Ibuprofen doet z'n werk niet (goed) meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:38

Ik zit serieus er altijd enorm tegen op. De eerste 2 dagen kan ik niets doen. Echt niets. Maar ja... School gaat door... Totdat ik gister moest huilen van de pijn op school... Ik was het zat en heb mijn moeder mee gesleurd naar de Etos om er wat tegen te halen. Ik heb Aleve Femimax gekocht. Stond op het doosje dat je 2 pillen in moets nemen. Nou ik eerst eens 1 in nemen om te kijken hoe het werkt bij mij. Nou ik had geen last meer! Geweldig! :) Hij kost 5,25 euro voor 20 pillen. Blijft minstens 8 uur door werken. En het werkt! Ik kan weer dingen doen :)
Sterkte er mee :(:)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:48

*zucht* ik ken het!
ik heb het vaak zo erg de tweede dag dat ik flauwval, moet ik dus echt mee oppassen?

gelukkige werken die roze pillen wel redelijk goed en relatief snel, maar als ik ineens pijn krijg helpt het wel dat ik mijn knieën heel hard optrek en ademoefeningen doe...

corientjuhh

Re: mijn grote roze vriend doet z'n werk niet (goed) meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 10:02

haha even bijgelezen
goede tips gezien
maar ook grappige opmerkingen
wat dachten jullie dan bij het lezen van de titel? :P

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:30

Robijntjah schreef:
Ben ik nou echt de enige die bij het lezen van de titel echt aan iets heeeeeeel anders dacht :o :=

:n 8-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:46

Allereerst: Zowel ibuprofen als Naproxen behoren allebei tot de NSAID's. Beiden remmen de aanmaak van Prostaglandine. Prostaglandine zorgt voor het doorgeven van het pijnsignaal in de zenuwen. Heel mooi dus als je wat minder van dat stofje hebt, want dan word het pijnsignaal dus minder door gegeven. Máár!!! Prostaglandine beschermt óók je maagwand tegen je maagzuur. En dat is dus de reden dat zowel ibuprofen als naproxen zo slecht voor je maag is. In dat opzicht verschilt naproxen absoluut niks, noppes nada van ibuprofen.
Waar het verschil hem wel in zit, zeker als naproxen gecombineerd word met natrium, zoals bij aleve feminax, is dat het ook krampen verminderd. Evenals bij Diclofenac, het middel wat huisartsen meestal voorschrijven bij menstruatiepijn. Ook een NSAID, zelfde bijwerking voor wat betreft je maag, maar remt nog sterker de krampen. Echter alleen op recept verkrijgbaar, omdat het een sterker middel is.
Maar slik je deze middelen langer en vaker, dan kan het raadzaam zijn om bij je huisarts een maagbeschermer te vragen.

Verder is het bij pijnstillers zo dat je te laat bent als je ze inneemt als je pijn hebt (hoofdpijn uitgezonderd). Dus ben je ongesteld en heb je er veel last van en weet je dat, slik dan gedurende die dagen standaard 2 tot 3 keer daags die pillen. Dan blijft je bloedspiegel op peil en blijft de pijn onder controle. Om pijn weg te halen is een veel hogere dosering pijnstilling nodig dan om pijn weg te houden.

Verder, als je echt zoveel last hebt, dan is het inderdaad tijd om er naar te laten kijken. En ja, inmiddels mag ik het zeggen, want ik heb eindelijk mijn verwijsbrief opgestuurd en zit dus op een oproep te wachten! *\o/* (voor degene die het niet weten: ik heb al een hele tijd een verwijzing in huis, maar durfde niet, wegens een traumatisch verleden. En nu heb ik dus eindelijk mijn moed verzameld. Vandaar dat ik er zo blij mee ben!).

corientjuhh schreef:
wat dachten jullie dan bij het lezen van de titel?

Meer iets van een vibrator die zijn werk niet meer deed???

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:02

hahaaaaaaaaaaa
sorry moet ik de titel veranderen
nee als ik een vibie zou hebben en hij deed het niet meer dan zou ik een nieuwe kopen of er batterijen in doen :P
maar een vibie hoef ik niet (ben 14 dusseeee.... :P)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:17

Litterbox schreef:
Robijntjah schreef:
Ben ik nou echt de enige die bij het lezen van de titel echt aan iets heeeeeeel anders dacht :o :=

:n 8-)

:n :Y) :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:42

Ach joh, lekker laten staan die titel. Heeft de rest wat te lachen ;). En zodra je begint te lezen is het onmiddelijk duidelijk. Bovendien, het trekt wel aandacht :D Krijg je mooi veel reacties.

Maar 14 zijn en dan zoveel pijn hebben, dat is toch niet helemaal goed denk ik.... dan zou ik toch even langs je huisarts gaan hoor!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:19

ikben al langs me HA geweest en die heeft me ibu aangegeven

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:23

Aleve Feminax :j.

Aan de pil gaan wil niet altijd helpen, bij mij werkte het averechts in ieder geval. De pijn werd zo ongeveer verdrievoudigd en meer :+.

Blondie_

Re: Ibuprofen doet z'n werk niet (goed) meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:39

Als het niet meer werkt moet je er gewoon wat meer van nemen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:46

Blondie_ schreef:
Als het niet meer werkt moet je er gewoon wat meer van nemen.

het slechtste idee ooit, dan kan je niet van de roze pilletjes afbleven en neem je er binnen no-time teveel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:49

Raja schreef:
Aleve Feminax werkt erg goed.

En natuurlijk: alle pijnstillers kunnen bijwerkingen vertonen bij langdurig gebruik.
Maar een aantal dagn per maand lijtk me geen probleem.
Er zijn 1000-den mensen die dit doen.
Het kan idd maag en darm klachten veroorzaken, maar bij de hoeveelheid die je zou gebruiken tijdens je menstruatie is die kans zeer klein.

En paracetamol werkt bloedverdunennd en is daarom niet erg geschikt tijdens de menstruatie ;)

Aspirine werkt bloedverdunnend, paracetamol totaal niet. Geen probleem dus om dat te gebruiken als dat helpt.
Iedereen doet hier terecht voorzichtig over Ibuprofen, maar de Aleve (feminax) waar zo over gepraat wordt is een middel uit precies dezelfde groep als ibuprofen, namelijk Naproxen... Ook rommel dus.
Maar een paar dagen per maand bij erge menstruatiepijn is het heel terecht dat gewoon te slikken. Denk er alleen alsjeblieft niet makkelijker over als over ibuprofen.
Paracetamol is nog steeds de meest onschuldige.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:59

Nickeltje schreef:
Raja schreef:
Aleve Feminax werkt erg goed.

En natuurlijk: alle pijnstillers kunnen bijwerkingen vertonen bij langdurig gebruik.
Maar een aantal dagn per maand lijtk me geen probleem.
Er zijn 1000-den mensen die dit doen.
Het kan idd maag en darm klachten veroorzaken, maar bij de hoeveelheid die je zou gebruiken tijdens je menstruatie is die kans zeer klein.

En paracetamol werkt bloedverdunennd en is daarom niet erg geschikt tijdens de menstruatie ;)

Aspirine werkt bloedverdunnend, paracetamol totaal niet. Geen probleem dus om dat te gebruiken als dat helpt.
Iedereen doet hier terecht voorzichtig over Ibuprofen, maar de Aleve (feminax) waar zo over gepraat wordt is een middel uit precies dezelfde groep als ibuprofen, namelijk Naproxen... Ook rommel dus.
Maar een paar dagen per maand bij erge menstruatiepijn is het heel terecht dat gewoon te slikken. Denk er alleen alsjeblieft niet makkelijker over als over ibuprofen.
Paracetamol is nog steeds de meest onschuldige.

Blij dat er ook nog mensen zijn die wel de juiste adviezen geven over medicijen, wat een onzin wordt er hier geroepen!
Aleve is inderdaad dezelfde 'rommel' als ibuprofen, zelfde groep, iets andere stof, maar werkt ook op dezelfde manier.
Paracetamol bloedverdunnend :Z
Bij heftige menstruatiepijn heeft paracetamol echt geen effect.

Wat betreft de NSAID's de ene persoon doet het beter op ibuprofen, de ander op diclofenac en weer een ander op naproxen.
Gewoon een kwestie van uitproberen dus ;)
Bij mij werkt naproxen-na nauwelijks, maar ik zweer bij ibuprofen.

Ga voor goed advies gewoon naar de drogist of apotheek en laat je niet misleiden door allerlei 'deskundigen' op internet.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:29

Ik merk zo langzamer had ook dat hier niet altijd goede adviezen gegeven worden :')

Nickeltje

Re: Ibuprofen doet z'n werk niet (goed) meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:54

Nee, das het nadeel van dergelijke vragen op een forum als dit.

Wat TS kan doen is het beste overleggen met haar huisarts over wat de opties zijn, eventueel welke dagen welke pijnstillers en ook of de pil, en dan welke pil toch een goede optie zou zijn.
HA heeft daar voor gestudeerd en weet als het goed is wat in het individuele geval van TS wat voor haar een passende oplossing zou kunnen zijn.