Vanmorgen heb ik bloed laten prikken, Dinsdag kan ik bellen voor de uitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YankeeBoy schreef:ik geloof niet dat ik een tekort heb, maar mag ik even inhaken op het vegetarier zijn?
ik las ergens dat je in principe geen tekort oploopt omdat je maar een heel klein beetje nodig hebt.
Hoeveel heb je nodig dan?(ik ben heel streng vegetarisch, geen melk, geen yoghurt, geen ei, maar ook weer geen veganist, eet bijv. wel ijs)
Ilona__ schreef:Ik moet over 7 weken weer een prik halen, mn tweede. Vind de gang van zaken niet oke, maar moet in Mei naar het ziekenhuis voor controle, en kaart de b12 dan wel even aan. De assistente zal me zien aankomen.. Haha ..
Mijn achterbuurman heeft een waarde van 103, (zelfde huisarts) hij heeft erom moeten vragen om iedere week een spuit te krijgen, vragen was helaas niet genoeg. Uiteindelijk heeft ie het geeist en krijgt 1x in de week een spuit.....
Veraa_ schreef:Ik ben n.a.v. een uitslag met sportkeuring op bloedonderzoek gewoon van de DA pilletjes gaan slikken met Vitamine B12. Hoef er maar een per dag van te nemen.
Een spuit wordt er bij ons alleen gezet als het echt nodig is, onze arts heeft ons verteld dat een B12 spuit eigenlijk een soort medicijn is en alleen wordt gebruikt in noodzakelijke gevallen. En dat die spuit niet zo heel lang helpt.
Ik heb later nog een keer bloed laten prikken en mijn B12 waardes zijn nu beter.
Ilona__ schreef:@ Lalidan: Dat herinner jij je heel goed.
Lalidan schreef:@ Giotto, zou het niet gewoon handiger zijn om het gewoon maar standaard aan te vullen? Nu heb je telkens een tekort, vul je aan, zakt het weer, heb je weer een tekort. Elke keer dat tekort kan niet goed zijn. Je kan geen te hoog B12 hebben, alles wat je te veel binnen krijgt lost op in water en plas je uit. Dus zou het in mijn ogen zinniger, veiliger én veel beter voor je lichaam zijn om die tekorten elke keer te voorkomen, door gewoon standaard na zo'n kuur elke maand die injecties te halen. Of zelfs elke 2 of 3 weken.