Denkbeeldige vrienden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:49

Fiffill schreef:
Inderdaad, al zijn we misschien dan maar de enige twee, maakt niet uit. :')

Nee, er zullen wel meer mensen zijn (denk ik? :') ). :)

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk wel! We zijn vast niet de enige 2 mensen ter wereld die gewoon een half leger meezeulen in hun hoofd :P

Hoezo enige twee? Worden mijn berichtjes dan niet gelezen ofzo :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:54

Sorry Pasterza, ik had ze wel gelezen toen ik het topic doorlas, maar niet zo bewust schijnbaar? :o? Mijn excuses!

moeshie

Re: Denkbeeldige vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:58

Als kind had ik er ook eentje, Moriaantje :-D
Ik praatte er tegen in mijn hoofd, dus niet luidop ofzo.

Zolang je weet dat het allemaal fictief is, kan het geen kwaad hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:25

Pasterza schreef:
Fiffill schreef:

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk wel! We zijn vast niet de enige 2 mensen ter wereld die gewoon een half leger meezeulen in hun hoofd :P

Hoezo enige twee? Worden mijn berichtjes dan niet gelezen ofzo :roll:

Sorry!

Enige 3 mensen ter wereld ;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:29

Het zouden ook 'gewoon' hallucinaties kunnen zijn ;)
Maar dat maakt allemaal niet uit, zolang jij nog gewoon kunt functioneren en er geen problemen mee hebt dat je mensen in je hoofd hebt. Op het moment dat je liever met de stemmen in je hoofd praat dan met de mensen om je heen, zou ik toch even naar je huisarts stappen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:42

Noem me kort door de bocht, maar ik zou een bezoekje brengen aan de psychiator of iig aan de dokter.
Je verhaal doet me denken aan een ''real life story'' wat ik ooit eens in een meidenblad gelezen heb. Dat meisje had ook een hele tijd vrienden die er eigenlijk niet waren, en dat ging van kwaad tot erger. Ze waren in het begin ook vriendelijk tegen haar, maar op een gegeven moment (het was toen nog maar één meisje) werd ze helemaal gek en ging ze allemaal rare dingen doen omdat dat 'moest'van dat meisje.
Bij haar begon het onschuldig, zoiets als wat jij nu hebt TS.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:03

Fiffill schreef:

hier nog zo een _O-

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:55

"Wat een gek verhaal zeg haha. Ik heb er nog nooit van gehoord! Op dit moment klinkt het allemaal vrij onschuldig, maar toch zou ik het eng vinden. Wat als die mensen zo overheersend worden dat je niet meer normaal kan leven? Heb je niet zoiets van ik wil met een psychiater praten?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:59

nou zo erg heb ik het niet hoor, sophie_kurk :')
ik heb soms wel echt het gevoel dat er iemand staat te loeren naar me, waar ik ook ben / wat ik ook doe. haha klinkt een beetje als paranoia ofzo _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:19

sophie_kurk schreef:
"Wat een gek verhaal zeg haha. Ik heb er nog nooit van gehoord! Op dit moment klinkt het allemaal vrij onschuldig, maar toch zou ik het eng vinden. Wat als die mensen zo overheersend worden dat je niet meer normaal kan leven? Heb je niet zoiets van ik wil met een psychiater praten?

áls ze zo overheersend worden dat ik niet kan leven zou ik misschien wel een psycholoog gaan zien. Voor nu zijn ze vooral gezellig.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:34

Vjestagirl schreef:
sophie_kurk schreef:

áls ze zo overheersend worden dat ik niet kan leven zou ik misschien wel een psycholoog gaan zien. Voor nu zijn ze vooral gezellig.

Zoals niet 'alleen' op de bus wachten, koken, eten, winkelen, etc. :o

I know what you mean, does that makes me crazy ?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:40

Hmm... Best interessant.. T lijkt me eigenlijk nog wel leuk ook :+

Tot ongeveer mijn 17e had ik altijd een meisje in mn hoofd+haar vrienden en daar had ik dan wel 'gesprekken' mee. En wat wel grappig is, nu heb ik dat niet meer, maar lijk ik heel erg op dat meisje uit mn hoofd (innerlijk dan)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:54

Het is ook best leuk! Altijd iemand om mee te praten enzo... T jammere is dat het niet normaal is (blijkbaar) en dat je toch aan jezelf gaat twijfelen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:55

Ik zou er gewoon blij mee zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:02

Vjestagirl schreef:
T jammere is dat het niet normaal is (blijkbaar) en dat je toch aan jezelf gaat twijfelen

Wat is 'normaal'? :)

Zo te lezen ken je jezelf en je situatie goed en heeft niemand er last van, niks aan de hand dan toch?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:06

ik heb een tijdje ook zoiets gehad toen ik in groep 8 zat ik was erg eenzaam dus verzon onbewust zelf vrienden. soms zat ik dus tegen 'lucht' te praten en werd alles nog erger..

maar heb nu veel vrienden dus ik heb er geen last meer van
misschien moet je gwoon mensen gaan leren kennen enzo.
probeer je vriend[en][innen]kring uit.
hoe moeilijk het ook is, je vindt vast wel mensen waar mee het klikt toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 23:10

Olster4ever schreef:
ik heb een tijdje ook zoiets gehad toen ik in groep 8 zat ik was erg eenzaam dus verzon onbewust zelf vrienden. soms zat ik dus tegen 'lucht' te praten en werd alles nog erger..

Is leuk om te zeggen tegen iemand met een sociale stoornis... ;) (misschien in het vervolg iets voorzichtiger zijn met dat soort uitspraken, ik kan het wel hebben, maar er zijn ook mensen die heel erg hard hun best doen en geen vrienden kunnen maken door angsten enz. En die vinden het misschein wat minder leuk)

Nee, er zijn maar bijzonder weinig mensen waar het mee klikt. En dat is niet erg, ik heb 2 goede vrienden, en ik ken best wat mensen, en daar ben ik gelukkig mee. Ik ben niet ontevreden over mijn sociale leven.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:21

Wat raaaaar zeg. Je ziet/hoort dit wel eens in films enzo, maar dat mensen hier echt 'last' van hebben..
Ik vraag me dan wel af, wat als jij je echt niet goed/depri voelt? Zijn hun dan diegene die je opvrolijken of juist diegene die je nog meer naar beneden trekken (dus je gevoelens versterken..)?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:28

Vjestagirl schreef:
Olster4ever schreef:

Is leuk om te zeggen tegen iemand met een sociale stoornis... ;) [size=3](misschien in het vervolg iets voorzichtiger zijn met dat soort uitspraken, ik kan het wel hebben, maar er zijn ook mensen die heel erg hard hun best doen en geen vrienden kunnen maken door angsten enz. En die vinden het misschein wat minder leuk)[/size]

Nee, er zijn maar bijzonder weinig mensen waar het mee klikt. En dat is niet erg, ik heb 2 goede vrienden, en ik ken best wat mensen, en daar ben ik gelukkig mee. Ik ben niet ontevreden over mijn sociale leven.

Ik weet precies wat je bedoeld, ik heb ook een kleine sociale stoornis, dit door mijn jeugd, en zulke opmerkingen zijn niet echt gepast.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 23:42

Olga88 schreef:
Wat raaaaar zeg. Je ziet/hoort dit wel eens in films enzo, maar dat mensen hier echt 'last' van hebben..
Ik vraag me dan wel af, wat als jij je echt niet goed/depri voelt? Zijn hun dan diegene die je opvrolijken of juist diegene die je nog meer naar beneden trekken (dus je gevoelens versterken..)?

Als ik me depri voel... Pfff kan verschillen. Hangt een beetje van die persoon af. Vaak trekt iemand me verder naar beneden, maar als ik dat merk kan ik iemand gewoon weg sturen. Hoewel het best lekker is soms om flink zelfmedelijden te hebben, en als iemand anders dan bij je is en ook medelijden met je heeft is dat heel erg fijn. En soms vrolijken ze me op, dan vertellen ze me dat het leven best leuk is en dat er echt wel mensen zijn die van me houden.

Het is vooral prettig om te merken dat deze personen je begrijpen, of ze het nou met je eens zijn of niet...

Enne, even zonder dollen, waar denk je dat ze die films op baseren? ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:57

Dissociatieve persoonlijkheidstoornis komt zooo weinig voor dat er binnen de psychologie ernstige twijfel is of het wel bestaat. Dus om daarmee te gaan gooien vind ik nogal sterk eigenlijk...

Denk dat zolang jijzelf of anderen of je functioneren er geen last van hebben, er niks aan de hand is. Iedereen is op zijn manier raar hoor :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 00:01

poes schreef:
Dissociatieve persoonlijkheidstoornis komt zooo weinig voor dat er binnen de psychologie ernstige twijfel is of het wel bestaat. Dus om daarmee te gaan gooien vind ik nogal sterk eigenlijk...

Denk dat zolang jijzelf of anderen of je functioneren er geen last van hebben, er niks aan de hand is. Iedereen is op zijn manier raar hoor :j

Vreemd dat er twijfel is of het bestaat, als er duidelijk mensen zijn die er last van hebben. Mijn vriend heeft een ex die op dat moment ik geloof 56 verschillende persoonlijkheden was. En ik zeg niet dat het zo is, maar ik zou me voor kunnen stellen dat dit een hele milde vorm ervan is. Dit is GEEN aanval op jouw mening. Totaal niet.

Maar goed, ik functioneer voor mijn idee behoorlijk normaal :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:02

Het is niet mijn mening. Het is een conclusie uit jarenlang wetenschappelijk onderzoek en het in twijfel trekken van de meest bekende cases die ik even overgenomen heb.
Ik weet wel een heel klein beetje waarover ik spreek soms.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 00:06

poes schreef:
Het is niet mijn mening. Het is een conclusie uit jarenlang wetenschappelijk onderzoek en het in twijfel trekken van de meest bekende cases die ik even overgenomen heb.
Ik weet wel een heel klein beetje waarover ik spreek soms.

Daar twijfel ik niet aan. :)

Wat denken ze dan dat het is?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:45

Aanstellerij van de cliënt of verzonnen door alle psychiaters die het beschreven hebben of een combi van beide. Het komt echt zo weinig voor, is zo weinig gediagnosticeerd en nooit deftig onderzocht eigenlijk... net zoals hysterie vroeger, wat in Freuds boeken schering en inslag was en nu helemaal niet meer voorkomt: leugens of gewoon een uiting die typisch was voor het tijdsbeeld?