Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re: Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:54

Het grappige is dat ik als tiener wel degelijk experimenteerde met mijn haar, maar dat deed ik lekker zelf. Kwam echt geen kapster in mijn buurt. :P

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:11

Ik heb niet echt een fobie, maar het is wel een paar keer zodanig verknipt dat ik daarna drie keer moest slikken voor ik weer durfde. Het ergste vond ik dat ze mijn toen nog rechte pony een centimeter te kort hadden geknipt. "Ho, scheef, nouja, aan de andere kant nog een stukje eraf en het is weer recht!" :o? -O- Het zag er echt niet uit. Ik word er gelukkig nog dagelijks aan herinnert, want daarna heb ik mijn officiële pasfoto laten maken. :D

Inmiddels zijn de kapper en ik wel weer vriendjes. Afgelopen najaar ben ik van lang naar heel kort gegaan en nu laat ik het weer groeien om het waarschijnlijk over een half jaar weer af te laten knippen omdat ik het zat ben. Verven doe ik wel altijd zelf, vind 23 euro afrekenen voor alleen knippen al genoeg geldverspilling.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:19

Zo te horen ben ik niet de enige die niet graag naar de kapper ga. :D

Vroeger toen ik klein was, ging ik weleens naar de kapper voor de dooie puntjes, maar elke keer haalde ze teveel haar weg. En ik wou al te graag lange, prinsesjes haar hebben.

Toen had ik een periode dat mijn moeder alleen mijn haren mocht knippen en zij knipte alleen dooie puntjes tot een paar jaar terug. Toen wou ik toch eens professioneel laten knippen, omdat er zat niet echt een model in. Een kennis van mijn moeder wees me erop dat er een goede kapper is in A´dam en in eerste instantie dacht ik iets van, nee dank je te ver weg en ik vertrouw de kapper niet. Ik was toch gegaan en sinds die tijd ben ik hun vaste klant.

Ik maak ook best bont met lange afstand rijden. :o Maar godzijdank ben ik dus niet de enige die gerust 200 km gaat rijden voor ene kapper die je goed vindt en vertrouwt, dat je zeker thuis komt met je mooie lange haren en niet 20 cm eraf met tranen in je ogen.

Sinds ik naar Amsterdam ga, is mijn haren goed wezen groeien en nu komen ze onder mijn bh band uit en ik woon zelf in Nijmegen, dus wel flinke eind reizen met de trein. Maar ik heb ervoor over!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:25

Haha, leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die echt niet graag bij de kapper over de vloer komen!
Nu ben ik heus geen moeilijk mens hoor, als het iets te kort is, so be it. Maar toen, die bewuste kapbeurt, dat was
gewoon té erg...

@Roane: Da's wel een hele verandering, maar dat korte staat je echt super leuk, heel fris :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:30

Leuke verandering!
Ik ben zelf ook niet echt een held bij de kapper, durf noooit een andere coupe te nemen :o

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:37

_Amyyy schreef:
Leuke verandering!
Ik ben zelf ook niet echt een held bij de kapper, durf noooit een andere coupe te nemen :o

Ik ben ook geen held, maar nu durf ik wel om 2-3 in de jaar naar de kapper voor dooie punten knippen. Ik durf ook geen andere coupe te nemen, maar vorig jaar had ik wel gevraagd of een pony zou staan bij me, omdat ik wilde toch eens wat anders en de rest blijft toch lang. Maar het werd toch afgeraden vanwege mijn vorm van mijn gezicht, dus wel jammer.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:45

Ik heb ook eens gevraagd of een pony mij zou staan...
JA TUURLIJK
Ik wilde graag eerst een wat langere pony, dan kon ik eraan wennen

1. Het stond NIET!
2. Het was een uberkorte pony

Ik kwaad, in tranen...
Ja maar zo'n korte pony is in de mode!
Alsof mij dat wat boeit?

Nu heb ik dus een andere kapper :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:46

geerke schreef:
ik ga eens per jaar,stuk eraf,blonde plukjes ....en dan fohnt ze het zo netjes dat zodra ik de straat weer oploop er meteen een staartje ingaat...

Mijn kapster fohnt lelijk := ze maakt altijd hele rare slag, terwijl ik duidelijkz eg dat ik stijl wil, ben sowieso niet erg tevreden over de kapster, maja, het zijn kennisen van ons dus moeten we er wel heen.(wil mama) Ze doen er daar ook altijd spoeling in, maar het kost zoveel geld terwijl ik het alleen maar lelijk vind. Mam heeft mijn haar zelf geverfd en vind het veel leuker, en kost minder...

Er gaat bijmij als ik in de auto zit meteen een staartje in... En thuis doe ik het meteen weer zelf hoe als ik wil, msischien kunnen ze goed knippen, maar haren doen kunnen ze hier niet := iig bij mij staat het nooit :(:)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:54

Qua knippen heb ik wel een beetje een fobie.
Toen het kapsel van Jennifer Aniston helemaal "in" was wilde ik dat ook. De vriendin van mijn moeder kon dat wel zei ze... Ze is toen gewoon aan de voorkant begonnen en is diagonaal naar beneden gaan knippen... het was echt heel erg vreselijk.
Later bleek ze ook helemaal geen kappersdiploma te hebben! Toen zag ik er echt niet uit...

Daarom ben ik sindsdien huiverig met knippen, ik wil niks te ingrijpends. Maar tegelijkertijd vind ik het dan weer zonde een paar weken later want dan zit het weer zoals altijd :+

Verven mag je bij mij in alle kleuren van de regenboog, daar ben ik niet bang voor. Al is dat ook weleens verkeerd gegaan :D

Ik ging naar de kapper voor een coupe soleil met blonde plukjes.
Heb daar uren gezeten en pijn geleden. Uiteindelijk was ze het aan het uitwassen en opeens stopte ze en ging ze de baas halen.
Ik had toen al een naar voorgevoel... ;)

Daarna kwam de bazin aan en die nam mij even apart (had nog steeds niks gezien) en die vertelde me dat mijn uitgroei wel blond was maar de rest was rood geworden hahaha

Toen hebben ze alle plukjes maar rood geverft en had ik dus rode coupe soleil :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:17

Die voor-na foto's zijn gaaf!! Jullie zijn echt dapper!

Ik heb na jaren zoeken eindelijk een kapper die het goed doet.
Ze kijkt naar mijn hoofd en wat daarbij past en hoe mijn haar valt.
Ideaal! En ik hoef niet verplicht te babbelen en dan valt er geen pijnlijke stiltes:P

In haar heb ik het volste vertrouwen, misschien dat ik ooit nog weleens iets 'spannends' ga proberen. ;)

(maar mijn haar is wel zo'n beetje mijn trots hoor, dus ik snap dat mensen over de emmer raken als het niet goed geknipt is. 'Het groeit wel aan' Maar dat duurt ook lang:P)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:18

Hier nog iemand die niet naar de kapper durft :+

Tot mijn 16 had ik lang haar tot over mijn schouders. Na mijn examen had ik zoiets, yes een nieuwe start en dus ook een nieuw kapsel.
Dus ik met mijn mams naar de kapper en het kort laten knippen. Zo piekerig en stoer wat toen in de mode was wou ik. (toen het nog nat was stond het geweldig, alleen had de kapper het daarna overdreven gefohnt waardoor ik net beatrix leek en dus nog even behoorlijk voor *** liep in de stad.

De 2x wou ik het weer in model laten knippen op de zelfde manier. Maar meneer de kapper vond dat een hanekam (wat toen mode was) me geweldig zou staan :n nou nee echt niet, ik ga NIET met een hanekam lopen.
Meneer druk knip knip knip met zijn schaar en het werd wel leuk. Opeens voel ik een hele lichte plek op mijn achterhoofd, was die eikel uitgeschoten wat er dus op neer kwam dat mijn haar gemilimeterd moest worden. Het was nog hooguit een centimeter lang en stond kaasrecht op mijn hoofd. Een belachelijk kapsel, zelfs mijn pony stond overeind |(

Nou je begrijpt wel dat ik behoorlijk kwaad en verdrietig was en die kapper maar blijven roepen dat het me zo geweldig stond :( _-:(

Sindsdien knipt mijn mams, onder scherp toeziend oog van mij, af en toe mijn haar..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:22

Geen fobie maar er is wel 1 kapper waar ik NOOIT meer mijn haar laat verven. Deze kapper had namelijk echt mijn halve voorhoofd meegeverfd en dat zag er echt niet uit haha! Kreeg echt van iedereen commentaar. Gelukkig was het na een paar dagen wel weg maar toch...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:27

Ik heb echt een, ja hoe zal ik het noemen.. haardilemma?? Ik heb een tijdje terug een jaar lang een bobline gehad met een rechte pony, aangezien (ik het idee had) dat mijn haren zo snel groeide, ging ik zowat elke 3/4 weken naar de kapper toe. Een bobline is dan ook wel een kapsel dat keurig bijgehouden moet worden aangezien het allemaal zo precies strak zit zegmaar.
Na een jaar dat te hebben gehad wou ik een keer iets anders, ik ging niet altijd naar dezelfde kapper, ik ging de laatste tijd naar Brainwash die nieuw was in het dorp. Aangezien ze op een dag dat ik wou gaan dicht waren ging ik toch maar weer naar Gijsbers (waar ik al niet zo'n goede herrinderen aanhad, aangezien zij meestal ook niet zo goed knipte).
Ik werd geknipt door de eigenaresse zelf, ik legde uit dat ik de lange plukken wat korter wou en er wat meer laagjes in wou, dat was alles, ik wou het absoluut niet tekort.
Ze begon te knippen en te knippen, toen ik ze op een gegeven moment een plukje kei kort zag knippen vroeg ik of het niet tekort werd aangezien ik die indruk wel kreeg. Ik zag tenslotte met me eigen ogen hoeveel ze eraf knipte.
Toen het klaar was schrok ik er zo van (nadat het gefohnt was enz en in model was gedaan), het was veeeelste kort!!!
Ik kon serieus wel janken, ik wou absoluut niet al tekort dus ik vond het echt frustrerend.

Toen ze naderhand vroeg wat ik ervan vond zei ik dat ik het veelste kort vond, toen zei ze: Ik kan wel 5x zeggen dat het niet tekort is want dat is het niet... Pardon?? _-:(
Ik vond het toch echt wel veelste kort. Maargoed, uiteindelijk vond iedereen het wel hartstikke leuk staan en ik stiekem na een week ook wel.
Toch had ik het weer lang laten groeien, maar inmiddels zijn ze nog korter dan zij ze toen had geknipt. Dat staat me toch beter dan lang haar.
Ik had er geen grote trauma aan overgehouden maar sindsdien ben ik NOOIT meer bij die kapper geweest, en dat ben ik ook niet van plan.
Aangezien ik al niet erg tevreden was over hun.

Maar ik weet dus wel hoe verschrikkelijk het is als ze je haren verkeerd knippen, dan lijkt het ook nog eens totaal niet te groeien omdat je het zolang vind duren.

Zo heb ik nog iets heel ergs meegemaakt met mijn haren, wat al wel een beetje me eigen schuld was :o
Ik had 5 jaar geleden ook kort haar, op een dag hadden we 's avonds een groot feest en voor dat feest wou ik mijn haren geknipt hebben. Aangezien ik telaat was en nergens meer een afspraak kon maken vroeg ik aan me moeder of zij het even bij wou knippen. Dat matje er een beetje af en bij de oren zegmaar. Me moeder wou het niet doen dus bood me zus haar hulp aan, nou oke goed..
Toen ze al even bezig was zei ze ineens: O oo.. dus ik wist al genoeg. Ik keek in de spiegel en zag dat er allemaal happen uitwaren aan de achterkant!!! :n
Dus de volgende dag naar de kapper, moest het met de tondeuze kort worden gemaakt zodat je die happen niet meer zag. Verschrikkelijk! Ik heb echt voorschut gelopen met me jongenskapsel.
Bedankt zus, kapster worden is iig niks voor jou ;)

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:36

Haha leuk dat ik dit topic tegenkom. De kapper komt hier over een half uur geloof ik. Vorige keer heeft ze het onwijs uitgedunt, dus toen was ik niet zo blij. Als ze het nu weer doet word ik wel boos, want mijn haar groeit niet zo snel. (het blijft ook maar een bepaalde lengte, langer word het gewoon niet).

Die voor en after foto's vind ik echt heel gewaagt, maar ikzelf vind lang haar gewoon ontzettend mooi. (helaas zal het bij mij dus nooit mooi lang worden, het word of heel lelijk of het stopt met groeien als het rond mijn schouders is)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:39

ik ga al jaren naar de zelfde kapper,iemand die ook permanent weigert om te veel van mijn lange blonde haren af te halen.

en toen ging ik naar iemand anders, rats had het opeens in plaats van tot mijn kont tot iets onder mijn schouders. mijn moeder balen. en ik was er eigenlijk wel blij mee :Y)

ik was dat lange een beetje ontgroeit, altijd het zelfde staartje omdat mijn haar te zwaar en te lang was voor iets ander.

dus ik hou het nu lekker zo, maar die jongen komt niet meer aan mijn haar want luisteren deed hij niet :Y)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:26

*steekt hand op*

Vroeger ging ik liever naar de tandarts dan naar de kapper. Ik kon wel janken als mijn moeder zei dat ik weer eens naar de kapper moest := Tandarts niet, daar had ik nooit problemen mee....

En nog, ik ga niet graag naar de kapper. Ook al komt die nu aan huis. Eens in de 3 maanden ofzo laat ik mijn haar knippen, dan laat ik er een flink stuk af knippen, dan duurt het weer even voor het lang is, hoef ik minder vaak naar de kapper :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:28

Oh wat een herkenbaar topic :D
Ik heb (naast een tandartsfobie trouwens :D ) ook een kapperfobie, al ben ik vorig jaar wel geweest samen met mijn mams :o
Op de een of andere manier bevalt het me nooit wanneer ik naar de kapper ga. Er gaat altijd teveel af of het staat gewoon niet. Ik heb er echt een grote hekel aan, maar ja soms moet het.
Als het even kan laat ik iemand thuis de puntjes bij knippen en that's it.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:42

Mijn moeder heeft ook een fobie voor de kapper. Met zweethandjes en al!
Fijn als je een dochter hebt die kapster is }:) :=
Ze heeft tijdens mijn opleiding ook niet veel model gezeten alleen als ik echt in nood zat.
Nu heeft ze er gelukkig meer vertrouwen in en mag ik ze gewoon om de 6 weken knippen, maar die zweethandjes die blijven..... hahaha (leedvermaak) :D

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:45

Nooit eerder van gehoord een fobie wat de kapper betreft. Wel voor de tandarts haha daar heb ik een broertje-dood aan....... :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:46

Nickytje schreef:
Haha, leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die echt niet graag bij de kapper over de vloer komen!
Nu ben ik heus geen moeilijk mens hoor, als het iets te kort is, so be it. Maar toen, die bewuste kapbeurt, dat was
gewoon té erg...

@Roane: Da's wel een hele verandering, maar dat korte staat je echt super leuk, heel fris :)

Ik vind het bij jou ook erg leuk staan, je nieuwe kapsel. :j Vooral ook met de plukjes!
Zou dat ook erg gaaf vinden, maar mijn haar is so dik dat het standaard al meer bol staat en niet zo stijl, en er zit slag in als ik het zo lang heb. :\ en om nou elkedag te gaan stijlen voor ik de deur uit ga...

Wat ik ook zo erg vind bij de kapper is dat ouwehoeren :\ Zt je daar in een stoel, ben al geen prater met vreemden, en dan word er geacht dat je over koetjes en kalfjes bebbale.t
Bleh. :\

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:52

Roane schreef:
Ik had heel eg lang haar, wat ik toen helemaal geweldig vond. :j
Maar gegeven moment realiseer je je gewoon dat je die fase in je leven gehad hebt. Dat je toch spontaner over wilt komen op mensen, dan dat je doet met lang, sluiken stijl haar mat niet echt flatteerd. (aka, we werden modebewust *kuch*)

Dat is dus wat ik nu zo'n beetje heb.. :+
Aan de ene kant,
mijn haar is eindelijk echt mooi lang (echt lang..), maar nou begin ik zoiets te denken van:
eigenlijk zit het best wel 'sloom'.
Dus ik zit er over te denken om het te gaan laten knippen, maar dan ook echt korter, veel korter!
Maar ik durf niet.. :')

Ik denk dat het veel spontaner zou staan en bovendien kan ik nu bijna niets met mijn haar,
behalve het in een uitzakkende paardenstaart, of het in een knot proppen die zo groot is dat het niet echt flatteus meer is :=
Maar als ik het wil laten knippen moet er echt een model in,
en dat is nou juist wat er zo vaak fout gaat..
(en waarom ik dus op dit kapsel ben overgestapt, ooit, na een niet zo geweldige knipbeurt :+)
Maar ik denk echt dat ik spijt ga krijgen en dan duurt het min. 5 jaar voordat het weer deze lengte is.. :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:45

Met lang haar kun je ook nog veel lang doen hoor :j
Mijn haar is op dit moment ook erg lang. Het komt bijna tot mijn kont, maar ik steek het soms op, doe het in een halve staart, zet er een klem in e.d. Het is juist erg veelzijdig vind ik.
Ik heb nog nooit echt kort haar gehad en zou het ook absoluut niet willen.
Dat lang haar niet spontaan over komt vind ik echt onzin. Dat ligt grotendeels aan jezelf en wat je ermee doet.

Ik ben ooit eens naar de kapper geweest en die knipte het iets te kort af. Drama's daar in de kappersstoel :=

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:50

Tja, Cayenne.. Bij mij zakt ongeveer alles wat ik er in doe uit.. :\
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb dan.
Dus ik ben heel benieuwd hoe jij dat doet dan :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:52

Ik weet niet of jij erg dik haar hebt?
Dat van mij is niet zo erg dik, relatief dun.
Ik draai het rond, zet er een grote klem in en trek er dan wat plukjes tussenuit.
Of maak een halve staart zodat de andere helft los hangt, e.d
Je kunt alle kanten op met zo'n klem, reuze handig :D

en voor feestjes oid zet ik er nog weleens krullen in :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:02

Ik schaam me altijd dood bij de kapper, omdat ik niet door mijn haar heenkom met een gewone borstel.

Het gefrummel aan mijn haar vind ik wel leuk :Y)

Maar hier doen ze niet aan luistenen :n .
"Ik moest het flink laten uitdunnen van mijn moeder", er werd okee gezegd, maar toen ik vertrok leek het nog dikker (door het kapsel :P ) dan toen ik kwam, en niets uitgedund.