Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:50

Je moet je uit de zw weer beter melden voor de ww. Ik hoefde verder niks op te sturen. Behalve dat je eigenlijk op de dag dat je, je beter meld, dus de ww in wil gaan, meteen moet melden bij het CWI. Daar word je dan ingeschreven, je krijgt een begeleider die je helpt met brieven schrijven en solliciteren. En een verplichting om een x aantal keer te gaan solliciteren per week. Het liep bij mij wel een stuk soepeler dan bij de ZW.
Je moet alleen goed controleren of je aan de eis voldoet. Je moet een x aantal weken van een aantal weken voorafgaande aan je ziekteperiode gewerkt hebben voordat je WW krijgt. (26 weken van de 36 dacht ik)

Gedeeltelijk beter melden kan volgens mij wel, maar dan zit je aan het cwi en uwv vast.

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:02

Nou ik heb mijn werk gebeld.. Ik heb uitgelegd wat de klachten zijn, en verteld van mijn afspraken. Ik moet ze nu iedere dag voor half 9 bellen en vertellen hoe ik me voel. ;(

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:08

:? Leuke werkgever zeg. Of je dus iedere dag opnieuw wil vermelden dat het hetzelfde is en je nog niet komt. Vroeg in d ochtend (terwijl je juist je uurtjes extra wel kan gebruiken) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:08

Ja precies... Weet niet zo goed wat ik er mee moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:10

Ik wil echt nooit meer een commerciele baan.. Bah, bah, het gaat hun alleen maar om het geld. Mijn bonus kan ik ook wel door mijn neus boren, als je langer als 2 dagen ziek bent krijg je geen bonus. Die je zelf bij elkaar hebt gesprokkeld..

Bah, ik zit hier gewoon weer helemaal overstuur. Ik wil mijn moeder bellen, maar die weet nog helemaal niet wat er aan de hand is.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:35

Ohw, zo ben ik wel meerdere werkgevers tegengekomen. Alleen een bonus als je niet ziek bent. Alsof je daarvoor kiest :Z

Ik zou via email (omdat je al aangaf dit makkelijker te vinden) een wat langere uitleg geven, en een voorstel doen om 2x in de week te bellen eind van de middag oid. Gewoon aangeven dat het je juist negatief beinvloed en je herstel in de weg staat als je, je hierom druk moet maken.

Ik snap precies hoe je, je voelt. Dat heb ik ook altijd met ziekmelden, ik zit toch niet lekker als ik weer uitleg moet gaan geven. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:41

Nou ja, ik bel morgenvroeg gewoon, en ik zie wel hoe of wat.

Krijg net ook nog eens een reactie op mijn CV, word uitgenodigd voor een gesprek voor een vacature. :roll:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:00

@ Angela_: Goed dat je bij je huisarts geweest bent en zij je serieus neemt. Wel lastig voor je. Wat jammer (en dan druk ik het netjes uit) dat je werkgever je zo toch een gigantische druk op legt door iedere ochtend te moeten bellen. Zoals rebeltje zegt is het misschien goed om een mail te sturen. Iedere dag bellen ga je echt niet trekken.

Zie je dat wel zitten een sollicitatiegesprek?

Ik heb de hele middag geslapen. Niet omdat ik nou zo vreselijk moe was, maar gewoon om alles even te ontvluchten. Is lang geleden dat ik dat gedaan heb. Het is me allemaal even teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:03

Nee, ik zie het helemaal niet zitten! Aan de ene kant is dit de ideale baan, maar hij komt nu ongelegen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:05

Ik vond het al pittig.
Ga je het gesprek door laten gaan of ga je het afzeggen? Wel jammer dat het je wel zo'n leuke baan leek.
Daarom bekijk ik bewust geen vacatures meer momenteel. Solliciteren ben ik ook nog niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:12

ik ga aangeven wat mijn probleem is, en dan zie ik wel weer.

Lekker dat je toch even hebt kunnen slapen, hopelijk voel je je nu wat beter!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:15

Wat raar van je werkgever Angela...Zoals al gezegd lijkt mij ook het sturen van een mailtje een goed idee? Iedere ochtend bellen slaat echt nergens op. Had er zelf niet aan moeten denken iig.

Hoe voel je je nu PW?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:22

Ik las hier dat iemand deed sporten? Heeft de sportschool een apart trainingsschema voor je opgesteld?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:28

Ik heb je even een pb gestuurd, maar kopieer de tekst hier even, omdat het misschien voor anderen ook nuttig is:

Ik ben bij Koen de Jong geweest in Amsterdam.
Moet je maar eens kijken op www.kiwiamsterdam.nl

Hij heeft n.a.v. een inspanningstest een trainingsschema opgesteld, speciaal erop gericht om weer je energie op te gaan bouwen. Als je nog vragen hebt moet je het maar even laten weten. In principe hoef je er maar 1x heen (vaker kan natuurlijk altijd) en dan kan jezelf in de sportschool aan de gang. Het is wel prijzig.

Ik heb toevallig afgelopen zaterdag nog weer een test gehad om te kijken hoe het er voor stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:44

Poeh, dat is inderdaad wel prijzig.. Heb je er veel aan (gehad)?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:49

Ik heb er echt mega veel aan (gehad). Hij neemt echt de tijd, legt veel uit en het schema wat je krijgt is helemaal aangepast op jouw sitautie.

Het is prijzig, maar in principe eenmalig. Het heeft mij veel inzicht gegeven en het is veel meer dan alleen een trainingsschemaatje.

Edit: Even een toevoeging.
Wanneer je een burnout hebt, heb je al je energievoorraden opgebruikt, je bouwt ook geen nieuwe reserves meer op, omdat je die meteen weer verbruikt. Het is heel moeilijk om dan zelf te bepalen waar je grenzen liggen bij het sporten. Wanneer doe je genoeg? Wanneer doe je teveel en wanneer doe je te weinig. Dat ligt allemaal dicht bijelkaar en voel je zelf vaak niet aan. In het schema geeft hij precies aan bij welke hartslagfrequentie je moet sporten om je energievoorraden weer op te bouwen, ipv ze meteen weer leeg te trekken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:40

Even een snelle hoi, moet nog veel doen voor de studie!

Gister voor de laaste keer bij de psych geweest, daar ben ik nu klaar. Hij was wel heel content met het feit dat ik bij de hapto loop, dat kon ik nog wel gebruiken. Had ik geen hapto gehad, had ik nog wel langer moeten blijven :) :) Weer een positief punt PW ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:05

Super Petulan!
Dat klinkt als een stap in de goede richting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:10

Super Petulan!

Ik ga zo naar mijn ouders, even vertellen wat er speelt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:23

Goed van je Angela_, als zij het weten kunnen ze je steunen.
Sterkte!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:02

Nou vanaf morgen gaat mijn vriend mee naar de sportschool. Ben ik wel erg blij om, anders ben ik maar als een kip zonder kop van alles aan het doen en kost het me veel te veel energie. En ik ben gewoon meer relaxed denk ik als hij erbij is.

Ik kreeg net trouwens een hele mooie bos rozen en een ring, omdat we vandaag 5 jaar bij elkaar zijn....dat was ik dus helemaal vergeten :o :o sterker nog, ik wist de datum echt niet meer precies...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:38

Ik ben weer terug thuis, gezellig met mn ma opstap geweest. We hebben een nog nieuw hoofdstel gekocht. Kreeg het tijdens het eten nog wel even benauwd maar gelukkig zakte dit snel weer af. Blijf nu maar lekker thuis want het is denk ik iets te veel om nog naar mn paardje te gaan, zou het nu wel willen maar ben bang dat ik anders weer over mn grenzen ga. Morgenochtend gaan we ook weer al vroeg richting de dierentuin. Mag trouwens volgende week op een sollicitatiegesprek komen, ben benieuwd. Ga nu even bijlezen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:09

CIV sterkte ! :(:) wel lekker voor je dat je op solicitatie gesprek mag komen .

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:11

Sifra wat leuk gefeliciteerd!!

Civ dat is goed nieuws zeg , ben benieuwd!

Hier alles best rustig, heb net paardje gedaan, gelongeerd en daarna zonder alles erop en gesprongen, voelde me net weer een kleuter heerrrrlijk!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:14

Dankje BillyBoy, hoe is het nu met jou?

Sifra ook gefeliciteerd van mij, op naar de volgende 5 jaar!

Daijano, hoe is het nu met jou? Lijkt me super om zo op je paardje te kunnen zitten!