Slaap jij met het raam open?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: Slaap jij met het raam open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:12

Volgens mij is de regel dat je altijd moet ventileren als je in een ruimte bent.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:13

Hier staat het slaapkamerraam altijd open. Die viese muffe lucht de volgende morgen als je slaapt met het raam dicht bah moet er niet aan denken. Heerlijk die frisse lucht.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:17

Eigenlijk altijd met het raam open. Mijn man vond het in het begin vreselijk, maar heeft de moed opgegeven. Wel warm ik altijd voor, doe ik de ramen dicht zo rond een uur of 7 en de radiator open, dat gaat allemaal weer open en dicht als we naar bed gaan. Lekker fris!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:19

Bij ons staat het raam echt altijd open, maar als het vriest doe ik hem toch dicht. Manlief is het daar niet mee eens, maar hij ligt niet aan de raamzijde van de kamer dus hij heeft gewoon pech.

Helaas beschikken wij niet over ventilatieroosters, dat vonden de vorige bewoners niet nodig toen ze het huis van nieuwe kozijnen gingen voorzien.

De deur van de slaapkamer moet trouwens weer dicht van mijn man, er hangt momenteel zelfs een washandje tussen omdat meneer last heeft van het klapperen :+

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:21

Nee, krijg ik het ijskoud van. := In de zomer kan het natuurlijk wel lekker zijn. :Y)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:21

ik heb het altijd zo koud.. en k kan 's ochtens ook mn bed niet uitkomen als t koud is brrr... Maar laatste tijd heb k telkens hoofdpijn dus slaap k toch maar met t raam open.. T zal best is oorzaak-gevolg kunnen zijn heb ik bedacht haha :P

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:22

Wij hebben ook altijd een kiertje openstaan. Lekker fris dat wel maar dan kruipen we lekker onder een dekentje haha

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:24

Ik heb mijn raam 's nachts eigenlijk altijd dicht..
Wel heb ik mijn rooster bij mijn raam altijd open en daar komt ook wel frisse lucht door naar binnen.
Vind het nu veel te koud om het raam open te laten en dan kan ik 's ochtends mijn bed helemaal niet meer uit komen!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

Het raam kan helaas niet op een kier, maar in plaats daarvan staat de deur wel op een kier. Als er geen frisse lucht de kamer in kan, heb ik gegarandaard hoofdpijn als ik wakker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:21

Ik slaap met raam dicht.
Anders slaap ik niet lekker.. :+

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:31

Deze tijd van het jaar heb ik hem altijd dicht, maar in het voorjaar en de zomer staat ie meestal open. Lekker fris kan je lekker diep onder de deken kruipen :P
Sommige mensen slapen met de verwarming aan, dat zou ik echt veelste warm vinden.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:33

Mijn raam staat altijd op een kiertje. :) Lekker fris! Anders heb ik 's ochtends hoofdpijn als ik wakker word.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:35

in de winter altijd op een kiertje in de zomer staat ie wat verder open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:40

marlooo schreef:
Deze tijd van het jaar heb ik hem altijd dicht, maar in het voorjaar en de zomer staat ie meestal open. Lekker fris kan je lekker diep onder de deken kruipen :P
Sommige mensen slapen met de verwarming aan, dat zou ik echt veelste warm vinden.

Is ook helemaal niet lekker.. Soms vergeet ik mijn verwarming uit te zetten, en ik slaap gewikkeld in een fleecedekentje, gewoon deken, met fleece deken daar over heen. En als je dan ook nog je verwarming aan hebt, word je helemaal zwetend wakker.. bah.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:43

Ik slaap altijd met het raam op een kiertje open en ook de gordijnen zijn zelden dicht. Er kan toch niemand naar binnen kijken.
Alleen als de wind erop staat, wil ik het gordijn wel eens sluiten, maar het raam blijft gewoon open

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:50

Mijn raam staat op een kier, en de roosters van mijn dakraam zijn altijd open. Verder heb ik nooit de kachel aan. Moet echt een koele kamer hebben om te slapen :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:07

In de zomer met het raam open (tenminste, op de beveiliging), in de winter raam dicht. De roosters staan altijd open, of er moet echt een koude wind op staan, dan (half) dicht.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:15

In principe is het wel gezonder maar voor de veiligheid slaap ik toch altijd met het raam dicht.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:11

In de winter heb ik mijn raam dicht, maar wel altijd het ventilatierooster open. In de zomer staat mijn raam altijd open.
Frisse lucht is erg belangrijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:15

Ik slaap altijd met mijn raam open, anders ben ik de volgende dag echt ziek (hoofdpijn, duizelig). Het heeft een lange tijd geduurd voordat ik erachter kwam dat het aan m'n open raam lag, daarvoor meldde ik me vaak ziek op school...

Ik slaap direct onder m'n raam (hoog bed) dus de frisse lucht waait zo m'n neusje in :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:15

Yuna schreef:
In principe is het wel gezonder maar voor de veiligheid slaap ik toch altijd met het raam dicht.

Hoezo veiligheid dan? :)
Gewoon interesse vraagje hoor, ik kan me namelijk niet echt iets voorstellen wat je op 10 meter boven de grond kan aanvallen :+

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:18

Mijn raam is altijd dicht, alleen in de zomer als het echt superwarm is (boven 30graden ofzo) dan zet ik 'm wel open.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:19

In de zomer, lente en herfst staat mijn balkondeur altijd op de kierstand. :j Maar dat tocht ook heel erg, dus in de winter vind ik dat echt te koud. Ik krijg dan spierpijn in alles wat niet onder de dekens ligt. Misschien niet zo gezond, maar wel zo prettig om alles even dicht te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:24

Aranel schreef:
Gewoon interesse vraagje hoor, ik kan me namelijk niet echt iets voorstellen wat je op 10 meter boven de grond kan aanvallen :+

Inbrekers? En maak er voor de gemiddelde eerste verdieping van een huis maar een metertje of 3-4 van...

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:24

ik ben echt van alles dicht vind het geen fijn idee iets open:D
en heb het altijd super koud en heb de kachel ook het lieft hoog dus voor mij ramen dicht :+