Hoevaak poets jij je tanden op een dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:53

's ochtends en 's avonds. 6 keer is écht wel veel :P

Diaz

Re: Hoevaak poets jij je tanden op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:19

1 of 2 keer..
licht eraan ;)
Ik heb een HEKEL aan tandpasta smaak als ik ga slapen, dus poets over het algemeen alleen sochtents ;)
Maar vaak als ik savonds na het avondeten nog ergens heen ga (verjaardag ofzo) poets ik ook savonds,
en alleen als ik een viezere smaak dan tandpasta in mijn mond heb voor het slapen poets ik, anders spoel ik alleen met water ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:23

Ik vind 't juist vies om 's morgens m'n tanden te poetsen eigenlijk. Dan poets je ze en dan ga je eten = vies. Maar andersom, eerst eten en dan poetsen vind ik ook een vieze smaak :P

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:25

S'ochtends en s'avonds (elektrisch dus dat maak ik het echt 100% schoon) en s'middags meestal nog even snel met een handtandenborstel :)

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:26

2 keer, 's ochtends en 's avonds.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:28

Elektrisch hoeft niet perse beter te zijn dan hand... Maar dat ligt dan meer in 't gebruik. Mensen die met elektrisch denken van: tandenborstel doet al 't werk wel. Terwijl dat dus niet zo is. Zeg niet dat jij dit zo doet, maar 't komt wel voor.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:31

_Tara_ schreef:
Elektrisch hoeft niet perse beter te zijn dan hand... Maar dat ligt dan meer in 't gebruik. Mensen die met elektrisch denken van: tandenborstel doet al 't werk wel. Terwijl dat dus niet zo is. Zeg niet dat jij dit zo doet, maar 't komt wel voor.

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Maar elektrisch is wel makkelijker, ik heb ook een veel beter en schoner gevoel als ik elektrisch heb gepoetst. Sinds +/- 1 jaar poets ik elektrisch en het is echt een hele verbetering! Voor mij dus ook een aanrader! En elektrisch maakt meestal ook zeker wel beter schoon dan met de hand.

Maar als je met de hand goed poetst is dat ook genoeg :j

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:35

ik poets 2-3 x per dag mijn tanden, ook nna het uitgaan en ook elke ochtend en avond. Ik vind het ontzettend smerig om smorgens niet te poetsen. Ik heb ook een tandenborstel beneden en die gebruik ik dus na mijn ontbijt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:36

Het borsteltje van een electrische tandenborstel is kleiner dus kan overal beter bij. Daarnaast worden je tanden schoner als met de hand.
Maar daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat je wel op de juiste manier er mee om moet gaan om alles ook echt goed schoon te krijgen.

3 keer per dag je tandenpoetsen is echt de max en vlak voor en vlak na het tandenpoetsen geen zure dingenof zoetigheid eten.
Het principe werkt namelijk als volgende. Door het tandenpoetsen worden je tanden schoon maar poets je ook als het ware je glazuur eraf. Door je speeksel bouwd je glazuur weer op. Als je dus vlak voor of vlak na het poetsen zuur en/of zoet eet en of drinkt is dat dus een dubbele aanval op je glazuur en dus ook je tanden.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:37

xxxdonja schreef:
Flip schreef:
Na iedere maaltijd is dus heel slecht, er wordt aangeraden om minimaal een uur te wachten met poesten (na het eten) om het glazuur te laten herstellen. Anders poets je je glazuur weg (erosie). Dat is ook vaak het probleem met de goede mondhygiene van tegenwoordig, caries komt minder voor (daarvoor geldt hoe meer poetsen hoe beter) maar erosie komt steeds meer voor, dat komt door alle fris/ fruit dranken maar ook door het vele poetsen.
Ik poets zelf 2x per dag, soms 3 als ik ga stappen ofzo.

Toen ik mijn slotjesbeugel kreeg zei mijn tandarts dat ik na elke maaltijd (ok, niet een koekje tussendoor oid, maar je snapt wat ik bedoel? :) )mijn tanden goed moest poetsen!

mmm raar, wij zijn nu op school bezig met erosie enzo en er wordt elke keer met heel veel nadruk gezegd dat meteen na het eten van suikers (zit dus bijna overal in) poetsen slecht is. Het glazuur moet eerst herstellen. Je kan wel neutraliseren door bijv water of melk te drinken, zo kan het glazuur beter herstellen. Kan me wel voorstellen dat je met slotjes goed moet poetsen omdat er eten tussen blijft zitten en je tanden op die plaats heel gevoelig worden voor caries (gaatjes)

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:39

Lous schreef:
Het borsteltje van een electrische tandenborstel is kleiner dus kan overal beter bij. Daarnaast worden je tanden schoner als met de hand.
Maar daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat je wel op de juiste manier er mee om moet gaan om alles ook echt goed schoon te krijgen.

3 keer per dag je tandenpoetsen is echt de max en vlak voor en vlak na het tandenpoetsen geen zure dingenof zoetigheid eten.
Het principe werkt namelijk als volgende. Door het tandenpoetsen worden je tanden schoon maar poets je ook als het ware je glazuur eraf. Door je speeksel bouwd je glazuur weer op. Als je dus vlak voor of vlak na het poetsen zuur en/of zoet eet en of drinkt is dat dus een dubbele aanval op je glazuur en dus ook je tanden.

precies andersom dus! Door suikers breekt je glazuur af dit neutraliseerd door speeksel (of water of melk). Ga je meteen na het eten poetsen dan poets je je glazuur weg. Door extreem veel poetsen poets je natuurlijk ook wel wat glazuur weg maar suikers zijn het ergste voor erosie!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:41

Flip schreef:
Lous schreef:

precies andersom dus! Door suikers breekt je glazuur af dit neutraliseerd door speeksel (of water of melk). Ga je meteen na het eten poetsen dan poets je je glazuur weg. Door extreem veel poetsen poets je natuurlijk ook wel wat glazuur weg maar suikers zijn het ergste voor erosie!

Dat bedoelde ik dus te zeggen met mijn verhaal. Denk dat je mijn verhaal dus verkeerd begrepen heb. Probeer dus te zeggen wat jij nu zegt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:38

poets ze nooit.
kan je zeggen he bah nee eet genoeg peppermuntjes

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:40

2 soms 3 x :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:58

Als het even kan 3 keer, maar anders 2 keer per dag.
En ze blijven geel.. ^)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:05

takkie_muis schreef:
poets ze nooit.

Meen je dat?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:13

takkie_muis schreef:
poets ze nooit.

Gadverdamme zeg :')
Als je dat serieus meent zou ik echt niet dichter dan 2 meter bij jou willen staan.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:17

:oo nee ik ook niet dan >;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 07:43

2 a 3 x meer mag ook niet van de tandarts! omdat je bepaalde glazuren en dan gaat afpoetsen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 07:47

Ik heb het een tijdje 4-6 keer per dag gedaan, in de periode dat ik dit deed was mijn tandarts zeer te spreken over mijn gebit. :) Nu is het door tijdgebrek terug gegaan naar 1-3x per dag.. :o
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 24-01-09 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:04

1 a 2 keer met het handje.
2 keer elektrisch :o

En ook nog braaf stoken :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:07

gewoon 2x per dag,'s ochtends en 's avonds
's ochtends handtandeborstel en 's avonds electrisch

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:06

takkie_muis schreef:
poets ze nooit.

Goede vervanging voor tanden poetsen +:)+

:n

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:21

1x := Moet wel zeggen datk bijna parelwitte tanden heb en weinig gaatjes.
Vergeet het in de avond vaak, dus doe het in de ochtend als ik ga douchen.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:25

2x, soms meer.