Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En dat bedoel ik niet vervelend. Je bent gewoon bang. Bang voor afwijzingen, bang dat mensen nare dingen over je zeggen etc. En je moet niet toegeven aan die angst. Als je bij elke hap denkt: Daar gaat weer een kilo, kan je dan lekker eten? Nee. Wil je lekker kunnen eten: Ja. En wanneer kan je dat? Als je goed in je vel zit. En hoe bereik je dat? Niet door af te vallen, maar door meer zelfvertrouwen te kweken. Echt, op de manier waarop jij op dit moment denkt ben je niet tevreden met 'iets eraf' dat denk je nu alleen maar. Dat gaat verder en verder. En dat mag je jezelf niet aan doen. Als je uit angst iets aan je lichaam wil veranderen ben je niet goed bezig, helemaal niet zelfs. Dus bespaar jezelf dat ajb.
Dan krijg je echt een onregelmatig patroon en dat is pas écht slecht voor je lichaam. Dan eet je bv geen crackers met beleg, geen appel, geen mueslireep (oid) maar wel heel veel avondeten. Je moet gevarieerd eten, verdeeld over een hele dag. Het beste is om 's avonds niet al te veel meer te eten.Kimmikky schreef:ik ben 1,64m, was 64,5 kg, was met crashen naar 60 gegaan, en ging daarna naar de sportschool gegaan, wilde eigenlijk nog 2-4 kg, maar werd me heel erg afgeraden, omdat 60 (vooral in combinatie met sporten, dus spieropbouw) goed was voor mijn lengte.
(nou heb ik geluk dat t er nog steeds af is, ik weet t crashen is niet goed)
als ze vinden dat je dik bent zegt dat meer over hun dan over jou, laat ze lekker in hun eigen wereldje leven..
ik heb ook een zelfbeeld ver in t negatieve, so be it, werk daaraan, niet aan je uiterlijk, draag kleding waarvan jij vind dat je er goed uitziet, en als anderen dat niet vinden, hun probleem
Das de beste weg. Dan heb je allebei de kanten ervaren en weet je hoe je dr tussenin moet gaat zitten. En wat het fijnst voelt.
Juul schreef:Hihi ik heb dat ook: Ik schijn altijd een arrogante bek te trekken naar mensen. Vroeger trok ik me dat ook vreselijk aan, maar nu echt niet meer.Luister naar wat je vrienden zeggen, die kennen jou het beste.
bokjebok schreef:Oke, ja ik kan dat niet heel goed
ik vind het verschrikkelijk als mensen stom over me praten,
veel mensen (eigenlijk vooral meisjes) hebben meteen een hekel aan me
en als iemand dan vraagt waarom weten ze dat niet
waardoor ik denk dat dr iets mis met me is, veel van me vrienden zeggen juist
dat ik heel spontaan, altijd vrolijk en heel gezellig ben!!
en ik probeer ook altijd gewoon aardig te doen tegen iedereen!!
Maar schijnbaar gaat dat ook al niet goed, anders zouden al die meiden niet meteen
van huize al een hekel aan me hebben!!
Ik heb nu zeg maar wel echt dat figuur als dat meisje in die spiegel!!!
haha en neeee dat is echt zo niet wat ik DENK