Esje75 schreef:Ohhh hoe lang slik jij dit dan al? Want ik ben aan het zoeken naar een een onderhoudsmedicatie. Ik ben allergisch voor imuran en purinethol en bij MTX mag je niet zwanger worden.
En ik merk gewoon dat ik met medicatie me een stuk beter voel!!!
Maar ik vind de remicade zo een zware stap?
ik kreeg gelijk toen ze erachter waren dat ik crohn had entocort, dat is nu al zo'n 4 jaar
heb tot nu toe 1 x aan de prednison gezeten voor 3 maanden omdat het te heftig was, daarna gewoon weer terug op de entocort
tijdens zwangerschap voelen mensen met crohn zich over het algemeen juist beter, dus kan niet wachten tot ik zwanger ben

@justa, je hebt geen erge vorm of minder erge vorm, je hebt ontstekingen en je zus heeft er dus heel veel... vind het allang knap dat ze een hersteloperatie had gehad... meestal krijg je in deze gevallen een stoma voor de rest van je leven....
overigens heb ik het waarschijnlijk ook al van kind af aan, ik was een spuugbaby, verdroeg vroeger al geen melk(producten) en heb tot mijn 12e in het WKZ gelopen voor onderzoeken omdat ik altijd buikpijn had, helaas is er toen geen één arts geweest die aan deze ziekte heeft gedacht....
ik weet ook dat bij mij een heel groot stuk van mijn diarree te verklaren valt in mijn voeding, ik weet van mijn arts dat het geen kwaad kan, ik heb alleen mezelf ermee, dus dat weet ik als ik wat eet wat niet goed gaat....

en het is zooo lekker
)