Die ingevallen mond valt echt mee, zeker in het begin. De prothese moet vallen om de tandenloze kaak. Dus in het begin zal het juist eerder een iets volle mond dan een ingevallen bekkie worden.
Natuurlijk is het wennen met een prothese als je hem net hebt. Je moet wennen en oefenen met eten en praten. Bij de een gaat dan makkelijker dan bij de andere.
De eerste prothese wordt ook meestal als een tijdelijke prothese gezien. In het begin zal de kaak gaan slinken. Daar zie je niets van in je gezicht, maar sommige mensen merken dan dat het losser gaat zitten. Een extra laag erin laten persen wil dan wel helpen en uiteindelijk naar een definitief gebit. Meestal rond 1 jaar.
Als je een foto hebt van vroeger met nog een stralende lach, kan je die meenemen naar je tandarts en vragen of ze het zo kunnen namaken.
Als je het financieel aankan dan zou ik gaan voor de bovenprothese en onderkaak opknappen. de laatste kies aan iedere kant, kan je wel missen. Dan is er nog genoeg over. Maar nogmaals in overleg met je tandarts.
Als je wilt kan je mij je medicatie sturen via een PB en kan ik precies voor je uitzoeken op wat voor manier het invloed op je gebit heeft. Mogelijk kan ik je ook tips geven.