[Centraal] Allergieën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xReetch

Re: [Centraal] Allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:28

mijn eczeem begint over te gaan in astma, maar ik heb liever eczeem omdat ik daar minder last van had
eerdaags ga ik me laten testen want ik wil wel graag zo'n inhalator/puffer voor nadat ik bij de manege ben geweest of voor na het sporten omdat ik t dan regelmatig een beetje benauwd heb.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:49

Klinkt me heel bekend, dat is bij mij ook zo.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:48

Hallo allemaal,

mijn dochter heeft een pleisterallergie. Zal wel onder een latexallergie vallen. Symptomen zijn: blaren, roodheid en heftige jeuk waar de pleister gezeten heeft. Hypo allergenen pleisters kunnen wel.

Sinds een aantal weken heeft ze meer klachten waar ze volgende week een allergie test om zal krijgen. Klachten zijn o.a: zo nu en dan kortademig, hoofdpijn, buikpijn, vermoeid een (droge)eczeem.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:54

ik ben ook een beetje allergisch voor latex, maar gek genoeg heb ik van de latex elastiekjes van mijn beugel geen last...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:02

Ik ben allergisch voor amoxicilline. Schijnt dat als je dat hebt je nog veel meer medicijnen niet kunt verdragen. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, gadver wat is dat spul vies :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:19

Ik heb ook allerlei allergieën en jammergenoeg heb ik er ook echt altijd flink last van -O-

Ik heb hooikoorts en daarbij heb ik last van alle bomen (dus van de els, populier, wilg, dat hele lijstje -O- ) en ook van alle grassen en de meeste kruiden ook.
In het hooikoortsseizoen heb ik ook elke maand wel weer van iets nieuws last :').

Daarnaast heb ik een stofallergie (huisstofmijt) en een allergie voor eigenlijk alle dieren.
Het ergst zijn koeien en kippen/vogels en cavia's, daarna komen andere knaagdieren en konijnen en andere huisdieren (honden, katten etc), dan overig vee (schapen/geiten/paarden/alpaca's etc) en hetgeen waar ik het minst last heb zijn varkens. Tegen vissen/amfibiën en reptielen kan ik natuurlijk wel, maar tegen aquariumplanten kan ik weer niet :').

En ik ben nog allergisch voor een bepaald iets in wasmiddel, ik kan maar tegen één soort en dat is color reus/witte reus. Andere krijg ik allemaal rode plekken, heeeel erge jeuk en blaartjes.

Als ik normaal last heb van een allergische reactie (en dat is váák) zeker als ik bij koeien of kippen ben geweest (al is het in een straal van zeg 20 meter en de wind staat verkeerd) krijg ik allemaal rode vlekken in mijn gezicht, mijn hele hoofd zwelt op, ik word ontzettend benauwd, krijg koorts en mijn holtes zitten dan direct vol. Ook krijg ik ontzettend jeukende ogen en die worden ook echt knal rood.

Ach ja, ondertussen doe ik gewoon stages tussen de koeien en kippen en andere beesten en kan ik er eigenlijk prima mee omgaan. Het enige wat ik echt moet vermijden is een kippenstal (dus scharrelkippetjes gaat nog) of een koeienstal (runderen in natuurgebieden gaat ook) omdat ik op die momenten echt stop met ademen en rustig paars aanloop, dat geeft wel een spectaculair effect maar is toch niet zo prettig :').

Ik heb wel pilletjes die ik braaf elke dag neem, maar die werken bij mij voor geen meter.
Oogdruppels en neusdruppels doe ik niet aan omdat dat ontzettend veel pijn doet bij mij. Bij mijn ogen kan ik dan nog beter shampoo in mijn ogen smeren, dat doet minder zeer := Schijnt ook vreemd te zijn, want mijn kno-arts vond dat dat onzin was en dat oog/neusdruppels helemaaaal geen zeer doen...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:20

antje_vip schreef:
Ik ben allergisch voor amoxicilline. Schijnt dat als je dat hebt je nog veel meer medicijnen niet kunt verdragen. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, gadver wat is dat spul vies :+

Je kunt inderdaad een kruisallergie hebben voor andere antibiotica, zoals penicilline, flucloxacilline. Die mag je dus allemaal niet voorgeschreven krijgen.

Ik heb zelf een hele waslijst aan allergieën. Zal ze maar niet allemaal vermelden.
Ik kan me wel ergeren aan reacties als: 'Dan neem je toch gewoon een pilletje?!' Dat is bij mij dus echt niet afdoende.
Heb al meerdere periodes gehad waarin ik door de allergieën echt niet kon functioneren. Mijn leven bestond toen uit slapen-werken-slapen. Nu ik bepaalde voedingsmiddelen vermijd en sinds 2 jaar hyposensibilisatiekuren volg (4 verschillende kuren/mengsels) door middel van injecties, gaat het al veel beter. Alleen is het eczeem sindsdien wel heftiger.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:24

x_Rebecca schreef:
Ik heb ook allerlei allergieën en jammergenoeg heb ik er ook echt altijd flink last van -O-

Ik heb hooikoorts en daarbij heb ik last van alle bomen (dus van de els, populier, wilg, dat hele lijstje -O- ) en ook van alle grassen en de meeste kruiden ook.
In het hooikoortsseizoen heb ik ook elke maand wel weer van iets nieuws last :').

Daarnaast heb ik een stofallergie (huisstofmijt) en een allergie voor eigenlijk alle dieren.
Het ergst zijn koeien en kippen/vogels en cavia's, daarna komen andere knaagdieren en konijnen en andere huisdieren (honden, katten etc), dan overig vee (schapen/geiten/paarden/alpaca's etc) en hetgeen waar ik het minst last heb zijn varkens. Tegen vissen/amfibiën en reptielen kan ik natuurlijk wel, maar tegen aquariumplanten kan ik weer niet :').

En ik ben nog allergisch voor een bepaald iets in wasmiddel, ik kan maar tegen één soort en dat is color reus/witte reus. Andere krijg ik allemaal rode plekken, heeeel erge jeuk en blaartjes.

Als ik normaal last heb van een allergische reactie (en dat is váák) zeker als ik bij koeien of kippen ben geweest (al is het in een straal van zeg 20 meter en de wind staat verkeerd) krijg ik allemaal rode vlekken in mijn gezicht, mijn hele hoofd zwelt op, ik word ontzettend benauwd, krijg koorts en mijn holtes zitten dan direct vol. Ook krijg ik ontzettend jeukende ogen en die worden ook echt knal rood.

Ach ja, ondertussen doe ik gewoon stages tussen de koeien en kippen en andere beesten en kan ik er eigenlijk prima mee omgaan. Het enige wat ik echt moet vermijden is een kippenstal (dus scharrelkippetjes gaat nog) of een koeienstal (runderen in natuurgebieden gaat ook) omdat ik op die momenten echt stop met ademen en rustig paars aanloop, dat geeft wel een spectaculair effect maar is toch niet zo prettig :').

Ik heb wel pilletjes die ik braaf elke dag neem, maar die werken bij mij voor geen meter.
Oogdruppels en neusdruppels doe ik niet aan omdat dat ontzettend veel pijn doet bij mij. Bij mijn ogen kan ik dan nog beter shampoo in mijn ogen smeren, dat doet minder zeer := Schijnt ook vreemd te zijn, want mijn kno-arts vond dat dat onzin was en dat oog/neusdruppels helemaaaal geen zeer doen...

Zooooo..... Volgens mij heb jij vooraan gestaan bij het uitdelen van de allergieën ?
Lijkt me zeeeeer vervelend allemaal!

Mijn zus heeft ook van alles: alles van koeien, alles van kippen schoonmaakmiddelen, synthetische dingen (ook medicijnen dus) en gluten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:02

Huisstofmijt (astma). :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:31

@No_No, opzich valt het best mee, ik kan er gewoon ongeveer normaal mee functioneren, dus dat scheelt wel :j Het is ook wel vreemd, toen ik jong was, was ik echt nergens allergisch voor, alleen voor coniferen (bultjes) rond mijn 11de trok dat weg *\o/* dus ik helemaal blij!

Vanaf mijn 13de kwamen alleen de andere allergieën, het begon met simpel hooikoorts en het wordt steeds meer :j ondertussen lijkt het inderdaad alsof ik zo ongeveer óveral op reageer :') Ik heb ook bijvoorbeeld pas vanaf eind oktober dat ik reageer op katten en honden, we hebben al 18 jaar katten en 16 jaar een hond gehad (overleden) maar ik heb er nooit last van gehad, nu als er een kat op schoot springt krijg ik al last van mijn ogen :').

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:18

Astma, hooikoorts, allergisch voor katten en gras.
Ik heb gewoon katten thuis, maar daar heb ik weinig last van, ondanks mijn allergie :)
Moet nog een keer naar de allergoloog, omdat mijn hooikoorts heel erg werd, medicijnen hielpen niet.
Maar ja, ik stel het al twee jaar uit om naar de allergoloog te gaan :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:11

*Schopt topic omhoog*

Een paar dagen geleden voelde ik me plots niet goed, maar wist niet waar het door kwam. Nou blijk ik dus erg allergisch te zijn voor pleisters :?
Mijn fysio/ergotherapeut had mijn pols ingetaped en toen ik dat er af wou halen ging dat al heel moeilijk en toen het er eindelijk af was zag ik dat het hele stuk waar de tape zat rood was en helemaal bedekt met blaasjes. Moest de dag erna toch naar het ziekenhuis en het is dus idd een flinke reactie geweest op pleister/tape.

Begin me al een stuk beter te voelen en de blaasjes worden minder, gelukkig _/-\o_

Ben nu dus opzoek naar anti allergene tape/pleister, iemand een idee? :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:16

Bedoel je van dat rode/blauwe/groene/weet ik veel in welke kleuren het allemaal is tape? Heel veel mensen zijn daar allergisch voor. Ik krijg er ook altijd blaasjes van. Volgens mij hebben ze niet direct een ander soort tape die hetzelfde werkt als dat, maar waarschijnlijk kun je wel tegen gewone tape van de huisarts. Dan gooien ze er vaak ook eerst een soort bescherm-dingetje op je huid (wat na een week gaat jeuken als de pest :+ )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:35

Deze tape bedoel ik;
Afbeelding
We hebben ook zijdetape geprobeerd, maar daar reageer ik ook niet goed op helaas. Ik moet nu dus maar gewoon onthouden dat ik mijn pols niet mag bewegen, omdat we nog niks kunnen vinden wat wel kan :Y)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:20

Ja, dat is hetzelfde als wat ik bedoel :j

Je zou het bij de dokter kunnen laten intapen, maar ik denk niet dat dat handig is, omdat dit tape een andere werking heeft. Als je het helemaal in laat tapen kunnen je spieren niet sterker worden en schiet je er waarschijnlijk niks mee op. Succes met iets vinden wat wel werkt... Een brace werkt waarschijnlijk ook niet hé? Dan zit je ook weer met hetzelfde probleem met die spieren...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:29

Oei, ik ben hier al lang niet meer geweest...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:42

Pfoe, wat een hoop allergien!
Ik ben allergisch voor het volgende:
Huisstofmijt
Paarden (ik rijd wel gewoo paard maar gebruik allergietabletten)
Honden
Katten
Grassen/pollen
Amoxicilline

En hierbij heb ik astma

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:42

- tarwe
- spelt
- melk
- tomaten
- huisstofmijt
- sommige antibiotica
- pleisters (niet alle)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:07

Voor de verandering ook astma patient!. En allergie voor onder andere huisstofmijt,honden,paarden,vogels,gras-pollen ...Omdat ik allergische astma heb krijg ik om de week twee prikken xolair in het ziekenhuis..En heb nog wat pilletje en puffjes

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:24

Omdat ik constant verkouden was heb ik vorig jaar ook een priktest laten doen bij de dokter.
Daar kwam uit dat ik allergisch was voor olijven :')

Maar of ik nu olijven eet of niet, ik blijf constant verkouden/ geïrriteerde ogen en neus. Heel irritant.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:41

Ik ben allergisch voor Chloorhexedine (handig als je in de zorg werkt) Vooral oraal is een feest (zit in keelpilletjes enzo) daar ga ik van hallucineren :')

En ik kan niet tegen fixomull, de pleisters waarmee ze allergie testen uitvoeren. Dat was het enigste wat tijdens die test naar voor kwam :')

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:45

Wat veel verschillende allergieën zijn er..

Ik ben allergisch voor:
- bomen (geen hooikoorts, alleen bomen)
- huisstofmijt
- schimmel

En ik had laatst een heel hevige reactie op kiwi's, had mijn gezicht onder de bultjes en helemaal dikke huid.. Heel raar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:54

- huisstofmijt+ elke familie ervan
- paarden
- katten
- overige harige dieren :P
- pollen

Verschillende voedselintoleranties die samenhangen met de bovenstaande allergieen :+ oa. pinda's, sinaasappel etc. In de winter kan ik wel meer verdragen en kan ik bv een kiwi eten. Mag ook absoluut geen te gekruid eten hebben, dus alleen wat peper, zout en knoflook kan ik hebben.

Vervelend is dat ik allergisch ben voor een antibiotica, Tetracycline familie (dus ook de doxycycline).

Verder reageert mijn maag niet goed op de ibuprofen, dat komt er binnen no time weer uit :+

Hele tas vol pillen, pufjes, druppels etc :D en ben jaarlijks onder controle van het ziekenhuis eigenlijk al mijn hele leven :) Ben een vrij zwaar gevalletje, ontzettend veel bronchitis en bijholteonstekingen gehad waardoor ik ontzettend veel jaren achterstand heb op mijn studie helaas.
Heb ook hulp nodig voor mijn paard, want ik mag zelf absoluut geen stal uitmesten. Voorkeur is dat ik ook niet zelf ga voeren, krijg erge uitslag als ik hooi en stro vast pak :=

Maar verder ben ik heel normaal haha :D

Ik heb wel elke maand echt wat dagen waarop ik niets kan doen. Maar dat is al een hele verbetering met 2 jaar terug toen ik maanden ziek was :) Dus aanpassing medicatie heeft geholpen, ik kan nu best goed functioneren zolang ik maar mijn rust pak :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:59

T is niet getest, maar ik weet nu wel zeker dat ik allergisch ben voor muggen! Heb ondertussen plekken/bulten gehad van 5 x 5 en 15 x 15, en das echt geen pretje! Zit er nu op vakantie weer helemaal onder! Huisarts bij de huisartsenpost vond het een heel normale reactie (dat ik als enige van 80 man zo reageerde). Ze zijn rood, dik en warm, en worden van een normale muggenbult steeds groter. Als ik thuis kom eerst naar de dokter om t uit te laten zoeken, slik al allergiepilletjes, maar die helpen geen drol! Heel vervelend want heel mn benen zitten er onder en mn armen beginnen nu ook!

Verder kan ik overal wel tegen, maar krijg ik van bijna alle medicijnen wel de helft van de bijwerkingen :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:05

*Schopt topic weer eens omhoog*

Ik vroeg me af of er meer mensen op het moment zo allergisch zijn als ik.
Ik nies al drie dagen non-stop, kan geen make up op omdat dat er met vijf minuten af is en het snot (nouja, het lijkt meer water) loopt gewoon mijn neus uit.

Ik heb nog nooit zo vroeg in het jaar zo'n last van mijn allergieën gehad :oo Zou het hooikoorts zijn? De els en hazelaar staan geloof ik al in bloei, maar zo heftig heb ik er nog nooit op gereageerd! :oo