Langer licht! Skaters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:13

jaaaaaaaaaa weer skaten, ik ga nooit op de openbare weg, levensgevaarlijk. Voor de skaters in Den Haag en omgeving ik ga met de auto naar Vlietland (Leidschendam) of Midden Delfland (Delft Zuid) om daar heeerlijk over de fietspaden (geasfalteerd) te suizen. Als bescherming heb ik alleen polsbeschermers om, de rest zit zo irritant

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:15

Stomtoevallig las ik net in het lokale krantje dat de skeelervereniging volgende week begint met een cursus van vijf avonden voor 25 euro. Het heet dan wel 'beginnerscursus' maar niet-meer-zo-heel-beginners die hun techniek willen bijschaven zijn ook welkom, dus ik heb me opgegeven. :D

Een helm is daar overigens verplicht en ik draag ook altijd polsbeschermers. Als ik val, dan vang ik mezelf in een reflex op op mijn handen. Heb geen zin in knak. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:55

Nou Karin, als het maar een beetje lijkt op de cursus die ik destijds gedaan heb kan je lachen. :D

Wij werden toen ingedeeld in 'Beginners' en 'Een beetje ervaren'. Nooit zoveel klunzen bij elkaar gezien. _O-
Het was ook leerzaam hoor, maar vooral erg leuk. ;)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:11

Zo, ben gister avond nog wezen skeeleren en ben net weer een rondje geweest. Ik was overigens niet de enige die op de gedachte was gekomen te gaan skeeleren want beide keren kwam ik er meerdere tegen. :)

Zo'n skeelerencursus klinkt leuk trouwens. Zal eens kijken of ze die hier in de buurt ook hebben!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:16

Nou ik ben net terug van mn eerste rondje skaten, was het niet verleerd!

muppetmayo

Re: Langer licht! Skaters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:17

Ik ben ook weer terug van mn rondje. Was weer erg lekker :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:24

Ik kon niet gaan skeeleren :(
Vanmiddag iets verkeerds gegeten en dus de hele tijd gelegen. Kon geen stap meer zetten.
Nu wil ik morgenochtend misschien eventjes, maar moet even kijken. Ik rij altijd met mijn auto naar de polder (woon midden in een dorp met allemaal stoeptegels waar veel gaten tussen zitten, dus waar ik geheid tussen blijf hangen), maar ik heb morgen de auto niet. En aangezien ik ook geen fiets heb..
Hoe doen jullie dat? Want hier in het dorp is het echt rot skeeleren! En eer voordat ik bij asfalt ben en een rustig wegje ben ik weer een kilometer verder. En mijn conditie is nu ook echt nog niets.
Maar went dat wel, skeeleren op die rotte wegen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:28

Ik heb de mazzel dat ik met 2 straatjes op asfalt ben. Vind wel dat het went hoor, die rotsteentjes. Je wordt er vanzelf handig in.
En anders eerst een stukje lopen? Dan kun je op de goede plek je skeelers aandoen als je het eng vind!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:43

Ik woon ook aan een weggetje met allemaal gaten, stenen en hobbels wat dus ook voor geen meter skeelerd. Het is gelukkig maar een klein stukje dus dat skeeler ik dan maar even, maar wennen doet het nou niet echt, teminste bij mij niet. Want wanneer je van 'goed' asfalt daar op komt is dat echt even wat anders..

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:20

Ik ben net verhuisd, en hier in de buurt is het eerst ook niet zo mooi asfalt, maar dan ga ik gewoon met de fiets richting een suuuperlang fietspad met de skeelers in de fietstas. (En trek ze daar dan uiteraard aan ;) )
Die steentjes kietelen zo onder je voeten hahaha hebben jullie dat ook?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:25

DIe steentjes wegen zijn idd verrot.
Ik moet eerst een weggetje met die steentjesasfalt over, en vervolgens komen wel lekkere wegen, mooie glad, lekker in het bos. :)

Vanmiddag halfuurtje geweest, moet weer even opbouwen. :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:33

Heeij ik heb ook pas weer eens skates gekocht.
Ik ga niet zo hard of zo moet er weer ff inkomen heb het bijna 6 jaar niet meer gedaan. dus naar beneden ergens gaat nog lastig maar gewoon een fietspad is fijn. Meestal neem ik de hond mee die loopt en trekt toch niet zo hard dus dat gaan goed. :P

Maar hebben jullie afentoe ook zo'n last bij je heupen? %)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:36

Geen last van mn heupen, wel van mn voeten..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:39

Ik mn rug, maarja, daar heb ik altijd last van :P

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:44

Nog iemand in noord-groningen die een rondje wil doen?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:47

Mijn knieeen zijn aardig geheeld dus ik ga morgen weer eens een poging wagen :Y).

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:54

Ik heb vorige week weer eens op mijn rolschaatsen gestaan! Heerlijk, maar heb soms wel moeite met de steentjes wegen hoor, maar ik woon in Zoetermeer, vlakbij de A12 en het fietspad evenwijdig is net geasfalteerd, dus dat ging super! Heb er zo'n 1 1/2 uur opgestaan, was verrot en last van mijn voeten, maar zeker voor herhaling vatbaar! Alleen ik ga niet hard, dat durf ik niet, maar voor de rest gewoon lekker bewegen! Zeker met dit mooie weer!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:56

Black2000 schreef:
Ik heb vorige week weer eens op mijn rolschaatsen gestaan! Heerlijk, maar heb soms wel moeite met de steentjes wegen hoor, maar ik woon in Zoetermeer, vlakbij de A12 en het fietspad evenwijdig is net geasfalteerd, dus dat ging super! Heb er zo'n 1 1/2 uur opgestaan, was verrot en last van mijn voeten, maar zeker voor herhaling vatbaar! Alleen ik ga niet hard, dat durf ik niet, maar voor de rest gewoon lekker bewegen! Zeker met dit mooie weer!

Bedoel je naast het Westerpark en de golfbanen?

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:00

ja, die! Ging echt heerlijk! Ben vanuit huis begonnen en dan naar het nieuwe fietspad. en dan door tot voorbij het tankstation en toen ben ik rechtsaf gegaan, richting snowworld en zo weer naar huis!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:02

Ik heb in Utrecht een tijdje aan een geweldige asfaltroute gewoond, kon helemaal richting Bilthoven en terug, ik was toen ook vrij fanatiek, ging zeker 4x per week een eind skaten. Toen ik naar de andere kant van Utrecht verhuisde woonde ik ineens aan rotasfalt. Moest ik de auto gaan pakken om naar de Uithof te gaan, dat was het dichtstbij.

Toen ik naar het oosten verhuisde werd het er ook niet beter op, alleen het fietspad langs de provinciale weg was nog te doen. Nu ben ik weer verhuisd en ik ben nu nog routes aan het uitvogelen. Tot nu toe ben ik alleen tevreden over het industrieterrein. Die steentjes zijn idd erg irritant, je trilt helemaal uit je skates.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:11

Idd,bij die steentjes probeer ik mn voeten niet te lang te laten staan, want dan dril ik 5 minuten daarna nog na :')

Ik ga morgen niet, geen tijd, donderdag wel even een uurtje proberen :j

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:01

Ik ben gister ook een blokje omgeweest. Ga altijd samen met een vriendin, wel zo gezellig. Donderdag gaan we weer :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:20

Mijn muziek is mijn grote vriend :))
Koptelefoon om de nek, muziek aan en gaan :D

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:28

RedPassion schreef:
Nou Karin, als het maar een beetje lijkt op de cursus die ik destijds gedaan heb kan je lachen. :D

Wij werden toen ingedeeld in 'Beginners' en 'Een beetje ervaren'. Nooit zoveel klunzen bij elkaar gezien. _O-
Het was ook leerzaam hoor, maar vooral erg leuk. ;)

Ik heb ook een cursus gedaan, best handig. Tijdens de 1e les kreeg iedereen de slappe lach, was 1 man bij die kon nog niet eens staan en dan viel die al...... nou daar hadden ze wel een goede tip voor!

Rest van de les heeft die achter een winkelwagentje geskate! _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:45

Ik zal eens informeren of ze ook rollators hebben. :D