Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sonja8 schreef:Haha ja, ik ben ook bang dat als ik ergens ben, ik naar de wc moet en dat ik dan niet kan en dan in mijn broek plas! Zelfs als ik weet dat er een wc is, ben ik bang! De Psychotherapeut zegt dan: Je plast echt niet zomaar in je broek en er is echt wel overal een wc. En als je in de file staat en je plast in je broek, vergaat toch nog de wereld niet? Nee, dat is zo... Maar waarom blijf je er dan toch zo bang voor? Gek he? Als je moet plassen en je bent bijvoorbeeld thuis, kun je het nog een halve dag ophouden dus waarom niet als je ergens anders bent. Je kunt die gedachten gewoon niet omschrijven.

Haagsemeid schreef:Ik heb dan ook al jaren niet overgegeven ik kan het gewoon haast niet.
Ik word ook zieker als ik overgeef. Niemand vind het prettig om te zien of horen maar ik word echt gek.
Vond dat ook erg bij ziekenhuis bezoeken van familieleden. Steeds maar bang zijn dat iemand opeens moet spugen.

En zo zijn er meerdere dingen die hij (en dus mijn mams) moet laten... DenK4ever schreef:Ik meld me even in dit topic, misschien kan ik er nog wat van leren
Ik ben niet bekend met Agorafobie maar wel met de paniek die het meebrengt als je denkt dat je niet kan plassen ergens en dan bang bent dat je moet. en dan MOET je dus ook.
Dit heeft mijn stiefvader dus
Daar komt DENK ik wel een stuk straatvrees uit voort, nou ja.. niet direct straatvrees want hij gaat de deur wel uit...
Maar het heeft zeker wel consequenties.. spontane uitjes, zonder te vertellen waar we heen gaan.. dat trekt ie niet want dan weet ie niet hoe lang het rijden is en wanneer hij kan plassen... vliegvakantie.. doet ie niet meerEn zo zijn er meerdere dingen die hij (en dus mijn mams) moet laten...
LimaMambo schreef:dat heb ik dus ook..precies hetzelfde..
is hij er voor in behandeling?

Juul schreef:Ik ga verder even niet in op mijn 'angstproblemen' (PB-en mag als je benieuwd bent) maar aangezien er hier veel mensen zijn die last hebben van hyperventilatie.. wat doen jullie om het snel onder controle te krijgen? Ik heb dit namelijk ook redelijk vaak, soms zo erg dat ik gewoon geen lucht meer krijg en het door de paniek alleen maar erger wordt..