betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:23

Ik moet toch maar eens opzoek naar skeelers... Haha!
Maarja.. nu het glad is, is het geen succes natuurlijk Boos!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:00

ik ga weer beginnen met zwemmen 2x per week .
daarnaast ga ik wat meer de fiets pakken .
heb ook totaal geen conditie en daar wil ik wel eens aan gaan werken Knipoog
verder drink ik geen suiker in mijn koffie of thee maar moet wel eens minderen met koffie drinken , daar ben ik al mee begonnen ... savonds geen koffie meer maar thee .
ik ben een moeilijke eter en dan in de zin van dat ontbijt , daar heb ik heel veel moeite mee.
heb al van alles geprobeerd maar nog steeds erg moeilijk, nu probeer ik wel om elke ochtend gewoon iets kleins te eten en gevarieerd.

dus ook ik ga er weer voor.
zwemmen+fietsen Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 22:26

Zo, alweer 2 dagen geen glaasje wijn op. Ik kan best zonder.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:16

Goed zo Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb vandaag ook weer geen suiker op Lachen
Ik heb zelfs de 7up laten staan Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 07:39

Puchje schreef:
Goed zo Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb vandaag ook weer geen suiker op Lachen
Ik heb zelfs de 7up laten staan Haha!

Top!
Nu morgen ook laten staan he! Knipoog Doe ik het ook Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:18

anthaman; weet niet of een weegschaal vet kan meten, maar helpt me wel om er nu écht wat aan te gaan doen Clown

skeeleren vind ik ook leuk, wist niet dat dat goed was voor de BBB, aangezien dat mijn probleemzones zijn moet 't maar gauw zomer zijn. Of schaatsen natuurlijk Lachen
Ik heb gisteren een rondje hardgelopen. Mijn conditie is ook echt bagger Bloos

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:26

Hallo Doei!

Ook ik wil weer gaan afvallen. Ben al bezig met m'n voedingspatroon, maar beweging wilt nog niet echt lukken.
Ik zou na mijn werk best nog willen rennen, maar om dat nou te doen in het donker in een parkje vind ik gewoon niet lekker Nagelbijten / Gniffelen
Dus zodra het weer wat lichter word 'savonds, ga ik ook weer beginnen met extra bewegen. Lachen
Ik fiets/loop per dag wel genoeg & rij 2x per week een pony bij (maar daar doe ik in deze maanden ook niet veel meer mee behalve buitenrijden, wegens geen goede bak).

Ik hooop echt dat er nog een kilo of 10 vanaf kan.
Vorig jaar ben ik 12 kilo afgevallen (niet weer erbij gekomen hoor), dus ik weet zeker dat ik het kan. Nu weer even beginnen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:38

Hier nog een die wil gaan afvallen, ik ben het zat om altijd aan de zware kant te zijn. Ik ben sinds kort ook een blog aan het bijhouden en gisteren heb ik het overleeft, niet snoepen en alles. Ik wil er 20kg af hebben en nu ik het echt wil denk ik wel dat ik het kan. Eindelijk weer broeken die niet eerst ingekort moeten worden, met een beetje gelukt valt mijn boezem ook af (ik heb nu een ruime d) en passen mijn broeken weer over mijn bovenbenen heen. Ik ga nu nog niet extra sporten maar dus wel ontzettend opletten wat ik eet. Ik rij eens in de week paard en fiets elke dag minimaal een half uur. De motivatie om hard te gaan lopen kan ik echter nog niet opbrengen hoor, maar ik laat de hond wel vaak langer uit (half uur tot drie kwartier), dus misschien ga ik dat wel iedere dag doen, dat zal ook wel helpen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:44

Kytha schreef:
anthaman; weet niet of een weegschaal vet kan meten, maar helpt me wel om er nu écht wat aan te gaan doen Clown

skeeleren vind ik ook leuk, wist niet dat dat goed was voor de BBB, aangezien dat mijn probleemzones zijn moet 't maar gauw zomer zijn. Of schaatsen natuurlijk Lachen
Ik heb gisteren een rondje hardgelopen. Mijn conditie is ook echt bagger Bloos

De weegschaal zal het ongeveer gokken denk ik Knipoog Moet je dan ook je lengte invullen?

Het gaat erom dat je in beweging komt, dan komt die conditie vanzelf wel. Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:45

Mizora schreef:
, maar ik laat de hond wel vaak langer uit (half uur tot drie kwartier), dus misschien ga ik dat wel iedere dag doen, dat zal ook wel helpen.

Doen Pling Pling
Alles helpt!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:58

Doei!

Hier nog iemand die wil gaan beginnen Ja
Ik heb alleen twee struikelblokken:
1) examenjaar, ik heb heel verschillend tijd, ene dag heb ik het heel druk, andere keer helemaal niet.

2) fitness is zo verdomd duur Bloos! Ik ben van plan om 3 keer per week te sporten. 2 keer fitness en 1 keer bodypump.

Als ik dadelijk meer tijd heb wil ik iedere dag gaan hardlopen, iig iedere avond in plaats van voor de tv te gaan hangen. Ja

Ik vind vandaag een goede manier om te beginnen. Lachen

Trouwens ik ben Hilde Doei!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:59

ik ben ook hard bezig met een poging tot afvallen. Ik wil er eigelijk 25 kilo afhebben, weet alleen niet hoe haalbaar dat is, lol..
Ik probeer heeeel hard om niet meer te snoepen. Mag van mezelf dan bv 1 lollie per dag, of 1 lepel ijs, verder ben ik aan het fruit en groentes (naast brood en avondeten natuurlijk)
En natuurlijk ook 2 keer in de week maar de sportschool. Vaker red ik gewoon echt niet qua tijd. Zit wel te overwegen of ik nog extra sportschoenen zal halen en dan afentoe naar stal lopen/joggen ipv fietsen. Maar dat is best een eind, dus weet niet of ik me daartoe kan motiveren met dit weer...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:00

eten jullie savonds nog wel eens wat?
Ik kan de hele dag zonder tussen doortjes maar als ik om half 10 thuis kom van me werk heb ik altijd behoefte (zin) aan wat lekkers. Dat is bij mij dus het grootste probleem.

Dan zou ik iets lekkers met weinig cal moeten vinden wat ik wel als zoet/hartigs kan eten.

Of het zit gewoon tussen mijn oren.
Ik kan gewoon echt NIET van lekkers afblijven savonds

Ik wil er ook weer een kilo of 20 af hebben Bloos

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:05

Hmm, heb ik ook hoor nathalie, als je lekker voor de pc zit... Ik heb nu wat pistach nootjes, die zijn zoveel werk om te pellen dat ik al bijna een week met 1 zakje doe, en worteltjes zijn ook een goeie om te knabbelen. Heb je toch het idee dat je snoept, maar je krijgt niets binnen, ideaal.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:10

__Nathalie__ schreef:
Ik kan de hele dag zonder tussen doortjes maar als ik om half 10 thuis kom van me werk heb ik altijd behoefte (zin) aan wat lekkers. Dat is bij mij dus het grootste probleem.

Dan zou ik iets lekkers met weinig cal moeten vinden wat ik wel als zoet/hartigs kan eten.

Ik zowel overdag als s'avonds omdat ik op mijn werk ook heel de tijd achter de pc zit en me meestal verveel. S'avonds hetzelfde, maar s'avonds raak ik zwaar gefrustreerd als ik niks te knabbelen heb, overdag overleef ik het nog, dan pak ik gwn een van mijn boterhammen Clown Gelukkig kan mijn figuur het hebben, maar ik wil ook gaan sporten voor mijn conditie en wat spieren krijgen Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:10

Antheman schreef:
De weegschaal zal het ongeveer gokken denk ik Knipoog Moet je dan ook je lengte invullen?

Het gaat erom dat je in beweging komt, dan komt die conditie vanzelf wel. Knipoog

ja, je lengte, je leeftijd & je geslacht Ja

nathalie; dat heb ik ook Scheve mond maar ik probeer nu echt na het avondeten alleen nog water te drinken. Ik heb ook een spastische darm en die moet ik 's avonds gewoon rust gunnen om minder last te hebben. Ik heb ook zo'n dip om 4 uur 's middags... cupasoup tijd Knipoog

Hilde_q: ah herkenbaar, ik werk in de zorg en mijn dagen zijn ook heel wisselend (gelukkig nog geen nachtdiensten), steeds avond en vroege diensten en dan gaat alles door de war hier Scheve mond

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:20

wortels lust ik niet.
Heb een tijdje een stukje komkommer geprobeerd dat vind ik wel lekker maarja zit weinig smaak aan.
Ik word savonds ook gefrustreerd als ik niks mag eten van mezelf.
Overdag nergens last van. Ook geen behoefte aan (terwijl ik ook heel de dag achter de pc zit) Zodra ik in de auto zit en naar huis rijd dan begint het al dan krijg ik trek, (of het nu half 9 is of half 10 maakt niet uit) en als ik dan thuis kom ga ik stug op de bank zitten maar dan heb ik het zoooooooooooooooo moeilijk.

Maar ik weet dus dat als ik savonds niks meer zou eten de kilo;s er makkelijk af zouden vliegen want overdag snoep ik dus niet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:42

Oh ik ken dat Nathalie...
Mijn vriend trekt dan vaak ook nog een zak chips open, dan hou ik het helemaal niet meer.

Heb vanmorgen wel 1 klontje suiker in de thee gedaan ( wel een grote mok ), of mag dat ook niet ?
Cola drink ik de laatste tijd toch al weinig.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:43

__Nathalie__ schreef:

Tipje: Wat je 's avonds makkelijk kan eten zonder schuldgevoel Knipoog
Magere kwark (250 gram) met 4 schijven ananas (op sap, geen siroop ivm suikers). Veel eiwit, weinig vet en koolhydraten Knipoog Misschien moet je het even 'leren' eten maar het is echt lekker.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:48

magere kwark is vrij zuur toch?
Ik mag van de dokter niet te veel zuur en prik.
Mijn lichaam zet alles om waardoor ik een te hoge zuurte graad (ofzoiets) krijg waardoor ik nog meer trek krijg ik zoet.....

sunshine je moet je zelf niet van alles gaan verbieden denk ik 1 klontje op een dag maakt echt geen verschil. anders kun je altijd nog een zoetje nemen.

Ik denk dat ik toch maar weer aan de komkommer moet en gewoon zorgen dat er niks in huis is. Dan snoept mijn vriend maar tot half 10 voor ik thuis kom Clown

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:12

__Nathalie__ schreef:
magere kwark is vrij zuur toch?
Ik mag van de dokter niet te veel zuur en prik.
Mijn lichaam zet alles om waardoor ik een te hoge zuurte graad (ofzoiets) krijg waardoor ik nog meer trek krijg ik zoet.....

sunshine je moet je zelf niet van alles gaan verbieden denk ik 1 klontje op een dag maakt echt geen verschil. anders kun je altijd nog een zoetje nemen.

Ik denk dat ik toch maar weer aan de komkommer moet en gewoon zorgen dat er niks in huis is. Dan snoept mijn vriend maar tot half 10 voor ik thuis kom Clown

Nee hoor, kwark is niet zuur. Neem bij voorkeur de franse magere kwark, die is lekker zacht en smeuig en zeker niet zuur. Het is een bom aan eiwitten die je helpen vet beter te verbranden, bovendien bevat het geen koolhydraten waardoor je ook geen piek in je insuline spiegel krijgt die weer voor trek in zoet zorgt.
Een ander tussendoortje met veel eiwit en geen vet/koolhydraten is tonijn. Gewoon uit blik met een tomaatje erbij. Of neem een paar blokjes 30+ kaas als snack, zijn wel iets vetter dan bovenstaande maar zeker niet slecht als tussendoortje.
Iets calorie rijker zijn de noten, wel zeer gezond! Neem bij voorkeur de ongezoute versie. Ik prefereer zelf cashewnoten (wel vrij vet maar ontiegelijk veel eiwitten!), doppinda's (ondanks het hoge gehalte aan plantaardige olieen, helpen deze noten lichaamsvet te verbranden in plaats van op te slaan!) en amandelen (deze zijn ook calorierijk maar heel rijk aan vitaminen, mineralen en eiwitten).
Kan je dus gerust een 2 tal handjes als snack van eten, maar dit zou ik eerder op de dag doen en niet pas voor het slapen gaan. Tenzij je net heel hard krachttraining hebt gedaan, dan zijn noten juist weer een goede spierbeschermer en worden ze juist gebruikt als spieropbouwer. Dus het ligt ook een beetje aan je energie niveau zeg maar. De regel geldt nog steeds: als je meer verbruikt dan je binnen krijgt, dan val je af. Het is en blijft altijd een kwestie van energie balans. Ik zou ook iedereen adviseren om een eetdagboek bij te houden. Er zijn op internet veel lijsten te vinden waar van praktisch alle voedingsmiddelen de eiwit/koolhydraten/vetten zijn uiteengezet. Zo zie je ook wat je binnenkrijgt en in welke verhoudingen. Sport je niet zoveel, dan liever hoog in eiwitten. Sport je wel veel, dan heb je je koolhydraten en vetten ook nodig. Een handige tip die ik wellicht nog zou kunnen meegeven: probeer gedurende de dag je koolhydraten te verlagen. Het is geen probleem om 's morgens calorierijk te eten waarbij het hoofdzakelijk koolhydraten bevat maar hoe later het wordt hoe lager in koolhydraten en vetten en hoe hoger in eiwitten. Voedingstabellen kan je vinden op internet (google), zo kan je ook zien welke voedingsmiddelen voor koolhydraten bevatten. Heel veel mensen denken goed te eten maar hebben er geen idee van dat ze eigenlijk toch verkeerd bezig zijn. Bewust worden van je voedingspatroon en weten wat je in je lijf stopt kan heel verhelderend werken.
Klein voorbeeldje: ik heb een collega die echt slecht eet en wel klaagt over een dikke buik maar zelf geen erg er in heeft dat zijn voedingspatroon ruk is. Qua totale calorieen valt het nog wel mee maar de verhoudingen zijn verkeerd. Zijn voeding bestaat uit 80% koolhydraten en vetten en misschien 20% eiwitten en 9 van de 10 keer afhaal troep. DAAROM verbrand hij geen vet. Draai het maar eens 6 maanden om, moet je dan nog maar eens kijken. Maar dat bedoel ik met bewust zijn wat je eet.
Helaas zijn koolhydraatrijke producten nog steeds lekkerder en daarom eten mensen daar snel te veel van. Net als suikers. Moet je eens kijken hoeveel vet het scheelt als je alleen al de suiker laat staan (cold turkey!).
Succes allemaal met jullie doelen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:22

Zo daar heb ik wat aan!

Ik denk dat ik dan ook helemaal verkeerd zit.
Ik heb ook geen flauw benul waar koolhydraten en eiwitten in zitten Bloos Ik let eigenlijk alleen op hoeveel cal ik binnen krijg.

Wat is veel sporten? Ik merk aan mijn spieren dat ze moeilijk herstellen.
Ik loop vrij veel trap elke dag op het werk.
Ik probeer 2 keer in de week een uurtje te fitnesse (cardio) en rij 1 keer per week paard.

Ik zou dus veel eiwitten moeten eten en de dagen dat ik sport wat meer koolhydraten?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:35

Nathalie,

Je lichaam heeft koolhydraten nodig als energiebron, het moet alleen niet de enige vorm van energie zijn.
Bij het sporten zal je lichaam eerst de beschikbare koolhydraten aanspreken om energie te leveren, daarna gaat deze pas over op verbranden van vetten en ook daar is het lichaam zuinig mee. Het lichaam is van nature lui en zal pas als het echt moet vet verbranden als energiebron. Daarom vermeldde ik al dat het ECHT belangrijk is om te weten WAT je eet en in welke verhoudingen. Het begint allemaal bij een goed voedingspatroon, dat is je basis.
Persoonlijk zou ik iedere vrouw adviseren om 2 x per week krachttraining te doen. Jij gaat al 2 keer per week fitnessen maar echter alleen cardio training.
Beter is het om eerst krachttraining te doen (vraag een schema op je sportschool) en daarna 30-45 min cardio training.
Waarom? Als je je even lekker 30-45 min uit gaat leven op de gewichten, gaat je lichaam de beschikbare koolhydraten aanspreken. Als je flink aanpakt (zweten mag Knipoog ) dan zijn je koolhydraten reserves uitgeput en heeft je lichaam weinig keus en moet ze wel de vet voorraad aanspreken. Dan ga je cardio training doen. Rustig aan, maar wel minstens 30 min en liever 45 – 60 minuten.
Met dit soort training, zijn je reserves behoorlijk aangesproken en om te herstellen heb je weer eiwitten en koolhydraten nodig. Na een dergelijke sessie zou ik adviseren om lekker wat noten en kaas te eten. Probeer niet te hoog in Kcal te gaan zitten, even tellen dus.
Deze koolhydraten gaat het lichaam dan gebruiken om te herstellen en je eiwitten zullen je spieren beschermen. Met andere woorden; je zet het niet om in lichaamsvet maar gebruikt het om vet te verbranden.
Verwacht met 2 x per week natuurlijk niet meteen overdonderende resultaten maar als je hier een levensstijl van kan maken en het kan volhouden, dan ga je versteld staan van de resultaten binnen 6 maanden. Volhouden is dus de boodschap, hoe langzamer je afvalt hoe beter het is!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:55

Kytha schreef:
Antheman schreef:

ja, je lengte, je leeftijd & je geslacht Ja

nathalie; dat heb ik ook Scheve mond maar ik probeer nu echt na het avondeten alleen nog water te drinken. Ik heb ook een spastische darm en die moet ik 's avonds gewoon rust gunnen om minder last te hebben. Ik heb ook zo'n dip om 4 uur 's middags... cupasoup tijd Knipoog

Hilde_q: ah herkenbaar, ik werk in de zorg en mijn dagen zijn ook heel wisselend (gelukkig nog geen nachtdiensten), steeds avond en vroege diensten en dan gaat alles door de war hier Scheve mond

(wat leuk ik wil volgend jaar een opleiding in de zorg gaan doen Lachen )

ja het is gewoon vervelend. Ik heb nu een sportschool gevonden, waarbij je twee keer kunt komen, maar niet op vaste dagen Lachen Dus dan kan ik gaan wanneer ik wil. Ideaal Lachen

gezond eten doe ik maar ik snoep er tussendoor ook veel, ik eet iedere dag twee stuks fruit en een flinke schep groente maar daarnaast eet ik wel wat tussendoortjes , zoals snoep, koek en chips Knipoog

sporten vind ik leuk omte doen, motivatie is er maar de tijd kom ik te kort Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:57

nou dan ga ik dat maar eens doen. Haha!