Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:28

silinka schreef:
Misschien heb ik niet helemaal duidelijk verteld. Maar ik heb 3 maaltijden en dan ook nog 3 tussendoortjes. Ik zal eens op zoek gaan naar dat boek van Jan de Weerd. Bedankt voor je tip.
Ja die motivatie die lukt wel met SB. Ik kreeg zoveel complimentjes dat het niet meer uitmaakte dat ik amper niks at en me futloos voelde. Volgens mij viel ik in een maand iets van 8 kg af, wat echt niet gezond is!
Jouw manier van afvallen klinkt goed. Langzaam afvallen is zowiezo al beter, en als je ook nog voldoende brood, aardappelen, fruit en groente binnenkrijgt.
Kun je het ook makkelijk volhouden?

Zolang ik zelf maar echt wil kan ik het prima volhouden.. Ben zelf alleen niet altijd even gemotiveerd en heb niet altijd zin om 's avonds warme hap te koken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:28

ik kan ook bijvoorbeeld ook geen dingen kopen die minder lekker zijn.
bijvoorbeeld rijstcrackers ofzo..
dat je die eet in plaats van koek.
want rijstcrackers zijn wel erg lekker met een dikke laag boter en bruine suiker.
en dan blijft het niet bij 1,nee dan neem ik nog 1, en nog 1, en nog 1 :x

ik vind alles gewoon lekker!

scheelt trouwens wel als ik niet teveel thuis ben.
als ik een middagje achter de computer hang loop ik regelmatig op en neer naar de koelkast...
tja en dan word het weer allemaal teveel :o :P

( ben blij dat ik nu vergadering heb van het werk...zonder koekjes gelukkig!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:33

cindybijl schreef:
hier gaat het ook om kleine getallen, maar wil het er wel graag af hebben!
motiverend topic dit, ben heel benieuwd hoe het zal gaan met iedereen.
Ik denk ook dat het bewegen een groot onderdeel is bij mezelf wat ik niet genoeg doe om die laatste kilo's eraf te krijgen...

Relaxed: ben heel benieuwd naar dat boek waar je het over hebt, kun je misschien uitleggen wat er precies in staat? of is hij ook te bestellen?

Volgens mij is hij ook te bestellen.. Dit is zijn website http://www.mruniversejandeweerd.nl/

Wat er precies in staat.. Er worden je goede alternatieven geboden doordat hij hele simpele vergelijkingen laat zien. Bijvoorbeeld: 1 gehaktbal uit jus met mayo 475 calorien.. Dat staat gelijk aan 6,5 plak brood.. Nou ja, iedereen met gezond verstand kan bedenken dat je dan dus beter die 6,5 plak brood kan eten, aangezien je lichaam daar veel meer nuttige bouwstoffen uithaalt..
Verder geeft hij continu aan wat de goede en wat de minder goede calorien zijn.. Hij geeft veel vergelijkingen, te veel om hier op te noemen.. :)

hyppolyte

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:16

ik heb net de website zitten bekijken, op zich klinkt het wel als een heel logisch en handig boekje. Er zitten trouwens ook nog 'kooktips' bij van Mr universe, heel erg hilarisch, die man bereidt schijnbaar alles met de magnetron!!! Whahaha, echt heel leuk om te zien, het is ook duidelijk niet echt iemand die daar ervaring mee heeft, het aat een beetje stuntelig, wel heel grappig dus.

Maar ik moet zeggen dat dit me best een handig boekje lijkt, er staat een kleine introductie op de site (inkijkboek).

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:39

Ik zit op mn werk. en heb zin in wat lekkers. Ik heb vanavond een zeldzame bankzit avond. Nu heb ik zin om na mijn werk boodschappen te doen en wat lekkers te halen.

Verstandiger is om naar huis te gaan en pasta met spinazie en zalm te maken en daarna niet meer te snaaien....
Dit zijn echt mn zware momenten!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:42

mm ja idd.
Ik heb nu ook echt trek

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:43

Bonechi_ schreef:
Ik zit op mn werk. en heb zin in wat lekkers. Ik heb vanavond een zeldzame bankzit avond. Nu heb ik zin om na mijn werk boodschappen te doen en wat lekkers te halen.

Verstandiger is om naar huis te gaan en pasta met spinazie en zalm te maken en daarna niet meer te snaaien....

Dan moet je maar bedenken wat jou vanavond om 20.15 tijdens gtst het beste gevoel zal geven, als je net lekker jouw pasta met spinazie en zalm achter de kiezen hebt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:46

Bonechi_ schreef:

dat duurt toch maar even voor je die heerlijke zalm met spinazie kunt maken?
heb ook wel trek hoor,net vergadering gehad.

maar ik denk maar zo:
nog een anderhalf uur en dan kan ik met het eten beginnen :D

heb je recept van die spinazie met zalm?
klinkt namelijk wel lekker!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:48

ik heb gewoon teveel behoefte aan zoetigheid, ook na die pasta waarschijnlijk... en mn schuld gevoel komt altijd de dag erna pas :D

Bij mij is het niet zozeer 'eten' het is echt zoetigheid. Ik kijk niet uit naar het eten an sich.

Voordat bokt over me heen valt: spinazie met vis is niet echt heel gezond, kan kankerverwekkende stofjes aanmaken in je maag. Maar met mate valt alles mee :Y)

Je kan heel simpel zalmfilet even in de oven doen (doe ik dan met wat olijfolie even een kwatiertje garen) en dan met wat spinazie (a la creme :+ ) of wat room (die kan je ook light kopen) over de pasta heen kieperen.

Ik weet niet of het het meest verantwoored recept is, maar ik zet mezelf ook niet op een 1000 calorieen dieet :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:55

ohw ja groen en vis mag niet samen in verband met de uhhm wat was het?
nitraat ofzo?

zalm doe ik overigens wel eens bij de pasta:

pasta koken en daar een potje groene pesto doorheen roeren.( rood kan ook,is maar net wat je lekker vind)
gebakken zalm erbij en een salade van rucola,tomaatje,ui,bolletje mozarella en dat besprenkelen met wat olijfolie, en zout en peper.
simpel en lekker :~

ach calorien, ik heb eens een caloerien dieet gedaan,man ik werd helemaal simpel van al die getallen.
als ik in bed lag was ik nog van alles bij elkaar aan het optellen,simpel word je daar van :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:58

ik mag het hier misschien niet zeggen,maar wat te proberen valt tegen trek in zoetigheid:
chroomtabletten.
zorgen dat je suikerspiegel gelijk blijft zodat je trek in zoetigheid verminderd word.
info staat wel op internet, ik heb het ook geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel werkte.

sowieso een beetje mee uitkijken met zin in zoet en dan dat ook gaan neten.
je lichaam went daar namelijk snel aan en als je steeds meteen wat zoets neemt als je er in zin in hebt komt die trek steeds sneller en sneller.
net als een diabeet zeg maar, dan geen snoep nemen,maar eet liever fruit ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:59

Ik eet ook altijd spinazie met vis en een eitje, trek me nooit zoveel aan van dat soort dingen, als je het niet dagelijks eet zal het heus niet zo'n ramp zijn.

Ken het gevoel wat je nu hebt, heel rampzalig is dat!!! Ik probeer er zelf altijd voor te zorgen dat ik niks in huis heb, dan kan ik ook niet gaan struinen. Maar ik vind vaak iets van een beschuitje met hagelslag of een rijstwafel met jam ook lekker als snackje, en dat geeft toch een minder slecht gevoel dan snaaien.

Je kunt eventueel ook een lekker toetje halen voor jezelf, dan wacht je daar een uurtje mee na je eten voordat je 'm opeet. Ik vind lolly's ook wel een redelijk alternatief, daar ben je een tijdje mee bezig, is toch zoet en 1 lolly is ook niet meteen een rmap voor je lijn.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:00

@ellepel, daar heb je helemal gelijk in, hoe meer zoet je neemt, hoe meer je nodig hebt. Maar aan de andere kant kom je er ook weer heel makkelijk vanaf, als je een maandje geen zoet eet, dan mis je het bijna niet meer.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:04

Op www.valtaf.nl kun je heel goed bijhouden wat je per dag eet en wat je aan beweging hebt gehad. Die gegevens worden vervolgens in een grafiek gezet zodat je een duidelijk overzicht hebt.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:12

de site ziet er leuk uit? zijn het betaalde diensten of gratis?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:17

Ik wil jullie een hele goede tip gegeven.
Groene thee drinken, niet om de reden dat je ervan zal afvallen, maar je trek verdwijnt. Bij mij werkt het heel goed ik heb dan helemaal geen lekkere trek meer en als ik nog wat meer drink dan heb ik zelfs zoiets van eten bah.
Ik vul 2 thee-eieren met groene (gunpowder) thee en gekookt water tot de eieren net onder water zijn.
Zo krijg je dus sterke groene thee, die zakjes thee die werken denk ik niet.
Zonder die thee kan ik echt de motivatie niet opbrengen om gezond te eten. wondermiddel voor mij!

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:30

Mijn collega zegt vaak tegen zichzelf, nou als ik over een halfuur nog honger/ trek heb dan neem ik iets... Meestal kijkt ze ruim een uur later weer op de klok en heeft het dus weer aardig weten te redden haha....
Ja ik leef ook wel naar de tijden waarop ik mag eten en probeer die ook echt niet te veranderen, maar ik knor nu als een gek Laat de Leeuw maar brullennnnnn. Pfft, duurt zeker nog 2 uur voor ik aan me bord aardappelen en wortelen zit

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:35

Bij mij helpt het erg goed om gewoon wat anders te gaan doen, bokken, lezen vt... Maakt niet uit zolang ik maar op mijn kamer ben en iets doe. Vaak heb ik nl geen zin om helemaal ( :o ) naar beneden te lopen om eten te halen.

Tandenpoetsen helpt ook weleens, dan heb ik geen zin om mijn fris gepoetste mond weer 'vies' te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:39

justmenatas:
dan is dat om de 2 uren eten wel te doen.
heb je geen fruit in de buurt?
een mandarijntje ofzo?
als je die partje voor partje opeet werkt dat toch wel en is gezond...

of inderdaad even proberen wat anders te doen, stukje lopen,wat drinken.
even je gedachten er af..

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:50

Ik heb heel vaak een appel in mijn tas, maar die eet ik dan op 'omdat het gezond is', niet omdat ik daar zo'n vreselijke zin in had :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:11

Bonechi_ schreef:
Ik heb heel vaak een appel in mijn tas, maar die eet ik dan op 'omdat het gezond is', niet omdat ik daar zo'n vreselijke zin in had :D

Appels zijn prima, die vullen namelijk ook heel goed :j
Glas water erbij en je kunt er weer even tegenaan!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:22

Hmm toch even zitten twijfelen om hier te reageren.... Heb al jaren een obsessie qua eten en wil doodgraag nu écht eens afvallen. Maar ik kan mn eigen er niet toe zetten om eten te laten staan. Zéker niet als ik me rot voel...
Ik heb hier toch wel wat aan jullie tips... ga het toch maar weer een keer opnieuw proberen :) Vanaf nu.. niet morgen haha :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:25

Goed joh Bitterbal! Jouw nickname is wel een slechte afleiding! ;)

Ik heb net mijn snaaitrek weggewerkt met 2 pakjes kale toastjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:27

Goed dat je meedoet Bitterbal, met zijn allen moet het wel lukken :j
Had net ook onwij honger, heb een Groentefit genomen met een soepstengeltje erin en een halve liter water. Dat heeft geholpen dus ik redt het wel tot het avondeten straks ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:19

Bonechi_ schreef:
Ik heb net mijn snaaitrek weggewerkt met 2 pakjes kale toastjes.

ohhh twee pakjes nog wel!!!
beter 1 op eten en die tweede bewaren voor later :P
zit trouwens nog wel veel vet in toastjes ;)

hier staan trouwens nog leuke tips:
http://www.voedingsupplementen.com/dieet-tips.php

en mocht je wel calorieen,koolhydraten etc gaan tellen dan staat hier nog goede info:
http://www.koolhydraten.in/