behoorlijke spoed: Zwanger van voorvocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:08

Je kan inderdaad zwanger raken van voorvocht.
Maakt ze zich zorgen zou ik als ik haar was gewoon een test doen dan heeft ze tenminste zekerheid en hoeft ze ook niet meer te stressen.
Een keer vertelde een meisje aan mij dat ze vaak sex had zonder een condoom.
Ja hij komt niet in mij klaar dan kan ik toch niet zwanger raken??
Vertelde ik dat ze van voorvocht alsnog zwanger kon raken geloofde ze me niet :o
Nouja dan niet he :D

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:28

:=
Ben momenteel 19 weken zwanger....'het voorvochtverhaal' _O-
Maarrrr....wij deden het bewust zo: een zwangerschap was welkom. We hebben het 16 maanden zo gedaan zonder dat ik zwanger werd...maar uiteindelijk: krijgen we in juli een klein jongetje erbij :D
Dus het kan inderdaad. Als je absoluut niet zwanger wilt worden, is dit niet bepaald een veilige methode ;)

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:39

Mensen die niet weten hoe dit soort dingen werken.....mogen nog geen sex hebben!!! :n

Ik ben echt wel heel ondeugend geweest vroeger, maar schrik ervan hoeveel meiden er al een keer een MAP nodig hebben gehad. :wow:

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:44

ALs zijn geslachtsdeel er in is geweest, maar niet klaar is gekomen dan kan ze inderdaad zwanger zijn van het voorvocht. Maar als zijn geslachts deel er niet in is geweest is de kans wel al aanzienlijk kleinder...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:47

beebie75 schreef:
:=
Ben momenteel 19 weken zwanger....'het voorvochtverhaal' _O-
Maarrrr....wij deden het bewust zo: een zwangerschap was welkom. We hebben het 16 maanden zo gedaan zonder dat ik zwanger werd...maar uiteindelijk: krijgen we in juli een klein jongetje erbij :D
Dus het kan inderdaad. Als je absoluut niet zwanger wilt worden, is dit niet bepaald een veilige methode ;)
Gefeliciteerd :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:49

verootjoo schreef:
Wát idd heeft ze precies gedaan :? Als ze 'het' niet heeft gedaan is de kans echt enorm klein. Of ze moet het aan dr handen hebben gehad en over dr doos hebben gesmeerd. Maar dan nog, lijkt het me niet dat ze zwanger is.

ik denk ook dat als ze geen geslachtsgemeenschap (net woord voor sex) de kans zeer klein is dat ze zwanger zou zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:52

De norvelo bestaat inderdaad uit 1 pil.

En er kunnen bijwerkingen zijn zoals misselijkheid en pijnlijke borsten. Maar ja van voorvocht kun je inderdaad zwanger worden!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:56

MAP is ook troep, maar goed, als er niks anders op zit... Wel vreemd inderdaad dat blijkbaar jongeren niet erg goed op de hoogte zijn, ik vind seksuele voorlichting wel erg belangrijk, helemaal als jongeren al seksueel actief zijn...

Maar aan de andere kant denk ik wel weer, wel seksueel actief maar niet genoeg ervan af weten, dat is ook niet erg handig...

En wat staat er onder op de Banner: reclame voor een zwangerschapstest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:59

Jammer dat er zo geheimzinnig wordt gedaan over wat er nu precies wel of niet is gebeurd, want zo is 't natuurlijk lastig om te zeggen of iemand zwanger kan worden.

Je kun pas zwanger worden als je in aanraking met "mannelijk vocht" bent gekomen (sperma of voorvocht), en dat in de buurt van de vagina is gekomen.

Op alle andere manieren kun je níet zwanger worden.
Dus als je bijvoorbeeld zaad doorslikt, of het alleen aan je handen krijgt, en verder er niet mee in de buurt van de schaamlippen of de vagina bent gekomen, dan kun je onmogelijk zwanger raken.

Twijfel je? Omdat het wel in de buurt van de vagina is gekomen; dan binnen 72 uur nadat het gebeurd is een morning after pil innemen.

Het hoofdstuk over voortplanting is een verplicht onderdeel van de basisvorming. Op ALLE middelbare scholen is het dus een verplicht onderdeel. Meestal in het 2e jaar. ('k ben Biologie juf).

Voor basisscholen is het niet verplicht om les te geven over dit onderwerp.
Maar omdat veel kinderen vroeg rijp zijn is het voor ouders en verzorgers wél verstandig om voorlichting hierover te geven.

Meestal staat er in de bijsluiter van een condoom ook wat info over dit onderwerp.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:59

Ouwe schreef:
MAP is ook troep, maar goed, als er niks anders op zit... Wel vreemd inderdaad dat blijkbaar jongeren niet erg goed op de hoogte zijn, ik vind seksuele voorlichting wel erg belangrijk, helemaal als jongeren al seksueel actief zijn...

Maar aan de andere kant denk ik wel weer, wel seksueel actief maar niet genoeg ervan af weten, dat is ook niet erg handig...

En wat staat er onder op de Banner: reclame voor een zwangerschapstest :+
Mijn lichaam flipte van die rotpil:)
Daarna had ik ook erg snel besloten om gewoon aan de pil te gaan:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:04

xKatleentjex schreef:
DebGizmo schreef:
Oke, bedankt, dus niet mijn verhaal geloven haha klopt dus niet!!

Het ergste is dat helaas heel veel meisjes zulke dingen dus wèl geloven en aan elkaar door vertellen :o .

"Je kan niet zwanger worden als je geen penetratie hebt gehad"
"Sperma gaat dood als het in aanraking komt met lucht"
"Bij je ontmaagding kan je niet zwanger geraken"
"Als je je na het vrijen goed wast, was je alle spermacellen eruit en kan je niet zwanger geraken"
"Als je voor het zingen de kerk uit gaat kan je niet zwanger zijn"
....

Verklaard misschien ook een beetje het vele werk van abortusklinieken.

Sommigen willen ook gewoon weten of zewel vurchtbaar zijn :roll:
Ach en dan zwanger worden en das toch makkelijk: dan naar de abortuskliniek 8)7

Vreemd dat mensen aan seks beginnen zonder de feiten te kennen.....

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:09

Het verbaasd mij ook hoe slecht (sommige?) jongeren op de hoogte zijn :o
Wordt ze ook niks verteld door hun ouders?
Mijn insteek is eigenlijk: als je perse niet zwanger wilt worden, dan zorg je ook wel dat het niet gebeurt.

In mijn eigen geval: we twijfelden nog (maar meer naar wel dan naar niet) over nog een kindje. Omdat ik geen hormonen wilde slikken (het duurt daarna heel lang voor ik weer een eisprong heb en die tijd heb je niet meer zo vlak na de 30 ;) ) en de Mirena wat klachten veroorzaakte, hebben we besloten om dan maar 'voor het zingen de kerk uit' toe te passen. Met dus de nadruk op dat een zwangerschap hartstikke welkom was mocht het gebeuren. Mocht het al die tijd niet gebeuren: ook goed. Hadden we voor mn 35e nog geen definitieve keuze gemaakt en mocht het ook voor die tijd niet 'een soort van per ongeluk' gebeurd zijn....dan zouden we voor rigoreuzere maatregelen gaan: na mn 35e wil ik niet meer zwanger worden ivm verhoogde risico's..

Zoals gezegd: het is 16 maanden 'goed gegaan'....en ik was echt nog wel een beetje verbaasd met een positieve test, omdat je het na die 16 mnd toch niet helemaal verwacht :+

Maar zijn er heel blij mee, dus dank je wel Lieszje :D

Maar jeetje, dat zoveel jongeren dit niet weten. :o Pfff, ik hoop niet dat die van mij later zulke risico's nemen zeg... :n

Nathalie

Re: behoorlijke spoed: Zwanger van voorvocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:20

Mijn schoonzusje is ook op die manier zwanger geworden en ze stonden er beide echt van te kijken!
Ik vond het écht heel dom. :n Beide overigens 24 jaar oud toen!

Maar voor jou dus wel welkom, gefeliciteerd! :D

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:29

mijn lichaam kon ook niet echt tegen de morning after...

is het ook niet dat de zuurgraad van de vrouw ervoor zorgt dat de meerderheid van de zaadcellen kapot gaan ? ons afweer meganisme ofzo ...

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:38

Dat is idd zo: in de niet vruchtbare periode.
De periode vlak voor de eisprong wordt het slijmvlies juist uiterst vriendelijk :+
Het krijgt een 'klimaat' waarin de zaadcellen zich prima voelen, lang kunnen overleven tot wel 72 uur.
Bovendien wordt het dunner en zorgt er daardoor voor dat de zaadcellen zich makkelijk een weg naar boven (naar de baarmoeder) kunnen bewegen. De natuurlijke reactie van het lichaam in de vruchtbare periode :D
Veel vrouwen kunnen dit verschil in afscheiding ook zelf waarnemen: het lijkt meer op doorzichtig, rauw eiwit. Als het op zn waterigst is ben je op zn vruchtbaarst. In tegenstelling tot de rest van de maand, waarbij de afscheiding doorgaans wit en niet waterig is...

Buiten die periode is het idd taai, zuurder en stug: maar ja, je kunt dan toch al niet zwanger worden :Y) :=

Lekker praatje zo midden op de dag :9 _O-

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:10

verootjoo schreef:
haha :D :D

. En zo'n boek uit de bieb halen durfde ik toch niet _O-

ik wel hoor :D En al mijn vriendinnen die het niet durfde kwamen bij mij kijken :+
Er heeft trouwens nooit iemand raar geken toen ik ze liet afstempelen, daar zijn ze toch voor? 8-)

Maar ik ben nou wel erg benieuwd wat de vriendin van de TS gedaan heeft :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:14

Zonnebloem schreef:

Ik stiekem ook wel eigelijk, hoe oud is ze is dan mijn tweede vraag :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:16

anneliesdj schreef:
Zonnebloem schreef:

Ik stiekem ook wel eigelijk, hoe oud is ze is dan mijn tweede vraag :=

vraag ik me ook af... iets zegt me dat ze beiden (TS&vriendin) nog heul jong zijn := Hoop dat ze een verstandige beslissing heeft gemaakt.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:31

Ik ben nu wel heel beniewd wat ze heeft gedaan, want van voorvocht op je hand (ik neem aan dat ze dan handwerk heeft gedaan) word je echt niet zwanger hoor.

TS, wat heeft ze nou gedaan dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:20

TS is volgens mij 15, aangezien ze in '06 schreef dat ze 12 was. :o (ja ik was ook benieuwd)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:28

Ik heb heeeeel vaak voorlichting gehad. In groep 8 toen was ik 9, van mama nadat ik dat vertelde nog meer uitleg over zaken, en op op 2 middelbare scholen, heb zelfs een keer een goede voorlichtsfilm gezien in de 2de geloof ik.
Dit soort dingen weet ik dus gewoon ook toen ik 14 was oid. Ik snap gewoon ECHT niet dat sommige jongeren dit soort dingen niet weten en verbaas me daar zo vaak over!! In elk biologie boek staat toch het verhaal over de bloemen en de bijtjes? En ook die meiden bladen zoals de Fancy staan bomvol met seks uitleg verhalen..

Enfin, van voorvocht kan je idd zwanger raken, en ik ben wel heel benieuwd naar de leeftijd van je vriendin (?)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:35

Kana schreef:
In groep 8 toen was ik 9

Zo Einstein, jij was een jonge leerling :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:44

Kana schreef:
Ik heb heeeeel vaak voorlichting gehad. In groep 8 toen was ik 9, van mama nadat ik dat vertelde nog meer uitleg over zaken, en op op 2 middelbare scholen, heb zelfs een keer een goede voorlichtsfilm gezien in de 2de geloof ik.
Dit soort dingen weet ik dus gewoon ook toen ik 14 was oid. Ik snap gewoon ECHT niet dat sommige jongeren dit soort dingen niet weten en verbaas me daar zo vaak over!! In elk biologie boek staat toch het verhaal over de bloemen en de bijtjes? En ook die meiden bladen zoals de Fancy staan bomvol met seks uitleg verhalen..

Enfin, van voorvocht kan je idd zwanger raken, en ik ben wel heel benieuwd naar de leeftijd van je vriendin (?)

Totaal gelijk!
Ik ben 12, Wij hebben nu ook al 4 x voorlichting gehad, 2 x in een half jaar! :')
En vorig jaar in groep 8.
Ik kan je zo een heel verhaal zeggen hoe het allemaal in elkaar zit..

Ben inderdaad benieuwd wat ze heeft gedaan! :oo
Het zou je maar overkomen, op je 15e zwanger...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:48

Raar dat de TS niet meer reageerd! :n
Maar dit soort vragen zou je toch moeten weten als je 15 bent? 8)7

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:49

opisop_shop schreef:
Kana schreef:
In groep 8 toen was ik 9

Zo Einstein, jij was een jonge leerling :D

hahaha geen einstein wel vroege leerling :P