Lusitana schreef:In Engeland heeft ooit een DJ bij wijze van expiriment een maand op alleen bananen geleefd. Ging prima. Dat even terzijde.
Het kazenaanbod ziet er hier heel anders uit...
Ik heb de mazzel dat er een aantal supermarktketens hier Gouda kaas verkopen, maar voor de rest is het vooral onrijpe witte kazen dus dat gaat echt niet. Daar ben ik gek op en at ik ook met enige regelmaat (in spinazie met tomaat) en dat ging dan ook mis. Alleen heeft het lang geduurd voordt ik de link lag. Van melk wist ik het al, dat ik dan niet verdroeg, zit al heel lang op soja, maar van youghurt en kaas wist ik het niet.
De kaas is echter wel zo duur dat ik dat echt niet dagelijks op mijn menu kan hebben. Voor 1 pakje plakjes kaas kan ik 3 broden kopen, om maar even de verhouding aan te geven...
Dus dat doe ik 1 keer in de maand.
Ja, dan wordt het inderdaad lastig.
Joghurt kan ik trouwens wel eten als ik het zelf maak en dan langer door laat fermenteren. Maar dan heb je wel zo'n joghurtmachine nodig. De joghurt uit de winkel is korter gefermenteerd en bevat dan nog lactose. Laat je het minimaal 24 uur fermenteren in zo'n joghurtmaker, dan is de lactose verdwenen en kun je het dus gewoon eten.