, probeer echt je arm te ontspannen! Je moet eerst een vuistje knijpen en dan kijken ze waar je aderen zitten en dan doet ze prikken, wat je dan bijna niet meer voelt en dan kan je je vuist openen en echt proberen te ontspannen. Ik weet zeker dat je zoiets heb van huh, is dit het nou eigenlijk?
En bij mij was mijn arm helemaal blauw erna en ik had een grote bloeduitstorting (nog steeds) dus schijnbaar verkeerd geprikt, maar ik voelde er niks van! Dus het komt allemaal goed! Wanneer moet je bloed laten prikken eigenlijk?

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:59

Het valt allemaal best mee!
En als je het echt heel erg vind werkt het ook vaak om je mp3 in te laten, en die had op te zetten. Bij mij werkte dat iig erg goed!
Succes!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:06

DebbieY schreef:
Wanneer moet je bloed laten prikken eigenlijk?

Ik moet woensdag ochtend :+

X_juul_X schreef:
Het valt allemaal best mee!
En als je het echt heel erg vind werkt het ook vaak om je mp3 in te laten, en die had op te zetten. Bij mij werkte dat iig erg goed!
Succes!

Ja, dat is misschien ook geen gek idee :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:10

ik was ook heééél bang voor naalden & durfde ook geen bloed te laten prikken. Maar geloof me, het doet totaal geen pijn! :)

Ben nu 3 keer geweest, en de 3e keer voelde ik het niet eens. Serieus, die naald is zo dun! Wel belangrijk dat je je arm op zo'n steunding legt, zodat je 'm ontspant. Anders voel je 'm wel aardig. :=

Maar geloof me, na afloop denk je: 'Is dit nou waar ik me zo druk om maak?' :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:11

ik moest vroeger vrij vaak ivm bloedarmoede, ik moest een tijd terug ook weer, ik mocht kijken, maar ook de andere kant op kijken, net wat ik vond, het viel heel erg mee, appeltje eitje echt waar, alleen toen het 5de buisje vol was leek het wel alsof ik op een wolkje zweefde :))

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:58

Ik vond het ook niet leuk om het voor het eerst te doen, maar het viel echt reuze mee!
Je voelt echt niks (echt amper) en het is helemaal niet eng.
Je mag ook gewoon gaan liggen terwijl ze prikken, en de andere kant op kijken. Merk er echt héél weinig van.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:25

Ik kan er ook zo slecht tegen en bij mij doet bloedprikken standaard wél pijn. Kennelijk kan ik de spieren niet ontspannen....

Ik meld van te voren dat ik er slecht tegen kan en dat ik moet liggen. Omdat ze in dit dorp geen ligbank hebben, leggen ze me stomweg bovenop een tafel. Ik vind het allemaal best.
Verder een kwestie van een paar keer diep ademhalen en proberen te ontspannen tot het voorbij is.

Het duurt gelukkig niet zo lang, maar ik herken en deel die angst helemaal. Erover typen geeft al het zweet in de handen.

Tam_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:28

Lotskie schreef:
Heb je wel eens eerder bloedgeprikt? Ik vind altijd dat bloedprikken veel minder pijn doet dan een prik die in je bovenarm oid komt! En als het voor je gezondheid noodzakelijk is moet je misschien toch even doorbijten ;) Waarschijnlijk valt het heel erg mee ;)

Inderdaad. :j In je bovenarm dood echt veeeeeeeeeeel meer pijn. Het valt reuze mee, je voelt het bijna niet.. (zegt een kleinzerigpersoon. :+ )

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:26

Ik heb me echt drukgemaakt om niks hoor..
Ik vind het nog steeds eng, maar het viel wel reuze mee!
die vrouw was zo aardig en ze heeft echt netjes geprikt ook.. :)

Ik mocht btw liggen in een stoel.. en ze hebben wel m'n arm vast moeten houden :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:31

StillAngel schreef:
Misschien ben ik ook wel een watje hoor, maar ik ben heel erg gevoelig voor pijn en ik voel alles zelfs een heel klein spinnetje tegen mijn been. Ik word wel altijd best slap van prikken, ik heb heel veel symptomen voor bloedarmoede. Steeds hik ik al met school op dat ik heel moe ben, hele tijd smoesjes verzinnen met gym en ik (vooral als ik beweeg) heel misselijk wordt.

Waarom laat je je dan niet eerst testen op bloedarmoede? Daarvoor hoef je geen echte prik maar krijg je alleen een klein prikje in je duim. Is al gebeurd voordat je in de gaten hebt wat er gebeurt! :)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:40

Ach joh, weet je wat pijn doet? Keihard je teen stoten.
Weet je wat eng is? Je paard die aan de kletter gaat.
Nee meid, niks om bang voor te zijn, het stelt echt helemaal niks voor..=)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:09

Charr_x schreef:

Ik zit liever op een wildvreemd paard dat aan de kletter gaat, dan dat ik bloed laat prikken :')

(True story, want het was mijn werk).

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:52

Snadrem schreef:
Charr_x schreef:

Ik zit liever op een wildvreemd paard dat aan de kletter gaat, dan dat ik bloed laat prikken :')

(True story, want het was mijn werk).

Ja precies, dat vind ik 100 keer minder eng dan bloedprikken ;-)

en je teen stoten kan idd heeeeeeeeeeeeel gemeen zeer doen.. daar ben ik het wel mee eens :+

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:59

ik ben ook panisch voor bloed te laten prikken.en het ergste is dat ik achteraf altijd denk:viel eigenlijk wel mee.
maar toch elke keer als ik moet gaan,word ik panisch en ga ik bijna van mijn stokje.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:06

Tjah meid, helaas heb ik precies hetzelfde als jou!
Toen ik een jaar of 12 was moest ik voor een algemeen onderzoek bloedprikken, ik ging zo tekeer dat de dokters zeiden dat het niet persé hoefde. Ik viel daarna alsnog flauw in de kantine.. kan niet tegen naalden, en niet tegen bloed dus bloedprikken is een hele foute/enge combinatie voor mij!!
Toch komt het er een keer van en heb zelf ook al nagedacht hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken. Wat (bij mij iig) wel kan helpen is muziek opzetten tijdens het prikken (MP3 ofzo). Zodat je afgeleid bent door de muziek en er ABSOLUUT NIET naar kijken!
Waarschijnlijk valt het reuze mee omdat wij zo zitten te stressen van tevoren.. maarja het idee alleen al!

Succes ermee!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:08

Maar het gekke is dat ik helemaal niet bang ben voor bloed :P Ik kan gewoon naar tv progamma's kijken waar ze mensen opereren, vind het altijd wel beetje vies maar niet zo eng dat ik hem over zet.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:08

StillAngel schreef:
Maar het gekke is dat ik helemaal niet bang ben voor bloed :P Ik kan gewoon naar tv progamma's kijken waar ze mensen opereren, vind het altijd wel beetje vies maar niet zo eng dat ik hem over zet.

Ik heb juist dat ik operaties enzo niet kan aanzien..
maar als m'n beesten (bijvoorbeeld) een gapende wond hebben met bloed ,heb ik er weer niks van..

maar mensebloed + naalden + gewoon paniek bij mij :P :+

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:19

juist niet zeggen dat je bang bent. Dan gaan ze heel rustig doen en stress je alleen maar meer. Gewoon hup spuit erin en klaar. Niet bij nadenken.. Het is noodzakelijk dus gewoon even doorbijten. Hoe meer je erover denkt hoe erger het is. Dus verstand op 0 en gaan.. ;)