Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
antje_vip schreef:Ik ben allergisch voor amoxicilline. Schijnt dat als je dat hebt je nog veel meer medicijnen niet kunt verdragen. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, gadver wat is dat spul vies
x_Rebecca schreef:Ik heb ook allerlei allergieën en jammergenoeg heb ik er ook echt altijd flink last van![]()
Ik heb hooikoorts en daarbij heb ik last van alle bomen (dus van de els, populier, wilg, dat hele lijstje) en ook van alle grassen en de meeste kruiden ook.
In het hooikoortsseizoen heb ik ook elke maand wel weer van iets nieuws last.
Daarnaast heb ik een stofallergie (huisstofmijt) en een allergie voor eigenlijk alle dieren.
Het ergst zijn koeien en kippen/vogels en cavia's, daarna komen andere knaagdieren en konijnen en andere huisdieren (honden, katten etc), dan overig vee (schapen/geiten/paarden/alpaca's etc) en hetgeen waar ik het minst last heb zijn varkens. Tegen vissen/amfibiën en reptielen kan ik natuurlijk wel, maar tegen aquariumplanten kan ik weer niet.
En ik ben nog allergisch voor een bepaald iets in wasmiddel, ik kan maar tegen één soort en dat is color reus/witte reus. Andere krijg ik allemaal rode plekken, heeeel erge jeuk en blaartjes.
Als ik normaal last heb van een allergische reactie (en dat is váák) zeker als ik bij koeien of kippen ben geweest (al is het in een straal van zeg 20 meter en de wind staat verkeerd) krijg ik allemaal rode vlekken in mijn gezicht, mijn hele hoofd zwelt op, ik word ontzettend benauwd, krijg koorts en mijn holtes zitten dan direct vol. Ook krijg ik ontzettend jeukende ogen en die worden ook echt knal rood.
Ach ja, ondertussen doe ik gewoon stages tussen de koeien en kippen en andere beesten en kan ik er eigenlijk prima mee omgaan. Het enige wat ik echt moet vermijden is een kippenstal (dus scharrelkippetjes gaat nog) of een koeienstal (runderen in natuurgebieden gaat ook) omdat ik op die momenten echt stop met ademen en rustig paars aanloop, dat geeft wel een spectaculair effect maar is toch niet zo prettig.
Ik heb wel pilletjes die ik braaf elke dag neem, maar die werken bij mij voor geen meter.
Oogdruppels en neusdruppels doe ik niet aan omdat dat ontzettend veel pijn doet bij mij. Bij mijn ogen kan ik dan nog beter shampoo in mijn ogen smeren, dat doet minder zeerSchijnt ook vreemd te zijn, want mijn kno-arts vond dat dat onzin was en dat oog/neusdruppels helemaaaal geen zeer doen...