Obesimed

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Obesimed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 20:44

Susannah schreef:
Broccoli heeft gelijk. Die pillen werken alleen zoláng je ze gebruikt (als ze al werken). Daarna kom je net zo hard weer aan, das de bedoeling want dan moet je weer nieuwe pillen kopen en verdienen zij geld Knipoog

Ben je al eens bij een diëtist geweest? Ik denk dat je goed inzicht moet krijgen in waarom/wanneer je eet (en dan wat dieper dan dat je nu opschrijft). Een diëtist kan je helpen met een eetpatroon waar jij je goed bij voelt (geen honger, wel voldoende, niet teveel, en toch lekker).
Ik heb het even snel gelezen maar ik meende dat je zei: ik eet heus geen 6 broodjes. Eet je (flink) minder dan dat? Dan zou dat wel eens de reden kunnen zijn van je hongergevoel. Die 6 broodjes (per dag) is namelijk heel normaal (je hebt er 5-7 nodig).
Maar sorry als ik het verkeerd gelezen heb Knipoog

heb het er verkeerd neer gezet, bedoelde 6 broodjes per keer, dus 6 in de ochtend, 6 in de middag etc, ik eet er meestal 2 soms 3, 1 is echt te weinig. dus per dag tussen de 4 a 7 broodjes

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:50

Ok goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:11

Broccoli schreef:
Als de pillen écht zouden werken dan zouden de pillen wel worden vergoed door de zorgverzekering.
Overgewicht is een serieus probleem aan het worden.
En als je geen geld hebt kun je ook niet zoveel eten inslaan...

Drugs werken ook écht en worden niet vergoed.......

Ik denk dat als het goed voor je zou zijn, of een blijvend effect zou hebben, de verzekering idd wel zou vergoeden ;)

maar aangezien beide niet het geval is, vergoeden ze dus niks :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:38

Dan bedoel je dus hetzelfde als ik...
Alleen had ik er even niet bijgeschreven dat het ook niet goed voor je is...

Zucht, je kan ook over alles vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:41

Nee, ik zat te denken dat er iets niet klopte..... en zette het even neer zoals ik dacht dat het zijn moest. Was niet verkeerd bedoeld :)

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:14

Ik had een tijd terug wel goede pillen maar weet niet meer hoe ze heten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:17

silvana84: voldafar misschien? die zijn idd goed maar dat is omdat je je helemaal leeg schijt :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:33

xDramaQueen schreef:
silvana84: voldafar misschien? die zijn idd goed maar dat is omdat je je helemaal leeg schijt :')

En dan nog verlies je geen kilo's aan vet, maar aan water.

@ Yamcha: ok :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:43

Ah, gelukkig :)

Wil geen ruzie, althans niet om iets simpels :)

Die laxeerpillen zijn volgens mij ook megaslecht, volgens mij gooi je daar je darmen en je maag compleet mee in de war :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:17

Als ik jou was zou ik sparen voor een maagballon of een maagverkleining.
Of voor een goede diëtist. Mijn moeder kampt ook met overgewicht, het is heel erg geweest en toen is ze (na jaren zelf diëten en dingen als Weight Watchers) naar een goede diëtist gegaan die ook heel goed aangeschreven stond. (Dit werd ook nog eens vergoed door de verzekering)
Ze kwam daar dan 1 keer in de week, kreeg hongerstillers die ze regelmatig moest nemen en een schema wat ze moest eten. Omdat de hongerstillers je honger wegnemen heb je soms geen honger terwijl je wel voeding nodig hebt.
Daarnaast kreeg ze dan iedere week verschillende prikken met vitamines e.d. om geen gebreken te krijgen. Daarvan is ze in 2 maanden 20 kilo afgevallen zonder ook maar hongergevoel. Helaas is die diëtiste nu gestopt, maar er zullen vast nog wel meer zijn.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:29

Zoals door maflinger al eerder is aangehaald, is het probleem gedragsmatig. En dan kan je wel zeggen je eet wat minder en je moet gedisciplineerder zijn, maar dat zal bij jou niet helpen. net zo min eetvervangers ook niet zullen helpen.
Jij moet waarschijnlijk leren om eten van bepaalde emoties los van elkaar te zien. Ik denk dat je dat ook eens zou kunnen bespreken met je HA.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:36

Doen ze een maagballon of maagverkleining niet alleen bij mensen met ernstig overgewicht? Ik zou er iig niet zo snel aan beginnen := Dan pak je nog de bron van het probleem niet aan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:47

_Tara_ schreef:
Doen ze een maagballon of maagverkleining niet alleen bij mensen met ernstig overgewicht? Ik zou er iig niet zo snel aan beginnen := Dan pak je nog de bron van het probleem niet aan.

Inderdaad. Lijkt me niet de oplossing.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:00

Yamcha schreef:
Ah, gelukkig :)

Wil geen ruzie, althans niet om iets simpels :)

Die laxeerpillen zijn volgens mij ook megaslecht, volgens mij gooi je daar je darmen en je maag compleet mee in de war :j

:j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:02

Tara, ik weet de ernst van de zaak niet bij de TS, maar tegenwoordig doen ze het ookal niet meer alleen bij mensen met extreme obesitas hoor. :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:03

_Tara_ schreef:

komt nog bij dat ik fors ben, niet dik, en als ik een maagverkleining ga overwegen heb ik binnen een week geen spek meer aan mn lijf slecht idee dus voor mij haha.
het gaat nu al een paar dagen beter, ik heb geen frisdrank meer gedronken behalve een blikje cassis de rest alleen maar water :) ik sabbel wel nog op mierzoete lolly's zodat ik niet verlang naar andere zoetigheid, heb tegen mezelf gezegd, elke week volhouden is iets leuks voor jezelf kopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:21

Super motivatie :) +:)+

Lijkt me niet dat TS gelijk professionele hulp nodig heeft hoor, dan zou 90% van de mensen een eetprobleem hebben...... heel veel kun je zelf doen, en je bent goed bezig!!! Als je nu ook nog een paar mensen chartert die je motiveren en helpen, komt het allemaal goed :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:44

Had ook al niet 't idee dat je echt dik was, daarom leek die maagverkleining me niet de oplossing :P Maar super zoals je nu al bezig bent! Had laatst nog een topic gelezen trouwens, misschien dat dat je ook helpt. Dit is 'm: [VT] De gezonde regels voor afvallen en slank blijven
Succes!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:20

DramaQueen- goed zeg van je, dat je al zo lang gestopt bent met de frisdrank! Ik vind inderdaad dat je best wat leuks mag kopen als het goed gaat! Leuke motivatie! En weet je, één lolly als je anders van alles en nog wat zou gaan eten...super toch! Gewoon lekker volhouden!