Niet normaal groot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re: Niet normaal groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:56

Ik was vroeger ook altijd de grootste , ik werd geschat op 1.90. Maar ben blijven steken om 1.82 ongeveer.. :)

Misschien valt het wel reuze mee ! Of zit er een carriere als model in voor je ;)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 18:12

Heey dankjewel voor de reactie's en tips :)
Toch nog beetje opgelucht dat het ook flink mis kan zijn :))
Maar aan de groeiremmers wil ik niet denken zelf...
Eejj haha heel veel mensen zeggen dat wel 's maar ja ben nu nog kind en zelf nog niet hele maal geintreseert in dat soort dingen en hou ik gewoon bij stallen mesten :D Maar wie weet :)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 18:19

Ecudes schreef:
mirgino schreef:
ja joh, niets aan te doen
mijn zoontje is ook geschat op 2.05cm
hij is net 10 geworden en is nu 1.63cm met schoenmaat 42/43
hij blijft ook maar groeien[ je ziet hem bijna langer worden :+ ]

er is mij verteld dat wanneer hij echt te groot gaat worden hij tijdens of na de pubertijd aan de groeiremmers kan

maar we hebben een jaren geleden foto`s van zijn hand laten maken en daar was gelukkig geen abnormale groei op te zien.

ben jij ook onderzocht?

Maar wat is echt groot? Ik vind 2 meter 5 voor 'n man niet extreem. Maar ja, ik heb dan ook een vriend van 2 meter, dus misschien een andere kijk erop.

Zelf ben ik aan de hand van mijn hand geschat (ik was echt nog jong) dat ik onder de 1.80 zou blijven. Ik was echter altijd heel erg groot. Maar goed.. ik was toen ik 12 was ongeveer 1.75 lang. Inmiddels ben ik 20 en al zeker 6-7 jaar uitgegroeid. Ik ben op 1.77 blijven steken.
Dus wat voorspeld was klopte. Dit was niet een voorspelling aan de hand van het doortrekken van die groeilijnen in groeitabellen, want als ik daar naar had gekeken was ik de 2 meter nu wel over geweest. :+

ik vind boven 2 meter groot.

dan heb je vaak obstakels in je leven,oa van bv een bed dat te kort is,schoenmaat die extreem is en weinig leuke schoenen te vinden
kleding wat lastig kopen word,een autostoel of gewoon stoelen in het algemeen
ik kan veel dingen bedenken die erg lastig zijn voor grote mensen boven 2 meter.
dus ik hoop echt dat hij onder die 2 meter blijft.

of hij stopt met groeien? hij is net 10 geworden en nu 163cm
is toch weer 2 cm groter sinds okt.

het lastige voor hem is dat hij groeipijn heeft zo nu en dan
zijn benen doen dan zeer,of zijn armen
ik kan me geen voorstelling maken wat hij voelt maar als je kind huilt van pijn word je daar niet vrolijk van.
zelf weet hij dat hij groot is ,maar heeft daar geen probleem mee
hij ziet de voordelen er wel van in :D[/quote]
Dit probleem komt me dan wel weer vaak voor,gewoon echt groeipijn hebben,
was als kind best wel klein maar sinds me 11de ga ik echt de lucht in := en me benen en enkels hebben daar geen zin om mee te werken,vooral aan mijn benen.Maarja als dokter zijnde moet je slim zijn en gewoon doorgroeien totdat je enkels uit de kom slaan B-) Ook al bij de GD geweest naar verschillende maar die zeggen dta t normaal is om echt pijn te hebben aan het groeien :roll:

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:21

Dat maakt toch helemaal niks uit? Je kan er nou eenmaal niet heel erg veel aan doen.

Ik ben geschat om 1.65 te worden en ben inmiddels 1.67.. en zal denk ik nog wel een klein stukje door groeien.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:20

Ik was altijd al de grootste van mijn klas, op mijn 12e was ik 1.70m en werd ik op 1.85m geschat voor later. Ik ben nu 1.72 en 18 jaar ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:15

Eejj schreef:
Ik was vroeger ook altijd de grootste , ik werd geschat op 1.90. Maar ben blijven steken om 1.82 ongeveer.. :)

Misschien valt het wel reuze mee ! Of zit er een carriere als model in voor je ;)

Dat heb ik dus ook gehad, werd 1.95 geschat.. Maar ik bleef op 1.81 hangen! _O-
Ik was alleen lang op school, maar thuis was ik bijna wel de kleinste.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:56

Maak je niet druk. :D

Toen ik 12 was, was ik 1.76m. en werd ik geschat op 1.95. Ik schrok me een hoedje, dat wilde ik ECHT niet!

Uiteindelijk ben ik 'maar' 1.84 geworden.
(wat overigens soms ook al knap lastig is maar ok. :Y) )

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:03

Ik ben geschat 1.85, ben nu 1.80, maar nog niet helemaal klaar met groeien.
word je later toch lekker model, en koop een groot paard. Ik heb ook een e-pony en ik moet mijn benen optrekken om aan te sporen als ik mijn beugels op mooie lengte doe..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:43

Er komen veel berichtjes voorbij met "Ik ben geschat op..." maar er zijn meer manieren om een uiteindelijke lengte in te schatten, de één betrouwbaarder dan de ander...

En dan nog iets: verschil in de manier van groeien. Normaal gesproken krijgen jongens bijv. pas veel later hun groeispurt dan meisjes. Mijn broer was al heel jong heel lang en is daarom middels foto's van zijn handen en levelmetingen ingeschat op 2.07m. Op dat moment was de standaard dat je boven de 2.10 moest komen, wilde je in aanmerking komen voor groeiremmers. Is de arme schat toch niet groter geworden dan 1.93... :+
Ik was op m'n 12e 1m80, en dat ben ik nu, 10 jaar later nog steeds. Een ander "groeiritme" kan voorkomen - en misschien kun je dat inschatten aan de hand van je broers/zussen/ouders, etc.

Mááárr.... reken erop dat je lang wordt - en geniet daarvan! Ik heb nooit dat ik me echt klein voel, ook niet als mensen je iets vervelends moeten vertellen, je vriendje het uitmaakt, je je heel onzeker voelt... Ik heb altijd het voordeel van mijn lengte - een vorm van natuurlijk overwicht op mensen. 't Enige wat ik hoef te doen is het me realiseren, schouders naar achter en doen :)

En ik val op lange jongens. Zó heerlijk dat ik mét hakken toch nooit echt last van m'n nek krijg bij het zoenen... ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:48

Kyno schreef:
Maak je niet druk. :D

Toen ik 12 was, was ik 1.76m. en werd ik geschat op 1.95. Ik schrok me een hoedje, dat wilde ik ECHT niet!

Uiteindelijk ben ik 'maar' 1.84 geworden.
(wat overigens soms ook al knap lastig is maar ok. :Y) )

Ik ben geschat op ruim 1.90, het 'fijne' is alleen dat mn ouders daar nooit wat van hebben gezegd tegen mij, ook niet dat de schoolarts hun groeiremmers voor mij had aangeraden :\
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden!!

Ben nooit echt de grootste geweest zeker niet op de basisschool en brugklas enz
maar ik ben tot zeker mn 16e/17e door gegaan met groeien, ondanks dat ik op mn 12e al ongesteld was...
Ben nu zo'n 1.82 en heb er totaal geen moeite mee.

Pas toen ik al uitgegroeid was hebben mn ouder iets laten vallen over de optie groeiremmers en dat ik veel groter was geschat, naja dan denk ik bespreek dat gewoon met mij ipv er jaren later mee aankomen, ik bedoel als ik het had gewild had ik die optie moeten krijgen vind ik en niet er maar niets van zeggen en er jaren later eens wat over zeggen.

Meisje wat ik ken heeft wel groeiremmers gehad, ze zal zo'n 1.78 zijn ofzo niet echt heel lang dus.
Moest iedere 3 maanden een hormoonspuit hebben, dat had ik sowieso al niet gewild :=

Heb ook nooit moeite gehad met vriendjes vinden die lang genoeg zijn, en ook met schoenen(maat 40) gelukkig geen probleem, en kleding is ook niet zo moeilijk :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:56

meid geniet van je lange stelten! later ben je er dankbaar voor!
ik snap dat het moeilijk is nu even, maar dat draait echt allemaal bij :j

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:19

je kunt groeiremmers of iets dergelijks bij je huisarts 'halen' .

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:37

passieX schreef:
je kunt groeiremmers of iets dergelijks bij je huisarts 'halen' .

Nou... nee dus :+
Groeiremmers krijg je niet zomaar - en het is verstandig om er goed over na te denken of je ze wel echt wilt gebruiken :)

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:16

:o Ik was ook altijd de grootste van de klas tot een leeftijd van 15 jaar, toen was ik 1.75 cm.
Vroeger op medisch onderzoek werd ook eens aan geraden om mij te laten uit reken , maar goed zit gewoon in de familie groot zijn. Nu ben ik 20 jaar en 1.77 dus eigenlijk niet abnormaal groot.

Persoonlijk vind ik het wel moeilijk met jongens :D meesten zijn kleiner dan mij |( . Wie vind dit ook?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:26

met 1.77 en 20 jaar oud alleen maar kleinere jongens??
Wellicht dat Belgen kleiner zijn dan Nederlanders, maar zelfs met mn 1.82 kan ik makkelijker zat groot genoege jongens vinden, is nooit een probleem geweest :D

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:47

Ik ben 1.83m en voel me ook altijd enorm groot. Ik snap wel dat TS liever niet zo erg groot wil worden.

Ik ben geschat op ongeveer 1.85m, en wilde van kleins af aan al kleiner zijn. Groeiremmers krijg je alleen niet als je maar 1.85 wordt, er zitten ook wel wat nadelen aan die dingen.

@mirgino: 2 meter voor een jongen is moooooi :j. Dat is toch heel anders dan voor een meisje/vrouw. Ik (en velen met mij) vallen juist op jongens die groot zijn :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:36

Olijkje schreef:
Ik ben geschat 1.85, ben nu 1.80, maar nog niet helemaal klaar met groeien.
word je later toch lekker model, en koop een groot paard. Ik heb ook een e-pony en ik moet mijn benen optrekken om aan te sporen als ik mijn beugels op mooie lengte doe..

Ik ben nu trouwens in italie, en daar is die lengte niet zo handig.
Ik zit in een gastgezin, en mijn bed is te klein :P
Ook steek ik echt boven iedereen uit (ik ben groter dan de volwassen mannen hier)

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:22

ja ik vind persoonlijk in uitgang dat er niet veel grotere jongens zijn, en als ik hakken aan heb al helemaal niet, dan kijk ik werkelijk overal boven. De belgen zullen inderdaad kleiner zijn. |( :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:36

Even voor de vrouwen met voeten groter dan maat 42: Passo

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:48

Ik ben 1.66 en 14 jaar.. is dat groot of klein?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:29

gewoon normaal niet groot niet klein...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:31

Ik ben altijd erg lang geweest.
Nu ben ik achttien, en zegt mijn ID dat ik 1.88m ben.
Of het werkelijk zo is, betwijfel ik. Die meting heb ik op het gemeentehuis gedaan met schoenen aan.
Op de sportschool werd ik 1.85m gemeten, dus ik zeg altijd dat ik 1.85m ben.
Ik zou toch een gaan nadenken over groeiremmers!
Ik heb kleine voeten gehouden, gelukkig, maat 40.
Maar ik heb altijd last van m'n knieen. Lange mensen gaan vaak krom lopen, dat doe ik gelukkig niet. Maar als ik er van had geweten, had ik groeiremmers gewild. Die pijn in mijn knieen is hardstikke vervelend. En het is toch iets dat door m'n lengte veroorzaakt wordt.
Ik heb een extra lang bed, maar dat niet om mijn lengte, het is wel heel prettig. Wat jongens betreft dacht ik altijd over te blijven, maar inmiddels mijn ex was net zo groot als mij. En mijn scharrel (??) is 1.98m.
Toch was ik met alle liefde 5 cm kleiner gebleven.
Maandag had ik nog zoiets stoms! Ik was aan het winkelen, en een klein vrouwtje vroeg mij een jurk te pakken. OMDAT IK ZO LANG WAS!
Dat soort dingen, zijn verschrikkelijk irritant.
Er zitten veel nadelen aan lang zijn, snel slijtende gewrichten, veel pijn in rug en andere gewrichten.
Praat er over met je ouders... Nu lijkt het nog niet zo erg, maar over 4 jaar praat je denk ik wel anders... :\
Succes ermee!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:33

jaaaa ikke :)
ik ben 14 en ik ben 1.63 :S
ik wil groter zijn
over 2 week wordt ik alweer 15..
maar dat is niet leuk dat je al zo groot bent
kopop meid, heel veel meiden (en ook jongens uiteraat) zijn ook heel groot
d'r zit een jongen in de klas die is alweer 1,92 dus maakt niet uit ;)
zelf bruggers bij ons zijn 1,70 of 1,80

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:37

ik weet igg. niet hoe groot ik ben geschat.. maar ik ben 14 en 1.76
ik ben als je naar leeftijd gaat kijken bij ons uit de klas een van de grootste..
ik kan bijna over alle bruggers heen kijken :P

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:43

Evelli schreef:
Even voor de vrouwen met voeten groter dan maat 42: Passo

of: http://www.stravers-shoes.com ;-) gewoon lekker in Amsterdam, op de overtoom.. :)

verder.. tja ik ben 1.90, en heb schoenmaat 46..
Ja ik ben lang ja. Altijd lang geweest ook. Maar het hindert me niet.
Ik heb een fantastische vriend die even lang is (ook een vriend gehad die een kop kleiner was :D), ik heb mn adresjes voor leuke schoenen (heb een paar weken geleden ontdekt dat ik fantastische laarzen kan kopen in mn eigen durp! :oo) en lange broeken enzo worden ook steeds makkelijker te vinden.

Ik moet zeggen, als tiener heb ik er wel meer moeite mee gehad (en dan voornamelijk met mn schoenmaat :\)
Maar ik heb het leren accepteren allemaal. Zo heeft iedereen iets anders toch?
Mijn lengte maakt mij uniek en ik ben er trots op *D