Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:21

Mijn zusje van 13 kreeg er gister inderdaad ook een brief over :j Mijn moeder had echter met de schoolarts overlegd en die zei dat ze verplicht zijn om het je aan te bieden, maar dat veel mensen het niet doen omdat er erg weinig bekend is over de lange termijn effecten van de inenting..Ze werkt zelf in het ziekenhuis en dit werd ook door meerdere doktoren ondersteund..
Niet om jullie bang te maken of om te rellen, maar er kan dus ook nog een andere kant zijn..Nog een link (op google kun je nog veel meer vinden)
http://www.kidsfeeling.nl/index.php/Waa ... natie.html

edit: Ik weet niet of het al genoemd was, maar het zijn 3 prikken (in je bovenarm) De tweede een maand na de eerste en de derde een halfjaar later..Pas na die drie prikken ben je volledig gevaccineerd..

Fira

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:17

Corelli:

Misschien ga ik die prik wel niet halen :=
Met al die bijwerkingen, (hersenbloedig!? verlamming!?)
gelukkig komt dat niet bij iedereen voor, maar het schrikt me wel af .. :')

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:19

Ik zou het best willen doen, aangezien dat mijn moeder het zelfde heeft gehad.
Maar ik ben te oud, en geboren in 1985 :(

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:53

ik heb het direct gehaald, nadat ik wist toen het op de markt was.. totaal nergens last van gehad na de prikken, dus geen rare bijwerkingen tot gevolg.
ik heb het al een tijd geleden laten doen, toen het voor het eerst op het nieuws was, was ook de eerste bij apotheek en dokter die zich liet prikken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:59

Ik ben sinds oktober klaar met de 'behandeling'. Mijn moeder hoorde ervan en was bereid de prikken voor me te betalen. Zij vind het net als ik ook een fijn gevoel om die bescherming te hebben.
Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad. Is allemaal prima gegaan.
Ik ben trouwens van 1991, ik val er dus net buiten

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:26

Ik heb ook de brief gehad en ga het wel halen.
Ik haaaat prikken maarja toch wel verstandiger dat ik het gaat halen denk ik.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:30

Vjestagirl schreef:
Ik zou er niet eens over denken. Ik vind naalden way too scary

Pff hier hetzelfde!

Maar bij een kennis van mij is het vastgesteld, al een geluk voor haar is het niet ernstig, maar de onderzoeken zijn wel héél pijnlijk...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:33

Ik heb 'm zelf aangevraagd, heb inmiddels al 2 prikken gehad, over een maandje m'n laatste. :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:34

_Undercover schreef:
Corelli:

Wel eens gelezen wat er allemaal kan gebeuren als je een aspirine neemt?
Moet je maar eens in de bijsluiter kijken :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:36

Haha, klopt. :+
Moest laatst iets slikken, en je wilt niet weten wat er allemaal in de bijsluiter stond :=

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:43

Ik neem de prikken ook, ik haat prikken.
Maja doe het toch maar, ik moet al over 3 weken :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:56

_Undercover schreef:
Corelli:

Zoals Natasja al zegt, die bijwerkingen zou ik me niet te veel van aantrekken, want de kans dat je die krijgt, is wel heel klein :)
Waar ik voor probeer te waarschuwen zijn de lange termijn effecten waar dus maar bar weinig over bekend is..ik ben van mening dat deze vaccinatie veel te snel op de markt is gebracht..

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:57

Mijn ouders gaan bellen voor dat ik m misschien krijg.
Zit namelijk net buiten de leeftijdsgrens (27 december 1992).

Want ze zijn bang voor de bijwerkingen op langere termijn..

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:59

Ik was 17 toen ik de prikken heb gekregen, het kan echt op alle leeftijden, maar is het effectiefst wanneer je nog geen gemeenschap hebt gehad. Zal alleen niet meer gratis zijn als je ouder bent. Maar ook al ben je 20 en heb je al gemeenschap gehad, dan nog zou ik het laten doen. Het effect is verminderd, maar kan nog altijd iets uitdoen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:19

Ik ga het denk ik wel doen...

maar ik ben als de dood voor de prik zelf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:10

Mijn dochters zijn te jong (veel te jong), maar als ze wel oud genoeg waren zou ik ze beslist niet laten vaccineren :n
Er is teveel commotie rondom deze vaccinatie en ik vrees dat we daar in de toekomst nog wel het een en ander over zullen horen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:21

Vanillia schreef:
Ik zou wel willen, maar heb al gemeenschap gehad en dan mag het niet meer :/. Als het zou kunnen zou ik het zeker laten doen.

Ik heb mijn eerste geahd na gemeenschap ;) . Ik moet binnenkort voor mijn tweede spuit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:24

Mo_I_Rana schreef:
Ik was 17 toen ik de prikken heb gekregen, het kan echt op alle leeftijden, maar is het effectiefst wanneer je nog geen gemeenschap hebt gehad. Zal alleen niet meer gratis zijn als je ouder bent. Maar ook al ben je 20 en heb je al gemeenschap gehad, dan nog zou ik het laten doen. Het effect is verminderd, maar kan nog altijd iets uitdoen.

Het kan niet op alle leeftijden t/m 26 jaar. Misschien een idee voor veel mensen om alle informatie eens te lezen!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:25

daar heb ik wat van gehoord op het nieuws klopt dat? ik ben idd in die tijd geboren... maar is dit verplicht ofzo? ik heb er nog weinig van gehoord

update: ik heb net even alle reacties gelezen maar sommige hebben dus een brief hierover gehad? ik denk dat ik hem ook maar ga halen lijkt me toch wel verstandig! zal eens even met mijn ouders over leggen...

update 2: heb net een filmpje gezien die ik bij de link zat die ik eerder in dit topic tegenkwam (zie: http://www.kidsfeeling.nl/index.php/Waa ... natie.html) oef jeetje die mensen zijn na het halen van die prik verlamd geworden enzo
maar weet iemand of het nou echt nodig is die prik? want ik wil ook niet graag verlamd worden...
Laatst bijgewerkt door liiisette op 13-02-09 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:28

_Undercover schreef:
Corelli:

huh zijn die bijwerkingen dankzij die prik?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:29

Ik ga denk wel een prik halen! :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:31

Corelli schreef:
Mijn zusje van 13 kreeg er gister inderdaad ook een brief over :j Mijn moeder had echter met de schoolarts overlegd en die zei dat ze verplicht zijn om het je aan te bieden, maar dat veel mensen het niet doen omdat er erg weinig bekend is over de lange termijn effecten van de inenting..Ze werkt zelf in het ziekenhuis en dit werd ook door meerdere doktoren ondersteund..
Niet om jullie bang te maken of om te rellen, maar er kan dus ook nog een andere kant zijn..Nog een link (op google kun je nog veel meer vinden)

Ik ben er ook niet voor. Ondanks mijn eigen ervaringen (ben 35, val in de doelgroep en heb een lisexcisie achter de rug)

http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews%5B ... b71b1c853a

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:35

Corelli schreef:

edit: Ik weet niet of het al genoemd was, maar het zijn 3 prikken (in je bovenarm) De tweede een maand na de eerste en de derde een halfjaar later..Pas na die drie prikken ben je volledig gevaccineerd..

in jou link zag ik ook een filmpje op die site.... daar hadden mensen verlammingverschijnselen na die prik enzo is dat na de eerste, 2e of 3e zo?

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:38

Eergister heb ik de brief ontvangen, ik ga het ook zeker doen. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:38

faye schreef:
Mijn dochters zijn te jong (veel te jong), maar als ze wel oud genoeg waren zou ik ze beslist niet laten vaccineren :n
Er is teveel commotie rondom deze vaccinatie en ik vrees dat we daar in de toekomst nog wel het een en ander over zullen horen.

ik ben wel blij dat mijn dochters nog te jong zijn... dan kan ik eerst eens een paar jaar aankijken of er echt geen enge bijwerkingen zijn voor ik daarover hoef te beslissn.