[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 01:44

Klinkt als een goed plan. Dat gewicht zou ik me geen zorgen over maken maar als je je er niet goed bij voelt moet je gewoon stoppen. Ik had precies hetzelfde bij de (echte toen nog) Diane35, heb er alleen een jaar mee doorgelopen. Geen aanrader :n

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:30

Lyonesse schreef:
Piaffe_Girl schreef:
ik ben net na dokter geweest.
en heb stediril 30 mee gekregen voor 3 maand :)

Ik krijg altijd voor een half jaar :+
Maaaaar ik kwam hier eigenlijk langs omdat ik een vraag had over Stederil. Normaal was hij altijd gelig net als microgynon, maar nu is hij wit? Watskeburt? :=

ik begin er net mee dus even kijken of deze bij me past.
bij mij is die ook wit
me dokter heeft uigelegt dat ze wat zijn verranderd inhoud niet maar ze hadden eerst ook een andere naam .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:32

Judje: menstruatie niet meer kunnen regelen heb ik geen last van aangezien het volledig uitblijft bij mij :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:47

@ Judje: plaatsen viel mij op zich heel erg mee, kreeg pas buikkramp toen die eenmaal zat. Maar dat was met een paar paracetamolletjes en een kruik in bed duiken na 1 avond ook over.
Is daarna een poos wat gevoelig geweest, beetje zeurderig, maar ook dat werd al snel minder.
En daarna was het echt ideaal.
En bij mij bleef de menstruatie zelden helemaal uit, maar was zo ontiegelijk weinig, dat het nergens een belemmering voor was. Drie druppeltjes bloed per dag verliezen, ach, daar viel wel mee te leven.

Maar ik ken inderdaad ook vrouwen die hem er wel uit hebben laten halen met klachten.
Ik ben blij dat dat bij mij niet hoefde en ik laat dus over een maand mijn Mirena vervangen door een nieuwe, zo tevreden ben ik er over.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:44

Ik heb idd ook eigenlijk helemaal geen menstruatie meer. Wel ooit een paar druppeltjes, maar die 'voel' ik altijd aankomen, net alsof je merkt dat je ongesteld gaat worden. Niet door buikpijn of zo, maar ik weet het gewoon.. En dan is het nog zo weinig dat een inlegkruisje eigenlijk al niet echt nodig is. Dus daar heb ik iig echt geen last van!
En bij mij deed het zetten we flink pijn en daarna wel meteen thuis in bed gaan liggen met een kruik, maar de volgende dag was alles over en nooit meer last van gehad! :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:44

Piaffe_Girl schreef:
Lyonesse schreef:

Ik krijg altijd voor een half jaar :+
Maaaaar ik kwam hier eigenlijk langs omdat ik een vraag had over Stederil. Normaal was hij altijd gelig net als microgynon, maar nu is hij wit? Watskeburt? :=

ik begin er net mee dus even kijken of deze bij me past.
bij mij is die ook wit
me dokter heeft uigelegt dat ze wat zijn verranderd inhoud niet maar ze hadden eerst ook een andere naam .

Hmm, ik had eerder Micrgynon 30, maar nu toch al wel bijna 2 jaar Stederil 30. Verpakking is nog hetzelfde, de strips ook, de naam ook, alleen de kleur dus niet :+ Maar als ze bij jou nu ook wit zijn, zal het wel zo horen. Zal even googlen wat er dan precies veranderd is, want als het wel iets aan de inhoud is, maak ik me toch wel lichtelijk zorgen, omdat ik deze pil wel redelijk aan de lichte kant vind. (vaak doorbraakbloedingen enzo)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:40

Waren jullie de eerste keren ook onregelmatig ongesteld. 2 weken geleden normaal ongesteld geworden, en nu ben ik weer licht ongesteld??

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:25

Marije_jiplover schreef:
Is er hier iemand die weet hoe het nu zit met vergoeding voor anticonceptie door de (basis)verzekering?

Ik heb een Mirena spiraaltje en die heb ik nu bijna 5 jaar. Deze moet er dus bijna uit en ik wil hem graag laten vervangen door een nieuwe, want hij bevalt me wel.

Ik weet dat ik er destijds voor heb moeten betalen bij de apotheek toen ik hem ging ophalen (ik moest hem zelf ophalen en meenemen naar de gynaecoloog om hem daar in te laten brengen).

Nu was ik aan het zoeken, wat me dat zou gaan kosten nu, maar ik kwam nu via zoeken een site tegen (http://www.medicijnkosten.nl/) en als ik daar Mirena invul, komt eruit dat die vergoed wordt door de basisverzekering. Maar is dat dan in alle gevallen zo?
Zou wel lekker zijn overigens, als die gewoon vergoed wordt.

Ik laat over twee weken een spiraaltje zetten en je krijgt hem nu idd helemaal vergoed. Maar alleen niet als je hem wilt laten zetten door een gynaecoloog. Dan moet je dus alles zelf betalen. Ik vond het erg krom en heb maar besloten hem te laten zetten bij de huisarts.

Mag ik misschien jou ervaring weten hoe jij het zetten van een spiraaltje vond? Ik kijk er namelijk nog wel een beetje tegenop.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:19

dokter heeft me wel uitgelegt enzo , maar heb ook briefje meegekregen

ik wou deze zaterdag eigenlijks beginnen dat komt me ook beste uit dan met gala en dat soort dingen maar ben dan nog niet ongestelt , volgens dokter kan het wel maar ben dan nog niet beschermt

maar op dat briefje staat alleen tijdens ongestelt heid
maar mag toch gewoon ook als je niet ongestelt bent ?
want heb geen flauw idee wanneer dat kan zijn :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:21

Mijn eerste is door de gynaecoloog gezet en die man verstond zijn vak erg goed. Op de 'moeilijke' momenten leidde hij me af met allerlei vragen, ik heb van het zetten zelf weinig gemerkt uiteindelijk. Alleen toen die zat, krampte mijn baarmoeder heel heftig samen en dat was niet zo'n lekker gevoel. Dus thuis meteen aan de paracetamol en lekker met een kruik op bed, zoals Ronne ook al schreef.

Maar verder is het me allemaal heel erg meegevallen.

Wil daarom ook erg graag weer een nieuwe, als het was tegengevallen, zou ik daar niet aan denken.

Enige wat mij eng leek, was het eruit halen, maar heb al van meerdere ervaringsdeskundigen gehoord dat eruithalen een fluitje van een cent is, dus daar vertrouw ik dan maar op.

@ Piaffe: als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken, ben je meteen beschermd. Als je op een willekeurige dag begint met slikken, ben je pas beschermd ná je eerste stopweek, als je begint aan strip 2.
Je kunt dus best nu beginnen, alleen moet dus nog 4 weken andere voorzorgsmaatregelen treffen als je seks gaat hebben.
Meld dit bericht Verwijder post

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:24

1 ding scheelt zal toch nog niet gebeuren :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:27

Dan maakt het inderdaad niet uit. Enige wat wel kan, is dat je in je eerste strip nog een doorbraakbloeding krijgt op het moment dat je eigenlijk ongesteld zou worden.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:29

okee :)
maar dat is voor toch altijd raadsel kan nu n og 1 week duren maar ook 6 weken :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:30

Dan zou ik maar gewoon beginnen en wel zien wat er gebeurd.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:31

okee dankjewel :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:49

chantalvdv schreef:
Waren jullie de eerste keren ook onregelmatig ongesteld. 2 weken geleden normaal ongesteld geworden, en nu ben ik weer licht ongesteld??

Ja dat is normaal! De eerste keer toen ik ongesteld werd na het plaatsen duurde dat bij mij 2 weken (was wel heel lichtjes) en drie weken daarna was ik maar 5 dagen ongesteld... Je lichaam moet even wennen :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:04

Ja 2 weken na het plaatsen werd ik dus ongesteld. Gewoon net als normaal. (ook de normale tijd :j )
En nu 2 weken later dus weer... En tot nu toe lijkt het aardig licht... Maar ik betwijfel of het licht blijft.. :=

gelukkig is het normaal :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:36

De stediril is inderdaad van kleur veranderd! Ik zal morgen even op de brief van de fabrikant kijken op mijn werk maar volgens mij is er in de samenstelling niets veranderd alleen de kleurstof aan de buitenkant.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:40

Ik heb het al in de bijsluiters gevonden ;) Er zit geen vitamine E171 en E172 meer in, de buitenkant is nu van witte was ipv gele :)

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:35

Ik ben sinds vorige week met de Ethinylestradiol 0,03/0,15 A begonnen.
Ben maandags begonnen omdat ik toen ongesteld werd t/m donderdag.
Had ik nog nergens last van. Toen verloor ik zondag wat bloed, net of ik
een beetje ongesteld ben maar het is wat bruiner van kleur.
En heb ik nu nog steeds. Is dat normaal??
En sinds gister heb ik ontzettende hoofdpijn. En voel ik me nogal lusteloos.
Ik hoop dat dit over gaat, want anders is dit voor mij niet de ideale oplossing tegen
zwangerschap. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:22

Ik heb maandag het koperspiraaltje laten zetten.
Het zetten dat was niet geheel zonder pijn maar daar had ik al rekening mee gehouden.
Voor die tijd heb ik een paracetamol genomen alleen die heeft weinig geholpen haha.
Ik heb na het zetten direct geen pijn gekregen maar na 10 min indd begon ik krampen in me baarmoeder te krijgen. Voornamelijk lekker rustig aan gedaan en de volgende dag was het eigenlijk zo goed als over. Het was nog wat licht gevoelig. Na het zetten heb ik geen pijnstillers gehad was wel te doen zonder dus viel op zich allemaal mee. Hopelijk valt mijn menstruatie ook mee haha. Dat is nog maar af te vragen met een koperspiraal.

Voor de gene die er al ervaring mee hebben. Hoelang is het belangrijk om rustig aan te doen? Bv paardrijden? Is dat slecht ? Of heb je kans op daarna weer pijn?

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:28

Ik heb mycroginon(?) 30, maar heb daar de laatste tijd klachten van.
Aankomen, buikpijn, misselijkheid en krijg ineens puistjes ..
Beetje raar want ik zit er al bijna 3 jaar aan.

Nu heb ik gelezen dat de Yasmin een lichte pil, en dat je dat soort klachten wat ik nu heb er minder van krijg. Ik heb ook wel gelezen dat er een verhoofde kans op trombose is, maar dat is ook zo bij de pil die ik nu gebruik..

Leuk, die pillenrotzooi .. :S

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:26

De yasmin vind ik persoonlijk wel een hele fijne pil. Mijn migraine klachten waren daarmee al flink verminderd. Het is inderdaad een lichte pil. Ik heb nu de Yaz 24+4 en ben nu 3 maanden bezig en klachten vrij!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:47

Na paardrijden kun je het wel weer even voelen merkte ik. Of na leuke dingen met de vriend :Y) Maar je voelt het zelf wel aan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:26

poes schreef:
Na paardrijden kun je het wel weer even voelen merkte ik. Of na leuke dingen met de vriend :Y) Maar je voelt het zelf wel aan.

Oke bedankt!
Die leuke dingen met vriend wacht ik wel even 2 weken mee hahha.
Ze hebben bij mij ook een ader gepakt die is geknapt dus bloedde ook behoorlijk.
Paardrijden ga ik dan maar langzaam proberen kijken wat het doet.