wie is er bekend met Lyme?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: wie is er bekend met Lyme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 07:47

nog niet.......... duurt allemaal wel lang hoor vind ik........

maargoed, ben vast niet de enige in Nederland die bloed heeft laten prikken denk ik dan maar

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:19

Hebben ze op héel veel getest? Meestal zit er ongeveer 1 a 2 werkdagen tussen bij ons...

Heb je al wel naar de HA gebeld?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:05

Wat een gezeur met dat prikken zeg.

Mijn opa heeft ook Lyme. Is vorig jaar augustus door een teek gebeten boven z'n oog maar heeft deze er waarschijnlijk af gewreven. In september naar de HA geweest met een dikke bult boven z'n oog. Die heeft het niet vertouwd en hij is doorgestuurd naar een immunologg in het ziekenhuis.

Nu drie maanden medicatie gehad en lijkt goed te zijn. Volgens de arts gaat het nooit 100% uit je systeem maar kan medicatie wel veel helpen.

Symptomen komen wel overeen met Lyme van jou. Maar ja, volgens mij kan je er ook ongeveer elk symptoom aanplakken. Alleen door die kringen is het wel verdacht.

Gewoon je door laten verwijzen naar de immunoloog als het wel Lyme is. Als die HA van jou nu al zo reageerd zou ik daar niet onder behandeling blijven hiervoor. Kan behoorlijke gevolgen hebben als je er echt al jaren mee loopt.

Sterkte er mee.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:53

KiWiKo schreef:
nog niet.......... duurt allemaal wel lang hoor vind ik........

maargoed, ben vast niet de enige in Nederland die bloed heeft laten prikken denk ik dan maar

Nu, twee dagen later dan? Neem aan dat je zelf de huisarts hebt gebeld en hebt gevraagd om de uitslag?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:50

Hallo Kiwiko,

Heb je al wat gehoord?

Ik wil jullie allen wijzen op de mogelijkheid om een petitie te tekenen voor de Lyme vereniging. Met de petitie wil men bij de 2e kamer bereiken dat er meer onderzoek komt naar de ziekte zodat mens en dier zich beter kunnen beschermen en sneller worden geholpen met de juiste zorg.

Zie ook: http://www.lymevereniging.nl/

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:23

Ik heb ook vrij veel ervaringen met Lyme.. niet persoonlijk, maar mijn vader wel. Die is vorig jaar op sterven na dood opgenomen in het ziekenhuis, het ziekenhuis had geen idee hoe het kwam. Via de lymestichting uiteindelijk medicijnen gehad en hij is nu weer zo gezond als een vis. Als ik terugdenk aan een jaar geleden, want het is nu precies een jaar geleden.. dan schieten de tranen nog in mn ogen omdat mn vader bijna weg was :\

Kim, ik zou contact opnemen met de Lymestichting, zij kunnen best veel voor je betekenen ;) En ik hoop dat de HA de beste test heeft uitgevoerd, want uit de lichtste test komt vaak niet het juiste resultaat omdat de test niet sterk genoeg is ;)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:01

Unwritten schreef:
Ik heb ook vrij veel ervaringen met Lyme.. niet persoonlijk, maar mijn vader wel. Die is vorig jaar op sterven na dood opgenomen in het ziekenhuis, het ziekenhuis had geen idee hoe het kwam. Via de lymestichting uiteindelijk medicijnen gehad en hij is nu weer zo gezond als een vis. Als ik terugdenk aan een jaar geleden, want het is nu precies een jaar geleden.. dan schieten de tranen nog in mn ogen omdat mn vader bijna weg was :\

Kim, ik zou contact opnemen met de Lymestichting, zij kunnen best veel voor je betekenen ;) En ik hoop dat de HA de beste test heeft uitgevoerd, want uit de lichtste test komt vaak niet het juiste resultaat omdat de test niet sterk genoeg is ;)

Unwritten, ook mijn oma kon dit bijna niet navertellen. Gelukkig een alerte neuroloog die vrij snel met de juiste diagnose kwam. Ik heb aan Cayenne gevraagd of we een met een nieuwsitem aandacht kunnen vragen voor de petitie die er nu ligt voor meer aandacht en meer onderzoek. De vereniging voor lymepatienten is gelukkig erg actief.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:47

Hallo,

Hier ook een ervaring met de ziekte van lyme. Niet zelf meegemaakt, maar mijn vader wel.. hij heeft het nog maar net gered, ook omdat hij er te laat achter kwam.
Hij heeft er ook van allerlei ziekte's bijgekregen.

Hij heeft er nu ook nog affentoe last van, dat die ineens kracht verliest of iets dergelijks.

Heel veel succes en sterkt ermee.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:47

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:33

hier meld zich nog iemand

vorig jaar op een zondagavond had ik jeuk in mn knieholte. aan moeder laten zien niks te zien was wat rood maar geen kring ofzo.
2 weken later kreeg ik last van spier in mn bovenbeen. plek in knieholte werd ook roder en groter.
1 week daarna was mn knieholte zwart naar huisarts die dacht aan een alergische reactie op insectenbeet(ben ik lichtelijk alergisch voor)
ondertussen was ik al een paar weken erg moe kwam amper vooruit. enorm vergeetachtig en kon mn linkerbeen niet goed meer gebruiken.

van de huisarts zalfje meegekregen voor knieholte met verband erbij. en niet in de zon zitten.
2 weken later nog geen verbetering nog steeds zwart dus terug en toen kreeg de ha een vermoeden. bloed laten prikken en na 2 dagen was het duidelijk was positief. tijdje abkuur gehad weer bloed en waardes waren gedaalt. werd iets minder vergeetachtig moeheid bleef wel. knieholte werd ook beter.

bij mij i er dus geen teek gevonden en ook geen rode kring. alleen rode plek.
uiteindelijk gaat het nu redelijk op zn tijd weer erg vergeetachtig moet ik echt aan trainen. vaak ook moe. daarbij heb ik nog plekken op mn bovenbenen erbij gekregen die ook nooit meer weggaan wat ook 1 van de symptomen was.
ook nog steeds wel wat minder kracht in mn linkerbeen.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:38

Tjee ikke... t blijven griezelige verhalen!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:42

jep best wel en is best griezelig als ik bedenk dat ik het heb.
wordt trouwens wel regelmatig bloed geprikt bij mij om de waardes te controleren ha houd het heel goed in de gaten of er niks omhoog gaat.
wel super van mn ha zelf.

en het ergste ik was net die zomer beetje van mn lange broeken af. durfde ook al in kortere broeken rond te lopen(dus ook bij de paarden moet daar minimaal 2 x per dag zijn en niet altijd zin gehad in omkleden)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:44

Ik ben blij dat mijn beste vriendin het niet meer heeft.
Of in ieder geval niet meer actief. Net als wat hier al gezegt is, het gaat niet meer uit je lijf
maar je kan er wel goed mee leven als het niet actief is (tenminsten dat hem ik begrepen)

Ik hoop dat er wat uitkomt voor je!
En dat ze je serieus nemen, dat is meestal het grootste probleem.
Heb je al wat gehoord?

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:46

De medische zorg in Nederland is onvoldoende kundig als het gaat om de ziekte van Lyme. Heel veel patiënten zoeken hun heil in Zwitserland, Duitsland en Joegoslavië, omdat de medici in ons land niet weten wat ze er mee aan moeten. Diverse medici uit die landen spreken schande over de behandeling in ons land. Het enige wat zij voorschrijven is een paar weken antibiotica. Wanneer patiënten dan nog last hebben, wordt gezegd dat het gaat om het post-lymesyndroom dat tussen de oren zit. Het NVLP zit inmiddels rond de tafel met verschillende instanties voor de juiste behandeling. Op dit moment is er maar 1 arts in Nederland die de juiste behandeling geeft. Dat is Internist Frank van Berkum, werkzaam in het SMT in Hengelo

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:50

Ik vind die laatste zin wel erg stellig.... Het is zeker zo dat artsen onvoldoende op de hoogte zijn en ook ongetwijfeld zo dat er in andere landen meer kennis is. Dat is ook een van de redenen van NVLP de petitie is begonnen.

Ik geloof ook meteen dat de internist die jij noemt expert is, maar ik weet ook zeker dat er andere artsen zijn die met goede behandelingen komen. In het geval van mijn oma was dat namelijk ook zeker zo!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:09

Op gebied van mensen heb ik geen ervaring maar bij dieren wel en dan moet je dus echt niet in NL zijn. Helaas.

_smurfje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:17

Ook ik heb jammer genoeg ervaring met de ziekte van Lyme.
Bij mij kwamen ze er pas achter twee jaar na de tekenbeet.
Bij mij begonnen de klachten zo'n twee a drie maanden na de beet.

Er volgde een lange periode van de ene arts na de andere arts.
Niemand kon vertellen wat er nu echt met mij aan de hand was en ze dachten dat ik psychisch niet helemaal in orde was.
Bij het zoveelste bezoekje in het ziekenhuis had ik een heldere ingeving en dacht ik in ene weer aan die stomme teek.
Nog diezelfde week ging ik het ziekenhuis in voor drie weken aan het infuus met antibiotica.
Na zo'n ziekenhuisopname knapte ik wel iets op maar steeds zakte ik weer terug, ik heb totaal zo'n 5 keer in het ziekenhuis gelegen voor zo'n gezellig infuus.

Ook ik heb mijn heil gezocht in het buitenland.
Nu zo'n 4 jaar later, heb ik er altijd nog wel nadelige gevolgen van, zo heb ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk snel en veel last van mijn spieren en gewrichten, ook ben ik als ik niet voldoende rust neem weken van slag. Als ik gewoon iedere nacht 9 a 10 uur slaap, red ik het wel, maar hoef echt geen nachtje 6 uur te slapen want dan zijn we weer een week verrot.
Ook is mijn weerstand na deze hele periode flink aangetast.
Ook ik wordt regelmatig gecontroleerd want het verdwijnt niet meer uit je systeem. Ik heb dus een tekenbommetje in mijn lijf zitten en ik vervloek hem!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:49

@smurfje das ook niet niks. in vergelijking met jou waren ze er bij mij nog op tijd bij

hebben jullie nog last ervan?

ben zelf de laatste dagen weer erg moe en ook weer wat down