Ik val teveel af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:02

Lastig..
Daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen maar ik volg dit wel even.
8 kilo is echt enorm veel. :=
Ik hoop voor je dat je snel aankomt, want in het ziekenhuis belanden wil je ook niet natuurlijk.

Suleilitha, ik eet lang niet wat ts eet op een dag. B-)
S'morgens 1 boterhammetje
Pauze 2 boterhammen
En dan s'avonds avondeten, niet echt veel aangezien ik ook gewoon weinig trek heb.
Wel gewoon aardappels, groente en vlees.
Dat heb ik met vlagen, ik kan de ene periode gewoon lekker eten en dan weer een periode dat ik geen trek heb.

Ik fiets 15 km op een dag, loop op mijn werk continu en rijd 2 keer per week paard.
En ik ben nog keurig op gewicht, eet wanneer ik wil eten en honger heb.
Ik heb ook absoluut geen neigingen tot dieeten ofzo en ben heel tevreden over mijn lijf.
Nu ben ik 1.70 en rond de 55 a 60 kg.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:04

heb je misschien een lintworm ofzo? dat had een kennis ook een keer, die at en at en at maar, maar het grootste gedeelte van wat er binnenkwam vreette dat beest op.. daar werdt hij ook misselijk van, omdat dat beest heel de tijd zit te bewegen in je lichaam..

heel veel sterkte iig! ;)

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:10

Als ik weer aan moet komen van de dokter krijg ik voedingspakjes mee van nutricia bv ze zijn niet echt lekker maar helpen wel om aan te komen. Moet je maar eens vragen aan de huisarts ik krijg ze altijd naast het gewone eten.

_Question

Re: Ik val teveel af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:21

Mensen vragen altijd aan mij of ik wormen heb dus misschien kan het dat zijn?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:10

naja, wormen, de een heeft gewoon een snellere stofwisseling als de ander,
ik eet denk ik het dubbele van TS, maar heb het met dat eten ook nog wel gepresteerd om af te vallen.
maar ik heb ook maagproblemen gehad waardoor eten echt pijn deed...en dat is ook niet goed voor je gewicht...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:16

Ik heb een beetje hetzelfde probleem alleen val ik niet af, maar ik kom ook niet aan; hoeveel ik ook eet.
Ben er ook voor naar de dokter geweest en die adviseerde mij ook om bloed te laten prikken omdat hij dacht dat ik een veel te snelle stofwisseling had (heeft dus ook met de schildklier te maken). Als dat het geval was kon ik medicijnen gaan slikken waardoor ik aan zou moeten komen.
In jou geval zou ik de bloedtest afwachten en dan kijken wat de dokter te zeggen heeft.
Slik je de pil, zo ja welke? De dokter adviseerde mij ook om een zwaardere pil te slikken (Diana35), daar zou je eventueel ook van aan kunnen komen. Ik heb ook wel eens de tip gekregen om poeder bij een natuurwinkel te kopen waarvan je aankomt, die poeder heet geloof ik ook: aankompoeder als ik het goed heb. Dat moet je 2x per dag bij de melk doen.
Misschien zou je dat eens kunnen kopen, dat ben ik ook van plan.
Ik weeg niet ontzettend weinig, ben 1.71m en weeg rond de 51 maar ik wil graag wel wat kilo's aankomen aangezien mijn armen en benen wel aan de dunne kant zijn.

Succes ermee!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:07

ik slik inderdaad de pil. maar ook een hele zware. maar het helpt allemaal niks meer. ja ik ben voor 2 maanden terug ook op mn schildklier getest maar kwam niks uit..in ieder geval bedankt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:29

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Alle medische was bij mij uitgesloten, tot dat ze erachter kwamen dat ik teveel mayo at. Ik begon er s'morgens al mee en het schijnt dat bij mij de gehele maagrand daardoor wegfrat en dat ik daardoor zo ging afvallen. Dit schijnt ook bij drop voor te komen. Sinds ik toen de mayo heb laten staan, kwam ik pas na een half jaar weer aan hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:35

Hmm.. zou trouwens heel goed van je maag kunnen komen. Mijn maag is al 9 jaar naar de klote wat maakt dat ik ook binnen korte tijd veel te veel af kan vallen :)

Zou vragen om een maagonderzoek ook, je weet maar nooit of daar wat uitkomt :)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:29

jeetje klinkt niet zo best zeg, zoveel afvallen!

Heb je wel een koorts? zweet je snachts wel eens? en heb je dikke lymfeklieren in je hals, bij je schouders of in je liezen?

En hebben ze al gekeken naar jouw verschillende bloedcellen? Dus hoeveel van elke verschillend celletje in je bloed je hebt?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:00

lymfeklieren in mn hals zijn altijd als een stel knikkers. maar elke keer als ik dan een afspraak maakervor zijn ze weg. in me lies zijn het standaard knikkers...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:08

Misschien kan je ipv alle zoete tussendoortjes fruit- of drinkontbijt gebruiken. Daar zitten net wat meer voedingsstoffen in, en ook niet geheel calorie arm. Het is natuurlijk niet de geweldige oplossing, maar om voorlopig niet meer af te proberen te vallen, is het misschien een idee. Verder proberen om echt 6 keer per dag te eten.

Ik hoop voor je dat er snel wat gevonden wordt! :(:)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:11

dankjewel voor de tips allemaal ! ga er zeker wat mee doen !!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:12

Ik zou vragen om een maag en darmonderzoek.Je bent wel erg jong om Kanker te hebben,maar je kunt het nooit helemaal uitsluiten omdat je zo jong bent.Ik was ook relatief jong ,maar had het wel.Vond warm eten vies ruiken,kreeg er steeds minder in,en viel steeds meer af.Ik had ook weinig zin om dingen te ondernemen.Het was bizar,ik had kanker.Op zo'n jonge leeftijd kwam nagenoeg niet voor,maarja,ik was de gelukkige die het wel had.Je hebt recht op die onderzoeken als je er op staat.Ik zou er op staan.succes en ik hoop dat het niet ernstig is.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:21

Eventueel kun je de vla die je 3 daags eet vervangen door een maaltijdvervanger, dus en je boterhammen en een maaltijdvervanger, om af te vallen moet je alleen de maaltijdvervanger nemen maar om aan te komen kun je het beide doen.
in een maaltijdvervanger zitten meer kalorien dan in vla, dus die krijg je dan extra binnen.

aanvullend kun je ook nog pakjes nutridrink pakken, die hebben ze in verschillende smaken, wellicht zit er iets tussen wat je lust.

Doe dit wel even in overleg met je huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:30

@traber, wat voor kanker had je dan?
En kanker is toch niet leeftijds gebonden?
Ik denk ( en hoop ) dat t bij de ts niet t geval is

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:39

@ Cinnepin; dikke darmkanker.Nee,het is niet leeftijdsgebonden.Dat blijkt.Maar ik wil haar toch op het hart drukken te staan op goede uitgebreide onderzoeken om het uit te sluiten als ze het niet vertrouwt.Daar heb je recht op.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:51

was jou onderbuik ook erg gevoelig dan? want me ontlasting gaat ook minder..en me darmen zitten steeds verstopt..ik word misselijk van de geur van WARM eten. niet van brood etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:51

Wat jij nu omschrijft klinkt precies als wat mijn tante omschreef.. en niet om je bang te maken, maar die is 2 keer eraan geopereerd.. ook kanker in haar darmen..

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:53

gezellig topic. hahaha.. maar komt er dan ook wat uit je bloed zetten of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:55

Als ze je bloed erop controleren zou het kunnen ja, maar een maag-darm onderzoek is betrouwbaarder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:57

KlachtenOnderstaande klachten kunnen wijzen op dikkedarmkanker:

Een blijvende verandering in uw ontlastingspatroon; in regelmaat of soort ontlasting.
Ieder mens heeft een bepaald ontlastingspatroon. Wanneer dit plotseling blijvend verandert, kan dit wijzen op een darmaandoening.
Bloed en/of slijm bij de ontlasting.
Onverklaarbaar gewichtsverlies.
Aanhoudende ongemakken in de buik, zoals pijn, krampen en een opgeblazen gevoel.
Loze aandrang, of het gevoel alsof de darm niet volledig wordt geleegd na de stoelgang.
Constante vermoeidheid.

herken je je hier in Kelly?
ik heb dit van www.darmkanker.info gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:57

@ traber och jee...ben je wel schoon nu?

Wel eng zeg...

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:59

En hoe werkt zo'n maag darm onderzoek dan?

ja cinnepin in een hoop wel. maar om mezelf nu gek te gaan zitten maken dat ik van alles heb dat schiet ook niet echt op. ik zal het in ieder geval aankaarten. maar wie weet zijn er nog zoveel dingen met die klachten !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:02

jah dat is waar, waacht maar ff af wat de artsen zeggen :) je moet natuurlijk niet gelijk t ergste denken...