Gezocht; dé tip voor non-schilfer lippen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Gezocht; dé tip voor non-schilfer lippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:54

dat weet ik niet (meer) Vork

edit: ik heb even gezocht uit een ander topic dat ik zelf een héle tijd geleden heb geopent en daar had iemand het óók aan de dokter gevraagd en die zei 't volgende:

Citaat:
Zo zei de dokter tegen mij dat Purol ECHT funest voor je lippen is, omdat het iets bevat waardoor het erger word. Ik had namelijk een koorts lip gehad, en mocht dat er NOOIT meer opsmeren..[
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 03-01-09 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:55

Ik heb ook erg last van gebarsten lippen, heb afgelopen zomer een dikke kloof gehad en ik maar smeren en smeren, 3 weken terug verdween hij eindelijk, geen last meer en nu is vorige week mijn lip alweer gebarsten. Ik voelde het al aan komen dus maar vast weer smeren maar het helpt echt niet, iedere dag barst hij iets verder open.

Ik gebruik nu Blistex lip relief cream, vroeger werkte die erg goed maar de laatste weken dus echt niet meer.
Vind het zo'n drama, kom er maar niet vanaf en als ie dan eindelijk weg is is er met een week alweer een nieuwe barst.

Overigens raken mijn lippen wel verslaafd aan Blistex en Labello, heb het beide geprobeerd maar na een tijdje moet je steeds meer smeren en zodra je stopt heb je weer een dikke barst.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:59

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan???
De beste remedie is een ouderwetse (ben zelf dan ook al iets ouder dan de gemiddelde bokker hier denk ik), maar gewoon boter op je lippen smeren. Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:00

boter doe ik wel eens als ik geen smeerseltjes in huis heb Nagelbijten / Gniffelen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:07

Heb even gegoogled, en het schijnt meer te zijn dat je dan zelf verslaafd ben aan likken aan je lippen/velletjes bijten van je lippen dan dat je verslaafd bent een die lippenbalsem. Door die lippenbalsem lik je even niet meer langs je lippen omdat ze dan niet droog zijn maar later als de lippenbalsem er weer af is begin je toch weer waardoor ze weer droger worden enzovoorts Tong uitsteken
Hier is een link: http://www.chicagotribune.com/features/ ... 3855.story

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:09

Zo is het bij mij iig niet want ik lik zowieso nooit aan mijn lippen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:13

Purol!!!

Dan de 'zalf onguent' in een blikje (niet de stick variant) en ook niet de vaseline.
Hier zweer ik echt bij! Kan echt overal op gebruikt worden, en voelt, vind ik, erg fijn aan op de lippen. De eerste keer dat je het spul ziet denk je misschien 'iel', maar ik heb het nu altijd bij me Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:14

anneliesdj schreef:
Zo is het bij mij iig niet want ik lik zowieso nooit aan mijn lippen.

Dan heb je misschien gekke lippen Tong uitsteken Nee flauw, maar wel rot voor je. Doe je het ook niet misschien onbewust?
Ik weet van mezelf dat ik wel vaak aan losse velletjes op mn lippen bijt enzo. Tja moet ik gewoon mee ophouden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:54

Ja maar daar let ik juist heel erg op en ik heb al meerdere keren getest of het nu echt zo is, echt 2 weken lang gesmeerd 2x daags en daarna mee gestopt, expres opgelet dat ik er niet aan zat en niet te extreem weer ed maar toch sprong hij weer los en dat is al meerdere keren gebeurd, lijkt me niet echt toevallig meer dan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:46

Dan zou ik inderdaad niet weten wat het is bij jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:23

Ik zweerde altijd bij allerlei lippenbalsems..Nadeel was dat ik die dan dus wel meerdere keren per dag aan moest brengen. Had in elke tas,jas,kamer een stick liggen.
Heb nu geprobeerd met vaseline en écht,ik hoef overdag niets meer te smeren.
Ik smeer 's avonds vaseline en that's it.
Terwijl ik jarenlang echt super kapotte bloedende droge lippen heb gehad en werkelijk waar álle balsems heb gehad.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:24

Ik ga dan toch ook maar eens wat verschillende dingetjes proberen. Gebruik nu dan wel die van lush, maar die smeer ik wel zo'n 3/5 keer per dag op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:52

Het beste werkt 's avonds je lippen insmeren met zalf omdat het dan voldoende tijd krijgt om in te trekken. Ik smeer voor ik naar bed ga een laagje purol op mijn lippen en hoef dan meestal overdag niets te smeren. Voor noodgevallen heb ik een blikje vaseline in mijn tas, voor als ik overdag toch droge lippen krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:02

ja,daar ben ik dus inmiddels echt van overtuigd...dat dat het allerbeste helpt,in plaats van de hele dag doorsmeren.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:05

Ik smeerde ook altijd 's avonds voor het slapen gaan Purol op m'n lippen, maar dan wel uit zo'n kleine tube. (net zoals de Labello S.O.S. care heeft) Maar deze werd op een gegeven moment niet meer verkocht bij de DA waar ik hem altijd haalde, dus als iemand weet waar ze die nog wel verkopen, dan hoor ik het graag! Werkt meteen verzachtend, en 's ochtends zijn je lippen weer mooi zacht en heel. Af en toe smeerde ik het wel eens overdag, als het echt nodig was, maar zeker niet vaak op een dag.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:21

Een keer een beetje uierzalf opsmeren. Daar worden ze ook superzacht van Ja

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:35

De ultieme tip!! (vind ik dan in ieder geval, en geloof me; ik heb zeeeeeer veel ervaring)

Ga naar je huisarts en vraag om vaseline-paraffine mix(50/50%). Ik heb na vele jaren van continu scheurende lippen, alleen maar velletjes en behoorlijke pijn bij elke beweging die ik met mijn mond maakte (lachen, praten, eten) en het gebruiken van alle soorten middeltjes die op de markt beschikbaar zijn (ook vaseline e.d.) van de huisarts vaseline-parafine mix gehad, ik heb nooit meer ergens last gehad! Mijn probleem met vaseline was dat het goed werkte maar dat het al vrij snel nadat ik het was gaan gebruiken binnen een minuut ingetrokken was en mijn lippen dan opnieuw scheurde. Paraffine zorgt ervoor dat de vaseline niet direct volledig intrekt maar ook op je lippen blijft zitten om opnieuw uitdrogen te voorkomen.

Je moet er dus even wat voor doen (huisarts bellen en probleem voorleggen) maar dan heb je ook wat! Ik heb tot nu toe geen enkele huisarts gehoord die er een probleem van maakte, want het is een zeer onschuldige oplossing (maar alleen de apotheek kan het maken).

Succes allemaal!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:38

ik heb daar ook wel eens last van, en dan smeer ik gewoon een dag door veel vasaline, en dan ben ik er een paar dagen vanaf.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 14:33

Jeetje, wat veel reacties Bloos!
ben duidelijk niet de enige Vork
Maar ik ga eens wat dingetjes uitproberen, bedankt Lovers

BibicheB schreef:
De ultieme tip!! (vind ik dan in ieder geval, en geloof me; ik heb zeeeeeer veel ervaring)

Ga naar je huisarts en vraag om vaseline-paraffine mix(50/50%). Ik heb na vele jaren van continu scheurende lippen, alleen maar velletjes en behoorlijke pijn bij elke beweging die ik met mijn mond maakte (lachen, praten, eten) en het gebruiken van alle soorten middeltjes die op de markt beschikbaar zijn (ook vaseline e.d.) van de huisarts vaseline-parafine mix gehad, ik heb nooit meer ergens last gehad! Mijn probleem met vaseline was dat het goed werkte maar dat het al vrij snel nadat ik het was gaan gebruiken binnen een minuut ingetrokken was en mijn lippen dan opnieuw scheurde. Paraffine zorgt ervoor dat de vaseline niet direct volledig intrekt maar ook op je lippen blijft zitten om opnieuw uitdrogen te voorkomen.

Je moet er dus even wat voor doen (huisarts bellen en probleem voorleggen) maar dan heb je ook wat! Ik heb tot nu toe geen enkele huisarts gehoord die er een probleem van maakte, want het is een zeer onschuldige oplossing (maar alleen de apotheek kan het maken).

Succes allemaal!

Huh? Moet je dat aan de huisarts vragen?
Wij hebben dat soort vaseline altijd in huis.. Clown

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:20

Met parrafine? Kan je overigens makkelijk zelf maken, paraffine kopen bij de drogist/hobbywinkel, wordt vaak voor kaarsen gebruikt, en dan samen smelten Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:20

Uiercreme. Ja
Meestal gebruik ik dat alleen wanneer ik ingescheurde mondhoekjes heb, maar de laatste tijd smeer ik elke dag één keer mijn lippen er mee in en het wordt heerlijk zacht. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:02

zo zie je,al die dure chemische balsems zijn niks beter als standaard uiercreme of vaseline.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:34

Over dat verslaafd raken, je smeert vet op je lippen.
Als je dat gedurende langere tijd doet gaan je lippen zelf minder vet aanmaken. Als je dan stopt met smeren krijg je dus droge lippen omdat je eigen lippen minder functioneren.
Althans, dat is hoe ik het heb geleerd Haha!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:13

Veirl schreef:
Uiercreme. Ja
Meestal gebruik ik dat alleen wanneer ik ingescheurde mondhoekjes heb, maar de laatste tijd smeer ik elke dag één keer mijn lippen er mee in en het wordt heerlijk zacht. Lachen

ik heb ook zo'n grote pot uiercreme van bogena staan en dat werkt ook perfect..
lekker 's avonds insmeren en heerlijk zachte lipjes de volgende dag(en).. kijk der zit niet een lekker aarbeien geurtjes/smaakje in verwerkt maar werkt wel Tong uitsteken

Afbeelding

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:01

Ga ook maar eens Vasaline proberen, die Labello's en alles werken nou ook niet supergoed.