[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:56

Ik ga het gewoon overleggen met mijn endocrinoloog. :)
Nee heb ik, ja kan ik krijgen. ;)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:05

oh had mijn septum naar 3mm gestretched en toen mijn neus kennelijk gestoten.. nu is mijn septum zooo gevoelig :\ en dan ook nog met die kou, constant verkouden.. blergh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:09

xDramaQueen schreef:
Nog even wat dingen uit het andere topic, metaal kan storingen veroozaken aan ziekenhuisapparatuur dat in je omgeving zit, vandaar dat vaak alles afgeplakt/weg moet, niet alleen onder een MRI je kan het vergelijken met dat een telefoon storingen kan veroorzaken in een vliegtuig oid. :j
Over de rook piercing, je hebt hem pas sinds vrijdag, en ik blijf erbij dat dokters dokters zijn en piercers piercers, dokter hebben het niet met vreemde dingen in je lijf en dat zullen ze ook nooit hebben, een dokter kan geen piercing advies geven net zoals een piercer geen doktersadvies kan geven, je hebt net een naald door je kraakbeen gekregen, wat verwacht je dan?
snap dat het irritant is, maar eruithalen is doodzonde, ga langs de piercer inplaats van de dokter.

Ik moest, toen er foto's gemaakt werden bij de ortho, alles aan ringetjes en oorbellen uit doen. Maar 't ringetje boven in m'n oor niet, mensje vroeg heel lief; Die kan er zeker niet uit?
Ik zo; Nee, sorry. :D

Maar, ik ben 't wel met je eens eigenlijk. Dokters en piercings zullen nooit een goede combi worden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:11

Dokters in Belgie en Nederland zullen wel gewoon ook verschillend zijn ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:12

denk dat ze onderling ook gewoon erg verschillen... :) zijn ook maar mensen natuurlijk... Die zijn nu eenmaal niet vrij van vooroordelen/meningen/slechte buien enz enz...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:13

Valt een vertical labret uberhaupt wel te verbergens zeg maar met een retainer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:13

Ongetwijfeld, ik denk dat in geen enkel land de dokters/ziekenhuizen/.. precíes dezelfde regels hanteren. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:15

Rebeccaa schreef:
Ongetwijfeld, ik denk dat in geen enkel land de dokters/ziekenhuizen/.. precíes dezelfde regels hanteren. :)

Nee, want als je bv iemand kent van een afdeling, kan je ook al een stuk meer klaar krijgen dan als ze je niet kennen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:17

pharagirlke schreef:
Rebeccaa schreef:

Nee, want als je bv iemand kent van een afdeling, kan je ook al een stuk meer klaar krijgen dan als ze je niet kennen ;)

Best oneerlijk eigenlijk.. :')
maargoed, 't is wel zo. :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:10

ik moet zeggen dat die retrainers (schrijf ik het goed := )
echt wonderen verrichten . Meisje van de link zie je ook niks meer van :n Heel mooi :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:16

Alleen bij retainers in je tong moet je oppassen. Op het staafje loopt een naadje en dat gaat in het gat van je piercing schuren. Voelt net alsof je tong is verbrand. Kun je beter een staafje pakken met doorzichtige bolletjes. Bij mij zien ze er niks van ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:19

ik vind sowieso dat ze ooit heel moeilijk doen over piercings :o
ik kan me er niet druk om maken, bij mij op het werk heeft dat meisje een tragus, een boven haar lip, een neus piercing en een tong piercing. Baas respecteert hij hoe ze is en ze doet haar werk goed :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:25

Ik mocht op mijn werk geen gezichtspiercings, oren en ín je mond mocht wel, maar ook niet stretchen oid. :n
Ze lieten sollicitanten er niet om staan, maar mocht niet nieuw gezet worden als je al in dienst was.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:58

Pff, ik heb 6 jaar geleden bij de Edah gewerkt, waar ik nieteens mijn neuspiercing in mocht houden. Een NEUSknopje! Ik heb daar ook niet lang gewerkt wat retainers kende ik toen nog niet, en na 2 uur deed het al zo'n pijn om mijn piercing er weer in te doen.
Nu zit ik nog in een situatie om werk te kunnen liezen waarbij ik mijn neusknopje en labret in kan houden, omdat ik voornamelijk voor uitzendbureaus werk. Een jaar geleden hadden we even een miscommunicatie en werk ik naar de mediamarkt gestuurd, waar ik dus niet mocht werken door mijn piercings. Jammer, maar ik ga ze niet uitdoen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:17

Ik ben rustig aan het rondkijken voor werk nu en als ik een baan heb, vraag ik of er bepaalde regels zijn wb zichtbare piercings en of ze akkoord gaan met gezichtspiercings met een klein knopje.
Mag het niet, dan komen er geen gezichtspiercings.
En anders met een klein steentje/knopje.
Staat een stuk subtieler. ;)
Sommige mensen weten niet dat ik een helix en tragus heb omdat er een klein steentje zit (kleinste die ik kon vinden bij de juwelier). :)

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:52

Even als reactie op de MRI en een md. Ik heb ook een md en moest 4 weken daarna onder een MRI. Het beeld verstoort niet als de md niet te dicht bij de foto zit dus zeg maar als er een MRI gemaakt wordt van het hoofd en de md zit minimaal 30cm onder het hoofd dan maakt het allemaal helemaal niet uit.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:22

Ja, piercings combineren met werk is erg moeilijk. Ik zit steeds alles te verbergen met de baan die ik nu heb. Gaat best goed eigenlijk.
Maar ik baal dat ik mijn plannen niet uit kan breiden.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:07

Ik heb ooit een hele tijd bij de AH gewerkt.Een collega had een wenkbrauwpiercing die hij iedere keer moest afplakken met een pleister.Dat ziet er helemaal niet uit eigenlijk.

Ik zal binnenkort ook aan de retainers moeten i.v.m een sollicitatie in het ziekenhuis

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:22

De zus van mijn vriend had voor haar verjaardag een traguspiercing gekregen en toen ze deze had laten zetten, had de piercer er een staafje van 6mm in gedaan. Dit is gaan ontsteken, heel verhaal, toen was ze naar een andere piercer gegaan en die had er een 12mm staafje in gedaan. Uiteindelijk moest de piercing er uit, omdat er te veel aan was gerommeld en het in ging groeien ofzo. Nou ziet het er echt heel lelijk uit, korstje enzo, en ze kan daar dus nooit meer een piercing nemen. De piercingshop waar ze 'm had laten zetten, wilde in eerste instantie geen geld terug geven, maar uiteindelijk heeft ze de helft terug gekregen. Wat vinden jullie daarvan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:27

Dat ze heel blij mag zijn dat ze de helft van haar geld heeft terug gehad. ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:10

ja... wel lelijk dat er dan een 6 mm in was ezet... :S

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:29

Hallo allemaal.
Ik heb vandaag een tepelpiercing laten zetten, maar man wat deed dat pijn zeg.....
Dacht dat ik wel wat kon hebben meer ging zowat door de grond. :+

Zitten nu twee pleister op en de pijn is nu gelukkig wel wat weg.

Verder heb ik nog een navel piercing en had ik een tongpiercing. Die moest eruit toen ik werdt geopereerd. Durf nu niet weereen te laten zetten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:31

Hilde_q schreef:
ik vind sowieso dat ze ooit heel moeilijk doen over piercings :o
ik kan me er niet druk om maken, bij mij op het werk heeft dat meisje een tragus, een boven haar lip, een neus piercing en een tong piercing. Baas respecteert hij hoe ze is en ze doet haar werk goed :j

ligt er ook aan wat voor baan uiteraard, ik werk straks met klanten en op kantoor en moet er dus vertoonbaar uitzien, en bij de meeste bedrijven in de grafische industrie is dat dus geen gezichtspiercings :n

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:09

als je een mri of een operatie moet doen kan je dan ook niet gewoon zo'n retrainer er in doen. kan dat niet gewoon doen... of zou dat ook niet mogen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:24

retainer kan wel. voor MRI toch.