De pil "Slikken"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:20

nou ja, met die pillen slikken dat dat tussen je oren zit is ook niet helemaal waar :)

toen ik geopereerd werd moest ik ook bergen pillen slikken, geen problemen mee, maar op ten duur wou het gewoon niet meer,
ik moest kokhalsen etc , toch maar doorslikken, na tien seconden was alles er weer uit, Mijn lichaam scheent er niet echt goed meer
op te reageren :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:29

Ik kan ook heel moeilijk slikken en daarom kauw ik hem op. Ik eet hem op terwijl ik er bij drink en daarna neem ik er nog een snoepje achteraan. Vriendinnen zeiden dat ie zo niet werkte, ik doe het al 3 jaar en ben nog steeds niet zwanger geworden, dus zo zal ie dan wel helpen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:43

Margreet schreef:
Handje m&m's, dat zijn pas joekels van pillen, wedden dat dat er zo in gaat? ;)

Maar daar kauw je op.

Ik krijg grote pillen ook niet ingeslikt. Kleine pillen op zich wel, zeker zo'n kleintje als de pil. Neem die gewoon met een slokje water, maar zonder lukt op zich ook wel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:01

Margreet schreef:
Huh? Je kunt toch ook gewoon eten?
De pil is echt maar een heel klein en vrijwel smakeloos dingetje, dat slik je echt zo door, ook zonder drinken nog wel. Niet zo piepen hoor...

pardon? dit kan een fobie zijn... niet te snel oordelen...
ik kan vanaf jongs af aan GEEN pillen slikken, ook geen kleine roze ibuprofen, ik raak in paniek en ben bang om te stikken.
de pil heb ik leren te slikken, ik zal even vertellen hoe ik het doe ts.
ik neem iets van sinas of yogi in mn mond (slok) daarna duw ik de pil erin en zuig ik die naar achter en dan glijd ie erdoor :j

_Deco_

Re: De pil "Slikken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:27

Stap 1: men neme een slokje water in de mond
Stap 2: men doet het iniminie pilletje erbij
Stap 3: men doet het hoofd iets achterover zodat het pilletje in je keel zakt.
Stap 4: men slikt.
ziezo, klaar is klara! succes!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:37

als je zoiets niet hebt is het moeilijk te begrijpen maar een beetje begrip is op zijn plaats nicole10.
als je bang bent voor spinnen zo ernstig dat je in paniek raakt gaan we jou er ook geen in je hand duwen ook al is het een iniminie spinnetje :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:45

Hier nog zo'n probleem geval.
De pil lukte me na een beetje oefenen wel, want die is echt heel klein. Maar er zijn dagen dat ik inderdaad 10x moet slikken voor hij eindelijk weg is. Ik heb ooit zitten janken om een antibiotica kuur kan ik je verzekeren. Ik kon er wel een uur mee bezig zijn en dan was ie nog niet weg. Wat voor mij nog redelijk werkt is een stukkje brood tot prut kauwen dan de pil erbij en het hele zwikkie doorslikken.
ALs het echt een probleem blijft zou ik maar gewoon een andere vorm van anticonceptie halen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:26

Nou DramaQueen, je doet je naam wel eer aan... Misschien hebben ze daar ook wel pilletjes tegen ;)

Antibiotica en paracetamol enzo kan ik me nog wel iets bij voorstellen, want dat is vaak écht smerig, zeker als je het al een tijdje in je mond hebt. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het dan wordt. Die slik ik ook echt niet voor m'n lol.
Maar dé pil is maar heel klein, glad gecoat en smaakt niet vies, dat kan toch echt niet zo'n probleem zijn als je je zelf even stevig toespreekt. Je kunt jezelf ook teveel wijs maken, klein beetje aanstelleritus is het wel hoor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:32

zoals ik al zei, als je het niet hebt kan je er niet over oordelen, net zoals ik net uitlegde, wie ben ik om te zeggen ach het zijn maar spinnen terwijl een ander een lantaarnpaal inklimt zodra hij/zij er 1 ziet? zoiets is persoonlijk en jij kan daar niet over oordelen of het dan aanstelleritus is of niet.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:38

Het gaat ook niet om de smaak, tenminste bij mij niet, maar gewoon om het slikken zelf. Ik ben er niet eens bang voor, maar die grote pillen blijven gewoon op mijn tong liggen. :+
Gelukkig hoef ik die nooit in te nemen, dus dat scheelt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:38

Ik doe altijd mn hoofd iets achterover en dan laat ik m achter in mn keel vallen, eigelijk is die dan al zo ver weg dat je hem niet meer terug op je tong krijgt.. dan slik ik nog een keer en dan issie verdwenen hoor.. Gebruik ook nooit water..

Het zit idd tussen je oren, ik snap dat t vervelend is.. Maar oefening baart kunst ;) Succes ermee..

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:50

Haha ik ben ook erg met pillen slikken :D Niet met 'de' pil trouwens, die is zo klein... Ik neem 'm altijd met een half glas water :)

Snap wel dat anderen er moeite mee hebben hoor, ikzelf heb het alleen met pillen vanaf paracetamol formaat ;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:10

Jeeh, vandaag was hij zo weg!! *\o/*
Ging heel snel, ik weet niet wat ik anders deed, maar ineens voelde ik hem niet meer...
gewoon met wat water.
Nu dat even volhouden

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:12

Ik krijg 2 aspirine's tegelijk naar binnen met water haha. De pil kreeg ik ook altijd heel makkelijk naar binnen. Vond de tip van het vla erg handig!

Fijn dat het al lukte!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:31

RoosG, fijn dat het lukte. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan! +:)+

xDramaQueen schreef:
zoals ik al zei, als je het niet hebt kan je er niet over oordelen, net zoals ik net uitlegde, wie ben ik om te zeggen ach het zijn maar spinnen terwijl een ander een lantaarnpaal inklimt zodra hij/zij er 1 ziet? zoiets is persoonlijk en jij kan daar niet over oordelen of het dan aanstelleritus is of niet.

Op dit punt ben ik het met DramaQueen helemaal eens. Zelf heb ik ook enorme problemen met slikken, alles dus, ook eten wordt fijngekauwt net als medicijnen. Capsules en 'verbodendoortebijten'pillen neem ik al niet. Er is trouwens AB in pilvorm die je mag kauwen. Mijn broer heeft precies hetzelfde probleem en had dat spul gekregen nadat hij had aangegeven de andere AB niet te kunnen doorslikken.
Eigenlijk is het, iig in mijn geval, een soort fobie. Op het moment dat ik iets, te ver voor mijn gevoel, in mijn keel voel raak ik in paniek en gaat alles op slot. Waarschijnlijk doordat ik als ukkie na een amandelknipbeurt bloedproppen in mijn keel heb gehad. Aanstelleritis vind ik net te kort door de bocht, fobieen zijn zeker niet dodelijk maar wel verdraait lastig! (en eigenlijk zou je eens moeten weten hoe het voelt voordat je er een goed oordeel over kan vellen)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:24

xDramaQueen schreef:
als je zoiets niet hebt is het moeilijk te begrijpen maar een beetje begrip is op zijn plaats nicole10.
als je bang bent voor spinnen zo ernstig dat je in paniek raakt gaan we jou er ook geen in je hand duwen ook al is het een iniminie spinnetje :n

Ze vraagt om tips en die geef ik, dus vertel mij niet dat ik geen begrip toon. Ook ik ben iemand die paracetamols in kwartjes brak (tegenwoordig alleen door midden ;) ) dus ik begrijp het wel hoor. Anyway, hopelijk heeft ts wel wat aan mijn antwoord. Nogmaals succes

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:48

Ik slik m altijd door zonder water..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:56

ik ook hoor, ik ken ook een meisje die problemen heeft met het slikken van de pil.. pff zon klein pilletje.. Maak je je het jezelf wel moeilijk hoor, als je dat al niet kan. Ik ben ook echt geen pillenslikker maar als ik hevige pijn heb en ik moet dikke capsules hebben zet ik me er gewoon overheen. Soms een paar x kokhalsen, maar dat liever dan pijn. Ik klink miss beetje hard, maar die pil is zo vreselijk klein! En als je er echt werkelijk een fobie voor zou hebben, ( dat woord heb ik voorbij zien komen) Dan moet je maar aan een prikpil.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:37

MarcoBorsato schreef:
Ik slik hem ook zonder water door. Gewoon hup 1 2 3. Je moet jezelf ook een beetje aanpakken hoor

Dat werkt echt niet hoor, ik ben helemaal gestopt met de pil omdat ik er niet tegen kan.. word er misselijk van. Zit gewoon tussen m'n oren, dat weet ik want met paracetamol of welke andere pil dan ook heb ik geen problemen.. zodra ik die pil zie voel ikzo m'n maag omkeren :o En als ik hem dan tóch inneem ben ik nog uren echt onwijs misselijk..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:39

gelukkig zijn er andere alternatieven:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:28

Ik kon ook nooit pillen slikken, tot ik ontdekte dat het ook andersom kan: eerste een fikse slok water in je mond, pil erbij mikken (hopen dat het water er niet uitstroomt :D ) en dan snel slikken.

Werkt prima en inmiddels kan ik de pil ook met weinig tot geen water slikken, maar we zijn nu wel 7 jaar verder!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:00

Ik moet binnenkort beginnen met de pil, maar ik heb al van jongs af aan heel veel moeite met pillen slikken. Vitaminetabletjes heb ik altijd in kauwvorm gekregen, aspirines heb ik als smelttabletten en toen ik in het ziekenhuis lag hebben ze alles op laten lossen omdat het me gewoon echt niet lukt om pilletjes te slikken. Nu oefen ik sinds kort met Dummy's, om deze helemaal in één keer door te slikken, dan zul je zeggen dat me dat wel lukt omdat het lekker is, maar nee. Het lukt me gewoon niet. Ik vraag me dus af of het me wel gaat lukken om de pil te slikken.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:24

Ik slik hem nu al zo'n 2 jaar en ik heb eigenlijk nooit echt moeite gehad met het slikken gelukkig..
Hoef niet eens water erbij te gebruiken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:27

gelijk naar het slikken van de pil met water ofso een klein koekje of iets dergelijks eten.. werkt super :D

ik had ook altijd moeite met de pil of andere maar met iets daarna gelijk eten slik je het nog verder weg met het voedsel

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:31

haha, ik ken dit probleem.

Neem hem tegenwoordig in met wat vla, of iets van sap. Dat werkt wel. Gewoon je hoofd achter over.