Goede make-up?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rayatje

Re: Goede make-up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:49

ik heb

foundation : 'loreal true match (heb ook andere maar deze beste)
oogpotlood : rimmel
mascara : 'loreal. die dikke blauw met zwart
lipgloss : van alles:
oogschanduw : gosh en verder ook van alles wat
Eyeliner : rimmel

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 02:03

Even kijken hoor...

(Poeder)foundation: Mary Kay (amerikaans merk) en eentje van Maybelline
Poeder: Cover Girl
Oogschaduw: Mary Kay, Maybelline, Rimmel, Mary Kate & Ashley Olsen.
Blush: Hema
Eyeliner: Hema
Mascara: Maybelline XXL extensions, Rimmel Volume Flash Mousse
Oogpotlood: Loreal
Concealer: Maybelline en Miss Sporty

Ik gebruik niet alles elke dag hoor. haha :Y)
Hier in Amerika is alle makeup veel goedkoper, wel handig :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:23

MarcoBorsato schreef:
Anoniem schreef:
Ik vind het jammer dat al die dure merken getest worden op dieren,want volgens mij zitten er kwalitatief goede dingen tussen. Maar ik wil alleen dierproefvrij...
Bodyshop bevalt me ook wel, verder is het dus veel etos en hema, en hopen dat er snel meer merken dierproefvrij worden.

Dior is wel dierproefvrij

edit: Dat neem ik denk ik terug...

Bij Douglas beweren ze inderdaad van wel, want ik vraag daar altijd naar. Proefdiervrij heeft als criteria dat een merk/bedrijf beloofd ook nooit meer in de toekomst op dieren te testen, vandaar ook dat er maar zo weinig opties op hun site staan.
Heb weleens andere lijsten gezien met merken die niet op dieren testen waar L'oreal en Max Factor niet op stonden. Sinds die tijd dus geen Lancome mascara meer voor mij, wel gek dat die Bodyshop dan weer onder L'oreal valt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:27

Haha wat gebruiken jullie allemaal veel make-up :=

Ik gebruik alleen maskara, die van L'oreal. Een rood met wit ding.. :)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:29

Ik gebruik een dagcreme van Estee Lauder en ook de foundation die is er mooi, je ziet niet dat je een foundation gebruikt zo egaal is het (mits je het goed uitsmeert natuurlijk :P)

Mascara heb ik van Lancome en oogpotloot ook (Deze hebben het meeste effect bij mij vooral de mascara aangezien ik korte rechte wimpers heb). En een lipgloss van Loreal maar dat verschilt heel erg dat is al gauw goed gewoon een leuk kleurtje :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:49

Niet heel duur maar ook niet gewoon huismerken heb ik altijd.

Mascara heb ik van L'oreal (met een vals wimper effect, een grijze) en ook oogpotlood van L'oreal (doe alleen op bovenste oogrand zeg maar anders zie je daar altijd stipjes van de mascara :+ ). En ik heb mineral poweders foundation van Max Factor maar draag ik niet altijd en k heb ook eye linger van max factor.
Vooral met die mascara ben ik errug tevreden. :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:55

Foundation heb ik van Rimmel en Yves Rocher
Poeder ook van Yves Rocher
Mascara van Rimmel en de rest van Basic eigenlijk omdat ik dat nooit echt gebruik

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:05

Mag ik vragen wat een mascara van dior kost?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:07

iets van een 23-25 euro denk ik

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:15

Ik merk dus echt goed verschil tussen de goedkopere merken, de middenmoot en de duurdere merken.

Foundation gebruik ik niet, ik gebruik van dat Minerals Powder van Maybeline. Heel fijn spul maar blijft m.i. niet lang genoeg zitten. Volgende keer weer iets van mineral powder proberen, alleen dan van een ander merk.
Mascara van Clinique. Die is echt 'alles-proof'. Waterproof, olieproof etc. Mijn ogen liggen vrij diep en door het huidvet krijg ik dan vaak zwarte vlekjes, dit is tot nu toe echt de enige die dat niet doet.
Oogpotlood van Lancôme. Blijft goed zitten en je hoeft niet 6x hetzelfde streepje te zetten voor een goed effect.
Blusher van Chanel, omdat ie heeeeeel erg lang meegaat en er niet zoveel glitters in zitten. Hou meer van natuurlijk effect. +
Concealer om de eventuele wallen en andere oneffenheden weg te werken, gebruik ik Lancôme. Vanwege de kleur en omdat het lang blijft zitten en niet zo'n plakkaat-effect geeft.

Oogschaduws heb ik echt van alle mogelijke merken. Van Hema tot Chanel. De fijnste tot nu toe vind ik Dazzle Dust van BarryM. Naar mijn weten alleen in Londen verkrijgbaar. :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:17

Rond de 25 euro inderdaad..

De nieuwste van Lancome met vibratie is 27 euro :j

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:28

Ik gebruik eigenlijk veel verschillende merken door elkaar, van goedkoop tot de duurdere merken.

Foundation: Max Factor + Catrice
Mascara: L'Oreal + Max Factor + Maybelline
Oogpotlood: Catrice + Etos
Blusher: Gosh
Concealers: Essence + Max Factor
Eyeliner: Rimmel

Heb eigenlijk nog wel véél meer make-up, maar deze is wat ik sowieso dagelijks gebruik.
Merk trouwens vaak weinig verschil tussen de goedkopere en de duurdere merken, alleen bij de foundation ed. merk ik wel dat de duurdere merken écht beter zijn, van de goedkopere krijg ik namelijk een veel onregelmatigere huis en veel meer oneffenheden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:42

Anoniem schreef:
Ik vind het jammer dat al die dure merken getest worden op dieren,want volgens mij zitten er kwalitatief goede dingen tussen. Maar ik wil alleen dierproefvrij...
Bodyshop bevalt me ook wel, verder is het dus veel etos en hema, en hopen dat er snel meer merken dierproefvrij worden.

Ik wilde er eigenlijk net over beginnen.
Ik koop ook geen make-up wat op dieren is getest, daar wil ik geen eens mee lopen.

L'Oreal bijv. is ook niet proefdiervrij ( net zoals: Rimmel, Max Factor, Lancome, Chanel, Estee Lauder enz enz )

Ik heb dus altijd gewoon make-up van kruidvat enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:55

En toch vind ik het wel jammer,want ik ken wel meiden die wel Dior en dergelijke gebruiken en sommige make up van de dure merken is wel degelijk kwalitatief echt beter.
Maar voor mij persoonlijk weegt dierenleed zwaarder dan goede make-up..

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:26

Ik verander altijd nogal vaak.. :=
Maaar wat ik nu gebruik, en waar ik echt tevreden over ben;

Foundation van Gosh, oogschaduws van Gosh vind ik ook echt super! alleen gebruik het nooit..
Mascara van Bourjois,
Staymat poeder van Rimmel,
Bronzer van Rimmel,
Mineralen poeder van Loreal true match,
Highlighter en blush van Manhatten ( heel dat merk vind ik zó leuk :+: )

Ik let trouwens nooit op of het een goed merk is of niet,
Hiervoor gebruikte ik bijvoorbeeld aaaltijd een mascara van catrice, en die werkte echt perfect!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:29

Mascara van Max Factor!
Voor de rest is alles gewoon van verschillende dingen. Ik doe niet zo aan een vast merk :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:33

Ik heb veel van rimmel london, oogpotlood, mascara. Oogschaduw heb ik nu van de etos, blijft goed zitten maar ik moet er wel een eyeshadow base onderdoen, die heb ik van de hema. Bij mij blijft namelijk geen enkele oogschaduw zitten zonder.
Heb ook van allerlei merken, maar merk wel dat de duurdere merken kwalitatief beter zijn. Etos huismerk ben ik toch ook wel tevreden voer w.b. de oogschaduw, voor de rest heb ik er niks van :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:53

Voor de Clinique liefhebbers/nieuwsgierigen: bij de Douglas hebben ze nu 10% korting op de producten en enkele goedkopere setjes :)

Wat ik gebruik?
Mascara en oogpotlood van Clinique en lippengloss en blusher van Collistar :)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:02

Alles van de hema.
Dierproefvrij en een redelijke prijs-kwaliteit verhouding :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:31

Ik gebruik;

Poeder van Bourjois, ben er eigenlijk niet echt tevreden over want hij heeft een beetje een plakkaat effect, maar hij is gelukkig bijna op. :+ (hij ging niet zo snel op omdat ik er zo weinig van gebruikte...)
Mascara van Maybelline, Define-A-Lash
Blusher ook van Maybelline, al heb ik ook 1 glansblusher van Essence
Oogschaduw van alle merken, al vind ik Gosh het mooist, die knallen goed!
En eyeliner gewoon van de HEMA.

Qua poeder heb ik nog niet iets supers gevonden, ik probeer eigenlijk altijd gewoon uit en ik zie wel. Niet de beste manier, maar het scheelt dat ik alleen poeder op doe om een wat egaler gezicht te krijgen, niet om plekjes te verbergen of dergelijke. ;)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:37

Ik heb nu die nieuwe mascara, collosal volume. Die grote gele mascara met paars :+ Nou, 13,50 naar de knoppen want hij is helemaal niet zo mooi bij mij en gaat er heel moeilijk mee af :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:38

Poeder Manhatten. Supergoed spul in een mooi doosje met spiegel en sponsje voor een leuke prijs.
Mascara Rimmel, sexy curves. Gebruikte hiervoor Max Factor Masterpiece Max. Maar deze is net ze goed en 6 euro goedkoper. (kredietcrisis he)
Oogschaduw Etos
Oogpotlood Lancome. Lang potlood, blijft goed zitten en je doet er langer dan een jaar mee. Is wel een prijzig potloodje, maar niet duur als je kijkt hoe lang je er mee doet.
Lipgloss Verschillend. Ik heb nu eentje van dat nieuwe merk bij de Kruidvat (weet even het merk niet en kan het niet opzoeken). Maar 3 euro en blijft echt heel lang zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:05

Ik ben eigenlijk al ontzettend lang naar iets voor op mn lippen!
Heb een hekel aan echtë lippenstift,ik zou het liefst net zoiets hebben als gekleurde labello.
Bestaat dit?(ja gekleurde labello,haha),en dan het liefste in een potje? Niet echt die vieze glibberige gloss dus,maar iets dat een subtiel kleurtje aan lippen geeft???
edit: net zoiets als die blusher mousse die je in een potje hebt zitten,ik zoek geen gloss!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:12

Foundation: Infalible van uh........LÓreal denk ik...
Poeder: Rimmel en Essence
Kohl: Essence (lekker goedkoop)
Wenkbrauwpotlood: Rimmel (heb het nodig door een litteken).
Mascara: Waterproof van Rimmel
Lipgloss: Volumegloss van Oriflame

Ik gebruik meestal niet alles, maar dit is wat ik heb.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:34

Foundation van John van G of Vichy vind ik goed
Blush van every day minerals
Mascara van Maybelline of MaxFactor
Lipgloss van zoveel merken...
Oogschaduw van every day minerals, pure luxe, John van G en Monell Milan
Oogpotlood van loreal of John van G

Er zijn zoveel goede en minder goede producten van een bepaald merk...heb nooit echt een specifiek merk.