Ondanks pil toch zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Ondanks pil toch zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:41

www.nuvaring.nl

Is een ring met hormonen die je zelf inbrengt, werkt 3 weken, dan doe je hem uit en heb je een week niets en dan weer 3 weken ring.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:42

Ik weet wel dat de kans op Trombose bij de Yasmin pil het grootst is van alle anticonceptiepillen..

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:43

hoe zit dat dan met sex? dan zit die ring in de weg toch?

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:43

En die nuvaring is dus een hele veilige methode?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:44

Ik krijg door de pil ontzettende hoofdpijn, ongeveer 2 weken per maand...
Heb al een van de lichtste met dezelfde inhoud als microginon 30.

Ik wil daarom graag een spiraaltje oid laten zetten, heb daar zowel goede als slechte ervaringen over gehoord.
Ik vroeg me daarom ook af :Voel je die niet zitten als je seks hebt? Dat hoorde ik namelijk van iemand.. :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:45

Denise1984 schreef:
hoe zit dat dan met sex? dan zit die ring in de weg toch?

Citaat:
Meer dan 80% van de vrouwen en 70% van de partners geeft aan de ring zelden of nooit te voelen tijdens het vrijen. Bijna alle partners vinden het gebruik van de ring geen bezwaar. Uit onderzoek blijkt dat slechts een klein percentage van de vrouwen de ring verwijdert tijdens het vrijen. Als je er geen hinder van hebt, is het raadzaam om de ring te laten zitten. Overigens mag de ring niet langer dan 3 uur buiten de vagina zijn, anders ben je niet meer beschermd.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:47

En hoe weet je nu dat die ring goed zit? Straks valt ie eruit?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:48

Appieee schreef:
Ik gebruik hem inmiddels bijna vijf jaar en heb ook nog nooit ergens last van gehad..
Maar blijkbaar zijn er vrouwen bij wie het wel misgaat, dus dat ik zit te "piepen" lijkt me niet, want blijkbaar komt het voor dat het misgaat ;).

Als je er zo bang voor bent, gebruik er dan een condoom ben, of doe niet meer sexen. Probleem opgelost!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:48

Van wat ik van de nuvaring snap is dat het met dezelfde hormonen werkt als de pil...
Zit je weer met hetzelfde probleem dus :Y)

Spiraaltje vind ik eng :o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:49

Ti_Amo schreef:
ik heb gehoord dat er mensen zijn die plotseling overleden zijn aan de Yasmine pil, mijn moeder werkt in een apotheek en die apotheek raadt ook iedereen die pil af!

(weet niet of dit echt waar is dat er mensen aan overleden zijn maar als die apotheek het niet meer weggeeft dan denk ik dat het wel serieus zo is!)

Dan vind ik het ontzettend vreemd dat mijn dokter me deze pil voorschrijft als een goede, lichte pil zonder veel bijwerkingen. Dat klopt dan toch niet?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:51

zit nu toch maar info te zoeken over Implanon. Verder iemand ervaring daarmee?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:51

Heb je bij die nuvaring ook dat *als je daar gevoelig voor bent* een paar kilo aankomt als je ermee begint??

Dat hoor je met de pil vaker dat mensen ervan aankomen..(ik viel juist enorm af)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:53

Gulpje schreef:
En hoe weet je nu dat die ring goed zit? Straks valt ie eruit?

Hahaha nee joh, een tampon valt er toch ook niet zomaar uit.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:53

Mijn HA zei dat mensen he als excuus gebruiken, ja ik ben aangekomen want ben net aan de pil :))
Ik heb er niks van gemerkt in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:54

Armani88 schreef:
ik hoor wel vaker dit soort verhalen, maar je kunt me niet wijsmaken dat je niet doorhebt dat je zwanger bent dat moet je wel voelen !!

Ik heb in mijn omgeving meegemaakt hoe iemand er pas na acht (!) maanden achter kwam. Al die tijd braaf de pil geslikt, gewoon ongesteld geweest, gewoon gegeten hoe ze anders ook deed. Wel wat aangekomen, maar niet opvallend veel. Je zag het ook niet. Ze was in de eerste maanden van haar zwangerschap een paar keer bij de huisarts geweest met klachten, maar aan een zwangerschap hebben zowel zijzelf als haar huisarts geen moment gedacht. En dan heb je een maand later plotseling een kind...

Het kan dus echt :)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:30

Offtopic:Even voor de vrouwen hier die eerst microgynon30 slikten en nu door de apotheek een andere aangeboden krijgen die zogenaamd dezelfde "inhoud" heeft als Microgynon30.
Cath_16 schreef:
met dezelfde inhoud als microginon 30.
Dit is dus niet het geval.

Cath_16 schreef:

Door die vervangende pil kreeg ik ook last van mijn huid, humeur en hoofdpijn. Ben toen door gaan vragen bij de apotheker (gewoon lastig zijn, het gaat wel om je gezondheid) en wat blijkt, de samenstelling is wel degelijk verschillend. Mijn zorgverzekering dekt deze nieuwe pil wel, maar microgynon30 niet, dus betaal ik de pil zelf wel. Kost per half jaar E18,- maar dat heb ik er wel voor over om af te zijn van die vervelende bijwerkingen. Bij Microgynon30 heb ik nog nooit zulke problemen ondervonden.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:32

Om te reageren op Nouks' bericht:

Zoiets had dat meisje wat ik ken van de volleybal dus ook meegemaakt! (lees uitgebreider over dit in het opstartbericht van dit topic ;) ) Dat is toch gewoon eng!! := Dat je na niks te weten en te merken opeens een maand later moet bevallen van een baby...

Zij had haar placenta voor de baby (dus tussen haar buik en de baby) daardoor voelde ze niets. Ik vond het een erg appart verhaal... dat ze zei dat ze niks had gemerkt enzo. Maar heb haar ongeloof en haar schrikreactie, toen ze het vertelde dat ze over een maand moest bevallen, wel meegemaakt!! Ze bleef ook gewoon ongesteld enzo..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:35

Als je weet dat je zwanger bent voel je van alles waarvan je dan weet dat het de baby is. Als je het niet weet voel je ook wel iets maar denk je dat het je darmen zijn of zo.
Ik kwam er ook pas na vijf en een halve maand achter, braaf pil slikkend. Was ook amper gegroeid.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:38

Gulpje schreef:
Als je er zo bang voor bent, gebruik er dan een condoom ben, of doe niet meer sexen. Probleem opgelost!

Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. ;) Dan kan ik ook wel constand 'dubbel Dutch' met m'n vriend naar bed gaan...
Trouwens als ik de pil vergeet (ookal is het in de 2e week en schrijft de bijsluiter dan dat mijn bescherming tegen zwangerschap niet is afgenomen, of in de 1e week en schrijft de bijsluiter dat je na 7 dagen wachten wel weer beschermd bent) ik stop met sex! Dan mag mijn vriend ff een poosje 'met zijn eigen vriend aan de gang' :+ Ben daar echt heel erg voorzichtig mee! Ohja.. Met een condoom lukt het me niet goed. Heel vaak doet het dan zeer := Vandaar.. ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:43

SorayaDL schreef:
Offtopic:Even voor de vrouwen hier die eerst microgynon30 slikten en nu door de apotheek een andere aangeboden krijgen die zogenaamd dezelfde "inhoud" heeft als Microgynon30.
Cath_16 schreef:

Cath_16 schreef:

Door die vervangende pil kreeg ik ook last van mijn huid, humeur en hoofdpijn. Ben toen door gaan vragen bij de apotheker (gewoon lastig zijn, het gaat wel om je gezondheid) en wat blijkt, de samenstelling is wel degelijk verschillend. Mijn zorgverzekering dekt deze nieuwe pil wel, maar microgynon30 niet, dus betaal ik de pil zelf wel. Kost per half jaar E18,- maar dat heb ik er wel voor over om af te zijn van die vervelende bijwerkingen. Bij Microgynon30 heb ik nog nooit zulke problemen ondervonden.

Weet je toevallig de naam van die pil die jij kreeg, als ik zo jou 'symptomen' lees hebben wij dezelfde.... ik heb ook last hiervan namelijk. Ook slaap ik sinds een maandje (heb die pil nu een week of 6) slecht, rusteloos.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:48

Ik ga nu beginnen met een hele lichte, Microgynon20. Ben benieuwd naar de klachten. Heb erge last van migraine...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:51

SorayaDL schreef:
Cath_16 schreef:

Cath_16 schreef:

De werkzame stoffen zijn wel hetzelfde maar de bijstoffen zijn goedkoper, HA schrijven voor op stofnaam. Per merk zijn de bijstoffen verschillend, het zijn dus WEL dezelfde werkzame stoffen.
Op verzoek kun je gewoon je eigen medicijn krijgen, maar dan zul je wss. moeten bij betalen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:53

Ook een vriendin van mij is zwanger geworden ondanks de pil ( ik weet niet welke) zij wilde eigenlijk ook geen kinderen, maar doordat ze al langer zwanger bleek te zijn toen ze het constateerde was abortus niet meer mogelijk.
Ik wil ook geen kinderen.
Ik zou eigenlijk in april gestereliseerd worden maar ik moet eerst mijn zorgverzekering aanvullen zodat iki het vergoed krijg.
Dat kan pas in januarie dus daarna gaat het mes erin.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:53

@cp112: De naam weet ik helaas niet meer, maar het was een groen doosje, misschien dat jij dat ook hebt? Ik heb voor jou het topic opgezocht waar meer informatie hierover in staat. Wel interessant als je last hebt van bijwerkingen bij die pil.

[MW] Mag een apotheek ongevraagd merk medicijnen veranderen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:57

Groen doosje ja klopt...
Ok ik ga maandag naar de HA dus he :Y)