Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn griep af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn griep af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:19

:(:)

Op naar de gezondheid... ik wou dat ik er vanaf was!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:20

Even offtopic, wat jij in je onderschrift heb staan,heb ik in mijn profiel staan ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:20

Rusten, paracetamol of iets vergelijkbaars nemen, bij hoest/keelpijn: gorgelen met zout water(1 thelepel op een half kopje lauw water en gedurende de dag steeds een theelepeltje honing nemen. Thijmsiroop wil helpen, maar niet als je moet overgeven... Bouillon maken en zo heet mogelijk drinken. Rusten, rusten, rusten. Bij ernstig overgeven/diarree altijd de huisarts waarschuwen.
Al je actviteiten afblazen, (een crematie is natuurlijk wel iets waar je gewoon heen moet...gecondoleerd, Snackie). Rusten, rusten....helaas, er zit niet anders op. Beterschap en denk erom: nu niet goed uitzieken is straks nog meer problemen. Het is een hardnekkig virus!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:24

Ik loop als sinds september te kwakkelen met hoesten, verkoudheid etc.
Totdat ik dit weekend mn ogen niet meer open kon doen omdat ze dichtgeplakt zaten en er allemaal troep uit mn oren liep (ik heb geen 2 oren meer, maar 2 grote korsten nu), ikke naar de HA...
Voorhoofdholteontsteking die via de oren en ogen naar buiten breekt. Is ook lekker kan ik je vertellen!!

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:27

hier nog een zieke.
was vorige week de hele week al beroerd,maar ben net bij een nieuwe job begonnen dus ben gewoon te werk gegaan.
helaas storte ik vrijdag avond echt in elkaar en heb van vrijdagavond tot en met gister niks anders gedaan dan op mn bed gelegen.
heb totaal geen honger of trek,het enige wat ik eet (eet pas weer sinds gister) is een sinaasappel en wat brinta of een soepje.

de koorts is weg maar daar is alles mee gezegd,ben nog zo ontzettend beroerd.

ben nu 2 uurtjes uit bed geweest,ga er nu weer in.
ik blijf ook maar hoesten en er komt niks los,hoest zoveel dat ik last van mn buikspieren heb en over moet geven.
gelukkig hadden ze er wel begrip voor op t werk,wat een drama zeg die griep!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:30

Snackie schreef:
Even offtopic, wat jij in je onderschrift heb staan,heb ik in mijn profiel staan ;)

Wat grappig! Even het verhaal vertellen hoor!

Een paar jaar geleden was ik in mijn eentje in de Thalys op weg naar Parijs voor werk. Voor Parijs kwam ik erachter dat ik in de verkeerde Thalys was gestapt, ik moest nl. die naar Disney hebben en niet die naar Gare du Nord. Dus op naar de bar om te vragen wat te doen.
Ontmoette in de bar een Nederlandse man, die ook in de verkeerd Thalys was gestapt. Hij was op weg naar India (via de luchthaven bij Parijs) waar hij zich voor goed ging vestigen. Dus hij zijn verhaal verteld, heeft de hele wereld over gereisd, en voelde zich opgesloten in NL. We hebben heel leuk gekletst, het was echt een bijzondere ontmoeting!

Toen ik uitstapte zei hij: Ik leef volgens het motto: Dromen, denken, durven, doen, doorzetten.En dat zou jij ook moeten doen! Onthoud dit motto!

En dat heb ik sindsdien gedaan...het is echt mijn houvast soms....
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 14-01-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:31

idd, erg bijzondere ontmoeting.
Ik heb de spreuk ooit eens ergens gevonden op een site.. vond hem zo goed dat hij een plekkie in mijn profiel verdient :D

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:35

hier ook een griep slachtoffer alleen moet ik vandaag wel naar me paard want de smid komt en ik kan het niet uitstellen want er ligt een ijzer af.dus dik aankleden paar pillen in me mond stoppen en gaan

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:42

Goed warm aankleden idd, niet op de tocht staan!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:48

hier nog 1.

Al vanaf vrijdag voelde ik me slecht. allemaal hoesten enzo. Vrijdag nacht amper geslapen ---> hoesten. Zaterdag morgen nog een paard gereden, toen 's middags even naar bed gegaan. was weer flink opgeknapt. 's avonds gedoucht en toch maar gaan stappen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. om 2 uur zei ik tegen m'n vriend we gaan naar huis.. Kwamen bij hem thuis aan en moest overgeven. op bed gaan liggen alles draaide, dan had ik het warm en dan weer koud. eerst ruzie gemaakt was het kleine bureau lampje mocht niet aan blijven van hem. maar zodra het uit was ging ik weer overgeven.. toch maar aangelaten. Zondag kon ik niet eens wat eten. heb geleeft op 4 liter water en 2 glazen sap. maandag was ik nog flink beroerd had geen stem meer.

Nu begin ik eindelijk op te knappen, stem is bijna terug.

ik heb van alles gebruikt.

Gebruik nu nog dat spul van die reclame osciloccinum. en wat strepsils.

was naar de huisarts geweest en heb soort paracetamol in oplosvorm gehad. carbasalaatcalcium, die moest ik 3x op een dag in nemen. en voor het slapen gaan mocht ik dan 1 paracetamol extra innemem. Vriendlief heeft vaak dampo op m'n borst en rug gesmeert. het hielp allemaal gelukkig wel!

ik kan jullie ook hot/coldrex aanraden. werkt ook prima. is gewoon een soort citroenthee.!

Succes allemaal

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:49

oowie schreef:
hier nog een zieke.
was vorige week de hele week al beroerd,maar ben net bij een nieuwe job begonnen dus ben gewoon te werk gegaan.
helaas storte ik vrijdag avond echt in elkaar en heb van vrijdagavond tot en met gister niks anders gedaan dan op mn bed gelegen.
heb totaal geen honger of trek,het enige wat ik eet (eet pas weer sinds gister) is een sinaasappel en wat brinta of een soepje.

de koorts is weg maar daar is alles mee gezegd,ben nog zo ontzettend beroerd.

ben nu 2 uurtjes uit bed geweest,ga er nu weer in.
ik blijf ook maar hoesten en er komt niks los,hoest zoveel dat ik last van mn buikspieren heb en over moet geven.
gelukkig hadden ze er wel begrip voor op t werk,wat een drama zeg die griep!

Hier echt precies hetzelfde :oo!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:04

pff word helemaal gek van dat dichtgeknepen strot gevoel.
Ziek zijn is echt niets voor mij, Bah!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:13

Bisolvon schijnt te helpen voor hoest door taai en vastzittend slijm.
HUbby mag van mij even langs de super of drogist :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:19

En melk produckten en roken bevorderen de slijm werking ofzo,
Dus niet nemen :=

En het schrapen van je keel schijnt erg ongezond te zijn, daardoor word er alleen maar meer slijm aangemaakt.
Als je al wil schrapen,moet je dat proberen te doen door de letter H uit te spreken, dan scheelt dat weer in het zeer doen van je keel ofzo?

Ik heb even gegoogled.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:08

Poeh, het wil bij mij ook nog niet overgaan. Voelde me vanmorgen redelijk, maar gedurende de dag wordt het alleen maar weer beroerder. Ben bang dat ik me morgen toch ziek moet gaan melden (was de afgelopen dagen vrij), iets waar ik altijd behoorlijk tegenop zie.

Ben wel blij dat ik gisteren iemand voor mijn paard heb geregels voor vandaag en morgen, hoef ik me daar geen zorgen over te maken :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:11

Nisyleen, een homeopatisch geneesmiddel bij griep :)
Schijnt te werken...

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:54

Hier ook een griep-slachtoffer :7

Sinds zondagavond ben ik ziek. Het begon met een verkoudheid.. Maar toen zweten terwijl ik te trillen zat van de kou (met dubbele dekens in bed) en zere keel, zeer hoofd, misselijk, overgeven (gelukkig tot nu toe maar 1x gebeurt..) en ben heel slap en duizelig.
Ik denk dat ik zo slap ben omdat ik bijna niks eet.. Ik heb gewoon totaal geen honger..! := En ben bang dat het er weer uit komt als ik iets eet..
Maargoed sinds vanmiddag gaat het iets beter, heb een beschuitje met jam gegeten en m'n hoofdpijn en pijn in m'n keel is minder geworden.
Vanwege COPD moest ik ook dit jaar weer de griepprik ophalen, maar ik kon niet naar mijn thuis-thuis woonplaats -waar ik die prik op moest halen- komen buiten het weekend.. Ik had een erg drukke tijd in Leeuwarden (waar ik studeer en op kamers woon). Ik heb de griepprik dus niet gehad.. met een gedachte in m'n hoofd "ik word toch niet ziek".. Mja dom dommer domst! Wel dus! En daar onderga ik nu de gevolgen van.. :\

Voor alle zieke mensen op Bokt: Heel veel beterschapjes!! :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:58

Beterschap Sjukke.

Ik eet vla-flip Met oog op het overgeven (dan zijn er geen stukjes die blijven steken)

Heb gister 2 beschuitjes op, helemaal fijn gesabbeld :=
Maar ja, je moet wat...

Vandaag een driekwart puntje met ham en kaas, ook heel fijn gekauwd :=

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:08

Hey Snackie
jij ook al ik lig vanaf zondag al op de bank te snotteren en griep te hebben heb ik de afgelopen dagen koorts gehad, had ik vanochtend 34,5 beetje laag dus. Naar de koelkast lopen is al te ver zo slap ben ik. Hoorde vanochtend op de radio dat de griepependemie nog wat erger gaat worden en dat 5 van de 10 mensen de komende tijd griep krijgen dat belooft nog wat :(.
Heb zelf geen tips alleen rustig aan doen en lekker op de bank blijven liggen. Beterschap voor de mensen die ook griep hebben

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:13

Sjukke schreef:
Hier ook een griep-slachtoffer :7

Sinds zondagavond ben ik ziek. Het begon met een verkoudheid.. Maar toen zweten terwijl ik te trillen zat van de kou (met dubbele dekens in bed) en zere keel, zeer hoofd, misselijk, overgeven (gelukkig tot nu toe maar 1x gebeurt..) en ben heel slap en duizelig.
Ik denk dat ik zo slap ben omdat ik bijna niks eet.. Ik heb gewoon totaal geen honger..! := En ben bang dat het er weer uit komt als ik iets eet..
Maargoed sinds vanmiddag gaat het iets beter, heb een beschuitje met jam gegeten en m'n hoofdpijn en pijn in m'n keel is minder geworden.
Vanwege COPD moest ik ook dit jaar weer de griepprik ophalen, maar ik kon niet naar mijn thuis-thuis woonplaats -waar ik die prik op moest halen- komen buiten het weekend.. Ik had een erg drukke tijd in Leeuwarden (waar ik studeer en op kamers woon). Ik heb de griepprik dus niet gehad.. met een gedachte in m'n hoofd "ik word toch niet ziek".. Mja dom dommer domst! Wel dus! En daar onderga ik nu de gevolgen van.. :\

Voor alle zieke mensen op Bokt: Heel veel beterschapjes!! :(:)

Ik heb wel de griepprik gehad, maar toch de afgelopen maand al 2x griep gehad :( Helaas werkt ie niet tegen alle varianten...

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:19

Laura24 schreef:
Ik heb wel de griepprik gehad, maar toch de afgelopen maand al 2x griep gehad :( Helaas werkt ie niet tegen alle varianten...

Volgens mij is de griep die nu heerst een hele heftige.. In Belgie is er zelfs een griepepidemie!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:05

Hoorde op shownieuws dat hier ook een griepepidemie is!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:54

weten jullie op een gegeven moment ook niet meer hoe je in bed/ op de bank moet liggen?

En idd alleen al even naar de koelkast of de plee lopen gaat zoooo langzaam...ik lijk wel een vrouwtje van 120 jaar die schuifelend voort gaat.
hele lichaam doet enorm pijn.

En ja griepepidemie komt naar NL. Dus we zijn niet de enigen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:57

Bah hier ook een! Heb net proefwerkweek op school, en wie wordt ik ziek? IK!
Ik ben echt nóóit ziek, en nou heb ik zo;n belangrijke week, en ben ik ziek! :(

3x gekotst om half 4 's nachts (was nacht van zaterdag op zondag).
En ik loop nu nog steeds te kwakkelen............
Blegh!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:34

Sodeletuut schreef:
Bah hier ook een! Heb net proefwerkweek op school, en wie wordt ik ziek? IK!
Ik ben echt nóóit ziek, en nou heb ik zo;n belangrijke week, en ben ik ziek! :(

3x gekotst om half 4 's nachts (was nacht van zaterdag op zondag).
En ik loop nu nog steeds te kwakkelen............
Blegh!

He bah wat een rotmoment!! Dat je maar heel snel beter mag worden! :(:)