Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:53

ik heb het ook dat ik in de middag ofzo denk, oh ik heb nog niks gedronken vandaag en dan drink ik een glaasje ranja, ik drink ook geen frisdrank sinds 5 jaar, omdat altijd de koolzuur in me lichaam bleef zitten en ik dan misselijk werd en dan uiteindelijk een boertje kon laten, daar had ik dus geen zin in. ik neem nu wekelijks een doos mee van capri- sonne multivitamin en die lurk ik zo leeg.

Anoniem

Re: Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:58

Heel slecht is 'te' weinig drinken nu ook weer niet, zolang de kleur van je urine maar goed is! Die hoort zeer licht geel en waterig te zijn. Als dat zo is is er niks aan de hand.

Zoals gezegd krijg je veel vocht binnen door voedsel. Daarnaast ontstaat er water bij de verbranding!

Van teveel water drinken kun je watervergiftiging oplopen, dat is zeer schadelijk en kan zelfs dodelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:02

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:19

Hier nog zo een die veel te weinig drinkt.
Ik probeer mezelf nu aan te leren om elke keer nadat ik naar het toilet geweest ben mijn handen was en gelijk een glaasje water neem.
Moet zeggen dat het aardig werkt, ik ga veel meer naar het toilet en mijn urine ziet er weer gezond uit. Ook heb ik weinig tot geen hoofdpijnen meer.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:21

Ik heb ook bijna nooit echt dorst, maar heb mezelf wel aangeleerd om gewoon normaal te drinken. Drink nu wel goed, maar heb ook tijden gehad dat mijn moeder me gewoon aan het eind van de middag een glas voor de neus zette van: "Heb je al iets gedronken vandaag?" Oh nee...

Het helpt bij mij ook als ik een fles water voor mijn neus heb staan, dan drink ik daar wel van, omdat ik 'm dan heel de tijd zie staan ofzo.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:23

Bienotje schreef:
Voor wie weinig drinken, hoe ben je daarin verzeild geraakt? Vind je het teveel moeite en zou dat zijn begonnen met ´negeren´ van de prikkel van je lijf naar vocht ofzo..

De gewoonte om naast je ontbijt wat te drinken is erg makkelijk aan te leren. Vooral ook erg belangrijk om na de nacht je nieren weer op gang te helpen :j

Neem standaard een flesje/ pakje met drinken mee en onder werktijd/ school heeft iedereen vast wel even een keer pauze. Maak er gewoonte van dan ook echt wat te drinken :) En je hoeft niet ineens hele liters weg te gaan werken. Sowieso langzaam opbouwen, maar ´vergeten´. Gemakzucht eerder terwijl het toch ongelooflijk belangrijk is..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet weet hoe ik er verzeild in ben geraakt. ´Vroeger´ dronk ik wel veel, nja ieder geval een stuk meer water dan nu. Daarna vond ik het niet meer lekker en ben ik over gegaan op yogi en limonade. Ik weet niet hoe het komt waarom ik nou zo weinig drink, Yogi vind ik niet meer lekker en limonda ook niet of het moet echt warm zijn en de limonade ijskoud. Heb vandaag tot nu toe een half flesje water op. Ik neem nou elke keer een slok. Het vebalt me al wat beter.

Ik moet er niet aan denken om ´s ochtends te drinken voor zo ver ik me kan herinneren heb ik dat nog nooit gedaan.

Nou eet ik wel veel appelmoes, fruit, pap en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:26

Judith_M schreef:
Het is gewoon heel slecht voor je nieren als je te weinig vocht binnenkrijgt. Dat merk je nu nog niet, maar later zeker wel.

Maar vocht hoef je niet alleen binnen te krijgen door drinken, fruit, yoghurt, groenten e.d. zitten ook vol vocht.

Ik ben erg benieuwd waar je dit precies op baseert. Vooral het nu niet merken, maar later wel. Hoe kom je daarbij? Je nieren filteren namelijk ruim 1600 liter bloed per dag. Zolang de kleur van je urine goed is, is je vochtbalans dat ook.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:43

Ik vind inderdaad het veel naar de wc moeten een drempel. Op vrijdag en zondagavond bijvoorbeeld reis ik 3 a 4 uur met het openbaar vervoer en dan heb je niet altijd de gelegenheid om naar de wc te gaan. Daarom drink ik ook niet bijster veel op vrijdag en zondagavond. Slecht ik weet het. Op school vergeet ik vaak een flesje mee te nemen en een blikje is dan weer zoveel in een keer. En thuis vergeet ik het gewoon vaak. Zeker als er geen structuur in mijn dag zit zoals op werkdagen. Flutsmoesjes, ik weet het. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:12

OK, en waar doelde je arts dan op?

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:14

Ik hoú van water. :D
Ik drink meestal 2 flesjes per dag en veel glaasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:18

Ik ben ook schuldig, ik drink veel te weinig.
's ochtends een paar slokken water (en een bakje vla) en dan vaak aan het eind van de middag pas weer wat. Ik probeer er wel aan te denken. Als ik thuis kom pak ik bijvoorbeeld altijd een glas drinken, en als iemand vraagt of ik ook wil dan zeg ik altijd ja. Als ik een glas drinken pak dan neem ik ook altijd het grootste glas dat er in huis is, omdat het meestal wel leeg gaat als ik eenmaal een glas vol heb staan.
Verder denk ik er echt niet aan. Als ik de hele dag thuis ben kan het makkelijk gebeuren dat ik pas om 5 uur in de middag voor het eerst wat drink. Ik krijg gewoon geen dorst.

Toch ziet mijn urine er wel normaal uit, heel waterig/lichtgeel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:22

Het eerste wat ik doe 's morgens, voordat ik mijn tanden poets, eet,.. is een glas water drinken. Daar heb ik gewoon nood aan. Daarna is het tussen de pauze van de lessen door dat ik regelmatig een slokje water neem, maar als ik 's avonds op mijn kot ben drink ik alleen ice tea. Een heel slechte gewoonte van mij is dat ik 's avonds eigenlijk alleen maar frisdrank kan drinken.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:07

wat ik ook erg fijn vind is een flesje van spa blauw met zon zuigding eraan, weet even niet hoe het heet hihi.
als ik die gevult heb met ranja, dan drink hem wel kwart leeg.
ik merk aan mezelf dat ik uit zo'n flesje drinken, meer drink dan een glas

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:16

Ik heb gister een flesje van een halve liter water op :) en moest me toch veel naar de wc :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:17

Je kunt je blaas ook trainen in het ophouden he? :D

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:18

haha maar als ik moest dan moest ik ook echt nodig :P ag het went vast vanzelf

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:53

Ik drink ook erg weinig. Meestal 1 glas per dag, en die krijg ik nog geneens op :').
Heb altijd problemen gehad met drinken. Mijn ouders moesten mij vroeger echt dwingen om te drinken.
Als ik op een terasje zit of ergens anders met meer mensen en die nemen wat drink ik wel mee.. maar heb er niet echt behoefte aan. Kan gerust de hele dag zonder drinken.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:06

Ik drink ook erg weinig. Dit is ontstaan toen ik in de pubertijd zat en vaak last had van naar de WC moeten en als ik dan geplast had bleef ik dat gevoel houden. Wat meer vrouwen hebben tijdens hun maandelijkse feest.

Als kind noemden mijn ouders me natnek. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen. Ik drink denk ik 3/4 glazen per dag. Inmiddels in geen jaren meer dat gevoel gehad, tot zondagavond :(
Ook heb ik vaak gehad dat ik na 1 glas drinken 4 keer naar de WC moest. Dat is inmiddels ook over. Flink getraind met pijn en moeite.

Voorheen als ik ging paardrijden MOEST ik per se naar de WC, of ik nou moest of niet. Nu stap ik rustig op, ook al voel ik dat ik wel moet plassen. Niet als de drang héél erg is. Maar een beetje drang gaat prima. Ik voel het vaak niet eens meer dan.

M;n vriend zit me wel achter de broek aan dat ik meer moet drinken. ook omdat ik best vaak hoofdpijn heb. Wat weer kan komen door te weinig te drinken....
Ik merk laatste tijd wel dat ik 'last' heb van mijn nieren. Dus ik moet er toch wat aan gaan doen....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:43

Ik heb vocht echt nodig, anders zit ik met heel veel pijn op de wc omdat mijn urine dan te geconcentreerd wordt ofzo en dat doet au :D :+

Ik begin 's ochtends met 1 glas, daarna bij het ontbijt, op mijn werk gaan er denk ik wel 5 koppen doorheen (2x drukken op het knopje van de thee) en 's avonds bij en na het eten ook nog. In het weekend lukt dat me niet en vergeet ik inderdaad bij te tanken met vaak alle gevolgen van dien op maandagochtend :(

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:39

Ik drink ook echt veel te weinig... Heb al veel last gehad van blaasontsteking en heb een keer 10 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat mijn uitdroging al vrij ver gevorderd was.

Vroeger dronk ik voor school een tas melk, maar sinds ik werk neem ik zelfs niet meer de tijd om even wat de drinken 's morgens.
Op het werk drink ik wel een glas of 5, al is dat meer om even de benen te kunnen strekken van m'n bureau naar de water automaat ;)

Maar behalve 's avonds bij het eten een glas water, drink ik ook weer amper.
In het weekend vergeet ik gewoon te drinken! Dan vertrek ik naar de paarden, kom 's avonds weer thuis en heb nog niks gedronken die dag. Ik denk er helemaal niet aan...

Mijn vriend 'verplicht' me wel om meer te drinken. Zeker nadat we een keer sauna hadden gedaan en ik na 5 minuten al buiten moest omdat het allemaal zwart werd voor m'n ogen en draaierig. Mijn lichaam kan dat zweten gewoon niet aan.
Dus nu kom ik op goede dagen toch wel aan een liter, maar vaak ook helemaal niet.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:48

Drinken kan je jezelf heel goed aanleren hoor. Ik voel eigenlijk bijna nooit dorst, dus ik dronk altijd erg weinig en nog steeds vergeet ik het gewoon heel snel.
Ik kreeg ook steeds meer last van blaasontstekingen en merkte dat het gewoon heel slecht voor me was om zo weinig te drinken. Nu verplicht ik mezelf om smorgens meteen een halve liter flesje water te drinken, zorg ik ervoor dat ik altijd drinken in huis heb dat ik lekker vind en neem ik savonds weer een halve liter flesje.
Als het moet kan ik zo 1,5 liter achter elkaar naar binnen slaan (bijvoorbeeld als ik toch blaasontsteking heb, ik blijf er nou eenmaal bevattelijk voor). Dat heb ik mezelf echt aan moeten leren. Het gaat op een gegeven moment steeds makkelijker.
Smiddags vergeet ik nog steeds wel eens te drinken, maar als ik daar achter kom neem ik gewoon een halve liter water om bij te vullen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:30

Ik drink s'ochtends een glas water, op school tot half 4 maar een half flesje water, als ik thuiskom 1 glas drinken, bij het eten nog een glaasje en s' avonds nog 1. Dus volgens mij ook niet heel erg veel ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:26

Hier nog zo een! :wave:

Ik heb eigenlijk nooit dorst tenzij ik aan het sporten ben of net hard gefietst of gesport heb..Ik drink uit gewoonte bij het eten en soms realiseer ik me dan dat dat pas mijn eerste glas is..Heel slecht!
Ben me nu ook aan het aanwennen om minstens 0,5 liter te drinken door de dag heen (een klein flesje dus) Dat gaat goed, maar heb ook wel eens meer geprobeerd en dat ging echt niet :n

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:29

Jilly_Hayco schreef:
Mijn vriend 'verplicht' me wel om meer te drinken. Zeker nadat we een keer sauna hadden gedaan en ik na 5 minuten al buiten moest omdat het allemaal zwart werd voor m'n ogen en draaierig. Mijn lichaam kan dat zweten gewoon niet aan.
Dus nu kom ik op goede dagen toch wel aan een liter, maar vaak ook helemaal niet.

Sauna gaat bij mij prima, dan drink ik ook wel goed, maar merk dat ik ook amper zweet! In een sauna van 90 graden zweet ik wel in mijn gezicht en mijn hele lichaam is wel "plakkerig", maar het loopt nooit echt van m'n lichaam ofzo, terwijl ik dat met sporten weer wel heb! Ik snap mezelf niet :+