Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:43

Ik heb het serieus overwegen toen we over een derde aan het nadenken waren. Die bevalling!! En ik heb zelfs nog hele normale bevallingen gehad. De eerste duurde wat lang (17 uur) waardoor in uitgeput raakte.
De tweede was een stuk korter (8 uurtjes) maar veel heftiger. Ik ben echt niet kleinzerig, maar paasei wat doet dat pijn zeg!!
Beiden bevallingen heb ik zonder pijnbestrijding gedaan en waren hefige rugweeen.

Omdat ik toch wel graag het derde kindje wilde (heb het ook overwogen omdat ik bij de laatste een postnatale depressie heb gehad) heb ik wel besloten dat ik dit keer WEL pijnbestrijding wil. Waarom zo`n pijnlijden als het niet hoeft?
Overigens ben ik ook geschrokken van de megababy die ik kreeg (4040 gram)!! Met mijn kleine lichaam van 1.57. En helemaal niet ingescheurd :D
Dat is overigens wel een tip, perinium olie van weleda, die moet je de laatste weken inmasseren en ik ben dus helemaal niet ingescheurd met zo`n dik koppie!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:43

Ezumii schreef:
De bevalling lijkt me nog het minst erg, de rest van je leven met kinderen opgescheept zitten, DAT is pas erg :Y)

:j

Nou heb ik een pijngrens van 0,0 dus er gaat zowiezo geen bevalling bij mij plaatsvinden, en als je dan bent bevallen met uitscheuren, 12 hechtingen, en teveel mensen die je gezien hebben op vreemde plaatsen zit je ook nog met een kind opgescheept; er zijn echt grenzen :Y).

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:45

Samantha_ schreef:
Ik ben trouwens wel enorm geknipt en gescheurd. Nu na bijna 10 maanden heb ik er nog erg last van, met zitten en met s*x. Zo erg dat de huisarts me door wil verwijzen naar een gyn voor een evt operatie.

Ik ging 2 dagen na de bevalling alweer op de fiets om boodschappen. En sex had ik al na 10 dagen na de bevalling :o

Wel trouwens heel veel last gehad van aambeien na de bevalling :(

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:58

Nanda schreef:
Samantha_ schreef:
Ik ben trouwens wel enorm geknipt en gescheurd. Nu na bijna 10 maanden heb ik er nog erg last van, met zitten en met s*x. Zo erg dat de huisarts me door wil verwijzen naar een gyn voor een evt operatie.

Ik ging 2 dagen na de bevalling alweer op de fiets om boodschappen. En sex had ik al na 10 dagen na de bevalling :o

Wel trouwens heel veel last gehad van aambeien na de bevalling :(

Heb ik ook nog steeds...

Cyntje

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:58

Epino... nog nooit van gehoord :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:00

mo_van_dijk schreef:
Tot mijn 24ste heb ik die reden als voornaamste reden aangevoerd waarom ik geen kinderen wilde :+

Het afgelopen jaar ben ik helemaal omgeslagen naar de andere kant sinds er veel collega's kinderen hebben gekregen en ik een leuke vriend. Ik ben nu 25 en zie kinderen eigelijk helemaal zitten. Mijn vriend heeft zelfs een keer gezegd: Jouw eierstokken zijn echt aan het klapperen, hè meiss? }:0

Ik moet alleen niet te veel denken aan het hele zwanger zijn en de bevalling. Alhoewel ik wel denk dat je er na 9 maanden goed zat van bent. Inderdaad, er gewoon nuchter tegenaan kijken. Je weet toch niet wat je je erbij moet voorstellen (als je nog geen kinderen hebt).

hahaahah geniale opmerking van je vriend :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:01

Niemand in mijn omgeving heeft pijn gehad of problemen bij de zwangerschap. In mijn familie floepen ze er zo uit. Dus ben niet bang neen.

Eerder bang voor huidoverschot :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:01

ariana24 schreef:
ik kan me de bevalling van mijn dochter nog donders goed voor de geest halent was geen makkelijke bevalling en een 8 ponder die eruit moest :oo

maar dat neemt niet weg dat ik nu geen kind meet zou willen
iedere bevalling is anders en iedereen ervaard de pijn ook anders

en tja de kwaaltjes ed horen erbij ( heb ik gelukkig geen last van gehad ) maar na 8 maanden ben je ook wel blij als het er dan na een paar weken er echt opzit en je lekker van je kruimel kan gaan genieten !

ik was 9 pond... arme mama van mij :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:20

Eierstokken die klapperen, geniale opmerking _O- Moet zeggen dat ik daar ook last van heb... Helaas is het klokkenspel van mijn wederhelft nog niet aan het klingelen... (Hij zit net voor de magische 30 grens, en ziet daar als een berg tegenop...hahahahaha, dus eerst die stap maar nemen en dan hopenlijk...ding dong :+ )

Ik ben zelf absoluut niet klein, maar toen ik geboren werd was ik daarentegen geen hele grote, zware baby... Als we die traditie nou gewoon voortzetten... +:)+ lijkt mij een uitstekend plan namelijk.

Weet iemand hier trouwens hoe dat zit met bodembekkenspieren en paardrijden? Het schijnt toch dat juist die spieren behoorlijk getraint zijn als je paardrijd, waardoor je wat lastiger kan bevallen (hoeft niet, maar je bent dan wat stugger van beneden?) Grandioos uitgelegd, als ik het teruglees... }:0

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:22

katiavl schreef:

Dat heb ik dus aan mijn zwangerschappen overgehouden.
Maar niets wat de plastisch chirurg niet op kan lossen :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:26

djinnie schreef:
Weet iemand hier trouwens hoe dat zit met bodembekkenspieren en paardrijden? Het schijnt toch dat juist die spieren behoorlijk getraint zijn als je paardrijd, waardoor je wat lastiger kan bevallen (hoeft niet, maar je bent dan wat stugger van beneden?) Grandioos uitgelegd, als ik het teruglees... }:0

Ik weet hoe dat zit (heb net een half jaar kraamafdeling erop zitten) De ontsluiting vordert minder snel bij vrouwen die paardrijden, dus langer ontsluitingsweeen.. maar het persen is makkelijker voor de paardrijdames, omdat ze een betere beheersing van deze spieren hebben, en meer kracht..

Maar goed dat is de theorie.. in de praktijk kan het altijd nog anders uitpakken..

Ik was trouwens ernstig in shock na de eerste bevallingen die ik meemaakte.. maar als je ziet dat de meeste vrouwen na een uur of twee al weer rondlopen (al dan niet een beetje moeilijk lopen) met een enorme smile op hun gezicht als ze hun kleintje zien..
dan denk ik dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt.

Enneh.. voor een knip wordt je eerst wel verdoofd hoor..

Trieske_

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:30

het enigste waar ik bang voor was was dat ik flink uit zou dijen in de breedte en helaas is dit ook gebeurd....
heb een prachtige zoon maar nog heel wat kilo's die er nog af moeten....
heb trouwens wel een onverwachte keizersnede gehad dus was eerder klaar met bevallen als ik had verwacht...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:31

Maar was je dan ook veel aangekomen?
Ik was bij de tweede 8 kilo aangekomen en deze was er na de bevalling direct weer af.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:33

Je moet maar zo denken......het is erin gekomen en het moet er ook uit !!!! :D

Niet teveel naar andere horrorbevallingsverhalen :P luisteren. Iedere bevalling is anders.

Heeeel veeel succes hoor !!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:37

Ylana schreef:
katiavl schreef:

Dat heb ik dus aan mijn zwangerschappen overgehouden.
Maar niets wat de plastisch chirurg niet op kan lossen :+

Dat snap ik maar gaat niet zo goed op als je al een abdominoplastie/rug/ en 2 borstliften hebt gehad.
Dat is voor mij hetgene waarom ik niet zwanger zou worden, maar betekent niet dat ik het niet zou doen. Misschien is derde keer gratis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:42

ik heb altijd een kinderwens gehad. sinds een paar jaar is die volledig weg. en hoop eerlijk gezegd ook dat het niet meer terug komt. ik zou ook wel een beetje bang zijn dat het daar beneden niet meer zo glad/strak trekt en de s*x daardoor flut wordt }:0 :Y)
de pijn vd bevalling lijkt me iets wat elke vrouw zou moeten kunnen verdragen..
tevens heb ik nu al niet zulke mooie borsten.. en van die theezakkies lijken mij echt VERSCHRIKKELIJK :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:45

Ik vind dat je zelf door de pijn heen moet, dus zonder pijnstilling.Van te voren is nooit te zeggen hoe het gaat lopen,ik had beide keren geen persweeèn en ze moesten er hoe dan ook uit.Dat ging met grof geweld,na de eerste had ik wel zo iets van dit nooit meer.Maar je vergeet het erg snel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:47

@katiavl, dat begrijp ik. Wie weet krijg je inderdaad korting.
Ik sprak ook meer voor mezelf met de plastisch chirurg :+

@Share, Ik had altijd prachtige borsten, al zeg ik zelf. :o
Daar is inderdaad niet zo heel veel meer van over...
Maar weer, niets wat de plastisch chirurg niet op kan lossen. En dan laat ik zoveel mogelijk in één keer doen. :+

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:51

mijn tante is met haar 1.65 en postuurtje xxs bevallen van een mega zoon van 11 pond
Toen zij zwanger was en door de deur ging zag je eerst alleen haar buik en dan kwam er een klein vrouwtje achteraan
(plaagde haar ook wel eens met een olifantendracht , ze kon het hebben hoor haha)

ook bij haar is alles weer ''rechtgetrokken''

Haar eerste heeft haar helemaal leeggezogen om het zo maar te zeggen maar de tweede heeft het weer rechtgebreid
wel heeft ze een beetje vel opverschot op de buik maar dat is alles
Ik persoonlijk snap dat vrouwen dat vervelend vinden maar het hoort ook wel bij het vrouwzijn zijn
maar misschien praat ik wel anders als ik wel kinderen heb

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:58

Ik ben al lachend in dit topic beginnen lezen... Maar jeetje, ik lach niet meer hoor! :oo _O- Ik dacht altijd dat m'n schoonzus een stukje overdreef, maar het kan blijkbaar nóg erger! Huidoverschotten, uitscheuren, knippen, na 10 maanden nog last hebben, operaties om de boel terug te herstellen, uitgezakte borsten, enz. Nee, ik bedank er nu toch wel echt voor! :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:59

Ik geef toe dat een bevalling zwaar kan zijn maar wat je er voor terug krijgt is met geen pen te beschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:59

maar dat kost ook een klap met geld :?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:02

Cyntje schreef:
Maar nu vroeg ik me eigenlijk af, zijn er vrouwen die bewust NIET zwanger willen raken omdat ze bang zijn om te bevallen?

.

Yup, hier zit er 1 :D

Angst nummer 1; bevallen..... Dat uitscheuren, inknippen, hechten zen zelfs zonder dat alleen al een kind naar buiten persen, thanks, but no thanks.....
Ik zoek liever een draagmoeder ofzo, adoptie is nog veel beter trouwens, of wil eerst zwart op wit dat ik een keizersnee kan krijgen, pas dan zal mijn angst wegebben :D

K zeg trouwens nooit nooit hoor, maar het is zeker wel mijn worst nightmare....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:03

Inknippen doen ze terwijl je een wee hebt dus dat voel je niet, ik werd zo ie verdoofd.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:03

Share schreef:
maar dat kost ook een klap met geld :?

Inderdaad. Maar door elke maand wat apart te leggen, heb ik het zo bij elkaar.