Tattoo verwijderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:46

Mijn reactie is wat laat (wel met toestemming van de mods), maar ik ben op dit moment bezig met het verwijderen van een tatoeage door middel van laser. Vorige week heb ik mijn eerste behandeling gehad. Mijn tattoo was met veel schaduw, en dus niet zo donker waardoor ik niet zo veel behandelingen nodig heb.
Het laseren zelf deed wel pijn, maar het was te verdragen. Het voelt als een elastiekje wat tegen de huid petst, maar naar mate ze langer bezig was, werd mijn huid gevoellozer. Als het goed is, is mijn huid na een aantal behandelingen weer kaal en houd ik er geen littekens aan over. Ik zie nu al dat bepaalde stukken van mijn tattoo veel lichter zijn.
Rejuvi werd door mijn behandelaar erg afgeraden. Ze heeft dit zelf wel gedaan in het verleden en bij haar zag het resultaat er vreselijk uit (littekens en je zag de tattoo nog steeds)
Hoe is het nu met jou TS? Ben je er al uit wat je gaat doen?

Tanya

Re: Tattoo verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:04

Ik ben er inmiddels ook mee begonnen, heb mijn eerste behandeling gehad.. Ik zie nog niet heel veel verschil. Mijn tattoo is ook helemaal zwart en ze zei dat ik ook niet veel behandelingen nodig zou hebben. Ga binnenkort de tweede behandeling doen. Ik doe er van tevoren EMLA creme op, dat verdooft een beetje :) Maak jij ook foto's om voortgang bij te houden?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:58

Hoe lang geleden was jouw behandeling? Ik zie bij mij dat bepaalde stukken donkerder zijn dan voorheen, dus ik denk dat dat nog wel wegtrekt. Foto's heb ik inderdaad gemaakt omdat ik er zo vaak naar kijk dat ik niet veel verschil zie, maar op de foto dus wel. :-)
Mij is aangeraden om voor de behandeling aambeienzalf te smeren, dat schijnt ook goed te helpen tegen de pijn. Hoeveel behandelingen hebben ze bij jou ingeschat?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 07:20

Ze zei een stuk of 4, maar ik weet niet of dat TE optimistisch is.. Ben aan het twijfelen of ik de volgende behandeling nu, of na de zomervakantie moet doen ivm in de zon liggen...
Ik had op een gegeven moment wel dat er een paar pikzwarte mini blaasjes op verschenen, maar die gingen ook weer weg.. Weet niet wat dat was :P

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:30

Bij mij zei ze max vijf, maar waarschijnlijk heb ik er maar 2 of 3 nodig :-)
Je mag er inderdaad niet mee in de zon, dus als je echt op zonvakantie gaat zou ik overwegen om je daarna te laten behandelen, tenzij de tattoo op een plek zit die altijd bedekt is.
Het zwartige begint bij mij nu langzaam weg te trekken geloof ik. Mijn arm ziet er wel als een rommeltje uit nu :-s.