Ik moet een bril, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Re: Ik moet een bril, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:44

Ik ben laatst ook voor een oogmeting geweest en daar kwam -0.75 en -0.5 uit en ze zei daar dat het niet brilwaardig was.
Ik ga binnenkort nog maar eens langs bij een andere opticien, want ik merk bij bijvoorbeeld autorijden en op de fiets, dat ik erg slecht borden met tekst kan lezen. Bovendien krijg ik hoofdpijn als ik langer dan 1,5 uur autorijd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:46

De mijne komt van bij Hans Anders, het was €55 voor de glazen en €17 voor de montuur. Nu heb ik hem 3 jaar en qua sterkte is hij nog altijd goed, montuur doet het nog steeds goed, maar mijn anti-kraslaagje waar ik extra voor betaalde was maar frut. Hij staat dus al vol krasjes en moet dus ook een nieuwe :D Dus ik kijk ff mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:47

Muisbal schreef:
Ik ben laatst ook voor een oogmeting geweest en daar kwam -0.75 en -0.5 uit en ze zei daar dat het niet brilwaardig was.
Ik ga binnenkort nog maar eens langs bij een andere opticien, want ik merk bij bijvoorbeeld autorijden en op de fiets, dat ik erg slecht borden met tekst kan lezen. Bovendien krijg ik hoofdpijn als ik langer dan 1,5 uur autorijd.

Bij mij zeiden ze ook dat het niet écht hoefde, maar omdat het zo'n groot verschil maakte en ik ook last van hoofdpijn heb vonden ze het wel verstandig. Ook omdat die cilinder er nog in zit, dat schijnt ook best wel vel uit te maken.

@chipieke: Ik had nu 2 brillen (gewoon en zonnebril) voor 249 euro. Vond ik nog best meevallen, gezien ik wel wat duurdere monturen had uitgekozen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:06

Zit normaal bij spaccavers, niet al te duur en goeie kwaliteit
Nu heb ik er gister 1 uitgezocht bij pearle is duurder en hebben minder mooie monturen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:13

Ik heb een bril van Vogue, ook voor ver weg kijken, en die bevalt heel goed. Ik heb hem gekocht bij Het Huis omdat mijn bril daar grotendeels vergoed wordt door de verzekering (Menzis), en om de 2 jaar mag ik dan met een vergoeding van de verzekering een nieuwe bril uitzoeken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:16

Specsavers, omdat je ogen altijd worden gemeten e.d. door een gediplomeerd opticien of optometrist. Heb zelf sind 2 jaar of langer bril en lenzen daar. Mijn schoonvader(eigen zaak) en vriend werken er :')

edit: ik heb maar een afwijking van 0,75 aan beide ogen maar heb wel degelijk bril/lenzen nodig met auto rijden, t.v. kijken e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:22

Ik ben uiteindelijk ook naar specsavers gegaan. Hoe goed de opticien is die m'n ogen meet kan ik toch niet controleren, maar ik vond ze bij specsavers veel duidelijker over de prijs etc.
Er was trouwens wel één persoon die bij iedereen de ogen ging meten, de andere mensen hielpen alleen met brillen uitzoeken etc.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:23

Ik weet van Specsavers dat de gene die je ogen volledig meten altijd gediplomeerd zijn en je daar dus wel wat van mag en kan verwachten :D

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:25

Een afwijking van 0,75 is wel brilwaardig hoor. Ik verbaas me meer over die dubbele 0,25 afwijking, ik vrees dat dat niet veel verschil zal maken voor je!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:48

ik moest het bij de oogarts laten doen, ik was bij specsavers en ze zeiden eerlijk dat ze niet wisten wat ze met me linkeroog moesten, naar oogarts gegaan en nu heb ik een hele gave bril van specsavers :D
toen was het nog model uitzoeken, dat ging niet makkelijk totdat ik er 1 ophad en we zeiden allemaal dat is hem gewoon... :D

http://i158.photobucket.com/albums/t82/ ... 1239454287

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:55

DQ, wat een gave bril zeg 8-)

Ik heb -5,75 en -6. Draag alleen maar lenzen, maar wil wel eens afwisselen met een bril. Vind mijn bril die ik nu heb niet meer zo leuk :=

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:57

verhaal van jou klinkt wel bekend ik heb ook niet echt sterk maar ben ook ooit heen gegaan voor hoofdpijn. en in mijn geval helpt mijn bril wel alleen moet de sterkte precies goed zijn. Want mijn ogen zien meer dan 100% weet niet meer hoeveel maar elk verschil wat heel veel mensen niet zien dat merk ik wardoor ik hoofdpijn krijg.
Eerst altijd bij een brillenzaak in winschoten een gehaald gewoon een plaatselijke winkel. maar nu een keer naar hans anders, maar dat is voor mij echt niet goed. Ik had een week later alweer hoofdpijn de oogmeting was niet goed was in 5 minuten klaar. En ze wilden eerst dezelfde sterkte in doen, want is toch ongeveer gelijk. Nou het montuur is ook nog eens slap en de sterkte klopt niet oftewel ik ga daar nooit weer heen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:06

Mijn ogen zitten op -6.
Ik zit zelf bij een particuliere opticien en niet bij een grote keten. Deze opticien staat hoog aangeschreven en heeft een goede naam en reputatie. De oogemetingen zijn erg uitgebreid, je kan er zo 3 kwartier zitten (en je hoeft er niks voor te betalen) terwijl je bij bijvoorbeeld een grote keten met 10 minuutjes klaar bent met je oogmeting. Dat alles bij elkaar geeft mij meer vertrouwen dan een zaak welke in het bezit is van een grote keten. Monturen zijn bij mijn opticien echter aan de dure kant. Mijn montuur koste rond de €400 en dan heb je nog geen brilglazen erin. Ik heb er tevens een zonnebril aangeschaft (Calvin Klein) en dit koste rond de €150 excl. glazen. Best pittige prijzen maar het is het waard. Beter dan een brilletje welke stuk gaat bij het eerste beste ongelukje.

Een tip voor het paardrijden met bril: je kan speciale rubbertjes voor het sporten kopen welke je aan het einde van je pootjes doet. Deze rubbertjes gaan helemaal langs je oor en zo blijft je bril tijdens het sporten mooi zitten en glijd niet af.

Ik heb trouwens ook gevoelige ogen en er is mij altijd gezegt dat ik geen lenzen kon (te weinig traanvocht). maar nou bleek dat ik wel lenzen kon: daglenzen. Deze lenzen zijn ultra dun en laten de gehele dag genoeg zuurstof door. 's Avonds gooi je ze weg en de volgende dag doe je nieuwen in. Wel elke dag nieuwe in doen, zeker als je gevoelige ogen hebt, anders zal zich op de lens eiwitten ophopen en zo komt er steeds minder zuurstof je oog binnen. Wel een duur grapje: voor een half jaar ben je € 500,- kwijt. dus € 1000,- per jaar.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:12

millennium beschrijft in haar eerste stukje precies mijn gevoel bij mijn eerdere opticien al was die iets goedkoper maar ook veel duurder dan hans anders etc.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:16

millennium schreef:
Mijn ogen zitten op -6.
Ik zit zelf bij een particuliere opticien en niet bij een grote keten. Deze opticien staat hoog aangeschreven en heeft een goede naam en reputatie. De oogemetingen zijn erg uitgebreid, je kan er zo 3 kwartier zitten (en je hoeft er niks voor te betalen) terwijl je bij bijvoorbeeld een grote keten met 10 minuutjes klaar bent met je oogmeting. Dat alles bij elkaar geeft mij meer vertrouwen dan een zaak welke in het bezit is van een grote keten. Monturen zijn bij mijn opticien echter aan de dure kant. Mijn montuur koste rond de €400 en dan heb je nog geen brilglazen erin. Ik heb er tevens een zonnebril aangeschaft (Calvin Klein) en dit koste rond de €150 excl. glazen. Best pittige prijzen maar het is het waard. Beter dan een brilletje welke stuk gaat bij het eerste beste ongelukje.

Een tip voor het paardrijden met bril: je kan speciale rubbertjes voor het sporten kopen welke je aan het einde van je pootjes doet. Deze rubbertjes gaan helemaal langs je oor en zo blijft je bril tijdens het sporten mooi zitten en glijd niet af.

Ik heb trouwens ook gevoelige ogen en er is mij altijd gezegt dat ik geen lenzen kon (te weinig traanvocht). maar nou bleek dat ik wel lenzen kon: daglenzen. Deze lenzen zijn ultra dun en laten de gehele dag genoeg zuurstof door. 's Avonds gooi je ze weg en de volgende dag doe je nieuwen in. Wel elke dag nieuwe in doen, zeker als je gevoelige ogen hebt, anders zal zich op de lens eiwitten ophopen en zo komt er steeds minder zuurstof je oog binnen. Wel een duur grapje: voor een half jaar ben je € 500,- kwijt. dus € 1000,- per jaar.

tjah ik geef liever een dosis geld uit, ogen heb je maar 1x komt nog bij dat ik er nog maar 1 heb die functioneerd.
Ik heb ook een dure zonnebril, niet op sterkte maar wel omdat het me ogen beschermt, ik zit veel op de scooter en krijg veel uv stralingen tegen me aan, een goede zonnebril is het minste wat je kan doen, ik heb een Fendi.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:59

Winx, de meeste mensen zien meer dan 100%. Waar die 100% op gebaseerd is weet ik niet, maar zeker als je optimale correctie hebt, bij bril- en lenzendragers, zit je al gauw op 120% oid... zelfs mijn vader, die aan 1 oog blind is, en het andere oog ook matig, die niets ziet zonder bril, ziet met nog 100% dusj...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:23

ik zie zelfs met bril nog lang niet zo goed als andere mensen, dus vrees dat ik niet over de 100% uitkom!
Ik koop mijn brillen overal, is maar net waar ik een leuke zie.
Koop ook elk jaar een andere. De meeste kopen ook elk jaar nieuwe schoenen, dus waarom dan niet elk jaar een nieuwe bril? :D
Tegen de gevolgen van een rodeo kunnen de zowel de dure als de goedkope niet is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:23

millennium schreef:
Mijn ogen zitten op -6.

Voor mij was het moeilijk inschatten welke opticien een goede naam heeft omdat ik net naar een andere woonplaats verhuist ben, daarom ben ik naar een grote keten gegaan. Mijn ogentest duurde trouwens ook minstens een half uur, dus het is niet zo dat ze je binnen 10 minuten weer buiten hebben staat. Bij mij niet in elk geval. De rubbertjes zal ik eens opzoeken :)

edit: als ik me niet vergis is dit de bril die ik gekozen heb --> http://www.specsavers.co.uk/glasses/des ... osiris-608
Hij lijkt er in elk geval heel veel op :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:25

Kan best kloppen judje, mijn linkeroog is 100% in orde, maar de storing word veroorzaakt in mn hersenen en daardoor zie ik bijna niets.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:31

Ik heb nu lenzen en in de ochtend draag ik mijn bril.
Ik heb zelf erg vaak last gehad van ontstoken ogen maar heb met lenzen heb ik nooit problemen gehad.
Heb je er heel erg vaak last van?

Ik heb een keer mijn ogen uitgebreid moeten laten uitzoeken omdar ik ook vaak last van mijn ogen had.
Toen kwamen ze erachter dat ik een te hoge oogdruk had.
Vroeger moest ik elk jaar daarvoor naar het ziekenhuis maar nu wordt dat gecontroleerd als ik naar de opticien ga.
Dit kan ook alleen maar gevaarlijk zijn als het opeens te snel omhoog schiet.

Ik zit bij Valentijns opticien.
Maar die is volgens mij nogal klein :o
Goede opticien in ieder geval, is er iets kan ik altijd snel terecht.
Lenzenvloeistof op krijg ik altijd gratis nieuwe :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:41

Ik zit ook bij Specsavers, maar ik kan je vertellen dat -0.75 en -1 niet veel is, zelfs behoorlijk weinig ;) Een kennis van mij heeft aan beide ogen -6.5 .. Ikzelf heb aan beide ogen -2.25 en mijn rechteroog is cilindrisch .. := :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:32

Ik zie hier heel veel mensen zeggen dat -0.25, -0.50 en -1 NIKS is, hoe weet je dat? Heb je het zelf?
Ik heb een half jaar geleden een oogtest laten doen bij Pearl ivm altijd hoofdpijn. Ik had -0.25 en met die oogtest deden ze dan een ding van -0.25 zegmaar wat dat 0 maakt voor mn ogen gedaan en dan zie je dat echt HEEL duidelijk hoor. Dan is het echt ineens heel scherp, je merkt wel degelijk verschil.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:40

x_Sannee schreef:
Ik zie hier heel veel mensen zeggen dat -0.25, -0.50 en -1 NIKS is, hoe weet je dat? Heb je het zelf?
Ik heb een half jaar geleden een oogtest laten doen bij Pearl ivm altijd hoofdpijn. Ik had -0.25 en met die oogtest deden ze dan een ding van -0.25 zegmaar wat dat 0 maakt voor mn ogen gedaan en dan zie je dat echt HEEL duidelijk hoor. Dan is het echt ineens heel scherp, je merkt wel degelijk verschil.

ja dit is afhankelijk per persoon ik heb dat ook maar mijn zus ziet dat bijna niet dus echt heel erg verschillend.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:45

Mensen, de TS heeft naast hoofdpijn (de reden waarom ze ook aan de bril moest) ook een cylinder. Dat is een extra afwijking die er nog bovenop komt en waarvoor je toch echt een bril nodig hebt...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:52

Ik zit bij Hans Anders voor m'n brillen en bij Het Huis voor de lenzen....vind Hans Anders wel heel klantvriendelijk en is ook niet duur. Ze hebben nu een actie betaal je 100 euro voor een bril + Zonnebril en dan kun je sparen voor 3 euro per maand en dan mag je over 2 jaar een nieuwe bril gratis uitzoeken. Vind ik wel een leuke actie, want als ik geen nieuwe hoef mag m'n moeder dat spaargeld ook gebruiken en er hoeft dan niets bij.