Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bienotje schreef:Voor wie weinig drinken, hoe ben je daarin verzeild geraakt? Vind je het teveel moeite en zou dat zijn begonnen met ´negeren´ van de prikkel van je lijf naar vocht ofzo..
De gewoonte om naast je ontbijt wat te drinken is erg makkelijk aan te leren. Vooral ook erg belangrijk om na de nacht je nieren weer op gang te helpen![]()
Neem standaard een flesje/ pakje met drinken mee en onder werktijd/ school heeft iedereen vast wel even een keer pauze. Maak er gewoonte van dan ook echt wat te drinkenEn je hoeft niet ineens hele liters weg te gaan werken. Sowieso langzaam opbouwen, maar ´vergeten´. Gemakzucht eerder terwijl het toch ongelooflijk belangrijk is..
Judith_M schreef:Het is gewoon heel slecht voor je nieren als je te weinig vocht binnenkrijgt. Dat merk je nu nog niet, maar later zeker wel.
Maar vocht hoef je niet alleen binnen te krijgen door drinken, fruit, yoghurt, groenten e.d. zitten ook vol vocht.

.

Jilly_Hayco schreef:Mijn vriend 'verplicht' me wel om meer te drinken. Zeker nadat we een keer sauna hadden gedaan en ik na 5 minuten al buiten moest omdat het allemaal zwart werd voor m'n ogen en draaierig. Mijn lichaam kan dat zweten gewoon niet aan.
Dus nu kom ik op goede dagen toch wel aan een liter, maar vaak ook helemaal niet.