Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Nathalie__ schreef:Huidkanker krijg je echt niet alleen van zon hoor.
Mensen worden alleen maar bang gemaakt.
Ik heb zelf een zonnestudio en weet dus heel veel over zon en huid. Als je verandwoord zont is zonnen gezond!
Als je alleen van zon huidkanker kreeg zouden dokters mensen niet verwijzen naar een zonnestudio.
Niet smeren en veel te veel in de zon gaan is slecht.
Je huid goed verzorgen met een geschikte creme en verandwoord zonnen is geen probleem!
Daarbij is een hoge factor van belang. De zon word ook in nederland steeds krachtiger mensen denken met factor 10 genoeg te hebben maar dat is helaas niet het geval.

_Judje_ schreef:Een vriendin van mij kreeg echt 2e graads brandwonden van een uurtje in de zon in Nederland. Nu gaat ze sinds een paar jaar onder de zonnebank, en verbrand ze nooit.
phaser schreef:__Nathalie__ schreef:Huidkanker krijg je echt niet alleen van zon hoor.
Mensen worden alleen maar bang gemaakt.
Ik heb zelf een zonnestudio en weet dus heel veel over zon en huid. Als je verandwoord zont is zonnen gezond!
Als je alleen van zon huidkanker kreeg zouden dokters mensen niet verwijzen naar een zonnestudio.
Niet smeren en veel te veel in de zon gaan is slecht.
Je huid goed verzorgen met een geschikte creme en verandwoord zonnen is geen probleem!
Daarbij is een hoge factor van belang. De zon word ook in nederland steeds krachtiger mensen denken met factor 10 genoeg te hebben maar dat is helaas niet het geval.
Klopt gedeeltelijk. Uit onderzoek is gebleken dat 1 sessie 'zonnebanken' per maand de kans op huidkanker met 50% doet toenemen
Dus mensen die wekelijks gaan... reken maar uit. Is onlangs nog een documentaire van geweest op televisie.

Nooit het geduld voor gehad.
Neuh, het intereseert me niet zo. Je kan tegenwoordig overal kanker van krijgen.
Ook controleer ik mijn moedervlekken regelmatig, je kunt er maar beter op tijd bij zijn, mocht het nodig zijn. Ik had vroger een vriendin die smeerde zich nooit in, onder het mom: ach als ik verbrand ben, wordt het vanzelf weer bruin. Hoe stom kun je dan zijn?
Hij ruikt heerlijk! krijg gelijk zin in de vakantie! 

Ik verbrand megasnel, en ik weet dat zon slecht is, maar al helemaal als je verbrand. Ik vind de zon heerlijk, daarom ga ik wel gewoon in de zon liggen maar ik smeer wel echt. Ik ben ook echt nooi mooi bruin hoor, maar dat wordt ik toch niet. Beetje jammer maar ach. Liever iets minder bruin dan over een paar jaar huidkanker.
.
.