Silvia schreef:colunder schreef:IK geef ook al jaren bloed,nog nooit een nadeel van ondervonden!
Ik vind het wel fijn dat regelmatig je bloed wordt gecontroleerd,en je bloeddruk.
Wat ik minder vind is dat iedereen gratis zijn bloed beschikbaar stelt terwijl de directeur een gigantisch hoog inkomen schijnt te hebben(waarom moet hij zoveel verdienen aan het bloed wat wij geven?)
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd... De vorige directeur reed in een Jaguar. Volgens mij kan dat ook wat minder.
De bloedbankpost bij ons in de buurt is een paar jaar geleden gesloten omdat het te duur werd.
Nu moet ik dus 20km enkele reis rijden naar de dichtsbijzijnde bloedbank. En daar krijg ik geen cent km vergoeding voor.
Als ik dan ook nog een chagerijnige arts krijg die me nauwelijks aankijkt en me behandelt als een nummer vraag ik me wel eens af waarvoor ik eigenlijk mijn vrije middag of avond aan het opofferen ben.
Ik krijg elke keer wel gewoon km vergoeding, als je erom vraagt bij de balie krijg je een mail, daar vul je je gegevens in en een paar dagen later staat het geld op je rekening. Kan me toch niet voorstellen dat dat per locatie anders is.
https://www.sanquin.nl/bloed-doneren/vergoeding