Borderline Syndroom *Help*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:24

Ik vind het wel sneu voor je!
(maar daar heb je natuurlijk niks aan.....)

Ik vind het fijn dat je over de angsten bent heen gekomen!
En je je er toch doorzet toch naar het 'enge' te gaan!

gelukkig heb je geen eetproblemen meer!!
Ik ken ook iemand die een eetprobleem heeft, vervelend....
Daar moet je toch zelf over heen!

Ik ken nog zo'n iemand!
Maar die persoon liegt heeeeel veel!
hij liegt alles bij elkaar, dat je niet meer weet wat waar is en wat niet waar is....

Gelukkig heb jij daar geen last van!!! :)
Ik vond het eerlijk gezegd niet zo slim dat je geen pillen wou slikken als dat je wel hielp!

Ik vind dat je je er goed doorheen hebt gesleept.
En dat je uiteindelijk toch pillen ging slikken!! (ondanks je koppigheid)
Gelukkig heb je ook al op de wachtlijst laten zetten!!
Ga vooral zo door!!

Ik vind het ook heeeeeeel lief van je vriend(en)/familie dat hij je niet heeft laten vallen op de moeilijke momenten!!
zo te horen heb je ook in de gaten hoe het gaat met je relatie, en wil je er iets aan gaan doen!!!

GA ZO DOOR!! HEEL VEEL SUCCES!!!!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:21

_Lola_ schreef:
Hmm, hoezo mijn onderschrift veranderen?? :s

Nou ik heb de eerste 2 doseringen erop zitten.. Kan nou niet echt zeggen dat ik ook echt iets merk.. Ben vandaag ook gewoon in de auto gestapt, voel me prima!!

@ Lalidan Moedig dat je zo je verhaal hier neerzet! Ik kan me voorstellen dat het onwijs moeilijk is om met iemand televen die zo'n "last" heeft van borderline..
Gelukkig begrijpen jullie net als mijn famiele en vrienden ook dat dit niet iets is wat "wij" graag doen.. Ik bedoel, onze omgeving wordt gekwetst maar wijzelf ook x op x..

Misschien dat die medicijnen eerst een tijdje moeten werken? :j
Dat hoor je bij heel veel medicijnen!

En over je onderschrift: Het kan een beetje denigrerend werken. :)

_Lola_

Re: Borderline Syndroom *Help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:33

Ok, kan ik me iets bij voorstellen, maar bedoel het echt als n grapje en ik neem aan dat mensen zich hier ook niet te snel mee aangesproken of aangevallen voelen.. Is inmiddels al een jaar of 3 mijn onderschrift en heb er nog nooit wat van gehoord..

Maar goed weer ff ontopic ;)

Medicijnen moeten inderdaad wat meer tijd hebben om echt te gaan werken.. Maar als ik bv kijk naar mijn moeder (die slikt ook medicatie) zij merkte echt meteen dat ze rustiger en wat moe was!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:37

_Lola_ schreef:
Ok, kan ik me iets bij voorstellen, maar bedoel het echt als n grapje en ik neem aan dat mensen zich hier ook niet te snel mee aangesproken of aangevallen voelen.. Is inmiddels al een jaar of 3 mijn onderschrift en heb er nog nooit wat van gehoord..

Maar goed weer ff ontopic ;)

Medicijnen moeten inderdaad wat meer tijd hebben om echt te gaan werken.. Maar als ik bv kijk naar mijn moeder (die slikt ook medicatie) zij merkte echt meteen dat ze rustiger en wat moe was!

Het verschilt natuurlijk heel erg per medicijn. :)
Zelfs als je medicijnen hebt voor hetzelfde, als het een andere fabricant is, dan kan de 'inwekingstijd' al heel erg verschillen hoor!

Ik voel me niet echt aangesproken hoor.. :)
Maar sommige mensen vinden het aanstootgevend.
Ach, als je er geen commentaar op krijgt, prima toch?! :D

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:46

Haha gelukkig maar! Kan er ook wel van maken Ik ben verliefd op mijn vriendje en merrie.. Ben ik nu BI?

Maarja dan stoot ik misschien weer andere mensen voor het hoofd Hahahaha..

Ik wacht het gewoon af wbt medicijnen!! Vanavond weer :)
Als ik over een week nog niets merk of voel dan maar even tel. contact opnemen met psych.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 03:57

Lees het nu pas.

Heb ook de diagnose Borderline, sinds een jaar of 4 nu (ben 30+). De oorzaak is bij mij duidelijk en ligt niet echt in de familiesfeer (al speelde die wel een rol). Ik gebruik nu sinds een paar jaar medicatie. Eerst een antidepressivum, Seroxat, waarvan ik letterlijk doordraaide, en dat bleef zo totdat ik er mee stopte na de officiele gewenningstermijn en nog wat extra tijd.

Sinds ongeveer een jaar gebruik ik Seroquel 200mg, mag als het slecht gaat tijdelijk ophogen naar 400mg en dat spul bevalt me prima. Weinig last van de bijwerkingen behalve een zooi extra kilo's. Je moet ze wel een tijdje aan een stuk gebruiken voordat het effect heeft. Pas na minstens een maand (bij Risperdal) wordt echt duidelijk of het werkt.

Vind het trouwens enorm dapper dat je het zo neerzet hier!

Verwacht trouwens geen wonderen van de medicijnen! Ze maken dingen makkelijker, je stapt makkelijker over dingen heen maar ze lossen niets op! Jij zal zelf met je verleden moeten afrekenen en het een plaats geven!

Heb trouwens ook de VERS gedaan, ben nu ruim een maand klaar ermee, en op het moment even helemaal klaar met alle vormen van therapie en eigenlijk met alles. (de koppige modus zegmaar). En flink in gevecht met mezelf. Schijnt er helaas ook bij te horen. Heb trouwens ook Dialectische Gedrags Therapie gedaan, maar dat niet volgehouden. Dat werd te moeilijk, kwam te dichtbij. De VERS was op dat punt beter, maar ging voor mij veel te snel dus ben weer op de wachtlijst geplaatst voor nog een keer schijnt het. Maakt me op dit moment ook weinig uit, het kan me eigenlijk allemaal niets schelen nu.

In elk geval veel sterkte!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:33

mick75 schreef:
Sinds ongeveer een jaar gebruik ik Seroquel 200mg, mag als het slecht gaat tijdelijk ophogen naar 400mg en dat spul bevalt me prima. Weinig last van de bijwerkingen behalve een zooi extra kilo's. Je moet ze wel een tijdje aan een stuk gebruiken voordat het effect heeft. Pas na minstens een maand (bij Risperdal) wordt echt duidelijk of het werkt.

ik heb dus seroquel om beter in slaap te komen van mijn psychiater gehad, ik kreeg niet zoveel mg. ik dacht 20 mg...
ik heb heel de dag geslapen.. het werkt natuurlijk bij iedereen anders..
maar ik was toen wel bang geworden voor die medicijnen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 10:09

@Mick75 Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat je een weg hebt gevonden met je medicatie!

Heeft de VERS training voor jou wel toegevoegde waarde gehad of was het voor jouw gevoel zonde van de tijd? Het is natuurlijk een best lange therapie en ook nog best zwaar toch?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:17

Patserke, de eerste paar dagen sliep ik bijna aan een stuk door, maar al na 2 tot 3 dagen was dat over. Verder doet het voor mijn gevoel niet heel veel, al ben ik minder snel driftig en over-all mischien iets minder druk.

Lola, VERS heeft voor mij tot nu toe weinig toegevoegde waarde. Het ging mij veel te snel. Als ik net een onderwerp een beetje onder de knie had was de groep alweer 3 thema's verder... Heb sinds het afgelopen is het boek nog niet eens uit de tas gehaald. Er was bijna niets dat ik nog niet wist trouwens, dus in die zin voegde het voor mij weinig toe.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:08

@mick75... ja dat vind ik dus niks hihi ik ben er ook gelijk mee gestopt. ik vond het zo eng, mijn vriend die wekte mij toen hij om 19:00 thuis kwam, en ik dacht f*ck jik ben heel de dag van de wereld geweest... mijn vriend die was ook naar huis geraced omdat hij me maar niet kon bereiken met de telefoon haha

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:56

Bij mij viel het niet zo heel erg op, had de nachten ervoor toch amper geslapen dus was met of zonder wel bekaf. Maar het gaat snel over, bij mij in elk geval. Heb trouwens ook wel een soort van horrorverhalen over Seroquel gehoord, van mensen waarbij de bijwerkingen dus niet overgingen. Maar bij mij werkt het redelijk, al is het geen wondermiddel en de borderline gaat er niet mee weg. Helaas.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 02:28

wat voor horrorverhalen dan?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 03:31

Die zijn zo op internet te vinden, zoek maar op gebruikerservaringen. Voor elke antipsychoticum en ook antidepressivum zijn die in ruime mate voorhanden.

Belangrijk is dat het wel goed kan werken, zoals bij mij. Je bang gaan maken heeft weinig zin en daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee doordat je voor jou goede medicijnen bijna op voorhand al afwijst. Bij dit soort medicijnen weet je pas na een tijdje of het werkt of niet. En iedereen reageert er anders op, daarom zijn er ook zoveel verschillende merken/ stoffen die allemaal met enige regelmaat worden voorgeschreven. Er is vast wel iets dat het voor jou makkelijker maakt als je bereid bent die zoektocht aan te gaan. Of je zo te verdiepen in de verschillende medicijnen en gebruikerservaringen dat je een redelijk "educated guess" kan maken voor jezelf en de voorschrijvende arts in principe niet meer nodig hebt behalve voor dat receptje.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 10:30

Nou ik ben nu wel een beetje achter de bijwerkingen van mijn medicijnen..

ik heb toch wel een wat minder reactie vermogen, ik stap dan ook niet meer de auto in voor ritjes verder dan Weert..

Zal een voorbeeld geven..

Ik schrik echt nooit van de paaden, ben altijd alert.. Ik stond gister na het rijden de hengst af te spuiten, hij draait zijn kont naar mij om (geen schrik reactie oid maar gewoon gedraai) en zijn actie kwam bij mij een fractie van een sec. later aan, ik schrik me helemaal wild omdat ik ineens bang was dat ie mij pijn ging doen.. Super vaag....
Verder moeite met traplopen en fietsen.. Ben snel buiten adem.. Voel me verder wel goed.. Ben niet moe of duf...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:03

Hoe lang gebruik je het nu?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:32

Sinds vrijdag avond.. Ik slik 0,5 mg savonds en sochtends nog een x..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 02:22

Nog even een weekje of wat aankijken. Goede kans dat dat nog overgaat, dus niet teveel zorgen maken. Wel even extra uitkijken lijkt me. Voorlopig even niet alleen naar de paarden of de weg op. Je merkt zelf wel wanneer het weer kan, en je kan op internet hele leuke reactietestjes doen om te zien of je gevoel klopt.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:32

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:43

Haha die is wel leuk!! iK kwam tot 16 sec na 3x proberen dan ;-)

Denk alleen wel dat deze reacties iets anders zijn als dat er ineens uit het niets een bocht opdoemt en een paard Hahah..

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:07

Heeft er ook iemand ervaring met Lexapro? Vandaag de derde dag, en moet toegeven dat de bijwerkingen tot nu toe meevallen.. Van citalopram was ik beroerder..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:22

smax schreef:
Heeft er ook iemand ervaring met Lexapro? Vandaag de derde dag, en moet toegeven dat de bijwerkingen tot nu toe meevallen.. Van citalopram was ik beroerder..

ja zeker ik ben citalopram naar lexapro gegaan voor mijn tanden, die waren er zo slecht aan toe, mijn tandarts zei dat het aan mijn medicijnen lag...

ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad, tja ik heb nu wel weer meer paniekaanvallen, maar weet niet of het door de lexapro komt :9

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:29

Ik nu sinds 3 dagen, heb een jaar zonder gedaan had eerst citalopram, maar daar werd ik enorm vergeetachtig van

Xeroxel en Xeroxat, durfde ik niet te nemen.... van Xeroxel ben ik 3 dagen enorm ziek van geweest, en ben er meteen mee gestopt.

Tot nu toe ondervind ik weining last van de Lexapro, gelukkig maar!!!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:33

ja ik ben ook erg vergeetachtig maarja dat is dan maar zo...

het is inderdaad veel zoek werk om de juiste medicatie te vinden die bij je past

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 10:16

Gelukkig reageer ik echt super op de medicijnen.. Krijg veel reacties dat ik al een stuk rustiger ben geworden, ook van mensen die niet weten dat ik nu medicatie krijg!

Enige bijwerkingen die ik heb is dat ik wat sneller rillingen krijg.. Als ik zenuwachtig ben of het koud heb begint heel mijn lichaam te bibberen... :s

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:49

dat heb ik ook soms, geen controle over je spieren