Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:27

Ach meisje toch!! Wat vervelend dat jij nu net een van die meiden bent die er zo'n last van heeft. Maar...er schijnt licht aan de horizon, want heel vaak gaat het beter naarmate je wat ouder word. Anders toch even naar je huisarts en om de pil vragen. ( of heeft hij iets anders natuurlijk)
En voor diegeen die denken dat al de ellende bij de overgang voorbij is heb ik een slecht bericht.......1 keer per maand ongesteld is een stuk pezieriger!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:32

Ik zit er toch wel een beetje mee hoor. Ik heb nu een OB mini in, vanaf ongeveer half 2.
En als ik hem er nu uit probeer te halen, gaat dat heel lastig. Hoort dat wel dan??

Trouwens, bedankt voor al jullie steun, geeft me het gevoel dat ik lang niet de enige ben, :(:)

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:35

Waarom gebruik je dan niet gewoon maandverband, ik heb m'n hele leven nog geen ob gebruikt alleen libresse maandverband.
Bij de eerste dagen nachtverband en daarna de dunnere, als je op de verpakking kijkt kan je zien voor welke periode het geschikt is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:36

Gewoon nog even wachten, je kunt een tampon vrij lang inhouden en als het nog moeilijk gaat met uithalen dan gewoon nog eventjes wachten tot hij vol is.
Dat kan even duren, hangt ervan af hoe heftig je menstrueert. Wel zorgen dat je hem voor het slapen gaan verwisseld hebt :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:37

Omdat ik ob's echt ideaal vind.
Ik voel hem niet enzo.. :)

Mas: Oké dus gewoon laten zitten? Heb vanavond verjaardag, dus zal wel laat worden, Kan ik trouwends ook gewoon een ob snachts in of kan ik dan beter maandverband gebruiken?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:38

ik houd mijn tamp soms wel een halve dag in ... dan bedoel ik van 12 u tot ongeveer 6 u ik gebruik wel tampax compact ... dit is véél handiger voor een beginneling

wel lastig dat je zoveel last hebt maar bij de apotheek hebben ze erg veel geweldige pilletjes die de pijn en misselijkheid verminderen

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:40

Heb er nu trouwends helemaal geen last meer van. Alleen wat van nek en rug. Maar dat komt vanavond vast wel weer :n

En met plassen kun je hem dan inlaten of ben ik nou gek ? :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:42

Met plassen kun je hem gewoon inlaten hoor :j
Ook s nachts gebruik ik gewoon tampons: indoen voor t slapengaan en meteen verwisselen als je opstaat, dan is er niks aan de hand :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:46

JustaLive schreef:
En met plassen kun je hem dan inlaten of ben ik nou gek ? :+

tuurlijk kan dat!

Ongesteld zijn is stom, zowieso, en als je er ook nog eens veel last van hebt is er helemaal niks aan. Wel is het mijn absolute excuus voor Ben en Jerry's ijs :o

Ben, Jerry, mijn grote roze vriend (ibuprofen :')) en een warme kruik +:)+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:51

ik ben al meer dan een jaar ongesteld (wel elke maand gewoon 1 keer hoor :P)
maar vorige maand kon ik het niet meer uithouden
ik had er al eerder last van
echt van die krampen enzo
maar dit keer hield ik het niet meer, warme douche geprobeerd op bed gelegen niks hielp
alleen maar keihard zitten janken, mijn moeder direct huisarts bellen
kon tussendoor komen
ibuprofen aangeraden
en sindsdien gaat het weer goed
vandaag weer geworden, moest wel schaatsen maar goed, dan maar ibuprofen meegenomen als ik weer kramp
kreeg 1tje slikken
helpt 3 uur ofzo
bij mij dan en dan voel ik het een beetje
heb intotaal 2 gehad, je mag 3 of 4 ofzo op een dag, vorige maand toen ik aan de ibuprofen zat had ik ook minder bloedverlies
wel lekker makkelijk meestal krijg ik nog een flinke plens na
dan is het over maar ik hou dan altijd gewoon nog een dik maandverband in want na een dag niks hebben gehad is het 1 uurtje dat het even flink is en dan over
en dan op naar de volgende maand :P
maar ibuprofen zou ook wel willen helpen als je dit de volgende maand niet hebt maar wel ontzettende pijn
maar ik zou wel even naar de huisarts gaan
en ik zou maar even je broers een dikke knuffel geven
dat ze je zo hebben geholpen en niet zo gedaan hebben van gatver enzo

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:56

let wel op dat je je tampon niet te lang inlaat, http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom ik vind dus 6 uur echt te lang _bonte_ als je goed ongesteld bent zou ik hem om de 3 a 4 uur wisselen, en als je wat minder ongesteld word dan een string maandverbandje oid.

ik ging ook al op mijn 11de aan de pil, ik wer op me 9de ongesteld en heb de leed 2 jaar volgehouden, maar elke keer als ik ongesteld was werd mijn moeder gebeld dat er een kind op de badkamer vloer lag :+

hoe meer je het word hoe minder de pijn op een gegeven moment word (meestal dan), maar gaat het echt niet meer ga dan naar de dokter :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:59

xDramaQueen schreef:
string maandverbandje

>;) lijkt me belabbert zitten als je geen strings draagt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:03

of een normaal maandverbandje dan :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:05

Sterkte meid! De eerste keren kun je je echt lam schrikken, en helemaal wanneer je er ook nog eens zo'n erge last van hebt!

De eerste keer dat ik ongesteld was, was mijn moeder zo trots en blij dat ze bij de plaatselijke banketbakker in het dorp een grote (rode :+ ) aardbeientaart is gaan halen. Ze heeft toen bij de banketbakker trots tegen iedereen lopen vertellen dat ik voor het eerst ongesteld was geworden :') Binnen een dag wist het halve dorp het. Ik durfde bijna niet meer over straat :=

Nu kan ik er wel om lachen, maar toen vond ik het echt vreselijk _O-

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:06

de eerste paar keer zijn bijna altijd de ergste.
Ik had de eerste 3/4 keer ook zulke gigantische pijnen.
Je kan op die momenten ook echt niks anders meer, dan creperen op bed en hopen dat je paracetamol snel inwerkt.
Nu heb ik er geen last meer van, sterker nog, het enige dat ik nu nog voel wanneer ik 'aan de beurt ben', is dat ik 3 dagen lang iets chagerijniger ben dan normaal :+

Bij mij is het bloeden verder door de pil meer dan gehalveert, voor dat ik de pil gebruikte voelde ik wel een "druk" in mijn buik.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:15

Da's rot, dat je er zo'n last van hebt :(:)
Het is echt oneerlijk verdeeld, vind je ook niet :+
Ik lig als ik ongesteld ben minstens een dag op bed,
maar dat vind ik niet zo erg meer, want dat is al een stuk minder erg dan eerst.

Als je er echt heel veel last van blijft houden is de pil een goede optie, heb ik ook gedaan.
Bij mij duurde mijn ongesteldheid zo rond te 2,5 weken per maand,
en drie dagen daarvan lag ik standaard op bed, soms meer zelfs.
Kon ik gewoon niets van de pijn.
Verder helpt het ook met als je zo heel veel bloed.

Ik hoop natuurlijk voor je dat je het niet nodig hebt,
maar mocht je nog vragen hebben (of iets kwijt willen ;)) mijn pb-box staat open :+:

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:20

Ik raad je heel erg aan om een tampon te nemen met een inbrenghuls in het begin (of een 'afschieter' zoals de vriend van mijn zus het noemt :+ )
Dit zijn bijvoorbeeld die van Tampax, maar O.B. pro comfort heeft ze ook. Ik gebruik meestal Tampax.
's nachts kun je het beste wel gewoon nacht maandverband indoen (die zijn extra dik, net luiers :P maar het zit wel heel relaxt) Dat is ook het gezondst.

Inbrenghulzen zijn veel gladder dan gewone 'kale' tampons, dus makkelijker ( en evt. sneller) in te brengen. Zeker in het begin is dit erg fijn!

(Lees bij tampons trouwens wel altijd de gebruiksaanwijzing, zodat je hem 'er ver genoeg instopt' want dit doen veel mensen in het begin niet, en dan zit het idd niet zo fijn :+ )

En over de pil: je bent nog jong en in de groei, en zelfs al was je dat niet, denk er wel om hoeveel hormomen je in je lichaam stopt, en dat die écht niet alleen maar als voorbehoedsmiddel en ongesteldheids regelaar werkt. Hij doet veel meer, en zelf heb je dat vaak dan niet door, maar reken maar dat het echt niet gezond is. Sommigen vinden dit misschien wel belachelijk klinken, maar ik wéét hoe het óók kan gaan, en dat je er véél nadeel van kunt hebben..

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:21

xDramaQueen schreef:
let wel op dat je je tampon niet te lang inlaat, http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom ik vind dus 6 uur echt te lang _bonte_ als je goed ongesteld bent zou ik hem om de 3 a 4 uur wisselen, en als je wat minder ongesteld word dan een string maandverbandje oid.

ik ging ook al op mijn 11de aan de pil, ik wer op me 9de ongesteld en heb de leed 2 jaar volgehouden, maar elke keer als ik ongesteld was werd mijn moeder gebeld dat er een kind op de badkamer vloer lag :+

hoe meer je het word hoe minder de pijn op een gegeven moment word (meestal dan), maar gaat het echt niet meer ga dan naar de dokter :j

6 uur te lang?

Op de gebruiksaanwijzing van o.b. staat max 8 uur, en als ie bij 4 uur al vol is raden ze aan een grotere te nemen.
Ik laat 'm ook altijd zo rond de 6 uur in. Dacht dat het echt geen kwaad kon, al word ik wel een beetje bang van die verhalen die ik erover lees.

Sterkte ts. :(:) Ik heb alleen maar af en toe van die hele erge krampen. Dat komt dan ineens opzetten maar na 5 minuten is ook ook weer voorbij. Niet zo erg dus. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:44

Ik heb nu dus weer een ob in, zit prima!
Net andere er uit eghaald, en ging veel beter :)
Ga straks naar feest, dus neem voro de zeker heid even eentje mee en een maandverband.
Ach, heb een knalrode broek aan, dus als ik doorlek.. No problem :+

Trouwends, hoe het gisteravond begon, met rommelen en steekjes,

Begint nu weer. Metteeen maar een advil slikken ? Of wachten?

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:29

Goh als ik jou verhaal zo lees, dan lijkt het me toch echt een hel waar je door heen bent gegaan. Ik ben het ook al ruim 5 jaar denk ik, en ik heb dus zelf nooit last ervan. Ben het 1 a 3 dagen, geen buikpijntjes of andere lasten. Dus ja, daar ben ikzelf wel erg blij mee!

Maar jij hebt wel de mazzel dat je z'n ontzettend leuke en lieve familie hebt! Mijn broertje zou mij echt niet steunen hoor! :P

Nou meis, sterkte en het komt allemaal goed ;)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:24

JustaLive schreef:
Trouwends, hoe het gisteravond begon, met rommelen en steekjes,
Begint nu weer. Metteeen maar een advil slikken ? Of wachten?

Ik zou dan nu weer iets nemen, het duurt even voordat die dingen werken.
Kan je beter nu beginnen dan straks vergaan van de pijn :o :(:)

Suc6 er mee, het wendt vanzelf. :P :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:27

marloe schreef:
xDramaQueen schreef:

6 uur te lang?

Op de gebruiksaanwijzing van o.b. staat max 8 uur, en als ie bij 4 uur al vol is raden ze aan een grotere te nemen.
Ik laat 'm ook altijd zo rond de 6 uur in. Dacht dat het echt geen kwaad kon, al word ik wel een beetje bang van die verhalen die ik erover lees.

Sterkte ts. :(:) Ik heb alleen maar af en toe van die hele erge krampen. Dat komt dan ineens opzetten maar na 5 minuten is ook ook weer voorbij. Niet zo erg dus. :)

laat ik het zo zeggen ik vind dat al lang, vooral als je wat heftiger ongesteld bent, al die bacterien die daar lopen te kroelen :D zijn heel veel meiden hoor die hem langer inhouden alleen ik vind dat net iets te eng.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:56

Ob kan je prima 8 ur in houden. En 's nachts mag je ze ook gewoon inlaten. Voordat je naar bed gaat een schone indoen en aals je uit bed gaat ook weer een nieuwe.

Vervelend dat je er zovveel last van hebt. Ik ken het maar al te goed. Ik heb een halve week van te voren al een zeurend gevoel in mijn buik, dan in de week zelf echt helse pijnen en dan nog weer een halve week zeurend gevoel. Ik ben daarom aan de pil gegaan en deze helpt mij heel erg goed. Ik heb er nu bijna geen last meer van.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:16

Ik denk dat dit ook wel een buikgriepje is ;) Verder kwa mensturatieklachten.. ik begin maar niet..
zoals ik het omschreef: 'een 10 kilo kabouter die met een botte bijl en scherpe scharen naar buiten wilde'
;)
sterkte en ik hoop dat het al beter gaat!

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:17

Jeetje Ts, rot dat je er zoveel last van hebt!
Ik had ook altijd heel veel last, niet meer kunnen lopen van de buikpijn en rugpijn, het ´straalde´ook altijd helemaal door naar mn benen enzo.
Ook had ik last van heel pijnlijke borsten en onwijze stemmingswisselingen. Ik ben nog steeds onwijs snel emotioneel als ik ongesteld ben. Ik had ook altijd heel veel bloedverlies, had ik al van die OB ultra-ulta, moest ik ze nog meer dan 1x per uur verwisselen.
Ik ben wel al een tijd aan de pil en dat is echt een hele opluchting voor mij geweest. Ik bloed echt een stuk minder, en heb nog wel wat last van mn buik en rug, maar met een Aleve Feminax (is echt aan te raden, een lichte pijnstiller speciaal voor als je ongesteld bent) is het prima te doen.
TS, veel plezier vanavond, en hopen dat je niet teveel last van je buik hebt!!