vraagje over haar verfen * bruin naar blond *

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re: vraagje over haar verfen * bruin naar blond *

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:26

Je kan het zelf proberen... ik deed vroeger mijn haar met blondspray (wwet niet of dat nog bestaat) ik ben van mezelf asblond en dat sprayde je erop en dan werdt het door de zon lichter.
Nu verf ik mijn haar bijna altijd donker, maar als ik het dan lichter wil dan laat ik of de kleur die erin zit erg vervagen, en dan een tint lichter erin of als ik veel lichter wil effe naar de kapper.

Maar als je nooit eerder geverfd hebt zou ik even advies vragen, hetzij bij een drogist of anders bij de kapper

verana

Re: vraagje over haar verfen * bruin naar blond *

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:44

Ik ga straks ook terug naar blond.
Ik ben van mezelf witblond en verf het al jaren bruin, maar wil dus nu wel weer anders

De kapster adviseerde mij om 2 weken met head en shoulders te wassen want dit breekt de kleur die er nu in zit en dan gaan we eerst heel veel van blonde highligts erin zetten en dan de keer erna helemaal blond.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:30

ik zou het écht bij de kapper laten doen, ik durf je bijna te garanderen dat het anders oranje gaat uitvallen...

Ik heb 3 kappers gehad, waarvan er zelfs maar één het echt lukte om mijn haar blond te krijgen, bij de eerste 2 ging het finaal fout.
Zit je dan, met 3x geblondeerd haar...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:36

@dekloktikt..... wat een bekend resultaat ;(

Doe het nooit meer zelf :+
Heb het nu ook al anderhalf jaar niet meer laten doen.
De laatste keer is het helemaal misgelopen en ik ben nu nog het hoogblond eruit aan het laten groeien....
Dus ook nooit meer bij ex bevriende kapster in opleiding voor minder ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:45

Dekloktikt schreef:

Ik vind dit eigenlijk wel leuk! (ja, serieus ;) )

Maar toch ga ik binnenkort naar de kapper om mijn haar weer rood te laten verven (het is nu alweer een tijdje zwart). Ik heb er zelf altijd allerlei kleurtjes in gegooid maar van zo donker naar veel lichter heb ik nog nooit gedaan en durf ik zelf toch niet aan. :+

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:50

Ik heb ook nog een vraagje...hoe weet je als brunette dat blond je staat? Of dat het je niet bleek maakt?
Als je je haar eenmaal blond hebt geverft en het staat niet, dan is je haar echt dood als je het dan weer terug naar bruin gaat verven.

Ik vraag me af hoe de mensen en de TS dit doen? Hoe weet je dat het staat???

@TS: ik zou echt naar de kapper gaan!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:52

_tarja_ schreef:
Ik heb ook nog een vraagje...hoe weet je als brunette dat blond je staat? Of dat het je niet bleek maakt?
Als je je haar eenmaal blond hebt geverft en het staat niet, dan is je haar echt dood als je het dan weer terug naar bruin gaat verven.

Weet je niet...
Iedereen zei tegen mij dat blond me absoluut niet zou staan... ik denk daar ondertussen toch anders over.

Je moet overigens ook niet té blond willen, gewoon kiezen voor iets natuurlijks.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:52

[LZP] > [MW]

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:54

@Equidea: Ik heb even in je profiel gespiekt en ik vind blond echt prachtig bij je staan!
Ik vind het heel moeilijk, ik heb mijn haar een keer nog donkerder bruin geverft en dat maakte me ook weer bleek. Dus zit nu te twijfelen om het naar donkerblond te verven of er eerst heel veel hightlights in te doen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:56

_tarja_ schreef:
@Equidea: Ik heb even in je profiel gespiekt en ik vind blond echt prachtig bij je staan!
Ik vind het heel moeilijk, ik heb mijn haar een keer nog donkerder bruin geverft en dat maakte me ook weer bleek. Dus zit nu te twijfelen om het naar donkerblond te verven of er eerst heel veel hightlights in te doen.

Dankje :D ,
En anders verf je het donkerblond met highlights? de zomer komt er weer aan dus dan heb je een goed excuus voor die blonde coupe.
En donkerblond maakt je denk ik écht niet bleek hoor!

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:00

Ik heb het altijd zelf gedaan! Ik ben zelf donker bruin en heb het zelf naar blond gekleurd en weer terug toen ik dat weer zat was, het is altijd goed gegaan. Moet er wel bij zeggen dat toen ik naar de kapper ging om mijn haar te laten knippen ze zei dat ik wel lef had omdat zo te doen. En dat ze vaak genoeg mensen krijgt die hun haar op die manier oranje hebben gemaakt en dan kon zij de schade weer herstellen ;) het heeft idd iets te maken met de warmte in je haar. Wat ze daar nou precies over zei weet ik niet meer is al weer een jaar of 5 geleden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:12

_tarja_ schreef:

ik ben van mezelf blond :D