Hooikoorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:39

Dan is het anders inderdaad :j
Zou wel super zijn als dit de oplossing blijkt te zijn!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:41

Richtje: als het goed is hebben ze al die discussen uit de handel gehaald. Ik kreeg altijd ventolin en nog een onstekingsremmer in een discus, maar die maken ze niet meer: was niet effectief genoeg.

Ik moet heeeeel strikt met mijn medicatie omgaan, afbouwen is funest voor mij helaas. Zelfs in de winter...
Al zijn die anti-huisstofmijt hoezen om het bed echt een uitkomst!

Nadeel van huisstofmijt allergie: in hooi en stro zit voorraadstofmijt. Met als gevolg dat ik contact met hooi en stro moet vermijden (handig als je baas in eigen stal bent, maar gelukkig wel een lieve vriend die het dan voor mij doet!) :)

Ik heb geen bomenallergie, maar ik reageer heftig op appels... dus het is ook voor de allergoloog een raadsel :+
Kun je ook a-typisch allergisch zijn? :=

Richtje

Re: Hooikoorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:45

Dat kan vast wel....
Oh de discussen helemaal uit de handel? Dat wist ik niet. Maar wel begrijpelijk :)

Die hoezen ben ik ook wel blij mee inderdaad :) En verder geen gordijnen of vloerbedekking in huis. Hooi/stro hoef ik gelukkig weinig mee.
Paarden staan op krullen en krijgen kuil. Daarbij hoef ik ook zelf weinig te mesten en voeren. Dat scheelt een stuk!

Maar reageer je alleen op appels? :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:46

Geen last van aardappel of tomaat?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:47

SusanH schreef:
Heb al van alles geprobeerd, homeopathie, bio resonantie en reguliere medicijnen (pillen en neussparay). Combinatie van xyzal en nasonex werkt tot nu toe het best, maar ik ben sinds een maand of twee gestopt met de pil en wil graag proberen of ik zwanger kan worden. Probleem is dan dat ik de neusspray en de pillen niet meer kan gebruiken omdat nooit is onderzocht welke risico's er zijn als je deze medicijnen gebruikt wanneer je zwanger bent. Ik ga dus maandag de huisarts bellen om te overleggen wat ik wel kan gebruiken want begin nu toch wel serieus last te krijgen van de pollen in de lucht. Binnen blijven is geen optie als je een hond en een paard hebt, en ik wil ook wel graag genieten van het mooie weer.

Ben wel benieuwd hoe anderen dit tijdens hun zwangerschap gedaan hebben, welke medicijnen mocht je wel gebruiken? Ik ben groot voorstander van natuurlijke en alternatieve geneeswijzen maar heb hier tot nu toe weinig effect van gezien bij mijn hooikoorts (sterker nog, het hielp me niks) en ben dus echt op zoek naar reguliere medicatie die je kunt gebruiken icm zwangerschap.

Ik heb tijdens de laatste zwangerschap geloof ik Flixonase gebruikt omdat ik dacht dat dat vele niezen en allergisch zijn mss toch bij het ongeboren kind iets teweeg brengt. Bij de oudste 2 heb ik niets gebruikt. Bij de oudste heb ik omdat ik dacht dat het gezond was veeeeeel melk gedronken...zij heeft eczeem en is ook vaak allergisch. Bij de andere 2 heb ik het heel rustig aan gedaan met de zuivel en die hebben geen eczeem, nouja mss 1 of 2 plekken in hun leven gehad bij droog weer.
Wat belangrijk is voor je kind straks is: lang borstvoeding geven en géén gewone melkpoeder geven als je (eens) niet zelf kunt voeden. Geef dan hypo-allergene voeding.
Niet te vroeg met vast voedsel beginnen(6 mnd) en dan liefst eerst met zachte groenten, later fruit. En dan langzaam opbouwen. En geen likjes slagroom of andere goedbedoelde dingen van een of andere tante op feestjes....
Zo kun je je kind een beetje helpen want je allergie is erfelijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:50

Richtje schreef:

Tomaat wel licht en de aardappel staat wel mij wel erg tegen. Ik krijg slechts een hele kleine aardappel met moeite weg.

Staat niet in verband met bomen, maar ik reageer ook heftig op sinaasappel en kiwi.

Weet iemand hoe je die verrekte eczeem jeuk tegen kan houden := ben de hele dag lekker buiten geweest dus het jeukt weer vreselijk :=

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:54

Hier nog iemand met hooikoorts, begin het nu licht te merken. Was begonnen met de medicijnen maar ik word er zo duf van (neem al een halve sochtends en halve savonds) maar denk dat ik toch maar ga beginnen voordat de hooikoorts doorzet.

Ik gebruik overigens ceterezine en de spray van dr vogel. Ik hoorde van de week ook iemand over spuiten maar dit schijnt heel veel negatieve kanten te hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:56

Enige negatieve kanten van die injecties is dat het een zeer langdurig traject is en dat veel mensen afhaken (waardoor het niet effectief meer is). Je moet namelijk wel telkens naar het ziekenhuis. en voor 20 procent heeft het totaal geen effect. Verder kun je natuurlijk altijd wat allergische klachten vertonen. (daarom word je de eerste dag een hele dag in het ziekenhuis gehouden om daarop te letten ;) )
En als het goed is moet ik de eerste dag worden opgenomen in het ziekenhuis, aan het infuus gelegd en aan de monitor omdat ik extreem allergisch ben (en ze geen risico willen lopen dat ik er ineens tussen uit piep :P)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:59

Welshcobfan schreef:
Richtje schreef:

Tomaat wel licht en de aardappel staat wel mij wel erg tegen. Ik krijg slechts een hele kleine aardappel met moeite weg.

Staat niet in verband met bomen, maar ik reageer ook heftig op sinaasappel en kiwi.

Weet iemand hoe je die verrekte eczeem jeuk tegen kan houden := ben de hele dag lekker buiten geweest dus het jeukt weer vreselijk :=

Tomaat en de aardappel zijn typisch bij de graspollen namelijk ;) Naast pinda, tarwe en boekweit.
Aardappel heb ik overigens ongeschild veel last van en verwerkt in chips ed. De gewone gekookte/gebakken aardappel kan ik dan weer wel goed tegen.

Kiwi en sinaasappel kloppen wel weer met berkepollen....

Voor eczeem heb ik hele vette zalf. Dat helpt redelijk :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:00

Welshcobfan schreef:
Enige negatieve kanten van die injecties is dat het een zeer langdurig traject is en dat veel mensen afhaken (waardoor het niet effectief meer is). Je moet namelijk wel telkens naar het ziekenhuis. en voor 20 procent heeft het totaal geen effect. Verder kun je natuurlijk altijd wat allergische klachten vertonen. (daarom word je de eerste dag een hele dag in het ziekenhuis gehouden om daarop te letten ;) )
En als het goed is moet ik de eerste dag worden opgenomen in het ziekenhuis, aan het infuus gelegd en aan de monitor omdat ik extreem allergisch ben (en ze geen risico willen lopen dat ik er ineens tussen uit piep :P)

Best verstandig om dat risico niet te nemen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:00

Op dit moment krijg ik voor mij al de zwaarste medicijnen van mijn dokter die ik mag hebben. (travigil tabletten + neuspray van weet-even-1-2-3-niet en voor mijn ogen nog druppels)
Nou als het echt heel erg word helpt er gewoon niks meer.

Iemand nog tips (ben wel panisch voor naalden)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:01

De desensibilisatiekuur bestaat tegenwoordig volgens mij ook in de vorm van tabletjes :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:04

Daarom is het zo raar dat er niets uit de krasjestest en de bloedtest is gerold. Maar hij laat nu mijn bloed specifiek testen op allerlei bomensoorten, want iets klopt er niet.

en anders heb ik gewoon een bepaalde fruitallergie :P

Miss_lizje: die immuumtherapie bestaat ook in de vorm van druppels onder de tong :) Wel minder effectief en je moet dagelijks druppelen. (tabletten bleken niet effectief volgens de allergoloog: voorkeur prikken, daarna de druppels)Ik ben ook panisch voor naalden, maar ik ben het continu ziek zijn en beperkt zijn zó zat dat ik die immuumtherapie als enige oplossing zie. Tevens denk ik dat ik door wekelijks geprikt te worden, mij over mijn angst voor naalden heen kan zetten :)
(2 vliegen in 1 klap ;) )

Ik ga ook alleen op vakantie naar het kustgebied, dat is echt een verademing dan!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:12

Ik zal eens gaan kijen voor die dingen die je nou heb opgenoemd.
Tja, naalden, je moet me dan echt vastbinden anders gebeurt er niks (tenzij je me nock-out slaat).

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:13

Dat is wel apart dan ja! Ach een fruitallergie erbij..... Doe eens gek :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:21

hahahaha precies! :D kan er ook wel bij :P

Heeft die man ook weer een uitdaging :P

Ik had wel geluk, ik was een urgent geval. Normaal is de wachttijd 34 weken (!!) voor de allergoloog en ik kon na 4 maand al terecht!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:28

Hey ik meld me even.
Ik ben een echt allergiemens. (Kerstbomen, Bomen, grassen, bloemen (en al het andere met pollen), vogels, honden, katten en al het andere met haar.

Tranende ogen (kon geen lenzen meer in), hoesten niezen, eczeem alles erop en eraan.

Zyrtec en allerlei pillen en sprays geprobeerd maar niks hielp

Ik had het heel erg, extreem zeg maar. ja HAD.

Na wat onderzoeken bleek dat dus en ben ik begonnen met de Alutard.
Dit houd in dat je (eerst 10 weken en daarna elke maand, 3jaar lang) een spuit gaat halen bij de dokter.
De dosis wordt steeds opgevoerd.
Hiermee kom je voor 70 a 100% ervan af.

Die jeuk in mijn verhemelte heb ik nog als het echt 'pollenweer' is en soms last van mijn ogen en neus.
Dus nog 10% of zelfs minder.

Maar voor mij is dit een hele verademing.

Verder helpt ook antipollen horren installeren
En als het heel erg is, je kleding uit doen in de gang en omkleden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:54

hier ook een hooikoortpatient
ik gebruik nu de xyzal tabletjes en heb voor me ogen sandoz. Vorig jaar pollisanten gebruikt, maar dat werkt maar kort.
En iedere dag naar het hooikoorts online kijken he. Dan weet ik of me oogdruppels mee moet nemen of niet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:42

Fijn om te horen dat er hier al iemand is bij wie die prikken helpen! :D

Jeuk aan mijn keel en gehemelte heb ik alleen als ik nies :+

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:44

ik heb ook erg last van hooikoorts ik heb altijd een recept van de huisarts... wat geen idee maar pillen samen met neusspary

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:22

Dat mijn allergie erfelijk is weet ik, ik heb het namelijk van mijn moeder. Heb vandaag de HA gebeld en krijg een andere neusspray en ander pilletje, dus ben benieuwd of het gaat helpen. Mijn moeder heeft al aangegeven dat ze zelf tijdens haar zwangerschap veel minder last had van haar allergie door de hormonen. Ik ben nu nog niet zwanger, maar vind het wel fijn om uit voorzorg alvast over te stappen op medicatie die niet schadelijk is voor een ongeboren kind. Helaas kan ik niet zonder pilletjes de zomer door. Heb op dit moment even geen medicatie en krijg steeds meer last van klachten, helemaal omdat ze hier in de buurt ook al gras zijn gaan maaien. Erg fijn....

Met pillen en neusspray kan ik de klachten aardig binnen de perken houden maar wel krijg ik ieder jaar iets meer klachten, dus wellicht dat ik in de nabije toekomst ook eens ga informeren of prikken een optie is. Maar heb altijd begrepen dat dit hormoon injecties zijn, en dat kan ik nu beter even laten.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:44

Hier ook een hooi koorts patientje :')

Niet alleen hooi koorts met dit warme weer krijg ik ook last van mn warmte allergie en mn eczeem altijd lekker.. Heb pillen voor mn hooikoorts van de dokter en zalf voor de eczeem.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:42

Iessie schreef:
Eva_ schreef:
Ik zit nu aan de fluxonase en seretide. Als het dadelijk erger wordt krijg ik nog nieuwe oogdruppels. Nu heb ik nog weinig last, behalve soms van mijn ogen.

Die fluxonase is hetzelfde als fluticason (ff uit mijn hoofd weet het niet zeker) toch? Dat is toch ook een vrij ''heftige'' spray (die staat hier als ik het met de ''gewone'' niet red).
Balen joh dat die pilletjes niet meer helpen. :(:) }:0

Ja, ik was ook erg geschrokken van de bijwerkingen. :=
gelukkig heb ik daar geen last van. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:13

Van die neusdruppels heb ik wel snel een bloedneus, maar ja: liever af en toe een bloedneus dan een verstopte neus :P

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 06:21

Hier idem :)
Als het heel erg wordt, stop ik wel eens een paar dagen met de neusspray. Maar dat bevalt ook niet zo best meestal :D