Wortelkanaalbehandeling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

T0rnad0

Re: Wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:17

@Susanne - als je bij de kaakchirug bent geweest is het echt opgelost Knipoog

Neem wel op tijd je pijnstiller in, ik merkte onderweg naar huis dat de verdoving ging uitwerken......

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:20

amazone77 schreef:
Tornado,dat had ik ook.
en je kan het zo inderdaad een tijdje uit stellen door het door te prikken.maar op een gegeven moment dan is er geen houden meer aan he?
ik werd op een morgen wakker,en kon helemaal niks meer,kon ze niet eens meer poetsen,het was allemaal naar 1 kant geschoten,vreselijk als ik er nog aan denk,
sinds dien ben ik eerder gegaan haha je leert er wel van. Knipoog

Ach gut

Klopt, je leert er wel van.

Had laatst las van me andere kaak/kies en ben ook gelijk naar de tandarts gegaan, dit keer was het een zenuwbehandeling Verdrietig

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:24

Aah, jullie hadden dus ook zo'n bobbel op je kaak? Die had ik ook, durfde er echt niet in te prikken hoor! Ieuw! Hij werd wel meteen kleiner na de eerste behandeling, daarna moest ik nog een paar keer terug, want dat ding zat er nog.
Tsja, zonder verdoving, ik had eigenlijk niet veel keus. TA begon gewoon te boren in die kies, ik voelde niets van pijn of een eng gevoel; er kwam echter wel meteen een vreselijke geur vrij. Toen de boor even uit mn mond was vroeg ik nog "Dit is toch geen wortelkanaalbehandeling he? Want dat doet toch heel veel pijn?!" Zegt ze superdroog "jawel hoor, doe je mond maar weer open" Aaaah, dacht ik toen, dit gaat vast nog veel pijn doen, maar het deed echt geen pijn

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:18

tornado,even misschien een domme vraag,maar wat is het verschil tussen een zenuw en een wortelkanaal behandeling?
volgens mij heb ik 5 keer het eerste gehad,begin nu erg te twijfelen,omdat mijn tandarts vertelde dat je een zenuw niet kan verdoven,en mij daarom geen verdoving had gegeven tot 4 keer toe.wat het ook was het deed heel erg veel pijn. Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:19

Nou de TA zei tegen mij dat ie mijn kies ging ontzenuwen. En toen ie klaar was vroeg ik: was dat nou de beruchte wortelkanaalbehandeling, en hij zei ja.
Dus ik weet niet of daar een verschil in is.

Zenuwen zijn juist de dingen waardoor je pijn voelt.
Dus als er iets verdoofd wordt, is het dat wel. Knipoog

EDIT:
http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=64
Citaat:
Een wortelkanaalbehandeling ook wel zenuwbehandeling of endodontische behandeling genoemd

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:27

het is dus allemaal het zelfde haha,maakt niet uit,zeer doet het allemaal Knipoog
de laaste keer dat ik er een had(nr5)werd wel verdoofd,en voelde er toen echt helemaal niks van.
dus een zenuw kan wel degelijk verdoofd worden.misschien waren de spuiten op Tong uitsteken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:29

*grin* Je leest hier tussen de ervaringen wel vaker dat de TA aangeeft dat er niet verdoofd kan worden. Misschien dat het toch niet in alle situaties kan?

Kweet wel dat mijn vroegere TA wel eens niet verdoofde omdat ie vond dat dat te lang duurde voordat ingewerkt was, en dan liep ie weer vertraging op. Maar daar laat ik me dus nooit meer door afschepen!! Lips are sealed

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:34

even spoelen met berenburg of jenever helpt ook prima tegen kiespijn, gelukkig heb ik de leukste tandarts van groningen(angsttandarts)en ben ik steeds minder bang

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:39

Wildgirl schreef:
even spoelen met berenburg of jenever helpt ook prima tegen kiespijn, gelukkig heb ik de leukste tandarts van groningen(angsttandarts)en ben ik steeds minder bang

Dat helpt misschien eventjes, maar ik ga nu toch maar braaf zodra ik voel dat er iets niet in orde is Nagelbijten / Gniffelen Durf niet meer uit te stellen. Na de wortelkanaalbehandeling ben ik juist veel minder bang voor de TA, het deed deze keer immers geen pijn.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:23

Nou ik ben ook weer geweest vandaag, geen pretje, maar gelukkig viel de pijn mee! Wel weer een kanaal behandeling zonder verdoving! Ontsteking nog niet weg, hij heeft een foto gemaakt, maar er waren geen bijz te zien. Dit keer heeft hij niet gevuld, kies ligt weer open, ik moet weer zuigen en spoelen! En over 2 weken weer terug! Hopen, dat dan de bult weg is, anders gaan we vrolijk verder, en als het allemaal echt niet helpt moet de kies getrokken worden! ( ach, ik mis al 4 kiezen, door dat stomme gebit van mij! ) Word er wel moedeloos van hoor, ben al zo bang, heb gewoon spierpijn overal!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:21

ik heb ooit een tandarts gehad die zei dat dr niks aan de habd was toen mijn kies ontstoken was.
Zelfs toen het hele gebies rond die kies open was gegaan door de ontsteking en de pus erlangs liep zei hij dat dat uit mijn bijholtes kwam en dat ik maar naar HA moest gaan. HA kon niks anders doen dan pijnstillers meegeven en zeggen dat dit probleem toch echt in mijn kiezen zat. Vervolgens zei TA dat er met mijn liezen echt niks mis was.
Nouja toen dacht ik laat maar, gaat vanzelf wel over. (en ik scheet toen al in me broek voor de TA)
Uiteindelijk heb ik na 4 jaar (en de dreiging van me werkgever dat ie hem dr persoonlijk uit zou halen als ik nu niks deed) de kaakchirurg gebeld en alles uitgelegd. Kon meteen komen en hij heeft die kies dr uitgehaald. Zat al helemaal los door die ontsteking, en die kaakchirurg begreep niet hoe een tandarts zo stom kan zijn. Heb nu een andere, maar durf dr niet naartoe.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:26

T0rnad0 schreef:
Lekker hoor......

Heb eerst 6 maanden met een bobbeltje op me kaak gelopen die ik soms door prikte om maar niet naar de tandarts te moeten :o

PS voor andere onder ons, dit is GEEN goed advies :+

Zeer zeker niet nee :n
Mijn vriend is er vorige week aan geopereerd, laat er nou maar iets aan doen! Een ontsteking in je lichaam is echt verre van goed!!!

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:14

amazone77 schreef:
het is dus allemaal het zelfde haha,maakt niet uit,zeer doet het allemaal ;)
de laaste keer dat ik er een had(nr5)werd wel verdoofd,en voelde er toen echt helemaal niks van.
dus een zenuw kan wel degelijk verdoofd worden.misschien waren de spuiten op :P

Wist ik ook niet, maar zo noemt de beste man het :+

En op de rekening staat ook wat anders :oo

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:55

Heb niet het hele verhaal doorgelezen, maar ik heb ook ervaring :j
Voor mij was het geen negatieve ervaring, zorg iig dat je goed verdoofd bent, als je jezelf maar blijft ontspannen en goed door je neus blijft ademen doet het echt geen pijn! :)

Achteraf een pijnstiller nemen, maar last had ik niet!