Melk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:13

valt wel mee hoe zuurder hoe beter :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:15

takkie_muis schreef:

Gheheh :') Ik heb het eigenlijk ook al heeeeel lang niet meer gedronken, tis net als met spruitjes denk ik :') als klein kind is het niet geliefd, dan vind je het ook als volwassen neit lekker

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:01

Ik drink het wel vaak, elke dag eigenlijk wel!

Heb nooit iets gebroken, wel een keer gekneusd.. maar dat is wel logisch als een paard op je springt haha. :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:07

Ik denk dat ik toch gauw een pak per dag drink (1l) en soms wel meer :o
of het gezond is, vast wel, k heb nooit wat gebroken, ben bijna nooit ziek.
En het is sowieso gezonder dan als die sapjes uit pakken.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:55

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:57

Ik drink nooit gewone melk, wel af en toe milk&fruit ofzo.
Heb in mijn leven denk ik 5x wat gebroken.
Maar dat had imo niks met gebrek aan melk drinken te maken, maar met stomme pech.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:38

verootjoo schreef:
Haha... er bestaat helemaal geen causaal verband tussen melk drinken en botten breken. :D
Wetenschappers kunnen namelijk geen verband vinden ;)

Er is wel degelijk een verband aangetoond tussen hoeveelheid calciuminname en botdichtheid, zeker op korte termijn.
Het gaat dus ook niet specifiek om melk, maar om calciumhoudende producten - en dat kan net zo goed iets anders zijn.

TS: personally, ik dronk bizar veel melk. Er is bij mij een DEXA meting gedaan, waarmee je de botdichtheid van de botten meet en daaruit kwam naar voren dat ik ver boven het gemiddelde zat, en idd ik heb nooit iets gebroken. Maar dat ben ik, en ik ben ook groter dan gemiddeld - en persoonlijke verhalen over veel melk, nooit iets gebroken zeggen me niet zo veel.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:03

lifaya schreef:
takkie_muis schreef:

Gheheh :') Ik heb het eigenlijk ook al heeeeel lang niet meer gedronken, tis net als met spruitjes denk ik :') als klein kind is het niet geliefd, dan vind je het ook als volwassen neit lekker

nee precies :o

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:19

ik kan de laatste jaren niet meer tegen melk, eerder dronk ik het elke ochtend, nu krijg ik er erge buikkrampen van en diaree...
ook van vla of kwark, wat ik helaas wel erg lekker vind, maar toch niet meer eet. je kan toch niet zomaar in een keer ergens niet meer tegen kunnen of wel?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:31

Ik ben echt gek op melk, ik drink elke dag zo`n 5 glazen denk ik, en dan alleen omdat meer melk niet echt goed voor je is (heb ik gehoord :P)
Ik heb 1x me pols gebroken...

@Patserke: mijn zusje had ook zoiets, en ze is een jaar of 5 allergisch voor melk en ei geweest. Dus dat kan wel. Inmiddels heeft ze er geen last meer van en zegt dat dokter de allergie over is :=

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:34

ik drink nooit melk, wel af en toe yoghurt en boter ed..

maar heb nog noooit wat gebroken, heb ook hele sterke nagels, dus blijkbaar heb ik van mezelf heel veel kalk ofzo :+

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:35

Frouk schreef:
Paula schreef:
Uit de melktank van onze eigen koetjes. :))

Ik ben jaloers want het is wel zo lekker!

Ik vind melk uit een pak juist lekkerder dan melk net van de koetjes.
Je kookt het toch wel voordat je het opdrinkt???

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:36

Mijn nagels zijn juist helemaal niet sterk en zoals ik al eerder zei drink ik best veel melk.
Ik denk eerder dat het gewoon ligt aan je lichaam ofzo.
Het zal best uitmaken óf je melk drinkt, of helemaal niet, maar ik denk niet dat de hoeveelheid melk die je drinkt uitmaakt voor de hoeveelheid kalk in je lichaam...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:54

hmm dan maar afentoe een slokkie en afwachten of ik op mijn koninklijke stoel mag zitten hahaha

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:08

Ik drink bijna een halve liter melk per dag. Lekker. :)

Kan best zijn, hoor, dat het totaal niet goed voor je is, maar er is tenslotte wel meer niet goed voor je. Lekker belangrijk.
(Cola is ook niet goed voor je, dat consumeert ook half Nederland.)

Edit - Melk is van alle drankjes behalve water, het minst schadelijk voor je gebit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:34

WhiteRose schreef:
verootjoo schreef:
Haha... er bestaat helemaal geen causaal verband tussen melk drinken en botten breken. :D
Wetenschappers kunnen namelijk geen verband vinden ;)

Er is wel degelijk een verband aangetoond tussen hoeveelheid calciuminname en botdichtheid, zeker op korte termijn.
Het gaat dus ook niet specifiek om melk, maar om calciumhoudende producten - en dat kan net zo goed iets anders zijn.

TS: personally, ik dronk bizar veel melk. Er is bij mij een DEXA meting gedaan, waarmee je de botdichtheid van de botten meet en daaruit kwam naar voren dat ik ver boven het gemiddelde zat, en idd ik heb nooit iets gebroken. Maar dat ben ik, en ik ben ook groter dan gemiddeld - en persoonlijke verhalen over veel melk, nooit iets gebroken zeggen me niet zo veel.. :)

Calciuminname ja... Heb je enig idee hoeveel melk je moet drinken voor je effect krijgt op je botten? In spinazie zit nog meer calcium...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:39

Citaat:
Calciuminname ja... Heb je enig idee hoeveel melk je moet drinken voor je effect krijgt op je botten? In spinazie zit nog meer calcium...

Dat zou je nog vies tegenvallen :) Momenteel staat de standaard voor calciumhoudende producten op 3 tot 4 eenheden per dag... :)

Edit: Quootje toegevoegd...
Laatst bijgewerkt door WhiteRose op 30-03-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:47

Ik drink helemaal geen melk en heb nog nooit wat gebroken :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:27

er zijn zoveel tegenstrijdigheden over melk. Ik ben ook van mening dat het niet gezond is. Ik drink niet bewust melk, ben ook nog astma-patient, dus in mijn geval is melk helemaal niet gezond.
Chocolademelk en vla en dergelijke vind ik wel erg lekker en ik laat het ook zeker niet staan als ik er zin in heb (en een goede dag heb met astma).
Ik drink dus nauwelijks melk of andere zuivelproducten, heb toch nog nooit wat gebroken ;)

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:29

Al heel lang geen melk meer gedronken. Ik val wel heel vaak, maar nog nooit iets gebroken. :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:35

secricible schreef:
er zijn zoveel tegenstrijdigheden over melk. Ik ben ook van mening dat het niet gezond is. Ik drink niet bewust melk, ben ook nog astma-patient, dus in mijn geval is melk helemaal niet gezond.
Chocolademelk en vla en dergelijke vind ik wel erg lekker en ik laat het ook zeker niet staan als ik er zin in heb (en een goede dag heb met astma).
Ik drink dus nauwelijks melk of andere zuivelproducten, heb toch nog nooit wat gebroken ;)

Ik wist niet dat melk en astma niet samen ging?
Ik weet ook echt niet meer wat ik moet geloven, ik drink daarom maar gewoon 4 of 5 glazen per dag :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:34

het kan goed samen gaan. Feit is alleen dat de slijmvorming bevorderd wordt door melk en je daar als astma-patient last van kan hebben. Dit is bij mij dus het geval. Op dagen dat ik benauwd ben, laat ik het dus staan, anders durf ik wel een glas zuivel te drinken ;).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:48

Ik drink ook geen melk aangezien ik COPD heb (Chronisch Bronchitis in mijn geval) en ook ik last krijg van slijmvorming en dus benauwdheid wanneer ik melk drink. Overigens dronk ik het vroeger wel en vind ik het wel erg lekker.

@secricible, jij drinkt het soms dus wel? Ik moet het echt niet doen want ik krijg er daarna gegarandeerd last van, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik hoorde trouwens dat karnemelk minder slijmvorming geeft? Zou dat waar kunnen zijn?

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:27

Cayenne schreef:
Ik drink ook geen melk aangezien ik COPD heb (Chronisch Bronchitis in mijn geval) en ook ik last krijg van slijmvorming en dus benauwdheid wanneer ik melk drink. Overigens dronk ik het vroeger wel en vind ik het wel erg lekker.

@secricible, jij drinkt het soms dus wel? Ik moet het echt niet doen want ik krijg er daarna gegarandeerd last van, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik hoorde trouwens dat karnemelk minder slijmvorming geeft? Zou dat waar kunnen zijn?

Vroeger mocht ik als baby ook geen melk omdat ik daar inderdaad slijmvorming van kreeg. Karnemelk mocht ik wel! Dus ik denk dat het wel waar kan zijn!

(En vandaar dat ik nu alles met melk wel lust, maar melk zelf niet! haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:39

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt