Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Klaren doe ik zelf absoluut niet, dat werkt voor mij helaas averechts... Die plotselinge druk kan ik niet tegen, buizen op rustigere wijze open houden is voor mij echt een stuk fijner...
Hanmar schreef:Ik weet niet of het al geopperd is, maar wat écht helpt is klaren![]()
Neus dichthouden en dan heel hard door je neus proberen te blazen, zegmaar. Het voelt heel raar (alsof er een luchtbel vanuit je oren naar buiten geduwd wordt) en dan moet je dus doorzetten - daarna heb je er écht geen last meer van. Je moet er wel even mee oefenen, het lukte mij eerst nooit omdat je stopt voordat het echt gelukt is, het voelt zo raar. Maar het doet geen pijn en je komt ermee van die oorpijn af!
Hanmar schreef:Ik weet niet of het al geopperd is, maar wat écht helpt is klaren![]()
Neus dichthouden en dan heel hard door je neus proberen te blazen, zegmaar. Het voelt heel raar (alsof er een luchtbel vanuit je oren naar buiten geduwd wordt) en dan moet je dus doorzetten - daarna heb je er écht geen last meer van. Je moet er wel even mee oefenen, het lukte mij eerst nooit omdat je stopt voordat het echt gelukt is, het voelt zo raar. Maar het doet geen pijn en je komt ermee van die oorpijn af!
Zwitsal schreef:Hanmar schreef:Ik weet niet of het al geopperd is, maar wat écht helpt is klaren![]()
en DAT is dus enorm slecht voor je oren

Amy77 schreef:Oh vreselijk, kan gaan zitten janken als een klein kind van de pijn..snijdende pijn, enorme druk en piepen, die opeen sopenknappen...of niet en wauw, dat doet zo'n zeer dan.
Mn zusje is stewardess en mag niet vliegen als haar holtes vol zitten.
Ik haal altijd standaard 2 weken voor devlucht een antibioticakuur, omdat ik altijd al last heb van volle holtes..en de earplanes van de apotheek, ik houd ze meestal hele vlucht in, want klinkt heel gek, maar als ik ze een uur in doe voor landen, dan lijkt de druk in mn oren al hoog, waardoor ik ze haast niet kan inkrijgen en dat doet dan ook weer zo'n enorme pijn.
Zorg wel dat je je oor goed uitrekt als je ze indoet, anders blijft er een kiertje lucht over en dan krijg je alsnog die pijn..vraag wel even om een kindermaatje
Oja, die bekers werken ook, maar als ej zo'n pijn hebt, is het erg lastig die bekers vast te blijven houden tijdens landig, die voor de oren al stukken eerder begint

Zwitsal schreef:mijn tip: vraag aan de stewardes of ze vlak voor de daling 2 plastic bekertjes voor je klaarmaakt met hete, natte watten erin.
dat helpt echt!
gewoon vroeg over je oren heen zetten, en pas eraf halen als t vliegtuig op de grond staat.
je ziet er uit als een malloot maar t helpt.
Dit werkt gewoon het beste, je zit dan wel met 2 plastic bekertjes aan je oor, maar je hebt geen last van de druk van het dalen dus ook geen oorpijn.