Reisziekte, wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Re: Reisziekte, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 10:51

Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik zal eens gaan uitzoeken wat voor mij het beste zou kunnen zijn.

En jawel, ook als ik zelf rijd krijg ik hoofdpijn en krijg ik een misselijk gevoel. Wel veel later en in mindere mate dan wanneer ik niet zelf rijd maar ik heb er wel last van.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:11

Heb je je ogen wel eens laten meten?

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:17

Ben je er wel eens voor naar de huisarts geweest? Ik namelijk wel, en zijn advies is heel simpel: eet eens flink wat broodjes kaas voordat je weggaat, drink ook even goed en neem dan eventueel een primatour. Zorgen dat je dan gewoon verzadigd ben, natuurlijk niet propvol eten.
Reisziekte heeft namelijk een dubbele "werking" op een lege(re) maag. Ik vond dat werkelijk ontzettend maf klinken, maargoed, ik had alles al geprobeerd dus ik deed het toch. En ik moet zeggen, kan uren in een auto zitten als ik die broodjes kaas heb gegeten zonder ook maar een beetje misselijk te worden.
Het klinkt gek, maar misschien eens proberen? Ik dacht echt dat mijn huisarts gek was, maar het is dus echt waar :) !

Edit: en dan moet ik er natuurlijk wel even bij vermelden dat ik gigantisch wagenziek ben/was, kon geen kwartier in een auto zitten zonder al knallende hoofdpijn te krijgen (en de rest komt er dan heel snel achteraan), heel erg vermoeiend :Z .

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:20

xxappiexx schreef:
Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik zal eens gaan uitzoeken wat voor mij het beste zou kunnen zijn.

En jawel, ook als ik zelf rijd krijg ik hoofdpijn en krijg ik een misselijk gevoel. Wel veel later en in mindere mate dan wanneer ik niet zelf rijd maar ik heb er wel last van.

Dat kan ook door de inspanning komen. Lange stukken zelf reizen kan behoorlijk intensief zijn :)

Ik ben ook wagenziek. Als ik zelf rij krijg ik op den duur ook hoofdpijn en wordt ik misselijk, maar het voelt toch anders dan als ik zelf niet rij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:03

mijn lichaam reageert absurd op primatour. Ik raak er compleet versuft van,zo val ik na 5 minuten in een urenlange slaap..
Ik heb goede verhalen over gember gehoord,
is een natuurlijk middel zonder bijwerkingen!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:20

Het kan ook aan de auto liggen dat klopt. Ik word standaard wagenziek als ik in een Opel zit en van mercedes word me lichaam ook niet vrolijk...

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:38

Af en toe even stoppen en frisse neus halen..

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:39

Danielledm schreef:
Het kan ook aan de auto liggen dat klopt. Ik word standaard wagenziek als ik in een Opel zit en van mercedes word me lichaam ook niet vrolijk...

Ligt bij mij ook erg aan de bestuurder. Rijd zelf geen auto, maar ik merk het verschil wel.. :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:41

tuffi schreef:
Cola? Wauw als dat helpt!
Ik ga het uitproberen als ik weer eens achter in de auto van mijn vader zit. Hoewel ik meestal zelf rijdt, maar goed :D

Wel zonder prik, dus dan moet je er even wat suiker in doen.

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:42

Ik word kotsmisselijk van cola sowieso. Van cola light niet, maar ik drink alleen water in de auto.