wie heeft er een bril?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: wie heeft er een bril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:34

ik heb sinds mijn 2e een bril, had toen sterkte +5 en +6 en nu +7 en +8

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:01

loeder schreef:
_Tara_ schreef:
Ik draag al 7 jaar een bril en heb in die tijd nooit 't idee gehad dat 't nou een taboe was om een bril te dragen...

nee, maar iets langer geleden wel hoor!.. dat bedoelt cyrilletje denk ik. toen ik als kind een bril had, was dat voor andere kinderen altijd makkelijk doelwit om te gebruiken met pesten...; kreeg regelmatig naar mijn hoofd: "brillenjood!" 8-) (hoe komen ze er bij...) of: "he...ik maak van je bril een racefiets!.." die vond ik altijd nog wel grappig en moest er dan ook hartelijk om lachen!!! :D

Idd. Ik draag al sinds kleins af aan een bril (en dat is wel iets langer dan 7 jaar) en in het begin was het echt niet altijd leuk hoor. ;)
Toen was het nog iets dat je alleen maar droeg als je echt geen andere keus had. Was je gelijk een 'brilsmurf' of een 'vieroog'. :')
Lenzen waren toen nog niet zo in the picture.
Tegenwoordig heb je zoveel keuze in allerlei soorten brillen. Vaak is het ook gewoon een onderdeel van je outfit. Een bril dragen is 'normaler' geworden.
Daar had ik het over.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:01

Heb nu sinds 4 jaar een bril. Eerste 2 jaar heb ik um erg weinig op gehad maar doordat ik toch wel veel aan pc zat voor school hem na een tijdje toch maar gaan dragen :j
En nu vind ik het vreselijk om um af te hebben! Maar zie ook nog wel redelijk zonder, mn sterkte is niet zo hoog :)

Vindt trouwens wel dat je tegenwoordig sneller mensen met een bril ziet, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:08

Hier ook een brildrager. Ik kan ook zonder, zie genoeg, maar ik merk dat mijn ogen en stuk minder snel moe worden als ik mijn bril wel draag. Dus ik draag tijdens mijn werk, als ik tv zit te kijken en tijdens het autorijden. Soms ben ik die bril ook zat, dan zitten de pootjes niet lekker meer en dan ben ik blij dat ik hem af kan doen. Daarom geef ik ook de voorkeur aan een bril boven lenzen.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:00

Ik draag alweer 10 jaar een bril. Zonder bril zie ik echt helemaal nix!! Nou ja, alles erg wazig in ieder geval.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:32

Ik heb een bril, maar hij is niet sterk en ik draag hem enkel om het bord te lezen in de klas.
Mijn moeder heeft dit probleem ook, zij is net als mij een beetje verziend, ik denk dat ik het van haar heb. Meestal is dit wel genetisch bepaald.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:41

Al sinds ik klein was (groep 3 ofzo?) heb ik een bril. Heb minglazen met een plus-effect. Normaal verkleinen minglazen, maar bij mij wordt alles vergroot. Haha, is wel handig. Kan ik alles scherper EN groter zien :D
Draag 'm trouwens alleen als in tv kijken of een hoorcollege heb. En in de toekomst als ik ga autorijden ook ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:54

Ik kreeg op mijn zevende een bril en op mijn 13de ben ik overgegaan op lenzen.
Heb voor lenzen -7,50 en -8,50 en met bril -9 en -10,50 dus zonder zie ik echt helemaal niks.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:51

Ik heb sinds halverwege de eerste klas van de middelbare school een bril. Het eerste jaar heb ik hem eigenlijk alleen in de klas opgehad en later ben ik overgegaan op lenzen. Heb sinds een half jaar een nieuwe bril van DKNY en deze draag ik regelmatig in plaats van mijn lenzen. Moet ook zeggen dat mijn sterkte maar 1,25 en 1,5 is voor me bril en voor me lenzen een kwart punt minder voor beide ogen. ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:03

Ik draad ook een bril :) Maar meestal lenzen en mn sterkte is niet heel erg..
-1.75, -2.25 :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:08

Ik heb ook een bril, -0.5 en -1. Hoef hem alleen op bij het autorijden en tv kijken bijvoorbeeld.
Ze kwamen er bij mij achter tijdens m'n tussentijdse toets, kon het nummerbord niet goed lezen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:10

Ik heb een bril, maar draag bijna altijd lenzen.
Alleen soms in het weekend als ik nergens heen hoef heb ik mijn bril op :+

Vind lenzen fijner zitten en mooier dan mijn bril :+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:11

Ik heb nu ook al weer een poos een bril, denk nu zo'n 4 jaar -als het niet langer is.- voor veraf. Ik draag hem niet vaak, alleen thuis en op school met sommige dingen. :)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:18

Ik heb zelf ook lenzen..
Inderdaad, er komen er steeds meer bij.
Misschien omdat het hip is, en steeds betaalbaarder word.
Maar ik denk dat het werken achter de computer ook zeker er aan bij heeft gedragen.
Je oog moet continue accommoderen (de lens die boller/platter word om scherp te kunnen stellen), het lijkt mij best logisch dat de lens in je oog slapper word/uitgeput raakt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:47

Ik heb bijna altijd mijn lenzen in, behalve als ik er geen zin in heb, of het té vroeg is 's ochtends.

Ik vind mijn bril geen probleem hoor, maar beslaan, regen, smerig etc. Is heel irritant.
Heb vanaf groep 8 overigens m'n bril gehad, heb nu jaar of 3 lenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:13

ik heb geen bril , terwijl het in mijn familie zit.
mijn 3 zussen hebben er 1 (1tje moet er een maar wil niet).
mijn broer heeft veel hoofdpijn misschien moet hij er ook maar 1, en ik heb nergens last van.