Misty2001 schreef:nachtcreme gebruik ik niet omdat je daar zo snel rimpels van krijgt, maar dagcreme wel..
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan haalt? Dit is absolut niet waar!!

Daarbij is het wel slim om een dag- en nachtcreme te gaan gebruiken. Dus ook een speciale nachtcreme. In (de betere) dagcreme zit ook bescherming voor de zon. Dit is voor de nacht en overbodig. En in een nachtcreme zitten weer andere werkstoffen.
Overdag gebruik je een creme voornamelijk voor te beschermen en in de nacht gebruik je een creme om te herstellen. Je huid hersteld 's nachts van alle invloeden van buitenaf.
Puistjes is inderdaad een lastig probleem. Ik zou je aanraden of iets van een facegel/wash te gebruiken met eventueel een lichte korrel erin. Omdat je een vette huid hebt kan het geen kwaad om vaker een schrub te gebruiken. Zorg er wel voor dat je een goede schrub gebruikt. Dus echt een voor de vette huid met puistjes. Niveau heeft bijvoorbeeld een lijn voor de jonge huid.
http://www.girlscene.nl/images/library/ ... Beauty.jpg
Net als Ymke ben ik erg tevreden over de producten van clinique. Die producten werken volgens een stappen stysteem. Hierbij wordt gekeken naar jou huidtype. En de lijn voor onzuiverheden werkt ook erg goed!
De reinigingsdoekjes van de hema zijn echt not done! Reinigingsdoekjes in het algemeen. Ze reinigen de huid echt niet voldoende. Je moet echt een wash gebruiken. Die doekjes zijn alleen fijn als je een avondje opstap bent geweest en eigelijk te moe bent om je make-up te verwijderen. Het is tenslotte beter dan niets.
Maar bij een huid met veel puistjes moet je echt even de tijd nemen om je huid goed te verzorgen! Je kan ook gerust een masker gebruiken. Gebruik dan een masker die je huid kalmeert.
Succes ermee!
,
, dat er iemand ermee komt, maar jammer genoeg ben ik daar achter gekomen dat het niet bij mijn huid past, bij mijn moeder werkt het prima, maar ik krijg er rode vlekken van en mijn huid wordt super droog/ kortserig en het trekt mijn hele huid samen waardoor ik mijn huid voel scheuren met mijn mond open doen bv. terwijl ik juist toen genoeg dronk..
Áls ze dan weg zijn, blijven er op die plaats nog rode vlekjes zitten (alleen vlekjes, geen littekentjes volgens mij) die ook nauwelijks weg gaan. Ben inmiddels overgestapt op een minder vette crème voor m'n gezicht (Multi recharge van Biotherm v. gemengde huid) en reinig mijn huid met een milde gel. Heb nog niet echt gemerkt dat het verschil maakt qua puistjes... Scrubje heb ik van Dr. vd Hoog. Hij is zacht voor m'n gezicht, maar of het verder geschikt is weet ik eigenlijk niet. Heeft iemand nog een tip?:) Ik kan ook niet zomaar alles gebruiken want ik heb een gevoelige huid.
)