Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:32

Eowyn3003 schreef:
Inderdaad Rens_ke daar heb je helemaal gelijk in! Daniella, denk er ook aan dat je niet helemaal realistisch naar jezelf kijkt, dat doet niemand. En wat je uitstraalt doet ook al superveel. Als het knapste meisje van de wereld helemaal zielig en ineengedoken naar een misschien 'iets minder knap' meisje zit dat straalt van geluk, zal je merken dat iedereen het 'minder mooie' meisje knapper vindt hoor! :)

Klopt.
Sinds ik weer heel veel lach en alles, krijg ik veel vaker te horen dat ik een knap/leuk meisje ben, dan in m'n periode dat alles op kon bokken en ik alleen maar eenzaam ineengedoken zat.. :P

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:34

Wat ik van mezelf vind...
Ik vind mezelf niet knap. Ben erg onzeker omdat ik langer ben dan mn vriendinnen (1.78, vriendinnen rond 1.60)
Ik ben niet dik, eerder neigend naar dun maar haat het om mezelf in bikini te zien.
Mn haar vind ik niet mooi en nog vervelend ook :+

Zit nu met mn rug int gips omdat ik een kromming in mn rug had, hoop dat ik hier ook nog wat van opknap )

Rens_ke

@Nouks: Mijn moeder is visagiste en geeft hierin ook les op het MBO. Als voorbeeld voor haar leerlingen heeft ze een foto van een gezegd dat geheel symmetrisch is. Dus.. een gezicht door de helft en dan gekopieerd en geplakt aan de andere kant. (of is dit een hele vage omschrijving :P.. misschien moet ik nu even vermelden dat ik blond ben. En ik ben er overigens trots op hoor..even aansluitend aan dit topic :P)
En die foto is gewoon eng!

.. terwijl ik dit allemaal typ start op mijn tv-tje Hollands Next Topmodel ..

Eowyn3003

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Rens_ke zo'n foto zou ik wel eens willen zien :P

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:37

Jantine: Zolang jij jezelf in bikini blijft haten, zal dat van je gezicht af te lezen zijn. Als jij van binnen denkt, en het ook echt meent, dat je een moordwijf bent.. zul je dat uitstralen!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:40

Rens_ke schreef:
@Nouks: Mijn moeder is visagiste en geeft hierin ook les op het MBO. Als voorbeeld voor haar leerlingen heeft ze een foto van een gezegd dat geheel symmetrisch is. Dus.. een gezicht door de helft en dan gekopieerd en geplakt aan de andere kant. (of is dit een hele vage omschrijving :P.. misschien moet ik nu even vermelden dat ik blond ben. En ik ben er overigens trots op hoor..even aansluitend aan dit topic :P)
En die foto is gewoon eng!

.. terwijl ik dit allemaal typ start op mijn tv-tje Hollands Next Topmodel ..

Klopt dat een symetrisch gezicht heel onwerkelijk is. Is ook ooit behandeld bij een workshop van Chanel die ik volgde. Ridge Forrester (weet zijn eigen naam niet) heeft dat ook en dat geeft hem iets heel sinisters. Net als een gezicht zonder wenkbrauwen of getatoeeerde wenkbrauwen, geeft ook een heel eng effect.

Humor heb ik wel maar daar heb je weinig aan als je in bikini moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:43

daniella74 schreef:

Maar wie zegt dat dat moet? Ik heb geen 15 of 20 kilo overgewicht, maar de laatste keer dat ik een bikini aan had is jáááren geleden..

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:44

Niet als je in jezelf geloofd..!
Ik ga soms wel eens naar de sauna hier in de buurt en of je het nou wil of niet.. je kijkt en wordt bekeken.
Soms zie ik vrouwen die het liefst onzichtbaar door de sauna lopen door hun uiterlijk/maatje meer. Die vallen juist op.
Maar soms.. zie ik vrouwen die een maatje meer hebben en er zo trots uit zien. Die komen zo zelfverzekerd aanlopen, plonzen in het bubbelbad (zo hard dat ik er aan de andere kant bijna uitvlieg) en moeten lachen om de spetters die ze veroorzaken.
Voor die vrouwen heb ik diep diep diep respect!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:48

Leuk topic! Interessant om te lezen.

Ik ben blij met hoe ik ben, ik vind mij zelf helemaal niet knap ofzo. Ben wel blij met hoe ik ben. Ik hoor vaak van mensen dat ik wel zekerheid uitstraal, maar ze zeggen ook dat ik van binnen waarschijnlijk erg onzeker ben. En dat ben ik denk ik ook wel. Kan het een beetje moeilijk uitleggen maar in bepaalde situaties merk je het wel.

En verder ben ik niet dik ofzo, al ben ik het laatste halfjaar wel veel aagekomen. Die buik moet wel weg voor de bikini-tijd hih.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:51

Nouks schreef:
daniella74 schreef:

Maar wie zegt dat dat moet? Ik heb geen 15 of 20 kilo overgewicht, maar de laatste keer dat ik een bikini aan had is jáááren geleden..

Het staat ook zo raar als je tijdens een hittegolf met vriendinnen naar het strand gaat in je tuinpak ;)
Overigens ga ik altijd in een wijde rok met een topje als het echt extreem warm is en als ik al ga, staat ook heel raar als de rest wel in bikini loopt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:51

Wat vind ik van mezelf: ik ben tevreden met mezelf qua lichaam. Ik had graag wat meer boobs willen hebben, maar ach. Ik vind het geen ramp. Lekker makkelijk ook met het paardrijden. ;) Heb een redelijke kont, maar dat vind ik juist wel mooi. Ik moet er niet aan denken dat ik ''geen'' kont zou hebben. Vergeleken met het uiterlijk van anderen vind ik mezelf gemiddeld. Niet heel knap maar ook niet lelijk.

Of het realistisch is: ik denk het wel. Tijdens het uitgaan krijg ik meestal wel aandacht van mannen, de ene keer meer dan de andere.
Voor de rest: weet ik niet, oordeel zelf; foto staat in mijn profiel. :)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:52

Even inpikken hier... Ik ben totaal niet tevreden met mezelf. Een eeuwige dieeter ;) Een bikini heb ik zelfs nooit gehad.
Net als renske heb ik echt respect voor mensen met een maatje meer die er heel zelfzeker mee omgaan

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:53

Rens_ke schreef:
Jantine: Zolang jij jezelf in bikini blijft haten, zal dat van je gezicht af te lezen zijn. Als jij van binnen denkt, en het ook echt meent, dat je een moordwijf bent.. zul je dat uitstralen!

Dat zal best zijn inderdaad, kom heel onzeker over in bikini terwijl ik in mn spijkerbroek en shirt me heerlijk voel :=
Maar tis zo moeilijk :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:55

Nouks schreef:
Hmm, ik zal zelf ook even m'n eigen vraag beantwoorden trouwens :+

Mijn lichaam is voor mij altijd lastig geweest. Hoewel ik me ervan bewust ben dat ik (objectief gezien) niets te klagen heb over mijn bouw (en gewicht), is voor mij met name mijn gewicht wel iets waar ik onzeker over ben. In het gezelschap van dunnere/magere mensen kan ik soms toch enigszins jaloers zijn op de lichaamsbouw van anderen, hoewel ik me daarbij eerlijkheidshalve best bewust blijf van het feit dat dat natuurlijk onzin is. Afvallen doe ik niet, maar ik ben wel het type dat er alles aan doet niet aan te komen.

Moet zeggen dat ik hier wel van 'schrik', Anouk. :o Jij hebt een vet mooi figuur, heel slank. Als ik jou was zou ik echt niet jaloers zijn op mensen die mager zijn. Die zijn daar vast ook niet gelukkig mee (tenzij je er voor kiest misschien).

En nu zal ik de vraag zelf ook beantwoorden, wel zo eerlijk. :D
Tsja, het verschilt heel erg bij mij per dag. Het ligt eraan of ik die dag vrolijk en opgewekt ben of dat ik wat 'mat' ben. Al denken mensen over het algemeen niet snel dat ik onzeker ben, maar ondertussen.. O:) Als ik vrolijk ben en goed ik mijn vel zit, dan zie je dat er gewoon direct aan af en voel ik mezelf ook wel mooier. Ik probeer gezond en lekker te eten en probeer mezelf goed te verzorgen. Verder heb ik eigenlijk vrij weinig op mezelf aan te merken, misschien dat mijn neus wat te groot is. En tsja, heb ook wel minder goede eigenschappen, maar dat weet ik van mezelf en daar probeer ik ook wel aan te werken. Al is het soms wel lastig als je ermee geconfronteerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:58

Ik weet dat als ik objectief naar mezelf kijk, ik tevreden mag zijn. En dat hou ik maar in m'n achterhoofd :P
Ik vind mezelf te dun (maar ik ben eigenlijk gewoon mooi slank) en m'n borsten te klein (maar ach het past bij m'n figuur en ik hoef geen sportbeha aan). Zo relativeer ik het altijd een beetje :P

melissa_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:59

Ik vind me zelf niet knap maar ook niet lelijk gewoon normaal.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:59

Ik ben eigenlijk wel tevreden met mezelf, alleen zou ik wel wat meer boobs willen :D Maar qua gezicht en figuur verder, nee, ik vind het wel prima :)
Karakter, ach, ik ben zoals ik ben ;) Recht door zee, onsubtiel, soms wat lomp.. :P Ze nemen me maar zoals ik ben!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:02

Willen jullie echt allemaal grotere boobs?
Ik ben zeer tevreden, heb er niet zoveel last van met paardrijden en voetbal :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:03

Jantine_ schreef:
Willen jullie echt allemaal grotere boobs?
Ik ben zeer tevreden, heb er niet zoveel last van met paardrijden en voetbal :D

Ik zou dr een moord voor doen :D
Bij wijze van spreken dan.. :+

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:06

Wees ook blij dat je niet té grootte hebt.
Vriendin van me is eergister geopereerd, 16 jarig meisje met een grote F cup, das ook niet fijn hoor :P

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:08

Ik kan me wel voorstellen hoor, dat je grotere borsten wil.
Mijn zus heeft ook een borstvergroting laten doen.
Ze was 25 en had een kleine A cub. Nou, daar werd ze enorm onzeker van!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:08

Jah, ik heb zelf ook grote borsten. Ik zou met plezier een beetje uitdelen ;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:12

Nou Mopske08.. dan moeten we even wat regelen.
Bij jou er wat af, bij mij er wat bij? Hihi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:13

daniella74 schreef:
Het staat ook zo raar als je tijdens een hittegolf met vriendinnen naar het strand gaat in je tuinpak ;)
Overigens ga ik altijd in een wijde rok met een topje als het echt extreem warm is en als ik al ga, staat ook heel raar als de rest wel in bikini loopt.

Das waar. Ik ben sowieso niet gemaakt voor stranden en hitte en zon, dus wat dat betreft ben ik enigszins in het voordeel... :+

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:14

hog, wat ik vind van mezelf?
Uiterlijk vind ik mezelf niet lelijk. maar ook niet moeders mooiste.
mijn goeie kantjes, ik heb best een redelijk figuur, lang haar, leuke ogen, mijn lengte, de toch wel reusachtige voeten ehm,..
minder vind ik mijn benen , mijn buik (die 2 daar mogen best wat groter :o ) enzovoort :)

van karakter ben ik best opvliegend, (afswisselend) , vrolijk, aggresief ,..

maar dat valt goed mee. :)
dat was het zo een beetje ;)