Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 07:09

hoi allemaal
iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten!!
ik ben weer 200 gram kwijt
ben nu 75.2
hoop dat ik het weekeind in de 74 kom
mijn schema voor vandaag

O: dubbele boterham met kruiden kaas light met kop thee
T: broodkapje
M:zuivelproduct met muesli
A: even nadenken nog
T:appel

Pashon

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:22

morgen dames!

ik ga een avondje vroeg onder de wol en zo in eens is er een nieuw topic :P

'k heb zo wel zin in een saucijzebroodje maar die zijn niet zo heel erg gezond := dilemma!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:37

Môguh

@Dribbelkont:
Dat broodkapje daar zou ik toch 2 degelijke boterhamme van maken. Krijg je dat niet op, verdeel ze dan over de dag.

Na de heerlijke zondaarsmaaltijd van gisteren, vandaag effe streng:

O: 2 plakjes ontbijtkoek, 1 beker Optimel
T: 1 banaan en thee
L: 1 appel, 2 plakjes ontb.koek,thee
T: klein kopje chocomelk uit de automaat
D: mosterdsoep, 1 bruin bolletje met helft tonijnsalada en helft eiersalade
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 27-03-09 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:37

mamamiesje vind je dag in de ochtend wat magertjes.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:38

Ja Pashon, maar dat komt door mijn etentje gisteren ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:55

hmmm.... mijn stuk rennen gaat vandaag weer niet door :S
Ben weer eens heel erg misselijk :S Heb zelfs al moeten spugen:S
wordt helemaal gek van de pfeiffer
Eet vandaag als ontbijt dus ook maar een klein yoghurtje.
En als het strax wat beter gaat ga ik wel mee met mijn moeder en vriend naar de ikea: ontbijten :P (=1 bruin broodje met ei, 1 croissant met kaas en thee) dat wordt dus mijn tussendoortje.. voor de rest moet ik weer even kijken hoe het gaat.
Eigenlijk wouden we vandaag naar de stad gaan, dus ik weet nog nniet wat ik dan ga eten

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:04

Pashon schreef:
mamamiesje vind je dag in de ochtend wat magertjes.

Ik vind je dag helemaal wat magertjes............ ik mis bijvoorbeeld de groente.
Een grote fout die mensen maken is als ze een dag wat meer gegeten hebben, de volgende dag radicaal minder te gaan eten, dit moet je echt niet doen omdat je lichaam dan op de spaarstand gaat. Je lost het teveel eten op met meer bewegen, niet met minder eten!
Je motortje moet blijven branden, dus 2 plakjes ontbijtkoek is echt veel te weinig voor ontbijt. Neem een schaaltje joghurt met iets van granen/zaden als ontbijt. Neem bij de lunch bijvoorbeeld een flink stuk komkommer of knabbel wat worteltjes weg. Bij het avondeten kun je je bolletjes ruim beleggen met sla voordat je de salade erop doet en ook hier een schaaltje rauwkost erbij.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:11

Goeiemoggel!!

Ik denk dat ik vandaag een nieuwe weegschaal ga kopen, want ik vertrouw mijn oude niet meer. Het is zo'n oude, geen digitale. Toen ik er vanmorgen voor de eerste keer opstond was ik ineens weer 83 kilo! :wow: Ik schrok me rot! Toen heb ik hem weer opnieuw goed gezet en toen was ik 80 kilo. Ik zou graag van dat laatste gewicht uitgaan :D , maar ik denk dat ik voor de zekerheid maar een nieuwe ga kopen. Iemand nog tips welke goed is??

Maar goed, mijn schema voor vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas
T: plakje ontbijtkoek
L: 2 bruine boterhammen met ???(moet nog boodschappen doen)
T: peer
A: rotti
T: japanse mix of snack a jacks

Succes allemaal! +:)+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:24

morgen mensen.
ik ben al wer blij haha,ik kon het niet laten om toch weer even op de weegschaal te gaan staan,en jawel er is weer wat af!!!
3 ons. zo gaat ie lekker.......
kom straks wel met mijn eetlijstje,nu zoontje naar school brengen en paarden voeren.
doei doei.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:46

Goedemorgen :)
Ik heb nog niet op de weeg schaal gestaan :+

heb al op
o= halfvolle melk, met chocopops 30g
t= straks een bammetje van pijnenburg (ontbijtkoek)
l= 2 bruinebollentje met sandwitch pread

Hermelein, vervelend joh, ik ben net klaar met me pfeiffer periode :+ heb het vanaf oktober gehad..
Ga nu richting stal heb om 1 uur springles dus dat word zweten :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:54

amazone super joh!!

valt me wel op dat jullie vaak op de weegschaal staan.
Ik ga ongeveer 1 keer per maand erop, als ik er anders op een verkeerd moment op sta dat ik zwaarder was als de vorige keer dan word ik boos en of ik eet niks meer uit frustratie of ik krijg een vreetbui.

mijn ontbijt is een saucijzebroodje en een broodje met jam geworden den 2 glazen halfvolle melk.

ga zo eerst maar eens boodschappen doen, heb bijna niks meer in huis.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:56

Goedemorgen dames!

Ik ga pas echt ovlgende week weer op de weegschaal staan (dan is rode vlag over en dan heb ik weer ff mijn best gedaan, van getallen omhoog word ik gefrustreerd!) Maar goedbezig dames!

Vanavond ga ik tapas eten, dus rest van de dag gezond, ik ga daarvoor wel een uurtje spinnen, dus dat is wel goed!

O: 2 bruine bammen kip
T: Peer
L: tosti
T: Appel + evergreen
A: tapas
T: niks, eten laat!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:56

Goedemorgen,
Gisteren een erge slechte dag gehad, ships, kroketten en 3 7up :=
Maar dat word gelijk bestraft,toen k op mijn weegschaal stond vanmorgen!

Vandaag weer er tegen aan,

O: Koffie + cornflakes
T: Appel
L: Sla, tomaat, kaas komkommer enzo
T: Koffie + mager koekje
A: Maaltijdsalade? Of Broodje hete kip ( eet op de manege )

Iedereen succes in het weekend!! :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:58

SUcces iedereen :)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:05

rebel_jits:je schema is niet zo handig gekozen. bijvoorbeeld de chocovlokken, als je zoet beleg wilt kun je beter gestampte muisjes, vruchtenhagel of halvajam nemen.
verder zou je beter kunnen ontbijten met 2 boterhammen met mager beleg, dan mag je tussendoor een liga of fruit oid en dan als lunch 3 boterhammen met mager beleg(liever 30+ kaas of lager), dan weer tussendoor fruit of een liga. je avondeten ziet er wel goed uit . Dan kom je ls het goed is meer in de richting van die 1900 kcal en val je evengoed af!

DK: weer 200 gr lichter!!joehoe hou vol he! mooi schema, alleen mis je tussendoor in de middag.

ik ben ook weer 300 gr lichter! joehoe!! weeg nu 63,6

pashon: doe het niet, als je je bedenkt hoeveel rondjes je moet (hard)lopen/fietsen voor 1 sausijzenbroodje.... anders heb je erna weer spijt, als je het niet doet kun je trots zijn!

MM: misschien een idee om meer fruit erbij te nemen, vind dit inderdaad wel erg magertjes hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:10

Hallo allemaal mag ik meedoen.

Officiieel ben ik nu te zwaar om op mijn pony te mogen rijden.
Door alle diverse omstandigheden van vorig jaar (pony op sterven, huis opgeleverd, vriendin zwanger haar paarden rijden) had ik geen tijd meer voor de sportschool

Ik was redelijk afgetraind en woog 56 kilo bij een lengte van 168cm.
Dec is het me gelukt om 59 kilo te wegen om in mijn gala-jurk te passen maar feb was het weer eens raak en stond ik voor de laatste keer op de weegschaal. Die bijna toppunt voor mij is.

Ik moet onder de 60 kilo wegen en wil terug naar 58 kilo, 56 gaat niet meer lukken want ik wil niet meer 6 dagen in de week naar de sportschool en dan nog eens vaak 3 groepslessen van 1 uur mee doen.
Maar wil wel die zomerkleren aan heb geen geld voor nieuwes.

Sinds maart eet ik gezond voor mijn doen maar afvallen :n niet echt misschien beetje ik kan mijn rijbroeken weer dichtdoen tijdens autorijden :o tenminste het doet nog wel pijn maar hoef hem niet gelijk los te doen.

Hopelijk vind ik hier steun

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:12

ik sta normaal maar 1 keer in de week met veel moeite op de weegschaal,maar nu word het och wel leuk :D ,al is er elke dag maar een
klein beetje af.......kan ik van de zomer misschien toch wat strakker in mijn bikinie(zal die eerst moeten opgraven denk :+ )
ik had niet verwacht dat het mij nu zo weinig moeite kost om niet in de verlijding te komen om te veel en ongezond te gaan eten.....ben kei trots op mezelf.........en natuurlijk op iedereen hier ;)
fijne dag allemaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:14

Ik vind het minder maar ik kan tussen 2 dagen gewoon 1 kilo aankomen of als ik 3 dagen weinig en gezond heb gegeten en goed naar de wc ben gegaan :o dan weeg ik nog hetzelfde als die ene dag dat ik uit niks aankwam.

Ik wil het eerst aan mijn kleding gaan voelen en dan durf ik weer erop te gaan staan.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:17

tita: als je je dagschema's hier neerzet, kunnen we je misschien helpen?

amazone: lekker gevoel he!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:19

@tita ik hoop dat het je nu gaat lukken om je weer lekker te gaan voelen,ik heb hier ook nog broeken in de kast liggen van 6 jaar geleden......voor ik kindjes had,dat is maat 38,als ik die voor mij houd,dan komt er nog een half been te veel erlangs :+ dus of het echt haalbaar is weet ik niet,ik ga eerst maar gewoon voor een maat 40! heb nu 42,44.en dan kwabt er nog heel wat over mijn broek rand heen :o maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt haha ben positief ingesteld,heeft mij gelukkig ook van het roken afgeholpen.en ben daar erg blij mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:19

tita schreef:
Hallo allemaal mag ik meedoen.

Officiieel ben ik nu te zwaar om op mijn pony te mogen rijden.
Door alle diverse omstandigheden van vorig jaar (pony op sterven, huis opgeleverd, vriendin zwanger haar paarden rijden) had ik geen tijd meer voor de sportschool

Ik was redelijk afgetraind en woog 56 kilo bij een lengte van 168cm.
Dec is het me gelukt om 59 kilo te wegen om in mijn gala-jurk te passen maar feb was het weer eens raak en stond ik voor de laatste keer op de weegschaal. Die bijna toppunt voor mij is.

Ik moet onder de 60 kilo wegen en wil terug naar 58 kilo, 56 gaat niet meer lukken want ik wil niet meer 6 dagen in de week naar de sportschool en dan nog eens vaak 3 groepslessen van 1 uur mee doen.
Maar wil wel die zomerkleren aan heb geen geld voor nieuwes.

Sinds maart eet ik gezond voor mijn doen maar afvallen :n niet echt misschien beetje ik kan mijn rijbroeken weer dichtdoen tijdens autorijden :o tenminste het doet nog wel pijn maar hoef hem niet gelijk los te doen.

Hopelijk vind ik hier steun

Hee Tiet!!
Wat leuk! Welkom!
Tja dat krijg je boven de 30 he? :(:) :') :=

Hm stress werkt ook erg goed hoor. Ik ben 8 kilo kwijtgeraakt toen.... ;(

Maar goed, ik hoop dat je hier steun en tips vindt! Ik in ieder geval wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:24

:D ja stress is goed ik ging van 65 kilo naar 49 ben heel lang 53 gebleven en toen rond de 56-57 door veel blijven trainen.

Nu is op een of ander manier wat blijven plakken en weeg ik dus weer ergens rond de 63 :( en dat vind ik te vatsig voor mezelf en te zwaar voor mijn pony.

Maar omdat vriendin bevallen is en verlopig geen tijd heeft voor haar 2 paarden (de komende 2 jaar) ben ik bang dat de sportschool behoorlijk verleden tijd is

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:26

cindybijl schreef:
tita: als je je dagschema's hier neerzet, kunnen we je misschien helpen?

amazone: lekker gevoel he!

hmmm vandaag is dat prut

O was 2 plakken onbijtkoek met magarine
T 6 knappertjes van verkade (droge vierkanten koekjes)
M 2 bruine boterhammen met vlokken

Ik stop vandaag vroeger met werken omdat er monteurs komen
Vanmiddag wil ik komkommer opeten met wat zout erop en wat honigsla-sausje mager van sonja

Avond eten weet ik niet want ik moet gaan stappen en geen dikke buik krijgen

aardappels gekookt met een potje spinazie en geen vlees

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:31

Dan help ik je uit de droom.

's Ochtends goed eten en vezelrijk, je stofwisseling moet op gang komen. Neem 2 volkoren boterhammen met beleg, mag ook vruchtenhagel zijn ofzo, liever geen vlokken.
Tussendoor wat fruit of een Wasa cracker.
's Middags weer 2 boterhammen met beleg, als jij daar komkommer met zout???? op wil doen, nah ja oke...
Tussendoor weer liga of cracker ofzo.

's Avonds weinig eten maar er wordt wel vlees geadviseerd voor de eiwitten, gewoon een klein beetje. Evt. beetje joghurt na.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:35

Welkom Tita! Komt helemaal goed, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat je inderdaad je eetpatroon wat moet veranderen.... sowieso is dat zout niet zo een goed idee ;)!

Maar geen dikke buik voor t stappen heeft weinig met het eten te maken, maar vooral met vocht vasthouden, ik kan de hele dag niks hebben gegeten en 's avonds van t vocht zo dik zijn asl een tonnetje!

Daar zit trouwens ook mijn grootste frustratie! Ik houd ontiegelijk veel vocht vast! Ik zwel soms op tot een tonnetje en zie er dan 5 kilo dikker uit en weeg ook werkelijk 2 kilo zwaarder, ringen krijg ik dan onmogelijk af, walgelijk!