Wie doet er nog meer aan Yoga?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Wie doet er nog meer aan Yoga?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:50

BodyAttack en BodyPump zijn ook goed voor je houding, sloof je ook met de cooling down gerust iets meer uit normaal, dan heb je daar ook je voordeel weer van. Spinning daarintegen werkt wel echt tegen, je zit dan teveel voorover, teveel je beenspieren te verkorten.
Je zult zien dat je naarmate je leniger wordt daar ook voordeel van hebt bij de attack en de pump, omdat je gewoon makkelijk beweegt. Bij de attack merk je dat vooral met de lunges, de zijwaartse bewegingen zoals "superman" (zoals wij die noemen Knipoog ) en bij de pump vooral in de lunges, squats, en in het beter voelen welke spieren je eigenlijk traint omdat de constante spanning eraf is dus je makkelijker kunt isoleren.
Wel genoeg gewicht op de stang met pump pakken he!

Ik heb trouwens eigenlijk een beetje het gevoel dat we dit topic een beetje aan het kapen zijn door verder te gaan op het lenig worden terwijl yoga meer omvat dan lenig worden alleen. Extra topic openen of hoe zien jullie het?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:51

T hangt redelijk samen toch? Misschien moet de TS de beslissing maar nemen of het gesplitst moet worden of dat we door kunnen gaan in dit topic Knipoog

Zijn er ook goede oefeningen die je thuis kunt doen om leniger te worden?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:55

Ik merk dat ik alleen al door een aantal zonnegroeten per dag te doen langzaamaan leniger word, de oefeningen daarvan dus sowieso al Lachen Daar zitten een paar fijne strekkingen in, en het heeft tegelijk ook nog wat meer zweverigere psychologische goede effecten dus best wel ideaal Haha!

Ik denk dat het hier wel goed is om hierover door te gaan, toch? Het is toch een effect van yoga wat de meeste mensen daarbij als doel hebben Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:58

Ik vroeg me af:
- doen er nog meer bokkers aan yoga? (hoelang al en hoe vaak)
- Verbetert je houding ervan? Ook met paardrijden?
- Val je ervan af (ook nuttig om te weten)
- Hoe bevalt het?

-Jaa ik doe ook aan yoga! Ongeveer 4 maanden, 1x in de week.
-Nou, mijn houding verbeterd niet, heb opzich al een hele goede houding op het paard.
-Jaa ik ben toch wel een paar kilootjes afgevallen, ook al was dat niet echt de bedoeling Tong uitsteken
-Bevalt erg goed, erg leuk, ontspannend.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:07

Oefeningnen om thuis te doen zijn er zeker, maar denk er niet te licht over. Net als bij andere vormen van sport is het echt belangrijk dat je zorgt dat je eerst goed warm bent.
Waar zitten de problemen?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:13

Ik ben ook zeker verrast geweest door het rustgevende effect! Volgens mij gaat het er niet alleen om dat je je lijf beter traint óm een goede houding te nemen, maar ook dat je er in je dagelijkse bezigheden meer ontspannen en bewust mee omgaat. Ik betrapte me er laatst in de auto op dat ik teveel aan hetpiekeren was en even een paar keer dieper adem haalde om het wat af te laten vloeien.
Misschien melden er zich ook wel mensen aan die al heel lenig zijn (of een goede houding hebben zoals myhorsegirl) en het juist vooral om te relaxen doen?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:42

ik doe geen yoga, maar heb december vorig jaar een dvd budokon gekocht die begint met de eerste rij poses uit onderstaande link
Bonechi_ schreef:

en dan nog een paar andere die ik niet direct zag staan maar die minder pijnlijk aanvoelen dan de rest van die link eruit ziet Haha!
met nog wat martial arts dingen erna (en een cooling down).
ben net begonnen, dus kan nog niet echt zeggen dat ik er veel van merk, maar hoop er leniger van te worden. vooralsnog vind ik het elke keer teruggaan naar dat poedersuiker driehoekje nog niet echt heel prettig voor mijn rug, dus mogelijk dat ik mijn dvd binnenkort een keer omwissel met mijn moeders pilates dvd Clown
heb een voorkeur voor dvd's omdat ik er niet de deur voor uithoef en het op een willekeurig moment kan doen, maar dat heeft wel als gevolg dat ik mogelijk een hoop dingen niet goed uitvoer Clown

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:54

@ Delerium: waar zitten mn problemen niet?? haha
Naja, zo erg is het niet, maar ik liep altijd bij een fijne fysiotherapeut en die is uit zijn tijdelijke praktijk gekickt, toen is hij ergens anders verder gegaan en dat is te ver weg voor mij en toen ben ik te laks geweest en geen nieuwe fysio gezocht...
Het enige wat hij me mee heeft gegeven: veel oefeningen doen waar je soepeler van word!

Mijn probleem zones: Onderrug, zit regelmatig vast, ook nek en schouderpartij, de lange spieren die vanaf de nek naar de onderkant van mn rug toe lopen (langs je wervelkolom) werden door de fysio staalkabels genoemd, hij masseerde ze elke week los. Ook zijn de spieren in mijn benen te kort (denk ik), want als ik voorover buk om mijn tenen aan te raken, kom ik tot de onderkant van mn knieen. Mijn onderrug is te hol en mn schouders staan naar voren en heb een lichte scoliose, waardoor beenlengte verschil. Dat zijn mijn grootste probleem zones en ik hoop dat de kleine dingetjes minder worden als deze grote problemen beter gaan! Yoga of iets in die richting leek me dan ook wel wat voor mij, vind het ook erg leuk om te doen, maar ik moet wat consequenter zijn.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:44

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:56

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:38

Ik doe regelmatig een stuk(je) mee met de Yogamazing podcast (=video).
De snelle/te inspannende stukken sla ik over (doe dan meestal Child's pose of Down Dog of rust even uit)

Merk dat ik er wat leniger en "gespierder" van word en het is goed voor mijn rug.
(heb me eergister weer in een of andere houding gewrongen, rug deed hard 'krak' en voelt weer véél beter nu - na even nogal auw..- Lachen )
Laatst bijgewerkt door highwaykind op 11-01-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 10:48

Hahaha! Ik heb mezelf ook al gekraakt idd met yoga!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:58

Ik heb dat altijd bij het opwarmen met zijwaarts buigen, eerste paar keer stijfjes en kom ik nergens, en dan zegt mijn onderrug opeens linksom "krak" en bij de volgende rechtsom "krak" en dan kunnen we beginnen Haha! Clown

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:22

Ik mag morgenavond weer! Heb er nu al zin in! En ben er wel weer aan toe ook! Lachen

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:59

Bonechi_ schreef:
Sieppus schreef:
Jaja, mijn vriendin en ik doen het op de WII!!!! Heel erg leuk en leerzaam. Je wordt er wel leniger van.

Welke 'poses' zitten er op de wii dan?:D

Je kan er steeds meer krijgen, maar wel een stuk of 15, vanaf de basis ademhaling t/m de palmtree. Dit doe je op het balance board, dus zie je wel of je een goed evenwicht hebt.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 17:02

ik heb nog geen wii en vind het een te duur grapje om hem er 'even' voor aan te schaffen. maar het lijkt me best leuk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:21

Ik had al een wii, voor al die maffe sport dingen enzo. Bijna altijd als er vrienden over de vloer zijn, eindigen we met mini games op de wii of met guitar hero op de xbox. Toen de Wii fit uit kwam, hebben we even gewacht, maar uiteindelijk toch besloten hem aan te schaffen! Is echt erg leuk, vooral goed voor je balans!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:20

mijn broertje heeft er een en thuis spelen we dan oko wel eens guitar hero. Heb de wii laatst 3 weken geleend, maar merk dat ik er in mijn eentje toch minder aan vindt en er ook de tijd niet voor heb. Maargoed das een beetje offtopic Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:33

Ik heb ook een tijd yoga gedaan.
Iedereen adviseerde me dat ook.
Maar ik heb het idee dat ik me er niet goed genoeg op kan concentreren.
Ben er uiteindelijk mee gestopt toen mijn nekspieren zo vast zaten dat ik het ook niet meer mocht doen en alleen maar totale rust moest nemen van de fysio.
Nu zou het wel weer goed zijn voor me, zowel voor lichaam als geest.
Maar ik ben zelfs in de yoga les zo snel afgeleid, dat het het juiste effect denk ik mis.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:57

Onassa schreef:
Ik heb ook een tijd yoga gedaan.
Iedereen adviseerde me dat ook.
Maar ik heb het idee dat ik me er niet goed genoeg op kan concentreren.
Ben er uiteindelijk mee gestopt toen mijn nekspieren zo vast zaten dat ik het ook niet meer mocht doen en alleen maar totale rust moest nemen van de fysio.
Nu zou het wel weer goed zijn voor me, zowel voor lichaam als geest.
Maar ik ben zelfs in de yoga les zo snel afgeleid, dat het het juiste effect denk ik mis.

Gaat het dan misschien te langzaam voor je? Of juist te snel? Ik móet me wel concentreren anders houd ik de oefeningen niet vol. (dan gaan bn benen flapperen of ik val om ofzo...) Maar toen ik vorige week een andere instructeur had, was ik ook totaal niet geconcentreerd omdat het veel te ingewikkeld was.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:58

Nee eigenlijk geen van dat alles.
Ik kan blijkbaar ook met yoga niet genoeg mijn hoofd leeg krijgen Verdrietig

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:02

Balen zeg. Was dat ook je voornaamste reden om te gaan yoga-en? Je hoofd leegmaken? (Omdat mensen het je ook adviseerden?)

Ga je nu iets anders sportiefs doen wat hier ook bij helpt?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:04

Doe er op het moment niet aan maar ben van plan om power yoga te gaan doen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:07

Onassa schreef:
Ik kan blijkbaar ook met yoga niet genoeg mijn hoofd leeg krijgen Verdrietig

Bloos! met pilates is het enige moment dat mijn hoofd leeg is, jij bent nog erger dan ik Nagelbijten / Gniffelen

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:09

pilates durf ik nog niet aan! maar misschien dat ik dinsdag dat eens ga proberen. Is dat heel heftig als je het nog noiot gedaan hebt?