Afslanken met sinaasappelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:40

secricible schreef:
dan zou ik nog eens beter kijken... Je verzekering is namelijk verplicht om in de basisverzekering 4 consulten per jaar op te nemen van een dietiste.

http://www.kiesbeter.nl/eerstelijnszorg ... ergoeding/

Dank je, zal dit toch eens onder de neus van mijn verzekering wrijven. heb namelijk zelf moeten betalen.

benangelique

Re: Afslanken met sinaasappelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:43

een gewone snee brood is 70 kcal gemiddeld.

de info van secridible klopt niet; er worden niet 4 consulten vergoed, maar 4 uur begeleiding. dit komt neer op ongeveer 8 consulten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:52

ik ben vorig jaar ook bij een dietiste geweest (hielp niets verder) en moest het toen ook zelf betalen, omdat je die 150,- eigen risico toch moet betalen ...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:53

juval schreef:
ik ben vorig jaar ook bij een dietiste geweest (hielp niets verder) en moest het toen ook zelf betalen, omdat je die 150,- eigen risico toch moet betalen ...

ik had mijn eigen risico al betaald en ondanks dat moest ik toch nog het consult zelf betalen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:56

Dan zou je dus 8 sneetjes brood moeten eten om aan die vijfhonderdzoveel kaloriën van secridibles lijst te komen. Dat klopt niet met aanbevolen hoeveelheid van 5 voor volwassenen....

Met ontbijtgranen inclusief sojadrank kom ik niet zo hoog. Het ligt een beetje aan het soort, maar gemiddeld 400. Dat is daarmee meteen de meest energierijke maaltijd van de dag.
Als ik brood ontbijt, zijn het twee of drie sneetjes (ligt aan de vorm van het brood)volkoren brood of twee witte harde bolletjes. Het beleg zorgt dan voor de meeste kaloriën schat ik zo. :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:58

volgens het dieet dat ik nu volg moet ik 1500 kcal eten om af te vallen.. maar ik heb er moeite mee om daaraan te komen.. meestal kom ik niet verder dan 1300 ofzo...
Ik ben helemaal gestopt met aardappelen eten, dat scheelt echt!
goeie tip van die sinasappelen.... meestal neem ik rond die tijd een appel (eet makkelijker), en dat scheelt ook al. Dan eet ik s'avonds een stuk minder.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:27

Lusitana schreef:
Gezonde kaloriën leveraars bevatten vaak lactose (kaas) en dat mag ik niet hebben.

Ik heb ook een lactose-intolerantie, maar er zijn best veel kazen die je dan gewoon kunt eten. Weet niet wat voor kaassoorten ze bij jullie verkopen, maar over het algemeen bevatten harde kazen geen lactose. Ik kan goudse kazen, maar ook kazen als gruyere of emmentaler probleemloos eten. Alleen de zachtere kazen zoals mozzarella of feta moet ik niet aan beginnen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:35

Jaimyliefje schreef:
Maar mooi dat het sinaasappel dieet werkt! Ik heb hetzelfde gehoord van bananen, dat is met name heel populair in japan. (alhoewel ik dat behoorlijk apart vind, want bananen zijn behoorlijk vet, en verstoppend voor de darmen)

Bananen bevatten nauwelijks vet, alleen wel veel koolhydraten (suikers). Daarmee leveren ze meer kcal dan andere fruitsoorten, maar ze 'vullen' ook wat meer, dus hoef je er minder van te eten om een beetje verzadigd gevoel te hebben.
Dat bananen verstoppend werken is achterhaald. Mits je er voldoende bij drinkt geven bananen geen verstoppingsproblemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:49

In Engeland heeft ooit een DJ bij wijze van expiriment een maand op alleen bananen geleefd. Ging prima. Dat even terzijde.

Het kazenaanbod ziet er hier heel anders uit...

Ik heb de mazzel dat er een aantal supermarktketens hier Gouda kaas verkopen, maar voor de rest is het vooral onrijpe witte kazen dus dat gaat echt niet. Daar ben ik gek op en at ik ook met enige regelmaat (in spinazie met tomaat) en dat ging dan ook mis. Alleen heeft het lang geduurd voordt ik de link lag. Van melk wist ik het al, dat ik dan niet verdroeg, zit al heel lang op soja, maar van youghurt en kaas wist ik het niet.

De kaas is echter wel zo duur dat ik dat echt niet dagelijks op mijn menu kan hebben. Voor 1 pakje plakjes kaas kan ik 3 broden kopen, om maar even de verhouding aan te geven...
Dus dat doe ik 1 keer in de maand.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:05

mijn dagplanning met 1600 kcal zal ik eens plaatsen. ik ben nu op mijn werk, dus kan het niet overtypen. dit is een voedingsschema wat ik dus van de dieetiste heb gekregen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:18

Lusitana schreef:
In Engeland heeft ooit een DJ bij wijze van expiriment een maand op alleen bananen geleefd. Ging prima. Dat even terzijde.

Het kazenaanbod ziet er hier heel anders uit...

Ik heb de mazzel dat er een aantal supermarktketens hier Gouda kaas verkopen, maar voor de rest is het vooral onrijpe witte kazen dus dat gaat echt niet. Daar ben ik gek op en at ik ook met enige regelmaat (in spinazie met tomaat) en dat ging dan ook mis. Alleen heeft het lang geduurd voordt ik de link lag. Van melk wist ik het al, dat ik dan niet verdroeg, zit al heel lang op soja, maar van youghurt en kaas wist ik het niet.

De kaas is echter wel zo duur dat ik dat echt niet dagelijks op mijn menu kan hebben. Voor 1 pakje plakjes kaas kan ik 3 broden kopen, om maar even de verhouding aan te geven...
Dus dat doe ik 1 keer in de maand.

Ja, dan wordt het inderdaad lastig.
Joghurt kan ik trouwens wel eten als ik het zelf maak en dan langer door laat fermenteren. Maar dan heb je wel zo'n joghurtmachine nodig. De joghurt uit de winkel is korter gefermenteerd en bevat dan nog lactose. Laat je het minimaal 24 uur fermenteren in zo'n joghurtmaker, dan is de lactose verdwenen en kun je het dus gewoon eten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:34

oh jee,
als ik hier de voedseltabellen zie, ik raak daar dus totaal niet aan :\
ik eet sochtends een kom ontbijtgranen met melk, en een glas multivruchtensap
smiddags gewoon warm eten (1 aardappel, een half a 1 stuk vlees, en dan groenten tot ik genoeg heb, ee soeplepel of 4 dus)
soms nog een yoghurt/fruitcoktail als dessert)
snamiddags rond 5 uur een snack (dat varieert van ongezond (mars oid) tot middelmatig gezond (yoghurt/kwark/appelmoes) tot gezond (appel, aardbeien oid))
en dan savonds rond 19 uur een boterham of twee, of iets dergelijks
savonds voor de buis vaak nog iets voor te snoepen ...

jammer, ik eet graag sinaasappels, maar heb er op het werk niet echt tijd voor, heb maar kwartiertje pauze, dus tegen dat ik naar het toilet geweest ben, gsm gechecked heb, en me deftig geplaceerd heb, heb ik geen tijd meer op die sinaasappels te pellen en deftig op te eten)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:54

duhelo, ik denkk dat jij nog niet aan de 1000 kcal komt en dat staat voor crashen...

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:23

Ik eet in de ochtend twee zachte puntjes met boterhammenworst of kaas (het liefst gesmolten ik weet het, slecht :o ).

Daarbij had ik daarna nog honger en nam ik vaak een derde puntje. Dat heb ik gister vervangen voor 2 sinasappels (ik moest wel wennen hoor!)

Middageten ook 2 broodjes met iets.

Avondeten is bij mij een aardappel, voldoende groentes en een stukje vlees. Daarna een vanilletoetje oid.

Ik ben niet op dieet, eet meestal naar waar ik trek in heb. Eigenlijk moest ik gaan minderen met snoepen, dus dat probeer ik nu te vervangen door sinasappels. Ik merk dat het helpt, vandaag werd ik wakker en had ik geen trek in een vette boterham met gesmoltenkaas..maar in een sinasappel :D Heb wel gewoon broodjes gegeten. Gister heb ik trouwens 4 sinasappels op. Ga hier zeker mee verder!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:29

wat is er slecht aan gesmolten kaas suuzert? is net zo 'slecht' als de kaas in vaste vorm hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:52

@Benangelique:
Een snee brood is 85 kcal volgens het boekje wat ik er nu bij heb. Dan ga ik uit van een bruine tarweboterham.
Ik ben benieuwd hoeveel gram jou boterham is en wat voor brood en bovenal je bron? Mijn boterham is iig 35 gr.
De tabel heb ik berekend d.m.v. een site die mij alles per 100 gram verschaft. Die geeft aan 239kcal per 100 gram. Dit is een bruine boterham gemiddeld. Helaas kon ik toen niet per boterham rekenen omdat ik niet de juiste dingen bij de hand had (zat op school zonder tabellen).
Ik heb in de tabellen van voedingscentrum toen het gemiddelde genomen in grammen van het aantal boterhammen dat je moet hebben vanaf 18 jr. Daar ben ik vanuit gegaan.

Ik bedoelde inderdaad 4 behandeluren. Dit zijn echter geen 8 behandelingen! Het eerste consult duurt vaak 1 tot 1,5 uur, de consulten erna 0,5 uur.

@Lusitana: je moet 6 boterhammen eten volgens de aanbevolen hoeveelheid. Zie verder mijn uitleg hierboven hoe ik aan mijn getallen kom.
Verder wellicht een tip: er zijn poeders te koop die je door de melk/yoghurt kan doen. Hierdoor wordt de lactose al voor een groot deel opgelost en kan je dus gewoon melk gebruiken. Als je dat interessant vind kan ik er wat meer informatie over op zoeken. Weet niet hoe het verkrijgbaar is (en al helemaal niet hoe dat bij jullie zit…), maar ik kan de informatie wel voor je opzoeken (althans over NL)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:11

benangelique schreef:
wat is er slecht aan gesmolten kaas suuzert? is net zo 'slecht' als de kaas in vaste vorm hoor.

Gebeurde er niet iets met de kaas? Verzadigen of iets dergelijks ik weet niet meer wat het was. Dat vertelde mijn vriend mij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:28

veel gemaakte fout, maar kaas die je smelt is niet ongezonder als ongesmolten kaas.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 23:48

secricible schreef:
@Lusitana: je moet 6 boterhammen eten volgens de aanbevolen hoeveelheid.

Ja dat gaat dus echt niet als je maar 1 keer brood eet per dag en twee keer warm.(Ik krijg ook diarree als ik dagelijks brood eet, ik moet ook daarmee uitkijken, vandaar dat ik het afwissel met diverse soorten ontbijt"granen" met cornfalkes als favoriet)
Citaat:
Verder wellicht een tip: er zijn poeders te koop die je door de melk/yoghurt kan doen. Hierdoor wordt de lactose al voor een groot deel opgelost en kan je dus gewoon melk gebruiken. Als je dat interessant vind kan ik er wat meer informatie over op zoeken. Weet niet hoe het verkrijgbaar is (en al helemaal niet hoe dat bij jullie zit…), maar ik kan de informatie wel voor je opzoeken (althans over NL)

Dat is alleen interessant als ik dat op recept kan krijgen, ik ben echt te arm om dat soort dingen aan te schaffen. Ik weet wel van het bestaan af. Ik zal eens bij de apotheek informeren. Overigens vind ik gewone melk niet te drinken, dus het is geen straf dat ik dát niet kan drinken, maar voor yoghurt en kaasjes wellicht handig.
Bedankt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:13

secredible, ik eet roggebrood of desembrood; over het algemeen zwaarder. wanneer je een grof volkorenbrood eet, zit het gewicht per snee al gauw rond de 50 gram.

de consulttijd zal wel verschillen per dieetist; bij het intakegesprek was ik 3 kwartier kwijt, vervolgafspraken ongeveer 20 minuten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:31

secricible schreef:
veel gemaakte fout, maar kaas die je smelt is niet ongezonder als ongesmolten kaas.

Apart, ik heb geleerd dat gesmolten kaas verzadigde vetten bevat en dus direct wordt opgeslagen in je lichaam.

Benangelique; val jij af met dat dieet?

Ik eet op het moment 's morgens een mueslireep, 's middags 2 bruine boterhammen met mager beleg, een bakje sla en melk, 's avonds m'n avondeten (weinig aardappelen met jus en vlees, wel veel groenten), verder niets.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:37

benangelique schreef:
duhelo, ik denkk dat jij nog niet aan de 1000 kcal komt en dat staat voor crashen...

nou, ik snoep genoeg om wel aan die 1000 calorieen te komen
maar idd, ik ben heel ongezond bezig kwa eten...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:50

Quellian schreef:
secricible schreef:

Apart, ik heb geleerd dat gesmolten kaas verzadigde vetten bevat en dus direct wordt opgeslagen in je lichaam.

Benangelique; val jij af met dat dieet?

Ik eet op het moment 's morgens een mueslireep, 's middags 2 bruine boterhammen met mager beleg, een bakje sla en melk, 's avonds m'n avondeten (weinig aardappelen met jus en vlees, wel veel groenten), verder niets.

gesmolten kaas bevat net zo veel verzadigde vetten als de ongesmolten variant. je veranderd tenslotte niets aan het product ansich.

ja, ik val af met dit dieet. Ik ben in 8 maanden op die manier bijna 12 kg kwijtgeraakt, heb er 4 maanden over gedaan om stabiel te blijven en ga nu weer voor de laatste 5 kg.
jij eet veel en veel te weinig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:08

Ik zit er ook over te denken om eens een voedingsdeskundige te raadplegen. Afvallen lukt gewoon niet, of ik moet helemaal stoppen met eten (3 jaar geleden 7 kg binnen 10 dagen).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

zoals ik al zei: je krijgt het gewoon vergoed via je basisverzekering. doen dus!
niet eten zet zoden aan de dijk, totdat je weer gaat eten...