zonneallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:39

Hier alweer eentje... Heb er eigenlijk nooit echt last van gehad, word ook wel bruin (maar verbrand behoorlijk snel), alleen mn benen blijven altijd wit. Maar vrijdag dacht ik: laat ik een x een korte broek aan doen. Nou, dat heb ik geweten! Mn onderbenen zitten nu dus idd ook onder de rode bultjes, wat zo lekker jeukt... Komt miss ook mede dankzij het feit dat ik (met die korte broek) nog een stal uit heb lopen mesten, en ik had al beetje last van hooikoorts. Dus weet niet of het bij mij zozeer zonne-allergie is (want heb ook op hemdje gelopen, en heb op mn armen niks, behalve klein beetje verbrand), maar ja, het is iig niet echt heel prettig... Maar heb een of ander smeerseltje erop gedaan tegen exceem en huidirritatie, en dat helpt al, gelukkig! :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:46

Ik heb vorig voorjaar mijn onderarmen een beetje verbrand. Dat heeft ertoe geleid dat ik vreselijk jeukende bulten kreeg op mijn armen, hals en onderbenen. Nu na een jaar (!!) is de jeuk aardig weggetrokken maar ik heb vorig jaar helemaal geen zon gezien. :( Nou ben ik al een paar maanden aan het zonnebanken zodat ik dit jaar wél buiten kan zitten. Verder ben ik een aantal maanden geleden naar de dermatoloog geweest die me met een boel smeersels weer naar huis stuurde :roll: Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk van de jeuk af ben, het was om gek van te worden... :o Nu maar hopen dat de littekens ook mooi wegtrekken.
Leuk hoor, zo'n voorjaarszon :+